1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739068 inlägg · 7967 ämnen

SILLY SEASON 2019

Sv: SILLY SEASON 2019
majk: men herregud vilken hybris. Dif som tvåa är lite att ta i.
Det är typ som att jag skulle säga att brynäs kommer komma 4a

majk: Dif tvåa? Nej, du får nog drömma vidare. Berglund starkt nyförvärv, men tittar man på vad ni tappat så är jag osäker på Djurgården. Målvaktssidan känns väldigt oförutsägbar. Förvånande att ni behåller Jensen trots att han var dålig förra säsongen, framför allt i slutspelet där han var klappkass. Svedberg vet vi heller inte var vi har. Är han lika dålig som förra säsongen missar ni topp 6, definitivt.

majk: kommer boqen och Söderström vilket de troligen blir så här vi på pappret bättre lag än er👏👏

Jnp928: Kör en tabell jag med.
1. Färjestad
2. DIF
3. Växjö
4. Frölunda
5. Luleå
6. HV71
7. Rögle
8. Skellefteå
9. Brynäs
10. Örebro
11.Linköping
12. Malmö
13. Leksand
14. Oskarshamn

Skrubben: dessutom kommer ju förmodligen Zacha att signas, ska upp i arbitration hearing i veckan.

{8785}: Jag tänkte att Jaedon är spets men det är förstås svårt att på förhand veta. Om nu Boqvist kommer tillbaka så vill jag ha honom med en riktig målgörare vilket skulle kunna vara antingen Jaedon eller Rödin, typ

Blå grottan: Nejdå, jag står fast vid mitt tips. Jag tycker egentligen bara Lundh är den enda "klass"-värvningen som LHC har gjort. Och med tanke på hur bleka de var förra året så njaaa. Den enda som kan övertyga är väl Bert isåfall.

{8399}: Haha, du är starkt bidragande!

{8785}: Ja, Granis är också alltid kung.

Kan inte låta bli att sakna Granis/Grana. Fan vad man älskade när han stod framför motståndar målet i PP spelet eller när laget jagade kvitterat i slutet av en match. Grym jävla krigare och en enorm kämpe. Borde fått avsluta på ett vackrare sätt (för inte kommer han tillbaka?). Borde hyllas i rinken vid nån match, om förtids pension blir definitivt.

{8399}:
Jaha du ser inte det..?
Att sätta våra på pappret 3 starkaste forwards ihop är jag inget fan av. Bättre sätta in nye Jeadon där. Och Boken med Nicke och Ölund/Sallinen. Där ser du min "Spridning" även fast det är samma 6 så är dom bästa inte i samma line. 😊😊😊😊

{8785}: Det är ju precis samma spelare i din topp sex som i Blå Grottans förslag, var är spridningen liksom?

Blå grottan:
Eller varför inte köra på lite mer spridning?
Förra årets duo Nicky D ihop med Boken och Ölund. Sen Jeadon, ihop med ett annat fint par Rödin-Scott. Sen bygger vi tredje på Sallinen och Z. Blomman som tredje länk kanske? Eller nån av Jocke eller Emil?
Fjärde känns dessa rätt givna va, Alcén, Mannberg, Solem, Asklöf?

Berge: Tänk er denna topp 6:
Scott - Rödin - Boqvist
Nicky - Duschen - Ölund

Tjurn : Det där är ett bra tips, tror dock att cluben kommer före Rögle.

Brynäsgubbe:

Goda nyheter.

Inte en fis i havet att Boqvist går in på tre kedjor nu.

Hall - Hirshier - Palmieri
Simmonds - Hughes - Gusev
Bratt - Zajac - Coleman

...

Möjligen att Boqvist kan konkurrera ut spelare i fjärdedjan på offensiva meriter. Men i en fjärdedja så väger alltid defensivt ansvar och erfarenhet tyngst.

Tjurn : Boqen menar du?

Kollade nyss highlights från säsongen 17/18, om vi hade chansen att värva Ikonen kan jag inte förstå vrf vi inte gjorde de förutsatt att han inte var svindyr.

Mitt tabelltipps! Ang Leksands placering så tror jag dom är oerhört känsliga om de kommer skador! Och kommer boken å Söderström hem blir vi livsfarliga då är vi topp 3!

Luleå
Hv
Frölunda
Djurgården
Lakers
Färjestad
Brynäs
Rögle
Skellefteå
Lhc
Malmö
Örebro
Leksand
Oskarshamn

Det här vore jättebra för att öka konkurrensen bland Devils forwards. Dvs. chanserna ökar att Boqvist vänder hem!

Jnp928: ”Kan likagärna hamna 6:a” ha ha, stabilt tips med andra ord.

Jnp928: Är det inte bittra människor du vill träffa då du hänger på det grinigaste forumet du varit på?

Westfält klar för utlåning till Västervik nu, bra när man kan låna ut överflödiga juniorer. hoppas på en Ölund utveckling

Silfverkroken:

Bara magkänslan säger att kommer floppa. Rögle blir årets flipp 😎

{8399}: Du är så bitter så det är pinsamt.

{8399}: Visste absolut inte vart jag skulle placera dem så det fick bli där. Kan likagärna hamna 6:a.

Jnp928: LHC nr 13, har du sniffat kontaktlim?

mattias - 74: Örebro på plats 13 ser realistiskt ut.

mattias - 74: HV elva? Hur resonerar du där? Tycker de ser rätt bra ut och skulle definitivt tippa dem topp sex åtminstone.

mattias - 74:
1. Lakers
2. Frölunda
3. Djurgården
4. Luleå
5. Färjestad
6. Skellefteå
7. Rögle
8. Örebro
9. HV71
10. Leksand
11. Brynäs
12. Malmö
13. LHC
14. Oskarshamn

Detta enbart baserat på värvningar hittills. Leksand kan nog eventuellt flyga högre upp. Likaså Brynäs.

Knåpade ihop en tabell jag med. Det är fritt att kommentera 😂😂👍🏻

Frölunda
Luleå
Färjestad
Rögle
Djurgården
Lakers
Skellefteå
LHC
Brynäs
Leksand
HV71
Malmö
Örebro
Oskarshamn

xxx BIF xxx: "Ja, fråga judarna, liksom.."

Oerhört bra poäng. Trist att man inte kan tycka att någon är bättre heller. Har många många år tyckt att Brynäs är Sveriges finaste förening och bästa ishockeylag. Men det är just såna tankar som spårar ur i en förintelse. Att "vi" skulle vara bättre än någon annan... hemsk tanke, alla är lika mycket värda. Det gäller både ishockeylag och människor.

Varför kan man inte bara ha en stor grupp spelare som 14 lag, som inte har varken namn eller anknytning till en plats, blir tilldelade inför varje match. Ingen poängräkning såklart för då smyger de onda tankarna om att vissa är bättre än andra in.

Och tänk på domarna som alla hatar, konstigt att dom inte behövt åka på läger än. Träningsläger alltså.

Anders Berg: haha ja då fick du vänta tills nästa säsong gubben han spelar i NHL denna säsong

De drar ut på Johan Larsson-presentationen, men den som väntar på något gott! 😉

{8785}: Här haglar flosklerna måste jag säga.

{8399}:
Aldrig hata bara älska är väl rätt simpelt?
Vore inte denna värld full av hat så kanske det fanns hopp om mänskligheten...

xxx BIF xxx: Jag hatar massor av saker och företeelser men det betyder inte att jag vill skada andra människor. Du måste kunna skilja på sak och person.

xxx BIF xxx: Man kanske får sätta ordet "hat" i en kontext. När man säger att man t ex hatar Leksand, Örebro eller vad det nu må vara, så betyder det ju inte att man vill sätta deras spelare eller fans i koncentrationsläger.

Idrottsvåld är ju bland det töntigaste som finns. Tycker dock inte det är fel att ha en ärkerival man verkligen avskyr.

Jag följer skotsk fotboll, de flesta lagen verkar verkligen avsky varandra i den ligan och det ger så mycket mer krydda till matcherna.

Samsung:
Hur, jo någon menad att vissa supportrar verkligen hatar andra lag och därför rättfärdigar det en hatisk stämning bla här inne.
Någon annan undrade vad som var problemet med att hata ett lag.
Jag svarade: fråga judarna.
Några människor blir hatad för att de håller på en gud andra på ett lag.

PERSONLIGEN SER JAG INTE ATT DET ÄR OK ATT TRISSA UPP EN KOLLEKTIV STÄMNING AV HAT BARA, OCH DÅ MENAR JAG BARA, FÖR ATT NÅGON ANNAN GRUPP AV MÄNNISKOR ÄLSKAR/SUPPORTAR/DYRKAR/FÖLJER/TILLBEDJER NÅGOT ANNAT ÄN JAG SJÄLV GÖR.

Tydligen gör andra det, då de anser det är skillnad på att kollektivt hata det ena och kollektivt hata det andra.

Samsung: Återkommande tema att detta forum spårar ur när det inte finns något vettigt att snacka om.

Ny vecka imorgon. En vecka kvar till ispremiär. Borde väl innebära att spelarna, inklusive transatlanterna, anländer till Gävle inom kort.

{8399}:
Ett hat är väll ett hat, och att normalisera det hatet gör att det eskalerar.
Oavsett vilka som hatas.

Orkar inte läsa tillbaka om tjafset i tråden.. men.. hur FAN kan ett diskussionsforum om Brynäs if spåra ut så jävligt att det skrivs om nazism och judar? Skärpning nu för fan!!

xxx BIF xxx: Jag håller med om hatet och att det inte har en plats inom idrotten men jag ser inte parallellen med judarna. Det är ju skillnad på att hata ett hockeylag och att hata ett folkslag, en enorm skillnad

”Vad är en rimlig målsättning för er?

– Det är lite tidigt för mig att säga. Jag har inte sett laget och killarna än, men så klart är målet att vinna. Du går inte in i en säsong och tänker att du inte ska vinna. Vi ska få in den mentaliteten i huvudet på alla”

Bra intervju med Scott på hockeynews.

Mattson:
Beklagar detta,
inte för att jag skriver högprosa direkt,
men kan nog hända att jag inte skriver specifikt anpassat för alla i målgruppen.
Så i vissa kopplingar jag gör, men inte skriver ut i förklarande meningar, utgår jag ifrån (kanske felaktigt?) att det är underförstått för de flesta.
Men tack för informationen, ska tänka på det när jag adresserar dig i fortsättningen.

{8399}:
Jo absolut,
högst relevant,
då man tycker att hat är ok utifrån ett vi-och-dom-perspektiv så stationerar historien ett bra exempel med vad som hände judarna.
Judehatet var utspritt - och accepterat - i stora delar av Europa flertalet sekel före ww2.
Huliganer m.m. arbetar i rel. små grupper men förstör för många, ff barnfamiljer, bla utifrån ett vi-och-dom-hat.
Tror judarna kan besvara vad ”problemet liksom” är med ett generellt vi-och-dom-hat när det tar fäste. Vilket var en fråga i forumet.
Dvs väldigt relevant.
Synd att du, Mattson, mattias - 74 och säkert någon till inte ser parallellen, och faran då det tar kollektivt fäste, med detta hat..

Det är idrott, va fan har det med hat att göra öht?

xxx BIF xxx: Kanske bara är jag, men jag fattar aldrig vad du menar.

xxx BIF xxx: Judarna känns inte relevanta i detta sammanhang.

« · 1979721 · »