1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739703 inlägg · 7967 ämnen

SILLY SEASON 2019

Sv: SILLY SEASON 2019
Tjurn : Nu sa jag väl inte någonting om att det var en framgång att gå till åttondel och sen ut? Jag talade mest om att någon önskade oss lycka till och hoppades att vi skulle gå upp. Vilket är rätt pinsamt att säga med tanke på att det gick åt helvete för Brynäs ifjol.
Jag skrev även att jag är villig att tro att det kommer bli vi som tampas om åttondel även i år. Sen om folk (Uppenbarligen) blir upprörda över det så be my guest.

Vad gäller loggan så har jag alltid gillar Vipers mer än den vi har idag. :)

Jnp928: men snälla du åttondelsfinal å ut som ett brev på skithuset! Att ens påpeka nått dylikt är pinsamt på riktigt , håll på ditt lag i några decennier till å se om ni lyckas skrapa ihop mera än en kvartsfinalplats å gör ni de ska du vara glad å lycklig i flera decennier #14guldetkommerinomkort

Jnp928:

Kan nog inte bli mer Örebro än att de har en felaktig logotyp på HS. Vilken kaxig liten skitklubb de är som aldrig kommer vara i närheten av oss i någon parameter.

Jnp928
Tomma tunnor skramla mest. Om jag minns rätt var Örebros framgångar i slutspelet tämligen måttliga.
Som Skallepär säger i Ronja Rövardotter, skryt när du rider hem.
Gonatt
M

{8399}: ödmjukt sagt av dig med tanke på hur det gick för er ifjol. Hade ni 12 poäng på oss eller?

Skrubben: Inte så värst eller? Visst att Ebert och Abols sved rejält. Men i övrigt har vi fyllt upp bra. Säger som ni, en pusselbit till så.

Dallemas:
”vill inte låta alltför pessimistisk nu men vrf är VI Brynäs fans så dåliga på att sammla in pengar när de behövs? Jag menar vi är ju rätt många.”

Relevantbfrågeställning.
Klart varje krona skapar möjligheter.. ..men frågan är om det är ”privata” insamlingar som verkligen ska lyfta Brynäs.
De har kunnigt och erfaret yrkesfolk, som det heter ibland, som skall sköta det där.

Därför tycker jag att varje insamlingen är tillräckligt bra som det är.

Vet inte vart min peng till insamlingen av Palushaj tog vägen tex.
Gick den pengen inte till rödin, scott eller sigalet känner jag mig lite besviken om den inte finns kvar.
Och jag ifrågasätter också om jag stöttar mitt lag rätt genom att göras så.

Föräldrar tvingas, mot sin vilja, att ta ledigt från sina arbeten för att ställa upp ”ideellt” då Brynäs kräver det och kallar. Bif är inte unik på något sätt - säger inte det.
Men en sådan stor förening bör ha vad som krävs för att lyckad ekonomiskt med den ”ideella” arbetskraft som finns utöver de på lönelistan, ff nu med de uttalade målen. Bådecdportsliga och ekonomiska.
Tar jag familjen på en match går det ca 1-1.5 papp beroende på biljett och vilket lull lull/tilltugg vi köper. Blir det souvenirer sticker det ännu mer. (Vi går sällan som familj då upplevelsen inte står i relation med kostnaden - enligt familjen, inte mig.)
Det är häri en av alla möjligheter finns för Bif själva att skapa en vinn-vinn situation med oss supportrar.
Då sponsrar jag nog hellre ”större” summor till mindre föreningars barnverksamhet. Vilket jag också gör - då det känns rätt.

Klart att var och en som vill ska kunna hjälpa till på de sätt de önskar och kan.
Det finns möjlighet att skänka även en liten slant direkt till klubben utan ”mellanhand”.

Men dålig anser jag inte att vi är att skänka pengar.

Dallemas: En anledning är att man måste göra mycket bättre reklam för sin insamling, i alla relevanta kanaler. Hela landet ska känna till insamlingskampanjen och den ska vara proffsigt utförd på alla sätt. Då kan man samla in stora summor, det är jag övertygad om. Det har ju brustit rejält på detta plan tidigare.

En grej man kan kika på är att kolla vilka kändisar som är passionerade Brynäsare. Sen få dessa att medverka i kampanjen. Fredrik Wikingsson, Lassgård mfl.

Tack mk för välkomnande😊
Bor i Kungsbacka, hela gatan håller på Frölunda men jag hänger ut "Gameday"-vimpeln varje matchdag och draperar min lekamen med tröja 33. Bjuder dock in grannarna när Brynäs spelar i Gävle mot Frölunda och har ungefär 5-8 gäster i TV-rummet framför C-more. Går på de flesta matcher i Scandinavium när hjältarna från Gävle är på besök.
Ser med rätt snälla ögon på SHL ocg framförallt Brynäs, tror att nystarten har något gott med sig, dock tror jag att det kommer att ta några år som sagt, man kan inte ändra allt på ett år.

{8785}: du ska nog vänta innan du börjar placera Skellefteå nånstans www.hockeynews.se/articles/9802/

# Dacke sover ..........

#33: Välkommen hit!
Var i indianland bor du?
Själv bor jag i Uddevalla.

Hej Brynäsare
Ny medlem, novis men Brynäsare sedan -79. Bor där det finns mest Frölundafolk😩. Helt ny på detta med HS men har läst nyfiket en längre tid. Tänkte bidra med lite tankar emellanåt. Tror att vi kommer att göra en bättre säsong än 18/19 men att de riktigt stora framgångarna kommer om 2-4 år. Tänk när vi får hem Silfverberg, Järnkrok, Bäckström och kanske några till.

Jnp928: Och ni inleder med ett klart sämre lag på papperet än förra säsongen...

Jnp928: Lycka till, det vore kul om ni gick upp.

Clarence: Ett klassiskt ”jag-har-inte-tänkt-öht”-inlägg i ett nötskal....

{8785}: Sannolikheten att Örebro abonnerar på plats 7-10 är ju ungefär lika stor som Brynäs. Vi inleder den här säsongen med en, på pappret iallafall, väldigt stark målvakt. Med all säkerhet en av de främsta i ligan med tanke på meriter och tidigare procent. Med tanke på vilken skillnad Enroth gjorde för oss under förra året så kan man se på säsongen med tillförsikt.
Jag tycker inte att Brynäs har ett på förhand starkare lag än förra säsongen om man ser till spelarförluster. Och vi såg ju hur det gick då. Så jag tror och hoppas att ni får det svårt också ;)

Clarence: Jo visst måste nu gälla oxå.

Men man vänder inte något på en säsong.
Menar du att man ska satsa och ta av pengar som är satta att säkra nästkommande år?
Man bromsar sig inte upp för en backe.
Men det hjälper att spinna loss heller.
Man tar sig upp med en strategi.

Den tror jag att man bygger nu.

Kolla på FHC. Det tog nästan två år innan man såg resultat av RR:s arbete.
FBK lade om strategi med spel och organisation.
Tog 2 år där med.

Men klart som fan att Brynäs ska fixa det på 1år.

Bara för att Vi vill det kanske det inte är möjligt..

Men visst får vi tycka olika😀

mk: Ett så-ska-man-inte-tänka-inlägg i ett nötskal. Det är NU som måste gälla, inte nån jla eventuell-säsong längre fram...

Blå grottan: Man kan ju se det så här oxå..
Man kanske samlar i ladorna😀

Scott kanske går till andra femman nästa år om JL kommer hem?
Ölund försöker väl då med i NA?
Lindbäck i mål kanske man satsar på om och troligen Ersson försvinner?
Då gäller det att man har lite kapital över.

Vi vet ju inget alls om hur och vilka kontakter man har med spelarna.
Sundlöv kanske har fått ” garanti” av båda dessa spelarna tills nästa år.

Då tycker man att man har ändå ett såpass bra lag att man kan vänta på Boqvist och sen ta beslut.

Är ganska säker på att det finns ett helt annat krav inom hela föreningen nu.
Dacke lägger nog inte fingrarna emellan när det gäller hans Brynäs.
Sundlöv och Dacke känner ju i princip alla spelarna. Så det kan ju inte vara nyheter om vad som gäller.
Detta året stakar ut vägen för Brynäs, inte som lag men som förening.
Jag är optimist för att jag tror att man har vänt på varenda sten och sett vad som behöver göras.
Däremot är jag inte säker på att A-laget kommer att gå så oerhört bra iår.
Det kan ta ett eller ett par år innan man ser set resultatet av vad som görs nu.

Men hellre rätt och senare resultat än att riskera föreningen.

Detta blev långt igen, men man kommer ju på nya saker under tiden😀😀

Blå grottan: vill inte låta alltför pessimistisk nu men vrf är VI Brynäs fans så dåliga på att sammla in pengar när de behövs? Jag menar vi är ju rätt många. De borde kunna gå att få ihop betydligt större summor än de vi har fått ihop förut, eller har fel?

mk: Jag tror du har rätt, jag har en känsla av det. Om det finns utrymme i budgeten så tycker jag också att de ska ersätta oavsett om Boqvist vänder hem. Att hitta ersättare en månad in på säsongen är tuffare. Men frågan är om det finns ekonomiskt utrymme? Det vore riktigt grymt om han ersätts och sen vänder hem - då är vi plötsligt med och fightas uppåt. Kanske dags för fansens insamling?

mk: Kom inte här och va realistisk nu :-)

{8785}: Jag ser det så här.

Vad hade/har Boqvist i lön? 150”-200?

Om han har i det spannet, så ska du ju först signa en ny kille motsvarande Boqvist kvalité.
Det blir inte lätt med säkert den kostnaden plus sign-on.
Vad händer sen då efter kanske 9 matcher. Jo då bestämmer sig NJ att Boqvist ska hem.
Då står man där med en kille till, plus lön.

Spräcker säkerligen budget, för man har nog tagit i allt man kan iår.
Därför tror jag att man väntar.
MS är väl den som signar nu, inte Dacke.
Dackes roll är väl helt annorlunda nu än förra året.
Eller vad ska MS göra?

Peja: Kan upplysa om att vi kom 7:a säsong 13/14 som nykomling. Dock med Ahlsenfelt och Hersley. I det låg endel tur som målskillnad -37 bevittnar om. Ni kom iofs 4:a vilket ursäktar er bristande koll:)

{8399}: Se till att ta ett nytvättat par. Skämt åsido, jag kan inte ens komma ihåg senast Leksand kom topp 8. Ingen risk att de blir ett topplag den här gången heller.

{8785}: Då tror alltså Molin att Boqvist tar en ordinarie plats i Devils. Ja omöjligt är det inte, vad tror du själv? Jag tror det är svårt om man kikar på vilka spelare han tampas med. 40 mot 60 (i %) på en plats tror jag.

{8399}: Hm, hur kan vi kontrollera det ;)

{8399}:

😂😂👍🏻

mattias - 74: Kommer Leksand topp åtta så äter jag upp mina kalsonger.

{8399}:

Det får du absolut tycka men kollar man Leksands trupp ser den faktiskt riktgt bra ut för att vara en nykomling. Personligen tycker jag leksand och Brynäs trupper ser rätt jämbördiga ut med kanske lite plus för Brynäs på målvaktssidan. Kommer bli en spännande säsong. Jag tror våra lag hamnar någonstans mellan plats 8-12 beroende på hur det blir med skador m.m.

Ha en fin dag i solen ☀️

Intressanta spelare som är lediga:
Dick Axelsson
Nichlas Hardt
Andrew Calof ;)
Linus Videll
Alexander Bergström
Bryan Lerg

Så synd att vi inte tog in Ikonen kan jag tycka!

Davey85: Ja, Jag håller helt med dig!
Se själv.

Utan Boqvist ersättare:
Rödin-Scott-Descheneua
Danielsson-Sallinen-Ölund
Zetterberg-Blomqvist-Rohdin
Forslund-Asklöf-Alcén/Mannberg/Solem

Med Boqvist ersättare:
Rödin-Scott-Descheneua
Danielsson-Sallinen-NY
Zetterberg-Ölund-Blomqvist
Forslund-Asklöf-Rohdin
4 bra kedjor.

Med Boqvist ersättare plus att Boqvist kommer hem i Okt:
Rödin-Scott-Boqvist
Danielsson-Sallinen-NY
Descheneua-Ölund-Zetterberg
Rohdin-Blomqvist-Forslund
Topp 6 känns direkt mer realistiskt. Plus då att Victor kommer hem.

mattias - 74:
Därför jag tror Malmö hamnar före ett lag som SAIK är också för att jag tycker Peter Andersson är en topp tränare i SHL. Dom har bättre tryck i arenan, vilket alltid är bra.
Sen är det ju mycket som talar för att Alsenfeldt återgien kommer göra en toppen säsong.
Dom har tre intressanta och bra backar i Lerby, Arell och Jensen Aabo. Ekberg och Björk skulle jag kunna byta ut mot våra Lindelöf och Ingman. Tittar man på forwardssidan så är dom faktiskt vassa. Mycket underskattad forwardssida. Komarek kommer snart lira i NHL/KHL. Molin är back in biss och kommer vara bra! Händemark är en riktigt bra center som lirar i Tre Kronor. Sen finns spelare som Hetta, Görtz och C.Persson som garanterat vill studsa tillbaka. Danska trion Meyer, Storm och Jensen kan bli en vass kedja. Sen har man helt klart hela SHL mest underskattade forwards i Johan Olofsson som ständigt levererar. Även Stoffe Forsberg är en riktigt bra och underskattad 4e center. Sylvegård känns som han växer mer o mer för varje säsong.

{8785}: Det som är så irriterande är känslan (iaf min) att vi är en pusselbit ifrån att kunna mönstre tre på papper bra kedjor.

mattias - 74:
Därför jag tror SAIK blir årets flopp är för att deras storhetstid verkar gå utför. På två år har man tappat enormt i kvalité. Se på värvningarna dom gjort dom senaste åren som alla floppar. Jensen, Olimb, Alm, Aaltonen, Hedberg, Alvarez.. mm. Dom har minst spets av alla förutom Leksand. Jag ser enbart Pudas samt parhästarna Lindström-Möller som givna spets. Visst dom har ett par intressanta junisar men inget därtill. Plus en trött tränare. Bert har lämnat, vilket jag tror kommer bli en enorm förlust för själva laget och organisationen. Dessutom är Armalis långtidsskadad.
Nej jag tror helt klart SAIK blir årets stora flopp.

Leksand kan mycket väl överraska många. Har ett rätt intressant lag för att vara nykomling.

Örebro hoppas jag och tror kan få mycket mycket svårt!

Linköping, Malmö, Rögle och vårt Brynäs slåss om placeringarna 7-10 är mitt tips.

Topp 6 känns tok givna:Luleå, Växjö, Frölunda, HV, Färjestad och Djurgården. Tror inget annat lag än dessa 6 hamnar före dessa lag.

Blå grottan: Molin lät förhoppningsfull Ang Söderström. Men tyvärr inte gällande Boqvist. Därav min frustration över att det verkar som om Dacke sitter nöjd.. märkligt!

Berge: jag har förhoppningar att Boqvist kommer tillbaka för en säsong i SHL och Brynäs. Devils tror stenhårt på honom, men jag misstänker att de tycker det är snäppet för tidigt ännu.

mattias - 74: Leksand tror jag hamnar på plats 13

{8785}:

Köper den där men byt plats på Skellefteå och Malmö. Jag tror Malmö blir säsongens flopp. Leksand blir nog mellan 8-12 beroende på hur vi klarar oss från skador mm 👍🏻

Charliejfz:Det blev lite fel i texten. LHC kommer inte riskera att kvala utan hör till lagen som gör en bättre säsong :)

Tror och hoppas att det blir slutspel för våra lag. Och lagen som troligen slåss i kval blir Oskars, LIF, ÖHK. LHC. Men HV och Lakers gör säkert en betydligt bättre säsong än förra medan vibbarna kring Malmö och Skellefteå är mer osäkra.

{8399}:

Nej då, topp 8 är inget misslyckande.

Men får vi hem Boqvist och Söderström kan vi hoppas på mer än så.

{8785}: Är Svedberg spets så måste ju Jocke E vara spets eller rankar du verkligen Svedberg högre?

{8785}: Ursäkta såg att det även var en annan person som skrivit det, så oklart var det först kom från. I vilket fall som helst verkar det lite väl luddigt för att räkna hem redan nu, som du verkar göra?

{8785}: Du kanske sett det men är ganska säker på att Calof till HV var ett skämt. Så kanske lite väl tidigt att ha med hans namn i denna typ av jämförelser...
Är tydligen samma person som kom med Berglund till HV o Wännström till Brynäs.

Mrmadhawks reaktion på ryktet, tweeten om ursprungstexten är tyvärr borttagen.

{8785}: ja jag fattar inte varför Dacke ska sitta och vänta in det är nu man ska värva inte mitt under säsongen säg några intressanta namn då känns dock inge bra med dom fwd vi har nu

Jag såg det på Twitter.

Ja, jag är ju den som förespråkar att man absolut inte bör sätta sig i en sån sitts som Brynäs nu gör. Man har 1 stabil back. Som man vet är riktigt vass. Det är Sigalet. Men sen är det mycket OM. Om Söderström kommer tillbaka. Om Andersén/Lundgren gör bättre säsong. Om Lindelöf/Norin/Ingman kan fylla lycka efter en sån som Gunde. Om Ersson tar det där klivet nån gång.
Sen när det handlar om Boken. Där tycker jag Brynäs gör helt gääälet. Att sitta och vänta in ett besked är bland det dummaste man kan göra kan jag tycka. Det finns sååå mycket vassa forwards ute på marknaden fortfarande. Det behövs ytterligare 1 vass ytter. Sen om Boken ändå kommer hem så blir ju laget bara ännu vassare vilket är bra. Ikonen hade passat perfekt. Vet att han ville hit också. Men i Brynäs är det allt för ofta man chansar. Zäta, Jeadon och även Sallinen och Nicke känns alldeles för osäkra kort. Hade vi haft Rödin, Scott, Ölund OCH Boqvist från start så hade jag inte varit lika orolig. Men att starta en säsong utan varken ersättare för Boken eller Boken själv är extremt farligt kan jag tycka. Säsongsinledningen är så sjukt viktig. Det är så väldigt vanligt att vid en jävligt trög start med ett gäng förluster så halkar man efter, Det blir oroligt i laget, i föreningen och bland fansen. Varför ska man utsätta sej för något sånt?? Istället för att gå in med 6st starka forwards från start. För att på bästa sätt få en bra start. Vilket lägger grunden för resten av säsongen. Om sen Boqvist kommer hem så blir det ju bara WOW effekt och ett rätt vassa lag som absolut kan utmana dom större lagen.

Det enda jag är riktigt positiv till är vår målvaktsida. Det känns enormt tryggt att ha Eriksson och Ersson. Längesen målvaktssidan kändes så trygg inför en säsong.

Har gjort en samantällning på alla lags riktiga Spets.

Brynäs:4st förmodligen Sigalet, Rödin, Scott, Danielsson och eventuellt Boqvist (Dock räknar jag in Söderström och Ölund som intressanta och Sallinen, Jeadon som kan bli bra. Zäta och Lindelöf har jag dåliga vibbar kring.)

DIF:6st. Svedberg, Högström, Hultström, Berglund, Josefsson och förmodligen Bemström. (Sen har dom Alsing, Nilsson, Strandberg, Haga och Guter som ändå vassa också.)

Frölunda:4st. Lash, Lundqvist, Rahkshani, Sundström. (Dock jävligt många fler än oss som är lika bra som exempelvis Ölund)

Färjestad:5st. Svensson, Ejdsell, Leskinen, Ryno, Lindqvist. Förmodligen nån av backarna också. Så säg 6st. Ev så kommer även Steen tillbaka om han inte tar en plats i Nhl kanske även Zetterberg.

HV:4st. Martinsson, Önerud, Holmström, Calof. (Dock lika som Frölunda, jävligt många som är jävligt inrresssnta och bra. Tänker på Johansson, Kinnvall, N.Andersson, Sandin, Sandberg, Ikonen, Camara, Thörnberg, J.Andersson och Fröberg)

Leksand:2st. Zackrisson, Abbott. Dock vet man inte hur Kolan, Ahnelöv, Juvunen, Wännström, Ritola och Fransson står sej. Kan till och med bli riktigt orolig för att Leksands jävlarna hamnar före oss...

LHC:4st. Holös, Little, Lundh, Sörensen.

Luleå:7st. Lassenantti, Gustafsson, Ilomäki, Connolly, Larsson, Olausson, Tyrväinen.

Malmö:4st. Alsenfeldt, Jensen Aabo, Händemark, Komarek. Men många intressanta även här.

Rögle:5st. Curran, Bristedt, Brithén, Zaar, Everberg,

SAIK:3st. Pudas, Lindström, Möller.

Växjö:9st. Fasth, Bodie, Erixon, Rahimi, Pettersson, Gynge, Horák, Shinnimin, Forsbacka Karlsson.

Örebro:4st. Näkyvä, Bromé, Salminen, Stoa.

Orskarhamn tar jag inte ens med. 14platsen känns given.

Tittar man på Brynäs så börjar jag bli rätt orolig innan ens säsongen startat. Allt precis allt måste klaffa för att det inte ska bli ännu en bajs säsong. Sunkan måste visa pondus, Kilas, Andersén måste studsa tillbaka. Rödin och Scott får bara inte gå sönder. ALLA nyförvärv måste leverera det Dacke lov ordnat om. Boqvist och Söderström måste vända hem. Då har vi en liten chans på topp 6. Faller nått av dom ovanstående så blir vi kanske 9-10 igeeeeen.
Jag ser att så väldigt många andra lag har byggt bättre, Har bättre publik (vilket är sjukt viktigt) samt bättre tränare.

Trist att jag kollade detta kan jag själv tycka. För nån månad sen tyckte jag Brynäs kändes rätt vassa. Men efter att ha kikat Eliteprospect och på dom andras lag så blir jag rätt jävla avundsjuk. Ser tre lag som riktiga vassa. Och det är HV, Luleå och Växjö. Sen är det jämt mellan Färjestad, Djurgården, Frölunda och Rögle. Därefter kommer Malmö, Linköping, Brynäs, Skellefteå, Örebro och Leksand få slåss om sista play off platserna.

Min tabell just nu:
1.Luleå
2.Växjö
3.Hv71
4.Frölunda

5.Färjestad
6.Djurgården

7.Malmö
8.Rögle

9.Linköping
10.Brynäs

11.Skellefteå
12.Leksand

13.Örebro
14.Oskarshamn

{8785}: håller med dig helt! Men vart står det att calof är aktuell för hv och vilken spelare anser du Dacke ska värva??

Nu börjar jag bli rejält jävla avundsjuk på andra lag i shl.

Växjö plockar Gynge på 3 år.

Nu landar snart HV som redan har ett jävligt bra lag Calof.

Om inte Boken kommer hem och Dacke inte ersätter honom lär vi inte komma topp 6 i år igen..

« · 1979453 · »