1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739064 inlägg · 7967 ämnen

SILLY SEASON 2019

Sv: SILLY SEASON 2019
Peja: Derek Ryan var också en chansning. Ebert var som sagt också en chansning. Även chansningar kan bli bra. Tycker dock de som är värvade som högproducerande spelare inte ska ses som chansningar utan de har värvats med förväntningar. Kan ju likväl gå åt helvete med en svensk spelare som med en utländsk.

Jnp928: Ja, chansningar kan bli bra, men som Skrubben var inne på är det bara Växjö som har gått ett stort gäng importer att fungera. I stort sett all er spets hänger på spelare som aldrig har spelat i Sverige. Ni vet inte om det kommer att fungera varken på eller utanför isen. Men jag önskar er lycka till.

Skrubben: Kamrater
Personligen ser jag fram med tillförsikt på den nya säsongen. Jag är villig att ge Sundqvist mitt stöd tills han eventuellt bevisar motsatsen. Laget verkar andas positiva tankar och revanschlusta. Själv ska jag gå på omgång 1 i Scandinavium tillsammans med mina grannar som alla håller på Frölunda. Jag tror att ledningen för Brynäs har värvat väl, har goda tankar och intentioner och personligen tycker jag det verkar bra. Tror att vi går till semi den här säsongen och ser fram emot final 20/21.
Sen det här med att hata andra lag. Hat är ett väldigt stark ord som bör användas med omsorg. Mitt fokus ligger på Brynäs och jag blir fantastiskt glad när vi vinner, men jag hatar inga andra lag även om de råkar spöa mitt Brynäs emellanåt. Men till syvende och sist är det bara ett spel, ett väldigt viktigt och för Brynäshjärtat avgörande spel, men ändå bara ett spel.
Må gött vänner
M

Skrubben: Sammanfatta hellre för dem som missat artikeln.

Brynäsgubbe: Kilström, Norin och Asklöf är helt spelklara och har inga sviter av förra säsongens skador. Sundquist tycker att laget ser taggat och revanschsugna ut.

Kanadickerna ansluter till laget på Söndag.

Det var väl typ allt.

Scerban: Är det någon som hört något om den så kallade flirten med Petter Stordalen?

Scerban: Ännu en tramsintervju

Ingen som vet när spelarna släpps som ska spel svarta mot vita släpps, hoppas på att Maja Nylen Persson ska vara en av damerna.

Dallemas: Vet inte hur dom tänker göra i år, men tidigare år har dom släppt laguppställningen samma dag som internmatchen.

Skrubben: ok tänkte eftersom dem släppte en av tjejerna tidigare. Men nu vet jag att Maja inte blir med hon har landslags uppdrag.

Madhawk och VF-journalisten har Rödin på sin flopplista. Hmmm. Hoppas dom får fel. Madhawk har haft Kristo och Caporusso på sin lista de två tidigare åren. Får hoppas trenden bryts här.

Rolig podd att lyssna på för övrigt för att stilla hockeyabstinensen lite.

Skrubben: Är det skadehistoriken han syftar på? En skadefri Rödin kan få Hawk att ångra sig innan Jul. Men visst, en skada kan ju floppa allt.

Blå grottan: Beror ju på vad man förväntar sig också. Jag tror t ex inte att Rödin kommer dominera så som han gjorde senast han var här, den nivån kanske tar lite tid att hitta. Men en toppspelare räknar jag med att kommer vara.

Tror och är säker på Rödin gör en riktigt bra säsong. Johan har fel i det avseendet.

Perfekt att så kallade experter börjar ano oro över Rödda.
Det kan jag lova er alla bara gör honom bättre!
Rödin kommer om han får vara hel göra upp mot 45 poäng!
Har hört att han sett extremt stark ut nu på försässen.
Jag ska till rinken imorn för att bevittna första riktiga ispasset. Kommer delge min analys till er senare under dagen.

{8785}: Gott.

Idag börjar säsongen 19/20 på riktigt!!!

FORZA BRYNÄS❤️❤️❤️

{8785}: Fina ord om Rödin men det finns ju ingen substans i det du skriver, varför skulle han bli bättre för att någon är orolig för att han inte ska bli bra?
Ditt snack om 45 poäng är ju bara just snack.
Det är inte klokt att helt bortse från flera säsonger i en analys av en spelare, enögt kallas det.
Tänk om Rödin går in här och läser dina ord, blir han sämre då?

{8399}: snacka om att skriva för att provocera, är ju inte unikt att spelare vill motbevisa kritiker och de som tvivlar och använder det som en morot, kolla bara Lasse Anrell och Brynäs 2012. Sen visst ingen som vet ifall Rödin använder det som "morot" men du har ju heller ingen substans i vad Widding vet om Rödin. men samtidigt det är ju melodin härinne, "lita inte på någon"

Charles: Jag lyssnade också på den där podden och lyfte lite på ögonbrynet gällande detta. Han känns ju som en av de större värvningarna i år. Däremot så ser det ju inte ut som att det finns något som talar för att han skulle bli en succéspelare. Han har ju varit riktigt rutten utomlands.
Att vända hem kan ju dock göra mycket för en spelare i dåligt slag.

Charles: Lasse Anrells slaktkrönika var 1999....

Sundlöv öppnar lite för att värva en till ytterforward, berättar han i GD:s livesändning. Lite otydligt exakt när en sådan skulle komma in, men dom håller ögonen öppna i alla fall.

Ölund, Danielsson och Zetterberg verkar vara en lina på träning.

Nu säger Sunkan att man inte har någon tanke med kedjorna, utan man har bara slängt ihop 4 kedjor och 4 backpar. Min känsla är dock att han vill avdramatisera laguttagningen lite. Dom körde samma kedjor och backpar på hela träningen idag.
Greg Scotts utrustning kommer inte förrän ikväll så han var inte med på träningen. Annars verkade dom spela så här:
Rödin-Sallinen-Rohdin
Zetterberg-Ölund-Danielsson
Descheneau-Blomqvist-Forslund

Backparen lyckades jag inte snappa upp lika bra. Kilström verkar spela med Sigalet i alla fall.

Rohdin i förstakedjan? Kanske att han bara ersätter Scott nu när han inte tränade. I så fall skulle det innebära att Scott blir ytterforward. Vi får se närmsta dagarna.

Charles: Han avslutade med att ingen brukade ha så fel som han vad gällde att tippa Brynäs.
Han hade även lite fel i det tipset för att vara snäll.
🤣😁🤣

Måste säga också att Sunkan gav ett väldigt sympatiskt intryck i sändningen. Han tog sig tid att mitt under träningen göra en intervju. Gav lite intressanta åsikter om hur dom ska spela också. Dom har snackat mycket inom laget under försäsongen om mer puckinnehav. Han tycker att dom har en bättre trupp än förra säsongen med fler spelare som kan bidra med puckskicklighet.

Charles: Såg faktiskt denna Anrell-sågning som löpsedel sida vid sida med guldlöpet på en restaurang i Medelpad strax efter guldet 2012. :-)

Jnp928: Det enda Rödin varit "riktigt rutten" på är att hålla sig skadefri.

Första vändan i Vancouver var har 21 år, inte färdig som spelare och hämmades av skada även då men gjorde okej med poäng i AHL.

Andra vändan i Vancouver återkom han efter en svår knäskada men var grym på försäsongen innan han slog upp skadan igen.

Vet inte jättemycket om hans tid i Davos (förutom att han bröt foten) men han gjorde bra med poäng på få matcher och han var uppenbarligen tillräckligt bra för att få en ny NHL-chans (Anaheim) och vara aktuell för VM-truppen.

Orosmolnet vad gäller Rödin är skadestatusen. Håller han sig skadefri tror jag inte så många är oroliga.

Skrubben: Fick ett bra intryck av Jaedon, men usch så pinsamma GD-journalisterna är.

Hur jobbar man som journalist (inom SPORT dessutom), och tillåter sig själv att vara så usel på engelska och att intervjua spelare?

Brynäsgubbe: Och Söderström säger att han inte kommer spela i AHL om han inte tar en plats i Arizona.

Scerban: han snittade runt 0,5 poäng/match över två säsonger och totalt 42 matcher i Davos och -16 i +/- så det är väl vad det är, varken bra eller dåligt.
Men det är skillnad att vara på hemmaplan absolut.

Jnp928: Att han hade dålig +/- beror väl mycket på att Davos som lag var dåliga hela förra säsongen? Dessutom låter jag minnas att han började säsongen lite svagt förra året men blev bättre ju längre säsongen led. Hade till exemepel 11 poäng på 11 matcher i nedflyttningsserien (vet iofs inte hur starkt motståndet var). Jag tror och hoppas Rödin kommit ifrån skadeproblemen nu och att han åtminstone närmar sig formen från några år sen.

Silfverkroken: Exakt, -12 är inget konstigt i ett lag som slutade näst sist. I nedflyttningsserien var han +5 (näst bäst i laget).

Charles: Jodå den får duga...😄

Jävla Anrell alltså! Han var ofta ute å seglade.Slaktkrönikan från 99 är väl ändå den mest klassiska...

Skrubben: Grymt bra!

Jnp928: Örebro... Nu ska vi se, hur många NHL spelare har det fostrats i er förening genom åren. Måste väl vara minst 5 iaf? Hur många importer hade Örebro i laget 18/19? Måste varit rekordmånga, tio-tolv spelare?

Spontant känns det som en av klubbarna man vill ha bort från ligan.
Skulle byta ut Örebro direkt mot VIK eller Modo.

bradberry: har letat ett tag efter aftonbladets sänding från omkläddningsrummet när Ros, Wennerholm och Anrell intervjuar spelare och snackar om guldet, var en skön video, när martin Johansson frågar om dem ska gå bakom skynket så kan han bjuda dem på en häxgrogg

Charles:
Bland dom nya så kan jag kort säga:
Ersson - Vass i sidled och stod för en del snygga räddningar.
Sigalet - Stor back med pondus märktes av redan på första träningen.
Lindelöf - Märktes inte speciellt mycket förutom när han passade fel en 4-5 gånger.
Ingman - Ser orädd ut på isen med ett bra tillslag i skottet.
Jaedon - Kommer ni ihåg Casselståhl? Den hyddan sitter han inne på, vass skridskoåkare.
Ölund - Bra klipp i skären och med ett bra handledsskott.
Rödin - Såg ut att vara på en gott spelhumör.
Zetterberg - Missade helt honom, tyvärr.
Solem - Såg faktiskt riktigt vass ut. Stor och stark med ett jäkla driv i åkningen. Frejdig spelstil med ett rappt skott. Överraskade på mig!

Solem kommer för övrigt spela i nr 48. Och Jaedon i 88.

Skrubben: Riktigt kul att Rödin får C:et, riktigt kul, jag tror att han kan lyfta hela laget med sin attityd.
Rent placeringsmässigt är det omöjligt att veta var det blir liksom Rödins poängskörd men viktig blir han. ...
Nu längtar jag till nedsläpp.

{8399}: Aa, det är ju förhoppningen. Gäller bara att han hanterar pressen. Även om han inte blivit kapten så hade han haft en stor press på sig att leverera med tanke på hur bra han var sist i SHL. Nu blir ju inte pressen mindre direkt. Men sist blev han bättre av att vara kapten, får hoppas på något liknande denna gång, trots de 3 jobbiga säsonger han har bakom sig.

Skrubben: Nu kommer han ifrån en bra avslutning i Schweiz samt förhoppningsvis en bra försäsong.
Hyser inga tvivel på att Rödin kommer att leverera
kanske inte 45 plus men inte långt borta.
Dvs om han blir skadefri.
Rätta mig om jag har fel har inte Rödins skador till största delen varit oturs skador och inte typ ljumskar som kan vara återkommande.
Vilket ökar chansen till att han kommer att vara skadefri.

”Sundlöv öppnar för värvning”. Någon som läst Plus-artikeln?

Anders Berg: Det handlar om Boqvists eventuella återkomst och eventuella ersättare. Brynäs avvaktar, sitter lugna i båten, marknaden är död.
Förhoppningsvis så kan någon i nuvarande trupp steppa upp och ta Jespers plats i laget.
Brynäs följer Jesper och avvaktar, tar ingen chansen i Brynäs så kan en värvning bli aktuell redan innan beslut om Jesper tas, men, inte många spelare på marknaden just nu.
Brynäs är intresserade om någonting bra dyker upp...osv

Skrubben: Tror nyckeln blir att få till åtminstone två producerande enheter. Det blir per automatik mycket större press på toppspelarna om det bara finns en toppkedja. Rödin bör förstås producera en hel del poäng, men Brynäs måste också kunna vinna matcher utan att han och Scott levererar. Blir också intressant att se hur Blomqvist reagerar på att bli petad som kapten.

Peja: Har en känsla att det kommer göra Blomqvist gott. Han funkade inte som kravställare och kan nu mera fokusera på sig själv. Jag har en förhoppning att han också får gå som vinge. Det är hans naturliga ursprungsposition och där kan vi dra bättre nytta av hans skott. Han har en riktig jävla bössa men har fått visa det för sällan från centerpositionen...

Blå grottan: På tal om vadå? Uppenbarligen gick det bättre för oss än för er ifjol trots att vi saknar historia och har rekordmånga importer. Lägg ner med ditt inavels/töntbeteende.

Makita: Ja att Rödin t ex bryter fotleden är i min bok mer otur än att vara skadebenägen.

« · 1979871 · »