1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739681 inlägg · 7967 ämnen

SILLY SEASON 2019

Sv: SILLY SEASON 2019
mattias - 74:
”Ser inget fel i att man får tycka illa eller tom hata vissa lag. Vad är problemet liksom?”

Ja, fråga judarna, liksom..

Mattson:
Oj då,
ja se där,
ja då kanske det rättfärdigar att du helt obefogat hoppar in i något forum och råsågar en eller några klubbar och skribenter helt vid anklarna..
..om du får lust menar jag.

xxx BIF xxx: Håller med. Jag kanske petade lite i myrstacken. Men jag misstänker att ni, liksom vi, upplever lite av ett stiltje och en suktan efter SHL-hockey.
Men jag vill inte sprida oreda utan tycker det mest är kul att diskutera hockey. Sen blundar jag ju såklart inte för när vissa får någon form av psykbryt bara av att man skriver i forumet.

Jnp928: Det är jag som missuppfattat, jag har ju hört om ett lag som heter Örebro och spelar i Bern så jag har trott att det var ett Schweiziskt lag.

Jnp928: Om man säger så här.

Om du fortsätter hänga härinne till hösten/vintern. Och håller en bra attityd( du är ju trots allt inte Brynäsare)
Så är jag säker på att du kommer bli bemött med”respekt”.
Det va samma sak med majk, som är gårdare.
Det tog ett bra tag innan han blev accepterad.
Men nu är han som en Brynäsare Haha

Så kom igen och fortsätt att ha din sjyssta attityd, så kommer nog detta att bli bra.

Ser inget fel i att man får tycka illa eller tom hata vissa lag. Vad är problemet liksom?

Jag har alltid avskytt Färjestad. Unnar inte den jävla klubben någon framgång öht. Ser hellre att Brynäs vinner en sm final mot FBK. 😎👍🏻

xxx BIF xxx: Nu tycker jag du är elak.

Mattson:
Kanske dags för en annan approach i din argumentation då.

Mattson: Man kan tycka olika men ändå ha en schysst samtalston och respektera varandras åsikter. Tycker det är trist att en del personer alltid har taggarna utåt.

Tycker det är skitkul att det finns så många andra Brynäsare som vill diskutera klubben. Givet att folk tycker olika om saker men det är egentligen bara hälsosamt.

xxx BIF xxx: Nix! Jag tycker vi ska vara snälla mot varann.

Jag tycker också att vi ska sluta göra felaktiga avdrag, sluta flyga, alltid tala sanning och använda blinkers när vi kör bil.

Mattson:
”Du skulle behöva föreläsa för stockholmsklubbarnas fotbollsfans. För att inte tala om Premier Leaguelagens supportrar. De har verkligen en skitsyn på motståndarna. Men du bör nog inte ta med det där om att dom är ”barnsliga och patetiska”. Dom kan reagera negativt på det.”

Frågan från min sida är - tycker du det är ok att ha en skitsyn på motståndarna? Är det där ribban av etik, moral och empati ska ligga enligt dig?
Anser du det eftersträvansvärt?

Jnp928:
Klart vi som Brynäsare gläds åt vår historia.
Och varje guld ger oss, eller iaf mig, ett glädjerus - och i tider av sämre resultat en enorm nytändning.

Kan nog kännas lite skönt för vissa att kunna nypa ifrån på andra klubbmärken, förhoppningsvis mest med glimten i ögat. Ge och ta på retsam nivå kan faktiskt vara kul om båda sidor är med på tåget.
Men när det blir olustigt stämning från ena eller tom bådas sidor är det inte länge ok. Tycker några sådana kommentarer nådde dina inlägg. Men lite munhuggas ville du ju själv om jag tolkar dina inlägg i början.
Är lite som att peta i myrstacken att gå in i andras forum. Tycker dock personligen att sakliga inlägg från ”utomstående” förgyller ett forum.

Sedan håller jag med dig, vi gjorde inget bättre avstamp från 18/19 än Örebro gjorde. Tom tvärt om - ni tog oss i spurten sas.
Tror att ni kunde ha gått tom ännu bättre om Palushaj fått stå på benen, och om målisen kommit tidigare hade ni helt klart kommit högre i tabellen.
Det tror jag vi hade gjort också, iofs, om vi behållt laget efter sillyn intakt och ”ersättningsrekryterat”de vi gjorde.
Klart, andra lag har samma argument också.

ellis: ”...denna skitsyn som kommer på bred front kring motståndarna.”

Du skulle behöva föreläsa för stockholmsklubbarnas fotbollsfans. För att inte tala om Premier Leaguelagens supportrar. De har verkligen en skitsyn på motståndarna. Men du bör nog inte ta med det där om att dom är ”barnsliga och patetiska”. Dom kan reagera negativt på det.

{8399}: Jaha. Jag trodde Örebro var en stad? Hört talas om Örebro SK. De har ett fotbollslag.

Jnp928: Det sa jag till min frölundapolare också. ”Vafan, sluta tjata om guldet i våras! Det är historia nu.”

mk:
Varför ska utgångspunkten vara att bli oense?
Klart nya diskussionsämnen kan vara kul och fräscht, men man kan ju ha samsyn och diskutera ändå. Sådär apropå att 2 pers blev utpekade att vara negativ..

{8399}:😊

Jnp928: Jag tror att du missuppfattat, detta är ett hockeyforum och dina inlägg här blir ju lite märkliga då Örebro är ett fotbollslag.

{8399}: Jag kan tycka det är kul att diskutera. Jag kommenterade Widings inlägg och därefter vart det en shit storm av guds nåde. Jag har inte hånat Brynäs IF på något sätt. Ändå ska Örebro Hockey dras ner i dyngan och flertalet har skrivit att Örebro inte är i närheten av Brynäs på något sätt.
NÄR i något av mina inlägg jämförde jag de två klubbarna?

Sen kan jag tycka det är torftigt att hävda sig genom sin historia. Varje säsong räknas. Alla vet att Brynäs är en storklubb. Men att försöka bekräfta det genom att tjata om sin historia i motvind, är ganska osmakligt. Brynäs har tagit många steg tillbaka sen 2012. Kanske är det man borde lägga fokus på istället.

Jag blir glad av att det faktiskt finns riktigt intressanta diskussioner här inne från smarta personer. Personer som ser på saker nyktert och nyanserat. Där har ni ett jättebra forum.

xxx BIF xxx: Jag kan tycka att forumet går på repeat nu.
Därav ”äntligen”.
Då blir det fler orsaker att vara oense om.
Olika kedjor, vem som är bra. Och det viktigaste (nästan)
Hur ser olika spelare ut på Svarta/ Vita?
Vem kan man bedöma redan då är flipp/flopp.

Den veckans viktigaste disskution....

Typ det lite😀

mk:
Varför skulle vi äntligen vara oense pga att de går på is?
Och ”äntligen”?

xxx BIF xxx: Nu måste vi bara överleva tills den 5 augusti när spelarna går på is.
Då får vi äntligen något annat att vara oense om😀

Men fram tills dess så måste vi bara överleva😆😆

Ha de gott alla😎😎

Kamrater
Jag har den största respekt för Palushaj, en fantastisk spelare, en Sniper av Guds nåde. Dock förstår jag honom, han hade inget Brynäshjärta, inget Örebrohjärta heller för den delen. Vi som fick se honom kan bara glädjas, en fantastisk spelare men inget hjärta i Sverige.
Det kommer fler sådana spelare i SHL, i olika lag, hela tiden. Såg precis att Örebro hade signat en ny AHL-spelare på ett år, kanske duktig, kanske en flopp men inget hjärta.
Må gott i solen

Mattson:
”vem har satt likhetstecken mellan dem?”

Tja, tex:

”Med tanke på att du med flera inte har några som helst problem med att håna Brynäs, borde man väl få skicka en och annan gliring till motståndarna också?” Är väl vad man kan kalla likhetstecken.
Får du göra si, måste jag få göra så. Men jag anser inte det är på samma nivå att det ena agerandet rättfärdigar det andra på något vis.

HitTheLights:

Tja, nu orkar jag ju inte gå igen allt men det som random poppar förbi i scrollningen är tex:
1977423
1978724
1978682
1978642
1978391
1978385
1978082
1977732
1977508
1976852

Kan ju vara så att det som skrivs TOLKAS negativt, istället för den konstruktiva kritik (eller ifrågasättande som jag själv väljer att tolka det.) det är.
Problemet är när man gör det till en sanning - ffa kollektivt.

Om vi istället vänder på skutan.
Vart hittar man någon som hånar Brynäs - och som samtidigt har Brynäsemblemet efter nicket?

Peja: Jag är medveten om de där sakerna. Och Brynäs är säkert inte undantagna. Nu vet vi väl inte varför Sigalet lämnade iof. Finns fler tänkbara orsaker, Frölunda kanske ville släppa hans höga lönekostnader. Vad vet jag.

Men oavsett - Det värmer oss fans när en spelare säger i media att de aldrig tänker representera en annan klubb än Brynäs i SHL. Håll med om det.

Blå grottan: Palushaj spelade bara i Brynäs för pengarna, gick bara till Örebro för pengarna och nu lämnade han Örebro för pengarna. Han kom liksom inte till Brynäs för att han alltid drömt om att spela i Gavlerinken. Förstår egentligen inte varför folk blev så förbannade när han lämnade. Men visst, en duktig spelare.

Lätt att säga att andra ska agera schysst, men Brynäs har ju också budat över konkurrenter för spelare, så det är lite att kasta sten i glashus när man kritiserar Örebro för det. Tror inte Sigalet hamnade i Brynäs pga något annat än kontraktsvillkor.

ellis: Det finns en grej som är lite småful med det där tycker jag. Och det är att bjuda över på en spelare inom samma liga. Förut fanns en silent agreement mellan sportchefer att inte göra så. De senaste åren har det där försvunnit. Jag kan tycka det är synd. Jag har inget bra argument varför, men det känns inte bra att spelare går till högstbjudande inom SHL. Samtidigt kan jag förstå spelare som är proffs liksom. De vill göra karriär och så...

Nä, jag gillar spelare som är trogna samma klubbmärke. Och klubbar som agerar sjysst. Men jag förstår problematiken.

ellis: Vem är Palushaj???

Det är i alla fall fan så mycket lättare köpa överoptimism här inne kring Brynäs än denna skitsyn som kommer på bred front kring motståndarna. När det gäller agget mot ÖHK kan man fortfarande spåra långsintheten från Palushajs övergång ifjol. Barnsligt och patetiskt. Herregud om inte Brynäs kunde bjuda över ÖHKs anbud får de väl skylla sig självt.

{8399}: Håller med. Känns konstigt att öppet sitta och recensera medlemmar på HS. Vore skittrist om alla tyckte exakt likadant.

xxx BIF xxx: vem har satt likhetstecken mellan dem?

Kom igen, de som kräver ett forum med enbart seriösa skribenter och där alla inlägg ”bidrar” har hamnat fel. Här kör vi på som var och en vill och så länge det inte är personangrepp så är det ok tycker jag. Gnälliga, positiva, negativa eller rent av realistiska är lika välkommens här.
Klackarna i taket och ribban i topp, skål brynäsbröder.

mk: Helt ärligt tycker jag både Ellis och Clarence är helt ok. Ibland upprepar de sina domedagstankar lite väl mycket bara. det finns de som är betydligt värre.

HitTheLights: Nä du har inte missat dem.
Utan det..

Clarence har dock hängt med så länge att man ibland kan se hans ironi över vissa inlägg.
Men ellis har inte nått den nivån ännu..

xxx BIF xxx: Kan du snälla visa var jag kan hitta Ellis och Clarence inlägg med konstruktiv kritik? Jag måste ha missat dem.

Silfverkroken:
De som konstruktivt ifrågasätter lagbygget anses håna Brynäs.
De som konstruktivt ifrågasätter ett agerande, eller tom kompetensen, hos delar eller hela Bif-ledningen anses spy hat över föreningen.
Osv osv.
Gud vad hemskt.
Sedan, att öppet säga sig hata ett lag, utan att ens egentligen förklara varför, anses likartat agerande och försvaras.

För mig är det två helt skilda ageranden. Ena är hat, motsvarande invandrarfientlighet, det andra har inget med hat eller hetsjakt att göra som vissa påstår, utan att diskutera ev. svagheter motsvarande att ifrågasätta invandringspolitiken och vill göra den bättre utifrån sitt egna perspektiv.
i det ena fallet finns en argumentationsgrund att kunna bemöta, i det andra bara ren hat tagit ur luften.
Personligen ser jag extremt stor skillnad i dessa två ageranden och kan inte förstå likhetstecknet dem emellan.

Jnp928: ”Aldrig varit med om ett mer grinigt forum.”

Är det därför du dras hit eller är det för att det är ett brynäsforumforum?

Silfverkroken: Samma tänkte jag på oxå.

Några problem med att håna Brynäs finns inte. Men om man tycker illa om andra föreningar.
Då jävlar😀😱😱

ellis: Med tanke på att du med flera inte har några som helst problem med att håna Brynäs, borde man väl få skicka en och annan gliring till motståndarna också?

ellis: Är man ett inavel bara för att man ogillar Örebro?

Förstår inte varför det ska gullas så mycket med alla rivaliserande klubbar. Låt fansen tycka illa om lagen, det är det som till stor del skapar intresse. Annars kan vi lika gärna lägga ner.

Jnp928:

Jag har jättesvårt för Örebro. Står för det jag skrev, en kaxig liten skitklubb som tror att de är något men i själva verket inte är i närheten av till exempel Brynäs på något sätt.

En frisk fläkt till SHL och en bra ståplats kan jag ge Örebro till skillnad mot typ Karlskrona när de gick upp.

Det är väl sånt här man gillar inom SHL, när de faktiskt bildas lite rivalitet mellan lagen.

Jnp928: Nej då! Men tyvärr finns väldigt utbrett och otrevligt inavel här inne, som saknar all form av ödmjukhet till inte bara ÖHK utan även mot DIF, LIF m fl. Det mest patetiska är att dessa inte har speciellt mycket på fötterna till sin spygalla mot andra föreningar... Själv har jag inget alls emot Örebro i allmänhet.

Jnp928: Övertygad om att de flesta känner som jag för Örebros hockeylag - fullständig likgiltighet. Hat? Knappast.

{8356}: Tänkte mest att du uttrycker dig som ett barn. Aldrig varit med om ett mer grinigt forum. Är hatet mot Örebro så fruktansvärt hårt asså?

Jnp928:

Haha berätta gärna hur jag uttryckte mig fel? Bekräftade läget kring Örebro som klubb bara.

Jo tack, guldet 2012 var fantastiskt. Hoppas firandet av åttondel var storartat!

Jnp928: Ursäkta mig, jag hade helt missat att ni faktiskt lirade i SHL förra säsongen, jag hade blandat ihop er med Tingsryd.

Jnp928: att ni spelar åttondel är ett skämt hahaha

Jnp928: Vipers?

{8356}: Grattis till framgångarna. De har väl inte skett under din livstid med tanke på hur du uttrycker dig.

« · 1979573 · »