Brynäs IF

713163 inlägg · 7953 ämnen

SILLY SEASON 2019

« · 1982892 · » Till forumet


Sv: SILLY SEASON 2019
Blå grottan:

Denna någon var undertecknad 😁
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Brodecki är ju en perfekt spelare i den ishockeyn Brynäs säger sig vilja spela.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Spännande med Brodecki tillbaka i laget.
Någon i forumet var faktiskt inne på att det vore en bra värvning för någon månad sedan - Minns att jag stödde förslaget.

Brodecki har Brynäshjärta och jag tror att det betyder mycket när de viktiga matcherna ska spelas.

Sen är han avig och gör lite oväntade saker på isen, jag tror det kan behövas i denna trupp.

Jag är ganska säker på att de tänker testa Brodecki i andra femman med Sallinen och Nicky D. Kan bli en kul femma om bara Nicky ökar takten lite snart.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
KalleTeodor: Riktigt kul att Brodecki är tillbaka, tyckte det var fel att släppa honom redan från början. Men men, kanske ett miljöombyte gjorde något gott - som han själv var inne på i gd-intervjuen.

Verkar som Sundlöv och Dacke varit inne på hs och läst (igen!) eftersom många här sett att det saknats spelare för toppkedjorna. Brodecki är väl ingen poängspruta, men kan bli viktig nu när Brynäs ska bli ett mer spelförande lag och en avlastning i andra pp-uppställningen. Tror att Sallinen och Brodecki kan funka bra ihop.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Axle San: Han tränade idag och enligt Brynäs twitter var det planerat att han skulle vila senast.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Tycker att det är en riktigt bra värvning med Brodecki av ca 3 skäl.
1. Jag gillar Brodecki som verkar vara genuin, trevlig och sympatisk
2. Han har egenskaper som vi behöver där kanske framförallt förmågan att bryta mönster är det viktigaste tillsammans med sin speluppfattning.
3. Sundlöv/Dackell fortsätter den inslagna vägen att värva med fokus på spelare som har hjärta i klubben. Det har i sin tur en massa fördelar varav dessa är de viktigaste tycker jag:
a) Av historien lär vi oss att spelare med hjärta i klubben ofta växer i avgörande
lägen inte minst i slutspel.
b) Att lojalitet betalas ger ett bra underlag för att spelare vill fostras och utvecklas i
klubben. Det märks att Sundlöv/Dackell är tillbaka och jag tror att den valda
strategin kommer att betala bra tillbaka kommande år.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Är Rödin skadad?
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Bra att Sundlöv är tydlig med varför Brodecki fick lämna senast; han var för ojämn. Detta bör sätta lite sund press på honom.
Känns seriöst och ambitiöst!
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Kan även meddela att Adam kommer spela i tröja nr #22
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Skrubben: står också

--För vilken roll tänker ni honom i laget?

— Vi har haft en lucka sen det blev klart att Jesper Boqvist skulle åka till NHL, och den fyller Adam nu. Vi ser honom i en stor roll den här säsongen.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Sånt här får jag ståpäls av när jag läser.

”Betyder det att dörren är stängd för Jesper?

— Nej, vi har en plats för honom. Det har inget med Jespers vara eller inte vara här, det stänger inga dörrar och påverkar oss inte ekonomiskt på det sättet. Det enda som händer om Jeppe kommer hem är att vi blir ännu bättre som lag, säger Sundlöv.”
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019 Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Axle San: Ja det är sant.. Fortsätter Brodecki som han inledde säsongen i Linköping så blir det riktigt bra :)
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
MatteB:"Brodecki lämnar LHC för att han inte fick tillräckligt stor roll där. Vilket innebär att han bör få en roll i topp 2 kedjorna plus pp här."

Det behöver inte innebära någonting. Adam är kontraktslös och säsongen drar snart igång och vi snackar om en möjlighet att få lira i Brynäs här.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Samsung:

Spännande att se Solem i allsvenskan. Levererar han där så har han plats hos Brynäs om skador kommer.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
MatteB:

Skulle tro att man ser low risk, high reward i Brodecki.

Som sämst spelar han i tredje, som bäst kan han ta nästa steg och bli en ledande spelare i SHL.

Jag tror inte han är Boqvists ersättare. Jag tror fortfarande man jobbar med Boqvist.

Men om jag tvingas välja mellan en tjeck i november och Brodecki idag tar jag Brodecki alla dagar i veckan.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
officielt nu också, är skeptisk men blir gärna motbevisad
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Skrubben: "Slänger fram ett långskott: Kan det vara att dom vill göra en trejd med Linköping? "

Lite osäker hur du menar här. Har Brodecki ff kontrakt med LHC? Annars är det väl inte möjligt med någon trejd...
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Brodecki lämnar LHC för att han inte fick tillräckligt stor roll där. Vilket innebär att han bör få en roll i topp 2 kedjorna plus pp här.

Rimligtvis i andra. Kan brodecki verkligen passa Danielsson? Tveksam till det.

Är brodecki tänkt i en tredje, då är det perfekt. Men är väldigt tveksam till att han köper det. I en andra är jag mer tveksam. Han är oerhört ojämn och har mycket att bevisa för min del.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Anders Berg: Och jag förutspår att Victor Söderström är tillbaka snart.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Johannes Hedberg: Härligt!
Då förutspår jag att Boqvist d.ä. snart är tillbaka.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
wiDDing86: Solem lånas ut. Diskussioner med två Ha klubbar. Gissar att ena kan vara Almtuna?
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
SvennEG:

Haha, jag förutspådde den värvningen! YES!!
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Jävligt intressant med Adam Brodecki! Han har alltid varit en favorit spelare hos mig. Avig, irrationell och rapp på grillorna. Dessutom i en bra ålder påväg uppåt i sin karriär.

Gjorde lite kedjor med Adam:
Rödin Scott Descheneua
Danielsson Sallinen Brodecki
Zetterberg Ölund Forslund
Rohdin Blomqvist Mannberg
(Alcén, Solem, Asklöf)

Sen ser det plötsligt sjukt bra ut om Boken vänder hem:
Rödin Scott Descheneua
Danielsson Sallinen Boqvist
Brodecki Ölund Zetterberg
Rohdin Blomqvist Mannberg/Forslund
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Att Rödin redan inte är med och spelar bådar verkligen inte gott.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Davey85: Som vi alla varit inne på, det har varit extremt uppenbart att det saknas en forward för topp 6 om man sett hur dom formerat laget. Mannberg, Forslund och nu senast fick Sallinen spela där. Verkligen inte optimalt. Brodecki har egenskaper som vi definitivt kommer ha nytta av.

Sen tror jag inte att detta har något att göra med Boqvist vara eller icke vara i laget. Den löneposten måste dom kalkylera med fortfarande eftersom han kan komma att vilja åka hem senare. Gör han inte det så öppnas den löneposten upp för en ny spelare. Brodecki ser jag mer som en nödvändig breddning av vår för närvarande tunna spets. Det håller liksom inte att en spetsspelare blir skadad så måste Forslund eller Mannberg ta platsen i förstakedjan. Detta är helt rätt gjort av Sundlöv i mitt tycke.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Som tidigare skrivits, om man bara ser Brodecki som en ersättare för Boqvist så är det ju inte på förhand en pangvärvning. Men i dagsläget ser jag iaf ingen som är mer lämplig att spela topp 6 än Brodecki.

Rohdin har visserligen sett pigg ut och Zetterberg har ju sina fördelar, men inledningsvis skulle jag börjat med Brodecki i andra.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Slänger fram ett långskott: Kan det vara att dom vill göra en trejd med Linköping? Jag tänkte att det var lite märklig att Lundgren var först sjundeback i torsdags och sedan på läktaren i lördags. Han har också spelat i LHC tidigare.

Som sagt, ett långskott men en tanke jag fick.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
SvennEG: Eller betyder det att Rödin är skadad?
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
SvennEG: Heklt underbart med Brodecki!!! Alltså den killen har jag saknat i Brynäs, en kille som kan göra det oväntade och en spelare som verkligen passar att lira en hockey med stort puckinnehav.
Var i hierarkin han kan hamna är ju svårt att veta då han inte riktigt slagit igenom men han ser jag som minst lika bra som sex eller sju anfallare i laget och med högre potential än flertalet av dem.
Ja hoppas att detta blir verklighet.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Charles: Antar att det ska mycket till för att de skulle kunna få in en spelare utan tveksamheter, tycker själv en stor del av alla lags värvningar har det, när de fortfarande kan få hem Boqvists lön. Men om man enbart ska se honom som Boqvist med hans nya kontrakts ersättare så kan jag hålla med dig.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
mattiask: Tror det handlar mycket om att Dacke & Sundlöv inser att många gamla BZ-värvningar inte kommer kunna vara en del av ett spelförande lag. Brodecki kan vara det. Brynäs måste uppgradera den generella spelskickligheten i laget.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
SvennEG: Kan det ev vara så att Zäta kommer vara borta längre än vad man trott?
För Boqvist tror jag fortfarande att han kommer spela i Brynäs denna säsong. Kan inte se honom vara redo för NHL ännu, och speciellt inte för en tredje eller fjärdekedja då de flesta lag i NHL spelar på annat sätt/har andra typer av spelare i de två kedjorna än vad man har i SHL.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
SvennEG: gillar det inte, Broceki kan blixtra till men vi har alldeles för många spelare som "kan" bli bra om allt klaffar. sen blir man ju orolig och Adam är deras om Boqvist inte kommer tillbaka plan
Låst ämne


Sv: SILLY SEASON 2019
Spajderman: Ässät om vi ska vara korrekta.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Spajderman: 99 spänn
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Någon som har info om träningsmatchen imorgon mot Ässet? Tid? Entréavgift?

Edit: Torsdag 22 augusti 19.00: Brynäs SHL— Ässet (Finland), Gavlerinken.

Biljetter släpps 17 juni och går att köpa via Brynäs biljettsida. För dig som är seriekortsinnehavare till SHL ingår inträde till matchen utan extra kostnad.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Charles: Sekretariatet hade också varit på pizzeria Järvens bartömning..
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
kan inte förstå hur Rohdin kunde få assist på Scotts mål, är ju lindelöf som slänger in pucken mot mål efter pass från Sigalet
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
#33: Danielsson går nog på 50% i dessa matcher, vad har han att kämpa för liksom?
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Axle San: Ja, jag vill se Modo i SHL, är så tråkigt att klubben från ”hockey town” ersatts av vissa andra, låt oss säga, mer trista klubbar.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
ellis: Kommentatorn på Cmore hade inte sin bästa dag heller idag. De har kanske försäsong de också😝
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Blå grottan: Tror Danielsson kan tända till om Boqvist kommer tillbaka, de hade bra kemi förra året, Ölund eller Sallinen som center mellan dem som 2:a kedja.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Är det verkligen nödvändigt lägga försäsongsmtcherna ute i bushen år efter år så här. Jag menar, inte alltför många själar som verkar intresserade än då på dessa orter. Amatörmässigt sekretariat fick vi t ex prov på ikväll också.
Jag tycker det ser lovande ut med Deschenau. Han har på två matcher redan visat helt annan kvalitet än de utländska halvfigurer vi drogs med förra säsongen.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Blå grottan: Tragiskt att se gamla anrika Modo, jag lider med deras supportrar.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
#33: Håller med om Nicky, men vet att han kan vara en lite slow starter. Vi får hoppas han ökar när det hettar till.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
#33: Håller med. Väldigt anonymt från Danielsson. Visst, han är rutinerad och det är försäsong, men jag skulle vilja se mer energi. Han inledde SHL väldigt såsigt förra säsongen tyckte jag. Scott, Rödin, Sigalet mfl verkar kunna spela med energi.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Ove Myling: Tror sekretariatet inte har hundra koll på skottantalen faktiskt. Tror verkligen inte att vi sköt 45 skott på mål heller.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Brynäsgubbe: Ett Modo med sin förstamålvakt i mål, och som inte saknade två av sina tilltänkta toppbackar. Sedan så matchade vi dom bättre spelarna mer då.

Så den matchen säger inget om hur Skellefteå kommer spela i vinter.
Låst ämne

« · 1982892 · »