1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739801 inlägg · 7967 ämnen

SILLY SEASON 2019

Sv: SILLY SEASON 2019
{8785}: Hade föredragit Zäta-Sallinen-Blomman i 3e. Tycker Blomman spelat bättre som vinge än center

{8785}: Det viktiga enligt mig är att Sunkan från start spelar med 3 producerande kedjor. Det innebär att Scott, Sallinen och Ölund ska vara centrar. Bör innebära att Sallinen blir tredjecenter. Då får vi det djup vi saknade förra säsongen. Börjar han laborera med att någon ska spela vinge, ja då får vi en repris på förra säsongen. Även om vi ändå skulle få 2 producerande kedjor istället för en. Men det optimala i min mening är att försöka få ihop till 3 producerande kedjor. Så länge Boqvist är kvar i Devils innebär det att Zetterberg får chansen att lira i topp 6. Behöver inte vara något fel med det, tror att Z är en spelare som behöver bra medspelare för att blomstra. Får Z en dålig start på säsongen, att han sätts ihop med Blomqvist och Rohdin typ. Ja, då behöver det inte dröja länge innan han längtar hem till Västerås igen.

Jag hoppas att Sunkan ser vilka spelare i truppen som har potential att bli producerande spelare. Även om t.ex. Mannberg eller Alcén är bättre spelare än Z i augusti, så betyder inte det att dom ska ges företräde att spela högre upp i hierarkin för det. Vi vet att den typen av spelare redan slagit i taket i hur bra dom kan bli som hockeyspelare. Nu handlar det om att ge chansen till spelare som kan bli en ny Bemström t.ex. Då behöver en spelare som Zetterberg få extra tid på sig att acklimatisera sig till SHL. Där hoppas jag att Sunkan har tålamod och inte direkt börjar stuva om i kedjorna så fort saker inte fungerar.

{8785}: Lindelöf i första backpar från start det är inte seriöst. Kan han gå in bland sex backar så är det stort nog. Där får du tänka om tror jag.

Har suttit och lekt coach nu ett tag och laborerar lite med femmor. Snart dags för första träningsmatchen ju 👑 Jag förutsätter dock att Boqvist och Söderström kommer hem nån gång i oktober.

Eriksson - Ersson
Kommentar:
Tror tränarna väljer att börja satsa på rutinerade Eriksson för att sedan successivt låta Ersson komma in i SHL kostymen, för att sedan ta över 1a spaden. Det är vad jag tror

Sigalet - Lindelöf
Söderström - Andersén
Norin - Kilström
Ingman
(Ersson, Lundgren?)
Kommentar:
Jag är ju den som tidigare förespråkat att Victor och Jonathan ska lira ihop. Men samtidigt litar jag mer på Sundlöv/Dacke/Inges lovord om Alex än bittra Västeråsare. Så jag tror att Lindelöf skulle växa med en sån som Sigalet. Victor kör offensivt bredvid en defensiv Andersén. I tredje har vi ett mycket stabilt par i Norin - Kilas, förutsatt att dom är hela och friska. Ingman tar 7e backplatsen då han är en spelande back, till skillnad mot Ersson och Lundgren. Tror Lundgren skeppas runt okt/nov om vi håller oss skadefria och andra lag är nog i stort behov av en sån som Niclas då också.

Rödin - Scott - Descheneua
Boqvist - Ölund - Danielsson
Zetterberg - Sallinen - Forslund
Rohdin - Blomqvist - Alcén
Mannberg/Asklöf
(Westfält, Solem)
Kommentar:
Att Anton och Greg lirar ihop tar jag för givet, bredvid dom en urstark måltjuv I Jaedon. Andra kan vara en av hela SHLs bästa 2a lina. Boken och Nicke har väldigt fin kemi och Linus påminner faktiskt en del om Kellman. Tror dessutom vi kommer få se en ännu bättre poängskörd från en sån som Nicky D, samtidigt som Boken kommer vara årets genombrottsman på riktigt. Ölund är vassare än många tror. I tredje hoppas jag Sallinen accepterar sin roll bra. Tomi är en riktigt vass passare och får lägga mackor till Zäta, sen tyckte jag mig se ett fint samarbete mellan Tomi och Emil under vissa delar ifjol. Fjärde är en ren checking line med viss känsla för kämpar mål. Men främst ser jag denna kedja som en som ska ta bort motståndarnas bästa. Avbytare Asken och Mannberg. Mannberg kan komma att bli lite överflödig. Och jag tror att det kan bli tal om en utlåning/försäljning framåt jul. Solem kan bli ett utropstecken framåt vårkanten och framför allt i en playoff då hans spelstil kan passa bättre där. Westfält en bra habil tvåvägs-center som är bra att kasta in vid behov. Dock ser jag mer potential i bolltalangen Asklöf och urstarke Samuel Solem.

Vad tror ni och vad tycker ni om min uppställning?

Hoppas alla har en bra sommar, snart är det dags! 😉

varulf: Absolut att det är kul när andra lags supportrar är här och hälsar på, jag har aldrig skrivit någonting annat. Tagga ned,

Rumpelstiltskin: Örebro har knappast mycket pengar, de har snarare haft strategin att ha en billig bredd och ösa pengar på några få spetsspelare (en liten parantes).

mk: Vi har ett par kontrakt som går ut nästa säsong. Så löneutrymme kommer vi nog ha.

Men visst finns vissa lag som skyfflar pengar lex Växjö/Örebro, men tror inte Johan skulle sjunka så lågt ändå. Han har väl alltid varit ”nära” Brynäs trots sina år i NHL, tränat med laget inför, ”svarta - vita” osv.

Skulle det ändå vara ett ekonomiskt avgörande för Johan, så lär han hamna i KHL/NLA. Han skulle bränna bron rejält genom en övergång till Växjö eller något annat lag för den delen.

{8399}: men dra ur blommpinnen ur röva och känn att det är väl endast trevligt om det är andra lags fans som är här och skriver. Speciellt om de, som i detta fallet, oftast har vettiga kommentarer och utlägg!? Jag tycker det förgyller boken och gör den mer nyanserad. Sen om man lägger en och annan spydig kommentar om motpart är väl ändå mest broderlig kärlek. Spänn av för fan. Hata Leksand 👌😀😘

ellis: Men chansen finns, positivt.

{8399}: Hade stärkt laget med Larsson, så inte mycket att jubla över. Själv tror jag inte vi får se han i Brynäs igen.

{8399}: helt rätt

Tjurn : oj. Ja då var det inte 56

mattias - 74: jo med de låg ni har så borde ni klara kontraktet! Men kval blir de nog ändå hoppas de ivf😘

nyb: sigalet 56?

mattias - 74: ”Har ju inte direkt varit otrevlig eller hur? ”

Hm, nyss skrev du ”Jag ogillar såklart Brynäs” här på vårt forum och det kan uppfattas som att negativt härinne. Jag menar du behöver inte skriva att du gillar Brynäs men att skriva att du ogillar oss är aningen provocerande.

Rumpelstiltskin: Om man nu tänker att JL kommer nästa år.
Hur lägger man upp linorna då?
Skeppar man #44?
Räknar man med att Ölund inte är kvar?
Blir nog rätt dyrt oxå.
Vill till att det går bra iår.
Eller gör JL en ” Växjö” signing?

Jag tror personligen att kommer JL tbx nästa år
så vill det till att han rejält med klubbkänsla för att kunna stå emot de pengar som troligtvis kommer kastas efter honom.

Sen detta om Leksand. Som boende i Bohuslän. Så har jag mer agg mot FHC än LIF.
”Höll” mer på LIF än Mora.
Gör det mig till Läxing?
Må så vara isf.
Värre problem finns det😀

Rumpelstiltskin: Jaaaaa !

majk: 1-års förlängning, hoppet lever kvar till nästa säsong i alla fall!

{8399}: Nu har Larsson signat med Buffalo.

Kevin47:

Leksands forum är dött. Roligare och vara här inne och skriva. Stör det dig? Har ju inte direkt varit otrevlig eller hur? 😎

{8785}: hade hört att Jaedon skulle ta 88, Ölund 36 och Ingman vet jag inte. Solem tror jag skulle ta 56, kan ha fel

Någon som vet vilka nummer Solem, Ingman och Jaedon väljer? Antar att Ölund får förtur på sin 36a.

Anders Berg: 2023 ska arenan vara klar.
Nu är det Uppsala kommun som är ägare.
Innan dess var det en massa olika företag, mm som försökte problemet var att dom hade storhetsvansinne och skulle bygga så stort och dyrt.
Så Almtuna kan ju försöka ta sig till SHL 2023.
Min inställning till Leksand är att det kan gå bra för dem men inte för bra.
Alltså typ att dom klarar sig till kvarten men inte längre.
Ärligt så vill vi ha Leksand på besök i Gävle.(även fast vissa vill hata dem och önskar att dom spelar div 1)
När jag sitter och kollar på hockeymatch (en match som inte Brynäs är med i) så har jag svårt att hålla på tex Djurgården, Växjö, HV, Frölunda om dom spelar mot Leksand.
Kan nästan säga det om alla lag.
Det gör inte mej till en leksing, det kommer aldrig att hända.
Har varit Brynäsare sen jag var 7 år. (44år) kommer aldrig ändra mig.
Med det sagt så kan jag se nyktert på det fakta att Brynäs vinner på att Leksand går bra (inte för bra men bra) både ekonomisk och intresse.

mattias - 74: jag undrar vad du gör här inne har ni inget eget forum? Eller håller du egentligen på brynäs

{8356}: Självklart!

{8399}:

Okej så om vi slår 7:e placerade Rögle ena dagen och 13:e placerade Leksand dagen efter så gläds du mer av Rögle segern?

Anders Berg: Ja att sitta och hålla på Leksand måste ju diskvalificera honom som riktig brynäsare.

Anders Berg: Word:)

Thias30: Haha! Uppsalas "nya" arena skulle vara klar runt 2006 om jag inte minns fel?
Sen att hålla på Leksand när de möter andra lag än Brynäs?! Svär inte i kyrkan!
Håller alltid på alla lag som möter Leksand och hoppas att Leksand alltid ska förlora - men så är jag även uppväxt i Falun där en stor del av befolkningen höll på Leksand; bara döda fiskar flyter med strömmen, som bekant.

Berge: Själv känner jag att ju bättre lag vi besegrar desto gladare blir jag, hur viktig matchen är spelar också in. Leksand är numera ett så kallat skitlag så det blir inga volter efter att vi spöat dem.....tiderna förändras.

mattias - 74: Det är roligt att ni får ett par studiebesök i högsta ligan.

Johannes

Jag ogillar såklart Brynäs men det skall vara lite hatkärlek mellan våra lag som det alltid varit i alla år.

Jag fullkomligen avskyr Färjestad. Unnar inte den jävla föreningen nånting. Vidrigt lag 😂😂👍🏻

Jag blir mörkrädd för alla leksand vurmare. Herregud.

Berge: Håller fullständigt med.
Tycker likadant, älskar att spöa Leksand men när dom möter andra lag så håller jag på dem.
SHL behöver Leksand vi behöver Leksand (fullsatt varje gång, drömmen vore en kvartsfinal mot dem som går till 6-7 matcher vi som vinnare 🥇 såklart, bra för ekonomin det är aldrig fullsatt i kvarten)
Bort med Rögle, Oskarshamn, Örebro.
LHC och Växjö tycker jag har spelat till sig en plats i SHL.
Personlig önskan i framtiden är att AIK, Modo och Almtuna kommer upp i SHL istället för dom tre jag nämnde ovan.
Almtuna kommer ju om 3 år ha en ny arena (hoppas jag) och Uppsala är en stor stad.
(bor strax utanför Uppsala därav min önskan att dom går upp)

Lemp: Det finns vissa lag man aldrig håller på, i SHL är det alla förutom Brynäs.

Berge: Att värna om Leksands existens i SHL är en sak, men att hålla på dom när de möter andra lag? Sjukaste jag har hört..

mattias - 74:

Finns inget lag jag hellre vinner mot än Leksand i hela SHL.

Men när Leksand möter andra lag än Brynäs håller jag alltid på Leksand.

Och Leksand ska vara i SHL. SHL behöver Leksand.

Skicka iväg Örebro, Växjö, Rögle och Lhc. De tillför inget i SHL.

Samma med Oskarshamn. Även om jag beundrar deras resa.

mattias - 74: Det kan ju bli kval i Dalarna ändå..

Tjurn :

Haha kanske det eller så klarar vi kontraktet 😉

{8399}: eller tränarbyte kanske

{8399}: Närmare hösten då och Brynäs katastrofinledning av säsongen.

Tjurn : snart var väl att ta i det är ju trots allt bara juli fortfarande.

mattias - 74: snart e de vår igen =kval i Dalarna 😲

Zappaholic: ingen kommentar

Chilla killar

Kevin47: Jag skrev ju att jag.lämnade diskussionen i ett inlägg för tre timmar sen. Bad också om ursäkt. Så kom gärna i tid och inte flera timmar i efterhand med ditt jävla tillrättavisande för helvete.

Charles: nja jag tycker inte dom hör hemma i shl faktiskt ja tippar att dom hamnar i kval år igen

Kevin47: jag må inte gilla Leksand tur det som Brynäsare. men tycker dem hör hemma i SHL. Sen mår man ju bra när dem förlorar men det är en annan femma. gissar på att dem tycker så också xD

mattias - 74: vad gör du ens här inne ni hör inte hemma i shl

Kevin47:

Känslig?

Tycker det är roligt att det händer något och att läsa folks olika tankar om de värsta rivalerna till mitt lag är underbart . Vill du ha en blankett om lättkränkthet?

« · 1978615 · »