Brynäs IF

713110 inlägg · 7953 ämnen

SILLY SEASON 2019

« · 1960150 · » Till forumet


Sv: SILLY SEASON 2019
Skrubben: Vad skönt. En spelare som snittar 0.46p/match i SHL platsar ju absolut inte i det här laget
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Otto1: Som junior hade han också nåt år där han var landslagsmässig, 15 år sen typ. Nä, du har inte övertygat mej.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Vi kan andas ut. Det blir Djurgården för Wandell.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Jag finner diskussionen lite märklig. På en del låter det som att det inte går att värva riktigt bra spelare från HA som kan spetsa till en SHL-trupp..

Kan någon ge mig ett skäl till varför det inte skulle gå?
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Mattson: "Han har aldrig varit mer än ok som spelare." Ditt påstående stämmer inte. Han var riktigt bra när han spelade hos oss 08/09.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Ove Myling: aha då tror jag att jag börjar fatta hur 3 års planen ser ut,vi supportrar ska sakta men säkert slussas in i HA spelet med en trupp som årligen närmar sig en HA trupp. Så när vi om 3 år väll spelar där så är de inge konstigt alls.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Ove Myling: Sabba inte min helg nu!
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Skrubben: Wandell kan omöjligt vara påtänkt för en toppkedja i Brynäs. Han har aldrig varit mer än ok som spelare. Att han inte platsar i Örebro är tillräckligt tydligt betyg. Som tredje-fjärdecenter med motsvarande lön men mot det talar ålder.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Huge: Som okunnig bedömare trodde jag hockey
gick ut på att göra mål.
Brynäs problem förra säsongen var väl brist på poäng.
Då är det väl ganska relevant om man ska värva spelare att dessa är poänggörare.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Dallemas: Vi vet ju redan ett antal spelare som kommer komma in. Verkligen intressant var Wännström är tänkt att spela. Man hoppas ju att han är tänkt för tredjekedjan tillsammans med Zetterberg. Men ingen katastrof om han går in i andrakedjan. Finns mycket hockey i hans handleder.

Det jag ställer mig mest frågande till är om alla dessa spelar som ryktas in kommer passar i Sunkans hockey. Zetterberg, Rödin, Wännström och Ingman är inte direkt kända för att ha skottäckningar som sina adelsmärken. Det vill till att han förändrar sitt ledarskap, annars är jag rädd för att det blir en konflikt med vissa spelare.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Dallemas: Här har du Brynäs kedjor nästa säsong:

Boqvist - Wandell- Danielsson
Spink - Spink - Wännström
Rohdin - Blomqvist - Zetterberg
Forslund - Mannberg - Alcén

:) :) :)
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Dallemas: Glöm inte att bröderna Spink och Wandell ska in i topp 6 oxå.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Huge: Är du arg?
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Som truppen ser ut nu forwardmässigt.
Boqvist xxx Danielsson
xxx xxx xxx
Forslund Blomman Rhodin
Alcen Asklöf Mannberg

Om sedan Boqvist lämnar då har alltså Dackell å co en skaplig uppgift att fylla upp typ hela top 6 förutom Danielsson.
När de då snackas om spelare som Wännström så får man ju hoppas att de bryts med nås spelare typ Mannberg, för inte fan ska väll wännström spela i 2 kedjan??? då ser inte jag hur vi ska kunna bli nå vassare framåt än förra året om vi inte har högre visioner om en top 6 fw än så.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
bradberry: Tror du underskattar Johans förmåga med pucken. Han är oerhört skicklig med klubba-puck, ser isen bra och är riktigt bra i 1mot1-situationer. En klockren förstacenter i min bok.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Skrubben: det beror på. ÖHK kan mycket väl ha köpt loss honom också. Det är dom 2 olika möjligheter som finns när man ska bli av med spelare som har gällande kontrakt
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Skrubben: Det skulle säkert gå att damma av Wandell, men skulle hellre se att Brynäs går för en spelare som Weigel. Yngre, hungrigare och med en jäkla vinnarskalle.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Charles: ”Hört från farsan att man kollar på en spelare iallafall om huserar i NHL, och han sa Buffalo och han har ingen aning om vart Larsson spela...”

- Jag vet att man vill ha Larsson...

Jag är lite orolig över en sån värvning... Johan Larsson är fantastisk för laget med pannben och vinnarskalle... Men jag är rädd att han i så fall skulle övervärderas till förstecenter... Där behöver vi handleder och offensive skills. Det är ju inte Johans signum direkt...

Egentligen passar hans hockey i en tredjekedja men tveksam han skulle acceptera den rollen... Kompromissar o säger ok andrecenter...
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Huge: "Tyson har varit borta en hel del och sen fått svårt att ta en plats när laget började gå riktigt bra i slutet av säsongen."

Undra varför... 🙄
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
majk: Du tolkar det som att Örebro köpt loss honom? Mig veterligen brukar det vara så att klubben fortsätter betala lönen tills man gör en deal med en annan klubb som antingen tar över kontraktet rakt av, eller där den nya klubben bara betalar en del av totala lönen på kontraktet.

Sen att han har bra corsi är det inget snack om. 60% är imponerande. Men tror det är farligt att bara stirra sig blind på det. Kan ju vara så att han har hög andel offensiva zonstarter. Tycker han sett riktigt trög ut dom matcherna jag sett. Den dalande poängproduktionen i kombination med hans ålder gör att jag hade avstått.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Steenm: Se majks svar, bl.a bäst corsi i ligan.
En ledartyp och spelskicklig center, har alltid gillat honom ända sen tiden i Timrå.
Om det inte går att hitta nåt bättre så tycker jag att Wandell mkt väl bör kunna ersätta Kellman.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Huge: Topp 6? Åh herregud..
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Skrubben: Ja, varför inte topp 6 om Sallinen, Kousal och Cerveny försvinner?
Tror inte dom är speciellt dyra heller, borde bli bra utväxling på satsat kapital.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Huge: vem hade inte gjort det bättre än nilsson mad hans förutsättningar?
1a pp, massiv istid högt i hierarkin
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Huge: berätta gärna vart Wandell och bröderna spink skulle få plats i ett lag som vill etablera sig i toppen?
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Brynäsgubbe: Tyson har varit borta en hel del och sen fått svårt att ta en plats när laget började gå riktigt bra i slutet av säsongen. Att bara stirra på poäng och aldrig se till omständigheter och potential är en typisk åkomma som mindre kunniga bedömare oftast är drabbade av.
Det är två riviga och puckskickliga spelare som friska och hela hade gjort det bättre än Nilsson med samma förutsättningar, framförallt poängmässigt. Det är min åsikt i frågan.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Skrubben: Han har brutit med Örebro. Så de har såklart fått betala en del av lönen. Nu får han en mer marknadsmässig lön.
Bäst corsi i ligan. Ser gärna honom i DIF om vi inte får in typ Kruger.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Huge: Örebro har nog gott om pengar. De har starkt stöd från sina sponsorer varje säsong. Tror snarare det handlar om lön mot prestation. Han fick nog en jäkligt bra lön när han skrev på och sett till vad han uträttat rent poängmässigt (han bör ligga 30 +) så har han verkligen inte levererat.
Tveksam till vad han skulle tillföra i Brynäs. Han är väl mer sugen på typ SSK?

Är det en ömsesidig överenskommelse så är det ju ÖHK som går vinnande ur den förhandligen.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Huge: Wandell "borde kunna ersätta Kellman"?

Oj, vi kunde nog inte stå längre ifrån varandra där. Motivera gärna.
Och skulle gråta blod om Spink-bröderna ens skulle vara aktuella för oss. Vore fullständigt slöseri med två platser i truppen.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Huge: Okej. Hur är din analys angående var i laget dom skulle spela? Som du vet är vår bottom 6 riktigt tjock redan. Du tänker att Spinkarna skulle in i topp 6? Dom skulle tillföra spetskvalitéer till en andrakedja?
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Chris11: Sån tur då, att DU kan hockey.
Visserligen bara bordshockey som du verkar kunna mkt om, alltid nåt...
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Chris11: Det är tur att vi alla är soffsportchefer...
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Huge: Haha märks att du är en soffsportchef. Du kan ingenting om hockey
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Huge: Jag tycker Dacke ska satsa på Palushaj
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Forsberg 1978: Ja, det märks iaf att DU inte är nåt annat än en enögd soffsportchef. Dom brukar bara titta på siffrorna och aldrig på omständigheterna bakom dessa.
Det är två riviga transatlanter som jag tror skulle passa vårt tilltänkta spelsätt.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Huge: I vilken roll tycker du bröderna är intressanta?
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
majk: Wandell som andracenter nästa säsong? Njaa, vore en riktig tabbe av Dackell i så fall. Man skulle i så fall ta över Örebros kontrakt och vi vet ju vilka överbetalda löner dom ger till sina spelare.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Huge: Skulle vara VÄLDIGT intressant att höra hur du motiverar den åsikten. 10p och 2p... Ludvig Nilsson har fler poäng än båda dessa tillsammans.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Lemp: Wandell skulle vara en riktigt bra värvning. Sen kanske inte just Kellmans ersättare.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Huge: Wandell känns inte alls som någon vettig ersättare av Kellman..
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Huge: Tyler Spink 6+4 och Tyson Spink 2+0, så dom här tycker du är intressanta hahahahaha tur du inte är sportchef.....
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Skrubben: Tycker jag inte alls, det får stå för dig.
Såg nu att Wandell får sparken från Örebro trots gällande kontrakt. Missnöje från ÖIK:s sida med prestation eller ekonomiskt nödvändigt?
Tror det senare, borde kunna ersätta Kellman.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Huge: På vilket sätt är dom intressanta?
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Huge: Varför vore dom intressanta? Deras nivå är snarare Allsvenskan...
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Davey85: Bröderna Spink i Örebro borde vara intressanta för Dackell om dom nu vill stanna i Sverige och SHL.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Charles: Tillgänglig för vadå? Han har kontrakt med Rapperswil till 20/21

(Missade din kommentar om nedlyttning, sorry!)
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Schweiz kollen nedlyttningsgruppen, Davos och Rapperswil klara för kvalbotten i en matchserie bäst av 7 om att spela mot ett lag i serien nedan. i gårdagens match som inte betyder något förlorade Davos med 1-2 Rödin enda målskytten med assist på Lindbäck

medans Rapperswil vann sin match med 4-1 Clark och Kristo båda målskyttar.
sitter och hoppas att rapperwil åker ut så Clark blir tillgänglig xD
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
mk: Nån måste ju ta bladet från munnen och undra vilken nivå det är, när det sitter folk och magsurt undrar varför man inte släpper några namn på värvningar när Dackell klart och tydligt förklarat så att t.o.m en 5- åring borde fatta.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Huge: Sluta med dina påhopp...

Det är nästan samma nivå ibland som på en viss Brynäsgrupp på FB..
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Forsberg 1978: Angående Nilsson - alla som inte har kontrakt kan väl räknas bort tills klubben meddelat något annat?
Låst ämne

« · 1960150 · »