Redigerad kommentar
Anders Blank: Finns inga spelare i elitserien som delar ut 3 klockrena tacklingar per match.
Ward,Printz och Frögren är i min bok mycket mer begränsade och sämre backar än vad Sunken och Bertilsson är.
Två tuffa spelare som även behärskar andra delar av spelet. Sunken var helt sjukt bra i slutspelet,smarta beslut och uppoffrande spel nonstop.
Men för helvete ni som skriver att spelare är på väg hit och dit ni kan väll för helvete skriva källa eller skriver ni detta bara för att jävlas eller är det grannens farbrors systers kompis gammelfarfar som sitter på hemmet med tvångströja som ni hört det ifrån???
Ingen Åberg i BIF som det ryktats om, fortsätter i Djurgården!
hockeysverige.se/article/13129780/succjunior-stannar-i-djurgrden
Sen verkar det ju som att Svedberg sticker, hur gör vi då? Dansk är ju en fantastiskt talang men är han redo att spela en halv ES Säsong? för tror inte Honken men sina skade och sjukbesvär kan spela fler än 30 matcher?
Synd att Volden i Norge har kontarkt med Blues en säsong till, vore annars en intressant värvning på målvaktssidan eftersom han är ung och verkar ha samma still som Peka vill jobba med, sen så har ju Pecka redan honom i Norska landslaget så vore ju en bra deal för dom båda! men han har somsagt kontrakt så blir nog svårt att lösa.
www.eliteprospects.com/player.php?player=34854
En målvakt som är Free-Agent just nu är annars Magnus Åkerlund. En Målvakt som har ES erfarenheter och som jag tror skulle vara ett bra andra hansval i Brynäs. Signa honom på ett år och låt han få chansen. Honken kanske klarar av 25 mather av grundserien Åkerlund är också mycket skadad och endå en stor talang så han får en 15 matcher då har vi 15 matcher kvar som jag vill ge till Dansk.
Varför skulle Åkerlund vilja skirva på om han bara får 15 matcher? Jo dels för att han behöver bygga upp sin kropp och bli fri från skador, kan vara bra att träna en säsong under Pecka för att utveklas och bygga! Och efter en säsong i BIF så är nog chansen stor att många Allsvenska klubbar skulle bli intresserad av honom så en Win-Win där tycker jag.
(Honken som första målis och Åkerlund/Dansk som andremålis, Bättre Dansk får speltid i J20 istället för bänken i A-laget dom gånger han inte startar). gör Dansk succé så får vi låna ut Åkerlund helt enkelt).
Jojo men jag känner ändå att jag vill att Dansk SKA få speltid kommande säsong, har vi då en målvaktspar som Honken och Svedberg så finns det inte plats för Dansk och då är nog risken stor att han drar. Han fyller 18 år i år och måste få börja känna på A-lagsmatcher så han kan gå in och konkurrera om en plats på riktigt näst-nästa säsong. Så för att Dansk ska få sina matcher krävs det att vi har en andremålis som "nöjer" sig med 15 matcher eller nått. Åkerlund kanske kan "nöja" sig med 15 matcher om han i gengäld får en större chans att få en bättre karriär efter, sen har han somsagt ES-rutin och ÄR en duktig målvakt när han inte är skadad så jag tycker faktiskt inte att det är en sån dålig idé ändå. Dansk skulle utan tvekan vara en andremålis redan i år men eftersom vi inte vet hur han klarar av ES spelet redan är det bättre att inte sätta för stor press på honom, ta in en till målvakt och säg att dessa två ska dela på andraspaden, gör Dansk det bra så får han andraspaden (kanske till och med första) i slutet av säsongen, blir det inte den där succén eller att han inte håller som andremålvakt måste det ju vara bättre att redan ha en kille i truppen en att värva en. För värvar vi en andremålis under säsongen och skickar Dansk tillbax till J20 så tar det nog hårdare än att han utgår från J20 och får chansen vissa matcher i ES!
Jag är ingen Elitserien choach (ännu), men detta är en tanke från mig iaf!
HappyX3: Tror nog inte han vill tillbaka till Gävle och för mig så gör det absolut ingenting!
Nä nu väntar jag på ett par tunga klasspelare till nyförvärv!
Anders Berg: Klart som fan vi ska försvara guldet men man måste tänka längre än bara till nästa säsong. Klart vi kan ta lån på två miljarder och köpa in alla bästa spelarna i världen och kanske vinner SM guld men då sitter vi sen där med skulder på 2 miljarden och klubben KKar. Vi ska vinna SM-Guld nästa säsong också men självklart måste vi också vinna året där på, och året efter.. Det måste finnas en kortsiktig plan som OCKSÅ håller långsiktigt.
Bissett_19: Enligt den artikel som Anders länkade till verkar Bertilsson veta en hel del...
"Vissa NHL-rykten har även omgärdat Simon Bertilsson, som har en stark säsong bakom sig, kryddat med landslagsdebuten i Karjala cup. Philadelphia tappade rättigheterna förra sommaren när de valde att inte skriva kontrakt med sitt draftval, men Bertilsson, som har ett år kvar på kontraktet med Brynäs, har inte hört något från någon annan NHL-klubb.
– Jag blir kvar i Brynäs, det är helt säkert, säger han."
atilla: Summan av kardemumman är alltså att stannar båda får vi in en forward till? Av de som nämnts hoppas jag på Thuresson givetvis, men helst skulle jag ju se en rejäl back och en producerande forward utöver det vi redan har.
mattias - 74: Jo, jag tackar jag... Vore det bara för det hockeytekniska kunde det ju vara nåt, men väger man "allt annat" så tror jag ärligt talat att han får svårt att få ett jobb i Sverige. De enda alternativen som jag sett som realistiska för honom har varit Malmö (före pengatrubblet) och sedan Linköping. Jag tror inte någon annan klubb (åtminstone i elitserien) är beredda att ta in honom i truppen.
Förresten, kan inte "Handsmakarn" köpa in honom till ditt gäng? :-)
Väldigt tyst här nu. Vem blir nästa spelare att lämna, förlänga och vem kommer härnäst?
Lämnar gör Andersen
Förlänger gör Granström
Thuresson kommer.
Brynäslegenden:
Ja det är inga "rykten" som går nu?? inget nytt angående granström???
Bissett_19:
Söker ni energispelare så är Olimb ledig, tror inte han skulle göra bort sig i en 4:e kedja i Elitserien. hade gärna sett honom kvar i LIF men Salo var av annan uppfattning.