1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 746049 inlägg · 7967 ämnen

Silly season 2012/2013

Sv: Silly season 2012/2013
Zzz:

Hehe,du har nog rätt.
Fast Pucken drog ju ut ett rykte innan Transferfönstret stängde att Omark var nära Brynäs.
Men det var som sagt Pucken det;)

Bissett_19: Har det förekommit något rykte om Omark till Brynäs från något håll som inte enbart baserats på att Harju varit på ingång?

Bissett_19: Men det där är väl ett standardsvar, det finns inte många spelare som går ut och snackar om vilka klubbar man ev förhandlar med.

arnio:

Från NSD-bloggen:

Det finns dessutom rykten - mest farhågor, kanske - om att han blivit lite sugen på Brynäs sedan Harju skrivit på för svenska mästarna.
- Jag har inte pratat med Brynäs heller, säger Omark.

micke63: jag ser det inte som en omöjlighet att Omark kommer. Får han inget lockande erbjudande från NHL (vilket är tveksamt om han får) så återstår europa och jag tror inte att han återvänder till KHL. Då återstår Schweiz, Tyskland, Finland och Sverige kanske och varför inte Sverige då?

atilla: Jag tycker att han hade en ganska rimlig lön sett till sitt kunnande och backutbudet på marknaden. Hade gärna sett Josefsson i Brynäs.

atilla:Håller med dig om det. Tycker han är duktigt överskattad. Trodde han skulle brilljera i Malmö men det tycker jag inte han har gjort.

Peja: Vet inte riktigt vad som är så briljant med den. Med den lön han haft i Malmö så kostar han nog en hel del, och så bra är han väl ändå inte

Gurra88: Chansen att Omark hamnar i Brynäs ser jag som obefintlig. Tror han försöker jaga större lönekuvert på annat håll, och lika bra det. Tror att Harju kan blomma ut i Brynäs ändå.

Borde finnas bättre Forwards än Omark till samma pris.

Nu tycker jag att Sundlöv ska ro ihamn Andersen & Granis till att börja med.

Daniel Josefsson officiellt klar för Gnaget, briljant värvning.

Hoppas bara Sundlöv varit smart nog att inte bränna för mycket krut på Harju. Känns väl dock ganska troligt att han sitter på en oerhört fet lön.

Kan bli bra med Harju i rätt omgivning. För det är just det han är oerhört beroende av. Passar väl bäst med Omark, men den gnällkärringen vet jag inte om jag är särskilt sugen på.

bifhjärta: alltid skönt med en vinst direkt (-:

Zzz: skönt o få börja med Lakers hemma =)

Peja: Linus Klasen är en härlig spelare med bedrövlig karaktär, absolut inget jag vill se i Brynäs.

Linus Klasen kommer att  bli en riktigt bra värvning för den klubb som snappar upp honom i och med att de inte kommer att behöva betala hela hans lön. Kommer snarare blir 150-200k i månaden vilket är en högst rimlig lön för en spelare av hans kaliber. Han har fått mycket skit på sistone, men det var ju inte hans fel att Malmö gav honom ett drömkontrakt.

Enterfeldt, Harju och Thuresson är bra värvningar av Brynäs, men det kommer att behövas betydligt mer. Två klassbackar känns exempelvis som ett måste. Och så måste man skriva flerårskontrakt med Elias Lindholm och Granis.

Redigerad kommentar

Skitstöveln: Melin är en fantastisk tränare och helt klart i klass med Tommy Jonsson. Dessutom har ju båda tagit SM-Guld med Brynäs så för mig är de båda odödliga.

HappyX3: Roger Melin är som en liten illaluktande fis i jämförelse med Tommy Jonsson ;D

Skitstöveln: Jojo dom hade en väldigt bra trupp och jag själv tippade dom i toppen. Men en efterhans analys visar på att laget hade många "stjärnor" och många äldre spelare, truppen till nästa år bygger på talanger och hemvändare. Tjeckerna är borta och Åkerman och Norrena är borta. Självklart kan det bli "fiasko" igen men tror dom lärt sig av sina misstag iår :) Fast hockey är hockey, man vet aldrig!

Sen har ju LHC Roger Melin i år, guds gåva till hockey! ;)

Redigerad kommentar

HappyX3: Jag tyckte redan innan denna säsong att LHC hade en grymt intressant trupp - vi såg ju hur det gick.

Skitstöveln:

Ja han lär ju absolut bli bättre i ett bättre lag, har svårt att tro att han skall vara lika " medioker " som i Malmö. I MIF åkte han mest runt och gnäller, det tror jag inte han kan göra i LHC, speciellt inte under Melins ledning. Skall tillägga att jag inte gillar personen Klasen men som spelare är han ju helt fantastisk när han sätter den sidan till.

Redigerad kommentar

LHC har en intressant trupp till nästa säsong, ska man värva Klasen är det dock viktigt att Klasen själv är införstodd i att han inte är kapten och att han måste anpassa sig till andra (vilket kan bli svårt) men lyckas man med det kan Klasen vara ett bra kompliment till ett annars starkt LHC.

Linus Klasen ryktas vara på väg till Linköping HC - haha!

Gratulerar till ett fint nyförvärv!

Peja: jag instämmer helt, Harju är en spelare av hög kvalité som trots en riktigt tung säsong där han vissa stunder stått utanför laget ändå har producerat. han må kanske inte heller vara en speedkula men en kille med ett bra spelsinne och ett sinne för att hitta nätet, samt en tyngd som brynäs ändå saknat bland sina offensiva spelare. han kom 2:a i lagets skytteliga och 4 i interna poängligan. jag är övertygad om att harju kommer att höja sig och passa in så himla mycket bättre i brynäs offensiva tänk än luleås dito.

micke63: välkommen Johan. Är helt övertygad om att dina kvalitéer kommer visa sig i ett mer offensivt spelsätt...här i Gävle :-)

Bissett_19: Ja, en svensk landslagsspelare i sina bästa år som gjorde 15 mål en dålig säsong låter onekligen spännande att få in. Bra att det är tvåårskontrakt.

Välkommen Harju ! Tror han kommer få en nytändning i Brynäs. 

Bissett_19:Han kan säkert bli nyttig med en kreativ center typ Järnkrok.

Brynäslegenden:

"Slut som hockeyspelare",kan bli en klassiker du Mr Legend.

Måste säga trots att man ser lite för mycket hockeymatcher under året,så har jag inte sett Harju speciellt mycket under säsongen.Svårt att få riktig pejl hur han är jämfört mot tiden innan han drog över till NHL.
Men han har ju inte haft något bra år och varit mycket bänkad av Rönnqvist vad man förstått.
Sen tittar man på hans stats,han gjorde faktiskt 15 baljor förra säsongen i Luleå och det är det bara Silfverberg och Järnkrok i Brynäs som slog om man nu ska jämföra.

Ge Harju en lekkamrat,typ Omark så kommer vi alla bli nöjda ;)

Jajjen: Jaja vi får se :) 

Känner på mig att Linus Omark och Andreas Thuresson kommer blir klar i slutet av veckan :)

Redigerad kommentar

Brynäslegenden: 58 landskamper, 55 matcher i KHL, 10 i NHL, 63 i AHL (23 mål) och grabben fyller 26 om två veckor. Finns inget där som antyder att han är slut. Dålig attityd hoppas jag Sundlöv fattar att vi inte ska ha.

Brynäslegenden: Tror definitivt inte att han är slut än på ett tag. Tommy har också tänkt genom vilka Harju = Ås skall spela med.

Jajjen: Tycker Harju är slut som hockeyspelare. Har också fått känslan av att han har en dålig attityd. Tror inte att han kommer lyckas men hoppas att jag har fel.

Jajjen:

Basse klar för två nya år.

Brynäslegenden: Förstår inte heller din reaktion. Vad hade du väntat dej?

sylf: Mardröm

Bissett_19: What the fuck, Harju klar??!!

ante08:Dagisforum hade Skellefteå AIK's tränare Forsberg under finalserien med alla påståenden om filmningar, tacklingar, målvakters kapaciteter, Skellefteå AIK var bättre och så vidare.

Genom sitt dagisforum fick han sina egna spelare att fokusera på något annat än spelet. 

HappyX3:spännande värvning. Hoppas att han trivs bättre med att spela hockey än att spela i Luleå

ALltså fukk förra posten vart fel, men nu äre iaf officiellt HARU TILL BIF alltså!! :D En spelare som verkligen behövs i framförallt PP nu när vi tappar så många i den spelformen. Riktigt kul att Brynäs kan knyta till sig en sådan spelare i konkurrensen med hela (?) ES!

Harju klar för Brynäs!/

Redigerad kommentar

Harju  klar!!

Redigerad kommentar

Treklövern1912:

Modo-The fart of hockey.

Bissett_19: Hörnqvist, Hagelin, Markan och Lindbäck kan nog också bli aktuella! Målvaktssidan är ju största frågetecknet...

foppa78:

Det är iofs ingen spikad trupp,Mårts måste anmäla minst 15 utespelare och 2 målvakter tills premiären,och han lär ju hålla några platser öppna för eventuella proffs som kan bli utslagna i nästa runda(Bäckis,Lundqvist,Patric Berglund,Marcus Johansson,säkert några fler jag glömt)

Treklövern1912: Dagisforumet nummer ett.

Treklövern1912: Otroligt många av spelarna som har gått på Frölundas, Djurgårdens eller Brynäs hockeygym.

Bissett_19: Hur många MoDoiter finns det kvar?

« · 1499184 · »