Brynäs IF

713795 inlägg · 7953 ämnen

Silly Season 2016/2017

1736706 · » Till forumet


Sv: Silly Season 2016/2017
Peja:
Wennerholm "det kan gå det kan gå dåligt" :)
Nyström: påfallande ofta faktafel

Dessa två tycker jag är värst. Sen finns det några bra. Gillar både Bodin/Robert P på HS. Kan även tipsa om Cmores podcast värd att lyssna på.
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
kennys: han blir nog glad igen den 25:e if you know what I mean ;)
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
kennys: ja vad kul! Skadeglädje! :)
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
Chris11: fast snabb...tänkte på Ove Molin och han var ju liten 🛀🏽😀
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
Chris11: Sweatt utanför laguppställningen??
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
Carl Lejonkräk: nja, han är för klen.
Kommentera


Sv: Silly Season 2016/2017
Zappaholic: Kan detta vara nåt för Brynäs, Zanettis polare?

Vem fan vill bo i Örebro?
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
munkas: Nu var ju Runkas en felskrivning av mig...
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
HitTheLights: Ja, alla ska ha en skopa skit då och då. Jag måste själv göra en rejäl uppryckning här på HS till nästa säsong :) Skärpning Runkas!
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
munkas: Man skulle kunna tro att "En rejäl uppryckning" är ditt mellannamn Munkas. ;)
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
HitTheLights: har några exempel på situationer han kunde ha agerat annorlunda i. Tex Frölunda senast, i slutminuten när han först räddar skottet för att sedan lägga sig ned på mage och släppa in returen. Där skulle han väntat ut skytten istället för att skytten väntar ut honom.
Krävs lite finslipning av Pecka så kan han bli en riktig stormålvakt. Tror den här säsongen var nyttig för Felix.
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
HitTheLights: Ja, han är långt ifrån komplett. Han släppte in billiga skitmål i varje match på slutet och räddade väl inte ett enda friläge? Nä, det krävs en rejäl uppryckning till nästa säsong.
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
Chris11: Självklart finns det mycket att förbättra. Killen är under ständig utveckling. Men för egen del är det plocken som sticker ut och är direkt dålig.(möjligtvis femte hålet också).

När det gäller simma på magen håller jag inte med. tycker han håller upp överkroppen väldigt bra. skulle vilja säga att det är en av hans starkare sida i spelet. Möjligtvis att han faller ihop lite i frilägen men sidledsförflyttningar när motståndarna befinner sig runt slottet tycker jag han sköter med beröm godkänt.
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
HitTheLights: tycker han ska förbättra rätt mycket jag.
1. Plockhanden
2. Femte hålet (mellan benen)
3. Frilägen
4. Returkontroll (Kan inte lägga sig på magen efter han har räddat, sitt i butterfly och vänta ut skytten)
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
mk: Får Felix ordning på plockhanden så kan han gå långt. Men för närvarande håller den inte shl-klass.
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
ellis: Jag tänker så här:

Är Rautio bättre än Starkbaum?
Isf är det väl en bättre värvning?
Om det är likvärdigt,så är det nog ändå bättre än att behålla Starkbaum.
Starky har stagnerat.
Rautio kommer som ny. Han kommer säkert att få känpa om spaden mot Felix.
Felix tar säkerligen steg framåt mot nästa år. Det som jag ser att han måste bättra på är.
Skott utifrån och vara kyligare vid frilägen
.

Jag tror även att man "chansar" på målvakterna för att ha råd med dyra spetsvärvningar.
Tror inte Bulan vill ha ett såll i målet.
Så tror nig att det blir bra.
Vi kan bara hoppas. Som alltid.

FORZA BRYNÄS !!!!!!!!
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
mk: "Hittade detta på sportbibeln.se
Stod om de spelare som lämnar.

…och plockar in från LHC?
David Rautio har spelat bra i år, men efter säsongen går kontraktet med Linköping ut – och nu ser han ut att kunna återförenas med tränaren Thomas Berglund. Enligt Sportbladet är LHC-målvakten högaktuell för spel i Brynäs nästa år.

Mer än ett rykte alltså"

Ja, det är säkert så det blir. Rautio fyller upp målvaktssidan. Hålls väl på is tills slutspelet är klart eller när LHC spelat färdigt.
Kan inte säga att jag vråljublar direkt, med insikten om att Jocke Eriksson finns möjlig i knutarna. Antar att han är dyrare än Rautio och därför ratas, den geografiska närheten till trots. Alla billigare alternativ föredras ju i den här föreningen...
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
Zzz: Ja, svensk hockeymedia är ju under all kritik. Jag skulle inte kalla det som Nyström, Ros och Wennerholm gör för analyser, snarare tyckande och väldigt mycket kappvändande. Boork var en stark kraft som vågade ifrågasätta, ställa obekväma frågor, stå för åsikter och motivera desamma. Tror grundproblemet är att Hockeysverige är lite för litet, för mycket "alla känner alla" över branschen. Fotbollsjournalistiken är mycket bättre men å andra sidan är de fler och har större resurser.
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
Carl Lejonkräk: Något mellan Ranelid och Sanny kanske.. Själv tycker jag att Ronnie Rönnqvist som skriver på hockeysverige ibland är bra, han tar sig tid att gå lite mer på djupet.
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
moment22: Synd att inte Björn Ranelid är hockeyintresserad.
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
Carl Lejonkräk: Sanny kan ju inte ens bygga en korrekt mening, maken till sämre skribent får man leta efter!
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
Carl Lejonkräk: Sanny är duktig för att han har kunskapen och insyn men han är ju ingen journalist, men jag tror som sagt att vi har olika syn på media.
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
Zzz: Sanny är duktig, däremot den där dyngan du länkade till, va fan pinsamt.
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
Carl Lejonkräk: Söker inget grävande utan ett resonerande. Det är fotbollsskribenterna fantastiska på. Jag tror vi har lite olika önskmål och syn på media.

Olof Lundh står upp på presskonferanser med landslaget och pressar Hamrén, vilken hockeyjournalist förutom Wikegård skulle våga sig på och klara av det utan att bli helt näckad? Eller Wikegård gör det ju oftast själv i monolog så det kanske inte finns någon. Och nu kommer Rikard Grönborg in som sägs vara den absolut kunnigaste ledaren vi har i hockeysverige. Det kommer bli så att han berättar och journalisterna skriver.

Nyström, Ros och Wennerholm är så grunda i sina analyser att dom måste ändra sig 38 gånge per säsong.
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
Zzz: Hockey gör sig bäst på isen, journalister kan hålla sig om nyheter. Bank och Niva må vara duktiga skribenter men mycket grävande fotbollsjournalism är det inte.
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
Länkar till ett bra och viktigt inlägg. Kanske dags att gävletidningarna göra en riktig intervju med Bengtzén. Med frågor om hur han ser Brynäs framtid och hur han ser på sitt ansvar att forma den. Juniornerna? Spelidé? Nyförvärv? Vart han vill att Brynäs ska vara om fem år? Det finns massor att prata om. Tyvärr är journalisterna på gävletidningarna inte tillräckligt kompetenta och pålästa för att ställa sådana frågor och ha ett resonemang. Det blir jävligt platta intervjuer. Dessutom lär det vara någon med pondus som ställer tuffa frågor till Bengtzén, annars höjer han rösten och mästrar.

Även klubbdirekören måste ut ur garderoben. Vad fan vill han?

Tänk om Brynäs kunde göra några entimmesprogram på hemsidan med olika gäster. Man tar in en rutinerad påläst journalist som håller i det. Ett riktigt fylligt program med bra frågor (och svar). Givna gäster är Bengtzen, Stark, Bulan kanske även J-E Silfverberg. Lite proffsigt, inget amatörprogram. Har man en tanke? I så fall behöver man ju inte vara rädd att kommunicera den.

Nivån på journalister som granskar hockeyn är så låg att det krävs så lite av föreningsledarna. Kolla på riksmedia, dom främsta journalisterna är Magnus Nyström, Tomas Ros, Mats Wennerholm samt några fler. Det finns några bättre men ni förstår min poäng. Wikegård är nog den enda som försöker hålla ett resonemang bortom tacklingar och slagskott. Fotbollen har Olof Lundh, Johan Orenius , Simon Bank, Erik Niva mfl.. Det är lite mer intellektuell status på fotbollen.
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
mk: Jag googlade på Brynäs och Rautio och hittade detta...känns det bekant?
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
mk: Hur blev det mer än ett rykte? Allt kan spåras tillbaka till Aftonbladets artikel som hänvisar till "enligt uppgift".
Ingen har bekräftat någonting inte ens att något intresse förekommer, ingen agent, ingen spelare, ingen sportchef..
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
mk: Fast de anger ju ryktet som källa ju...
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
Carl Lejonkräk: Hittade detta på sportbibeln.se
Stod om de spelare som lämnar.

…och plockar in från LHC?
David Rautio har spelat bra i år, men efter säsongen går kontraktet med Linköping ut – och nu ser han ut att kunna återförenas med tränaren Thomas Berglund. Enligt Sportbladet är LHC-målvakten högaktuell för spel i Brynäs nästa år.

Mer än ett rykte alltså.
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
Brynäsgubbe:" Den här vintern har han spelat för Dinamo Minsk i Vitryssland, men har inget klart inför nästa säsong.

– Det är en process som pågår, men planen är som sagt att bli kvar där borta, säger Ryan Gundersson. "
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
mk: Kan väl till viss del hålla med dig, men ibland är det svårt att hålla tand för tunga sas. Speciellt när man får se ett resonemang som i princip är likvärdigt med att tacka nej till Bäckis om han vill komma hem, därför att han gjort ett mindre bra slutspel i NHL, typ.
Det är ju ingen dussinlirare eller ojämn back i klass med Porseland vi talar om här, det gäller en landslagsback som vilket SHL-lag som helst skulle vilja ha i sitt lag...
Kommentera


Sv: Silly Season 2016/2017
Carl Lejonkräk: Jag har läst alla intervjuer med både Bengtzén och Gunderson. Visst fan finns det intresse för Ryan, eller har jag läst fel?
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
Chris11: Gunderson är överhuvudtaget inte aktuell eller har du hört nåt annat?
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
Carl Lejonkräk: Ja gärna, men finns det pengar för att ha både Andersén och Salmela/Gunderson? Detmåste nog göras prioriteringar. Isåfall blir det en halvdan målvakt eller en icke skrämmande forwardsbesättning. Man kan inte få allt...
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
Huge: Det jag/man stör sig på är din argumentationsteknik Huge. Det blir lite von oben över den.
Om man hoppar in i en diskussion mellan två andra så kan man inte skriva på näsan vad man tycker.
Då måste man vara mer diplomatisk.
Tycker jag..
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
Huge: Du ska ha en eloge för ditt jobb som forumpolis, bra jobbat 🤗
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
Chris11: Så jag är en polis för att jag tycker att du resonerar fullständigt uppåt väggarna gällande Andersén?
Du har ju ingen som helst vettig motivering till din ståndpunkt än att han skulle ha varit lite sämre än normalt i fjolårets slutspel.
Tycker du att det är en genomtänkt och välmotiverad anledning till att tacka nej till en defensiv klippa och landslagsback?
Om du har nån annan mer begriplig motivering så är jag beredd att lyssna och ev ändra ståndpunkt, men så här långt känns din ståndpunkt ytterst märklig, för att inte säga befängd.
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
Carl Lejonkräk: Ja, iom att Porseland inte heller riktigt kom upp till normal standard ;-)
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
Carl Lejonkräk: Ett byte rakt av..

Same shit, different number😃😃
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
Chris11: Andersén kan väl ersätta Porseland?
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
Huge: oväntat att du skulle hugga på den! Mr Police
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
Chris11: Ja, vi ger oss. Känns inte så konstruktivt eller meningsfullt att debattera med nån som inte vill ha tillbaka en tung och skicklig defensiv landslagsback med stort klubbhjärta, utan att ha nån vettigare eller mer begriplig motivering än att han möjligtvis (och pga skada) inte riktigt kom upp i normal standard i fjolårets slutspel.
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
HitTheLights: äsch vi ger oss nu va? Sa bara att Andersén var dålig och att jag inte ville ha tillbaka honom. Det är min åsikt. :)
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
Chris11: Det är möjligt att Slovak och Nörstebö var något bättre än en halvskadad Andersén men Kilas, Westlund, Djoos och Eklund var inte bättre. Sunken var skadad.
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
HitTheLights: ja kanske det. Men minns iallafall att han var en av de sämsta backarna i laget på slutet där.
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
Chris11: Då var han skadad. han gick ju sönder sista matchen i serien. För att dra så självklara slutsatser om hur dåligt Andersén spelade i slutspelet så har du allt lite dåligt minne...
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
HitTheLights: men när det var play in?
Kommentera

1736706 · »