Brynäs IF

714106 inlägg · 7953 ämnen

SILLY SEASON 2019

« · 1960043 · » Till forumet


Sv: SILLY SEASON 2019
Jaken: Vad svamlar du nu om?
Det har aldrig basunerats ut nåt om VEM eller VILKA som ska värvas från Finland, vare sig från mig eller Dackell. Att Dackell sagt att man tittat på spelare i Finland betyder inte att man därmed är garanterade att hitta nåt, förstår du.
Herregud människa, hur gammal är du?
5 år, eller?
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Zetterberg klar (?) och Ingman på rykte, detta hade kanske känts bättre om man innan kickat Nilsson, Lundgren och Mannberg!
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Axle San: Typ Lundgren
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
mk: Jag hoppas verkligen att Brynäs vågar göra sig av med några kontrakterade spelare.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Davey85: Det man läste på bloggen som finns längre ner på sidan, så verkar det vara en spelare som är ”spelande” iaf.
Tror nog inte man chansar med en spelare som är såpass ny på denna nivån. Utan då är man nog säker på att det bir bra.
Vem ersätter han isf? En dyr Lundgren kanske?
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Vad tycker ni om Ingman i KHK då? Han ryktas ju vara intressant för Brynäs. Jag har sett ett gäng matcher och gillat vad jag sett.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Clarence: Hallå det är mars, välkommen till verkligheten.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Vad gäller Wännström är det i alla fall många som förundrats över att han inte fått spela mer i HV: twitter.com/numerartovertag/status/1065650859852406784?s=19.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Clarence: Haha, och ditt patetiska tjatande om nyförvärv känner vi också igen varje silly season.

Jag fattar inte vad som är problemet? Du har 4 spelare som enligt media är klara. Plus sportchef och en tränare. Vad spelar det för roll om Brynäs väntar med att släppa dessa nyheter? Vi är inte ens inne i april.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Clarence: Du vet att Brynäs inte är det? Hur många nyförvärv har offentliggjorts av SHL-klubbarna hittills?
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Chris11: Du ditt vänta-recept har vi intagit både en och flera säsonger förr med känt resultat. Bullshit. Det gäller att vara på tå i tid, först på plan i värveriet.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Pettisbif: Hört från farsan att man kollar på en spelare iallafall om huserar i NHL, och han sa Buffalo och han har ingen aning om vart Larsson spelar då han bara bryr sig om VIK i hockey. Nu är farsan lite sprallig så ta det för vad det är xD Men han har lyckats pricka rätt 2 gånger denna säsong
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Huge: Samma resonemang du hade när det inom kort skulle basuneras ut vem de hade värvat i Finland. Det bra att du är positiv och tålig! Vi får summera när allt är klart. Årets värvningar under säsong har ju en del att önska dock....
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Chris11: Jo jag har ju gjort det hela säsongen. Det finns en hel del att bevisa sp att det inte blir som med de utlovade spetsvärvningarna under säsongen. Vi får se hur d går......
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
mattiask: Bra nyförvärv av HV. Lite av en ersättare för Wännström kanske?

Kan det bli såhär kanske? (Dröm)

Ersson - Eriksson

NY offensiv - Bertilsson
Söderström - Kilström
Norin - Andersén
Ingman? - Ersson

Rödin - Larsson? - NY sniper
Boqvist - Ölund? - Danielsson
Wännström - Weigel?/Molin? - Zetterberg
Rohdin - Blomqvist - Forslund/Alcén
Asklöf, Solem

Såg för övrigt att Bromé uppvaktas av Nhl klubben Las Vegas. Kul om Örebro går miste om både honom och Palushaj nästa år!
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
mattiask: Linus Sandin klar HV71, vilket är ett bra nyförvärv för dom.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Pettisbif: Jag har tyvärr ingen koll på Hietanen nu för tiden, men kan absolut vara ett tänkbart alternativt om han vore aktuell för SHL!
I övrigt har jag dålig koll, men personligen hoppas jag att de tittas åt AHL då jag tycker att de amerikanska och kanadensiska backarna har det typ av hockeytänk jag vill se.

I övrigt så tycker jag att Zetterberg känns som ett hyfsat intressant förvärv om det blir så. Hans fjolår imponerar ju inte direkt, men trots allt 21 år och potential antar jag att det finns.
Nu såg jag idag att Linus Sandin från Rögle blev fri även och oavsett vilken liga han är aktuell för så har jag blivit imponerad av hans spelstil iår. Känns som en väldigt intressant spelare.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Pettisbif: Han har lagt av, där snackar vi klass.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Såg att han tyvärr lagt av.

Men vad tror vi om den här spelaren då?
www.eliteprospects.com/player/9895/ville-lajunen
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
FBK hade en grymt vass offensiv back för nått år sen som hette Chris Lee. Vad gör han nuförtiden? Lagt av..? Han var riktigt vass.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Lemp:
Även jag har tänkt på honom. Lär finnas en del intressanta namn borta i AHL också. Precis så som Frölunda hittade Chad Genoway.

Ett namn jag nämt tidigare men som inte är lika vasst är ju en sån som Niklas Hansson. Svensk ung back med offensiva kvalitéer.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Pettisbif: Ett annat alternativ skulle kunna vara Mat Robinson. Påminner en del om Gunderson och håller nog bra nivå för SHL. Men även där finns en minskning i poängproduktion de senaste säsongerna.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
mattiask:
Jag har sagt det förr men kan inte en spelare som Jusso Hietanen vara aktuell? Har iofs inte sett honom speciellt mycket dom senaste åren. Men bofast i Finska landslaget har han ju varit och vet sen gammalt att han är en offensiv back som även klarar av att bära mycket istid likt Gunde. Han kanske kommit upp i rätt hög ålder men samtidigt så har han samlat på sig enormt med rutin av all KHL spel, landslagsspel kring OS och VM turneringar. Jag vet dessutom att Jusso är Sundlövs gamla favorit back. Oerhört träningsvillig och proffsig likt Gunderson även där.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
nyb: Om vi överhuvudtaget ska kika på backar i SHL för att ersätta Gunderson som jag ändå tycker att vi INTE ska göra så finns det bara tre spelare som har förmågan i dagens läge att delvis ersätta Gunderson.
Virtanan, Ebert och Curran. Dessa tre spelare är riktigt jäkla bra, men alla tre har kontrakt vilket gör att vi kan glömma dessa.
I övrigt finns det ingen som ens är i närheten av den kapacitet som Gunderson ger oss.
För vi måste verkligen ha in den typen av klass i backbesättningen igen.
Sen kommer vi ju garanterat inte kunna hitta en spelare som ersätter rakt av, men tittar man på vilka styrkor Gunderson har, hur han rör sig på isen osv osv så anser jag att man ska göra vad man kan för att hitta en spelare som är så lik Gunderson som möjligt.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Jaken: "godbitarna försvinner till andra klubbar i rask takt"

Men snälla nån, har du bott under en sten???
Rödin, Wännström, Ersson, Zetterberg rykten in.

Gunderson bekräftat ut.

Brynäs kan ju inte presentera spelare som är klara av olika anledningar. Antingen spelar spelarna eller andra orsaker.
Dessutom är vi i mars, ha lite is i magen för helvete. Slutspelet har knappt börjat i SHL
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Jaken: Kom igen nu, lista alla godbitar som är värvade av andra!
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
nyb: billins verkar vara på nedgång. Ska man satsa på en etablerad back så tycler jag man ska ta in någon hetare. I virtanen/Salmela/ebert-klass
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
nyb: *tre säsonger, mitt fel haha
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Vore att försöka få Chad Billins som en Gunde-ersättare för orealistiskt? Han står ju utan kontrakt nu och har snittat över en halv poäng/match LHC över två säsonger.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Jaken: Så du kallar det ”knäpptyst” när man klart och tydligt gått ut och förklarat för otåliga typer som du, vilken policy man har när det gäller att gå ut med vilka spelare som försvinner och vilka som är på ingång.
Herregud....
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Jaken: Har du missat att man officiellt tackat av Gunderson med ett videoklipp? Var tålmodig och känn smaken av varje nyhet för sig presenterad i ett trevligt format. Jag ser hellre det än en lista med namn in och en lista med namn ut dagen efter sista matchen för säsongen.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Jan Grismöbel: Å som vanligt är det knäpptyst från BIF både vilka som lämnar samt kommer. Förmodligen filar man på 3 års planen.... bara att konstatera att godbitarna försvinner till andra klubbar i rask takt.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
bradberry: Otroligt trist att Gunde lämnar .Fast han förtjänar all framgång han får . Att han lämnar Brynäs kan man förstå. Ang Bäckis hörde jag han på radion i morse . Inte spec positivt kan man säga . Efter en fråga svarade han att han har 1 år kvar på kontraktet . Men han trivs med allt runt laget och staden . Å hoppas vara kvar många år till . Faan säger jag .
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Brynäsgubbe: Ert fullblodsproffs rakt igenom. Ett föredöme... Med hans sätt att ta hand om kost och kropp kan han med lite tur hålla hög nivå 5-6 säsonger till...

Får vi hem typ Bäckis, Järnkrok, Larsson om 2-3 säsonger kanske det skulle locka med en sejour till... Drömma kan man ju. Mer kompetent back får man inte tag i någonstans... Önskar honom all lycka!
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Brynäsgubbe: Vad tråkigt det känns. Man har blivit van vid att han alltid är med.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
En avskedsvideo för Ryan. Värdigt för en av Brynäs bästa backar, om inte DEN bästa, i modern tid. Kommer sakna honom, återigen.

Hoppas vi får se honom någon gång i framtiden, om inte på isen så förhoppningsvis i form av tröjan i taket.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Mattson: Vem har sagt att han är utdömd? Inte jag iallafall. Eftersom Modo spelar i HA så har jag sett Zetterberg en del, och han ser inte ut som en spelare som skulle klara sig i SHL. Ganska så trög spelare men med ett bra skott. Men om han lägger ner arbetet som krävs och blir bättre på vissa grejer så varför inte.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Skrubben: Ja, håller med dig om Ersson. Han och Jocke känns som ett vasst målvaktspar nästa säsong.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Dallemas: Typ Niklas Lundgren
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Alltså det här med Allsvenskan... Jag tror jag skrivit liknande förut men jag ser ju mycket hellre att man värvar en Elias Pettersson eller William Karlsson eller Mattias Ekholm eller Carl Söderberg eller Pär Lindholm eller Broc Little eller Micke Lindqvist eller Victor Ejdsell eller Emil Larsson eller Emil Bemström eller Ryan Gunderson från Allsvenskan än någon trött transatlant.

Det verkar som många tänker Emil Forslund eller Ludde Nilsson när man pratar Allsvenskan men de var inga poängspelare i Allsvenskan heller. De hade andra förtjänster på Allsvensk nivå och de har andra förtjänster på SHL-nivå.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
munkas: Ja, fy fan vilka skitspelare Dackell värvar in. Ersson på juniorkontrakt nästa säsong, som nu är uttagen i landslaget. Satan vad dåligt
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Tycker att det borde räcka med nyförvärv från HA. Vill inte hamna i samma situation som i år. Vi behöver spets kompetens på alla fronter. De flesta som har kontrakt över nästa säsong är inte det.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Då var de officiellt Ryan lämnar Brynäs.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Skrubben: Vet faktiskt inte. Tycker det var konstigt men Jocke är inte rädd att ta obekväma beslut om han tycker det utvecklar laget. Jag ska försöka fråga vid tillfälle. Är själv nyfiken.
Men utvcklingen på Adam har varit otrolig under Öhmans flagg. Men det är rätt svårt att bedöma målvaktstränare utifrån.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
majk: Okej, något helt annat: Varför valde Dif att släppa Jan Öhman? Han ryktas gå till oss nu.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Skrubben: Han blir förmodligen fjärdecenter. Precis som Linus Johansson och Strandberg de två senaste säsongerna.
Vi har Josefson och Strandberg på kontrakt just nu. Två riktigt duktiga centrar. Strandbergs utveckling är imponerande. Men det ska förmodligen in en toppcenter också.
Centersidan för oss blir med största sannolikhet så här:
Josefson
Ny(viskas om Kruger men det tror jag på först när jag ser det)
Strandberg
Östman

Sen har vi Adam Falk(renodlad center) och Albin Grewe(kan centra vid behov) från juniorerna som kan vikariera.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
munkas: Zetterberg har väl bättre stats än t ex Bemström som gjort succé i djurgården. Det gäller att hitta pärlorna i HA. Förhoppningsvis är han en sån. Och gällande ytterligare en HA-värvning...har du sett Ersson spela? Han är riktigt riktigt bra. Mitt tips är att han konkurrerar ut Jocke om förstaspaden.

Men lite tyngre namn behövs också, kryddat med billigare succévärvningar från HA
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Otto1: Jo det finns en del bra centrar i allsvenskan.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Clarence: Så, en ratad hv-spelare och tre allsvenskar på g in.
Sillyn började svalt...
Hoppas på lite tyngre namn framöver.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
majk: Var ska Östman spela hos er? Känns som att ni snarare bör fylla på med toppcentrar och inte breddspelare. Engqvist lär väl avsluta karriären och där har ni ett stort hål att fylla.
Låst ämne

« · 1960043 · »