Brynäs IF

715753 inlägg · 7953 ämnen

Silly season 2012/2013

« · 1511248 · » Till forumet


Sv: Silly season 2012/2013
Lindström: Nopp tror han gör en bra säsong, dom här två målen han gjort ikväll tror jag gör honom jävligt bra detta är precis vad han behöver och så jävla kul att han får måla!!!:-)
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
Börjar bli orolig för Widing.. Antingen så har han blivit lovad grogg buffe på Goya ikväll om han målar eller så målar han färdigt för hela sessen redan nu..
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013

70 Rodrigues: Niinimaa vill hem och kika hur jag har det först :-)

"Kan vara ett alternativ att inleda i Asplöven"

Niinimaa bekräftar att den allsvenska nykomlingen från Haparanda, Asplöven HC, vars hemmaplan ligger 13 mil från Uleåborg, har hört sig för kring hans framtid.

- Jag har pratat lite med dem ja och det skulle kunna vara ett alternativ att inleda säsongen där, jag menar lite på samma sätt som förra säsongen som jag inledde med några matcher för ett lag (Kiekko-Laser) som spelar i den finländska andraligan. Men det skulle nog i så fall inte bli aktuellt att köra resten av säsongen där

Kommentera


Sv: Silly season 2012/2013
Anders Berg: Jepp, men där fanns ett resonemang kring varför Hellström vore en bra idé att plocka in på try-out.
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
Huss: Samma källa juh! =)
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
Peja: Verkar så
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013

Hellström på tryout?

Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
micke63: Pengar är till för att användas;-)
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
hahii: Han lär nog vara för dyr..
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
Anders Blank: Eller varför inte Martin Sevc?
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
Anders Blank: är Kurtis bra?
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
Anders Blank: hahaha here we go again!
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013

Nu när LJ inte direkt verkar vara fit-for-fight så måste vi ju hjälpa Sundlöv å hitta en till back. HELST både en off och en def back in vill jag se...

Om Persson ska ersätta Andersén så borde han klassas som DEF, liksom Bertilsson och Sunqen. Gunderson är den rent offensiva backen tillsammans med LJ som nu är allt annat än kärnfrisk. Löf och Berglind ser jag som utfyllnad och Djoos tror jag inte på som seniorlirare redan iår.
Som en parentes kan ju nämnas att Luleå i dagsläget har 11 backar kontrakterade!! Brynäs har 8, med LJ som är skadad... Bra början! o_O

DEF: Alexander Hellström!? Utköpt från KHL, men var han verkligen så bra i Lule så han skulle tillföra Brynäs nåt?!
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=3679&lang=swe

DEF: Ryan Lannon. Storväxt amerikan som lirade i KalPa ifjol, får av nån anledning tydligen inte nytt kontrakt.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11035

DEF: Oskars Bartulis, storväxt Lett som inte får förlängt av Adirondack, möjligt?!
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=10449

OFF: Kurtis Foster. Kanadensisk flyttfågel som verkar kunna pyttsa lite.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9156

Fler förslag?

Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
Nästa Brynäsmålvakt att lämna för staterna...

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=32820  
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
Gurra88: Framför allt denne Butler. SAIK värvar ofta bra...
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
70 Rodrigues: Ja en Butler borde ju alla ha;)
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
70 Rodrigues: Ja inte hade jag gråtit om Sundlöv presenterat den killen som nyförvärv.
Kommentera


Sv: Silly season 2012/2013
tompap71: så är det..
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013

arnio:

Vi behöver definitivt inte värva en offensiv back, det finns tillräckligt med sådana alternativ. Men jag håller med dig om att ge Berglind/Djoos en chans till att börja med, dock hoppas jag Sundlöv håller ett öga på marknaden efter en mer defensiv stark kille.

Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
tompap71: jag håller med, fast nog skulle han ändå bidra. Ser hellre att Djoos och Berglind får chansen innan en värvning ens känns nödvändig.
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013

arnio:

Vad ska vi med Angell till? För mig är det en gåta, vi har ju Gunderson som fyller den rollen väl så bra, om inte bättre. Ska vi ha in en back till är det knappast en sådan typ som behövs.

Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
Peja: naivt ja men inte omöjligt.
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
Tommy:Huaa ingen Angell i Bif tack.
Ska bli intressant att se om Lauritzen kan komma
Tillbakas i skaplig form.
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
arnio: Ja, men att det skulle vara ett tecken på att han vill tillbaka till en klubb där han har varit 2 år av en nästan 15 år lång karriär känns väl aningen naivt...
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
Peja: ja det kan ju vara ett tecken på väldigt många olika saker.
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
arnio: Eller så är det ett tecken på att han vantrivs just där?
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
arnio: Ingen aning eg men har svårt att tro på en comeback för Angell efter hur han lämnade senast. Tappat lönespec etc

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
Davey_22: Nick lämnar av personliga skäl, kan det vara ett tecken på att han trivs bättre i Brynäs och Gävle och vill dit?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013

Peja: Kan nog inte hålla med dig om att hans andra säsong vart klart godkänd. Han vart ju även placerad på läktaren ett par matcher,med all rätt.

Tror nog Hv hoppades på mer än va de fick.

Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
mikeymike: Vi har ju redan en bättre amerikan i Gunderson! Blir nog inga mer nyförvärv. 
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
Davey_22: Jag tycker att han gjorde en klart godkänd andra säsong. Blev ju även värvad av HV som var ett mycket bättre lag än Brynäs då.
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013

mikeymike: En Angell som han spelade första säsongen i Brynäs då. Efter det var han rätt bedrövlig.

Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
Nick Angell lämnar Eisbären Berlin, kanske kan vara något för BIF?!
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
Anders Berg: Exakt han kommer få mycket förtroende iår tror jag och kommer växa till den spelare han en gång var. Salming trophy nästa!
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
Nufcbifcaps: LJ i form, var det ja...
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013

Anders Berg: Anser du att Brynäs inte har tillräcklig backbesättning?

Har du sett Dennis Persson de senaste åren?

Tycker själv att Sunken, Bertil, Gunder och LJ (I form) är toppbackar i ES

Howay

Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
Anders Berg: det har man redan gjort. Lasse ersätter Ekholm, persson ersätter Andersen löf ersätter Lasse och Djoos/berlind/Larsson ersätter löf!
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
När ska man presentera ersättaren för Elitseriens bäste back, Mattias Ekholm?
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013

tompap71:Och vad hindrar dig från att skriva om Brynäs. Lyft fram en åsikt om något. Dra igång en diskussion själv. Det är ju på grund av att det inte sägs nåt om Brynäs som denna diskussion har startat.

Va inte så jävöa bekväm och förvänta dig att JAG skall diskutera sånt som passar DIG.

Om du kollar på vad ämnet i denna tråd säger så säger den "Silly season 1012/2013", inte "Jag klan bara diskutera brynäs för de är det lag jag håller på"

Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013

tompap71: Tack för bra länk! Dock har vi pratat i tråden som är jag antog var öppen för diskussioner om allt möjligt, där borde du kanske också ha postat? Hursomhelst hoppas jag att jag gjort mitt sista inlägg om en Djurgårdare här.

Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013

Eftersom det här tydligen har blivit en Djurgårds/Ottossonbok kanske länken intresserar er...

Djurgårdenser inte ut att vara särskilt intresserad av Otto och Otto vill inte spela för de pengar som erbjuds, fine, gå skilda vägar då och få slut på dramat nån jävla gång... Det är min personliga åsikt. Återkommer när detta blir en Brynäsbok igen.

Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
BIF96: Klar? Det står ju ganska tydligt att han bara är där på tryout.
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
Kalle Johansson klar för Tingsryd.
Kommentera


Sv: Silly season 2012/2013

micke63: Jo, det är nog inte läge att åka hem igen. Menar han allvar med NHL-satsningen så blir han antagligen tvungen att försöka i AHL om han ska stå på tillväxt...

Men, osvuret är alltid bäst...det kan hända allt möjligt innan vi når oktober-november

Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
Tommy: Ekholm kan vi glömma. Dels för att Nashville som sagt var gjort sig av med några backar, och dels så tror jag att Ekholm vet att han inte bara kan åka hem för att det går lite tungt. Han kommer i så fall säkert att slita i AHL i värsta fall...
Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
adrenalinerush: Inte sådär jätteinsatt så jag har svårt att bedöma andras insatser i Nashville , men jag räknar inte med att Ekholm dyker upp igen. Skulle vara en skaplig bonus i då fall

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly season 2012/2013
Tommy: vi lär inte få tillbaka Ekholm igen iaf. Nu när nashvile har tappat både ryan suter och shea weber? Om inte han nu gör en tok dålig Nhl Camp och Predators lyckas ge samma kontrakt till Weber förstås men är väl inte så troligt.
Kommentera

« · 1511248 · »