1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739859 inlägg · 7967 ämnen

SILLY SEASON 2019

Sv: SILLY SEASON 2019
Peja: Värdet av tv-avtalet är avhängt av att shl är en starkare produkt än alla klubbar enskilt är. Eftersom shl TILLSAMMANS kan attrahera sponsorer blir ett enhetligt tv-avtal det intressanta och det man kan tjäna mest pengar på.

Skulle man bryta ned det i lag för lag (på något sett) skulle pengen förmodligen bli mycket mindre än den del man får nu av det centrala avtalet.

Kolla bra PL, världens dyraste tv-rättighet, dom har anställt en ny vd. Har hon någon bakgrund inom fotboll? Nej, hon har i hela sitt yrkesverksamma liv jobbat med tv-rättigheter. Så viktigt är dom här pengarna för ligan.

tror inte vi kommer att få se en förändring i nuvarande upplägg.

John: "AIK spelar väl bäst av fem mot antingen Leksand eller Västerås. Vinnaren där möter Mora."

Precis min poäng, AIK och Leksand kan inte båda gå upp.

Ove Myling: Jomen även om man säljer produkten tillsammans behöver inte alla klubbar få lika stor del av kakan. Sen är det inte sant att alla får lika mycket i PL heller, men det är en jämnare fördelning och framförallt ett annat sätt att sälja produkten än i typ Spanien.

Peja: Håller med om att spanska ligan är roligare att se på än Allsvenskan.
Spännande nej, vem ska vinna i år Barcelona eller Real i Italien har väl Juve vunnit hela 2010-talet fortfarande roligare än Allsvenkan Ja

Vad vill du med produkten Shl.
Vill du ha ett Shl där även lag ifrån mindre städer kan vara med och konkurrera.
vill ha du ha ett Shl med många jämna matcher eller ett fåtal matcher med högre kvalite.
Där några får lag skulle kunna konkurrera med spetsspelare med de utländska klubbarna på ett annat sätt än idag.

Enligt mig så har Shls styrka varit att olika lag har vunnit titeln de senaste åren.

Makita: Fast klubbarna i SHL har ju ändå olika budget. Vissa blir överösta av pengar från kommunen, vissa har fler som går på matcherna, vissa har större sponsorintäkter och så vidare. Allt som är "individuella" (en klubb är inte en individ, men du förstår säkert vad jag menar) intäkter. Men när klubbarnas supportrar vill betala för att se matcher på tv - ja, då måste det av någon anledning delar så lika som möjligt.

Ett annat problem med att dela jämnt är att klubbarna inte får individuella incitament med att höja värdet, det blir bara ett kollektivt incitament. Jag tror inte att man maximerar klubbarna på det sättet.

Vad jag vill med SHL? Jag vill att Brynäs får ett så starkt lag som möjligt. Om Mora hade fått några miljoner mindre den här säsongen hade enda förändringen, högst troligast varit, att de skippat några dyra importspelare. Brynäs hade å sin sida haft några klasspelare till. Hade med andra ord antagligen blivit en roligare säsong för oss.

{8399}: Jag läste väl för fort och tolkade det som att AIK spelat klart... sorry

{8399}:

Jag vet det. Jag såg matchen och min polare gjorde 2 mål för Oskarshamn. Du behöver inte leka duktig med att rätta alla i varenda ett av dina inlägg.

{8356}: Vad menar du, varför skall jag inte rätta ett uppenbart fel? Vad mer har jag rättat? Kan inte minnas nåt faktiskt.

Kul med din Polare John Dalström....

{8399}:

Större chans att Brynäs är ett spelförande lag under Mange Sundqvist än att du undviker att rätta ens inlägg.

Jag tycker du borde insett att jag hade koll på att både Leksand och AIK kan gå upp, var mer en tanke att de två lagen vore bäst för både Brynäs och SHL.

Ja, det var kul. Hanhals Kings min moderklubb har fostrat många duktiga spelare.

Var på hovet igår då jag jobbar i sthlm, tänkte kolla hur bra tryck de var på ett fullsatt hovet. Första perioden en häftig upplevelse (stämningsmässigt) i andra spårar de ur. Domaren tar en solklar utvisning på AIK när dem redan har BP. Varpå hela klacken och säkert. 1/5 av sittplats skamderar. Han har sålt sig som H...a. Alltså allvarligt de är barn på hockeymatcher oxå. Jag ville bara försvinna.

{8399}: Bäst av tre!

Peja: Vi får nog enas om att vi har olika åsikter om vad som vore bäst för Brynäs i denna fråga.
Dock är vi överrens om att vi vill att Brynäs ska ha ett så starkt lag som möjligt.

{8356}: Jag rättade i all välmening och tänker inte hugga tillbaka om det nu var det du hoppades på.

{8399}: Apropå detta med Ove.
Jag är sjukt tudelad om vad jag ska tycka.
En tanke är att, Va varför Ove?
Men sen så tänker man att han har ju fått mer erfarenhet med sig.
Tror nog inte att han viker ner sig vare sig mot Sundlöv eller Dacke.
Om det nu är så så måste man tänkt att man samlar personer som man känner och vet vilka dom är.
Sen så får man ju se oxå vilka som man kunde fått istället. Det kanske inte var så spännande namn som man kunde få.
Jag vet ju om detta med mv-tränare. Tänk om man skulle gått efter Honken, skulle det blitt ramaskri om det oxå?

De allra flesta lag har ju gamla trotjänare på höga poster, så varför skulle inte Brynäs kunna samla ett gäng som man vet vill dra Brynäs framåt, inte bara idag utan även imorgon och nästa vecka....

Nä. Jag får hoppas att detta blir bra. Om det nu blir Ove..

Lemp: Ville du att Sundlöv skulle ta med sig ett par MODO-iter till Brynäs? Nej, tack! 0-5 i baken efter första (?) perioden mot Leksand talar sitt tydliga språk. Vi har haft tillräckligt mes HA spelare i Brynäs i år. Nuvarande trupp behöver fyllas med spets kompetens.

lapad: Ville? Nej nej, nu får du läsa mitt inlägg igen. Däremot är Nordlinder en intressant ung spelare, men mer än så har jag inte sagt.

Då tar säsongerna slut för Ersson, Molin och Sundlöv idag. Vore gött med lite bekräftelser redan den här veckan.

{8356}: leksand vill jag aldrig ha upp i shl. Dom kan lika gärna försvinna från hockeysverige.

Rumpelstiltskin:

Så ett Gävle/Dala derby och kanske ishockeysveriges mest klassiska rivalmöte lockar inte?

4 hockeyfester om Leksand går upp varav 2 i Gavlerinken.
Dessutom vore det bra ekonomiskt för Brynäs om Leksand gick upp.

Rögle släpper att Oskarshamns målisen är klar för dom. Samtidigt som Bibic lämnar.

Örebro gick ut med idag att 5 spelare är tvungna att lämna dom.

Brynäs!? Nu är det väl dags att börja presentera något...? Sundlöv, Molin, Ersson, målvaktstränare... nån annan. Kom igen nu Dacke!!

Pettisbif: Jag undrar jag var Brynäs befunnit sig idag om Melin faktiskt fått vara kvar. Min känsla är i kvarten.

{8356}: nä, jag är verkligen inte sugen på att möta brögänget läxland. Det har jag inte varit sugen på sen 70-talet. Finns inte på kartan att jag skulle sitta och hoppas på läxland, i en kvalserie eller dylikt.

Jag skulle bli lycklig om den klubben gick i konkurs.

{8399}: Jag tror vi varit i allsvenskan

Rumpelstiltskin: Leksand har jag ingenting för faktiskt, de känns verkligen inte spännande att få upp dem i SHL. Hellre då Mora eller Gnaget.

Pettisbif: Rögle kan väl omöjligt ha släppt att målvakten är klar? Han har ju inte spelat klart.

SvennEG: Nej de har de inte gjort, det är ett rykte men troligt då det skrivs som klart i kvällspressen.

Pettisbif: Oskarshamnsmålisen verkar vara ett jätteklipp. Kommer vi nånsin mer att göra ett jätteklipp?

kennys: Ersson har gjort en bättre säsong än Rifalk och är 3 år yngre.

{8356}: Hockeyfest ja, men ekonomiskt ser vi ingen vinning i att de är i SHL, man går på andra matcher istället och det sprids ut, vi har inget ökat publiksnitt de gånger de besöker SHL:) Nä, de får gärna stanna där de är, rivaliteten har försvunnit, den finns bara kvar hos oss som var med innan de började sina jojosäsonger.

{8399}: Ja höken brukar sällan ha fel.

kennys: ja konstigt att komma med en sådan kommentar när vi har värvat en målvakt som hade bättre statistik iår och hyllats mer.

{8399}:

Alla har såklart rätt till sin egen åsikt, annat vore konstigt eftersom de är ett forum men HUR ser du hellre fruktansvärt tråkiga Mora än Leksand i SHL?

För mig helt obegripligt, det ska bli kul att höra din motivering :)

Honken:

Vet, vi har väl legat på liknande siffror när de är uppe jämfört med när de inte är uppe. Det är väl framförallt matchen efter som ofta får lida av en så klassisk ”derby-baksmälla”.

Samtidigt så bidrar Leksand till en något större hype i Gävle om de går upp, det blir ett lag den breda publiken känner igen och det blir ett snack.

Nu är inte Gävle och Leksand samma stad men det kan jämföras lite med om GAIS gick upp till Allsvenskan ur ett blåvitt perspektiv.

{8356}: Jag gillar inte Leksand helt enkelt sen tycker jag inte att Mora är tråkiga, vadå tråkiga?

{8356}: Som det ser ut nu är det Mora och Timrå som är våra räddningsplankor,Leksand och AIK kommer förmodligen att ha större resurser speciellt på sikt om de klarar av första året i Shl.

Får hoppas att Brynäs kommer med starkare trupp inför nästa säsong för det kommer definitivt både Örebro och Rögle att ha de andra lagen ovanför har sprungit i kapp Brynäs och förbi för längesedan.
För hoppas att något ändrar på den saken i treårsplanen görs inte detta då ligger vi risigt till.
Därför är det bättre för Brynäs med Mora än Leksand.

Efter varje final har laget nermonterats och tappat i slagstyrka tills vi hamnat där vi är idag.

Chad Billins lämnar Linköping. Något Brynäs bör hugga på?

Makita: Oskarshamn kan vi ju hålla på i kvalet tycker jag.

{8399}: "Nej de har de inte gjort, det är ett rykte men troligt då det skrivs som klart i kvällspressen."

Här svänger det snabbt.

{8399}:

Jag gillar inte heller Leksand. Jag avskyr även Malmö FF men rivalmötena rör ändå upp känslor och det är ju det man vill ha.

Haha hur är inte Mora tråkiga?

Kan rada upp anledningar till varför Mora är tråkiga här:

1 Sämst bortafölje i hela SHL
2 Sämst arena i hela SHL
3 Sämst hemmastå i hela SHL. (Om de ens är en klack)
4 Ett lag som bärs fram av importer år efter år.

Ge mig en anledning till varför Mora inte är tråkiga?

{8399}: Haha, varför ska ni hålla på Oskarshamn, fattar verkligen inte det. Ni har väl ca 20 mil till Timrå, borde locka mer än att åka 55 mil ner till Oskarshamn.

{8179}:

Vi håller inte på Oskarshamn. 98/100 Brynässupportrar håller givetvis på Timrå.
En klassisk klubb där det iår var lite rivalkänsla i mötena.

Jag har ingen aning hur AxleSan föredrar Oskarshamn i SHL före er.

{8356}: Zetterberg från Västerås klar för Brynäs enligt Sportbladet.

Haha yeees! Bra jobbat Dacke 😀😀👍

{8179}: Man håller ju på de lag som är sämst och har sämsta förutsättningarna att ta sig förbi Brynäs. Räddningsplankor. Nästa säsong kommer det krävas två riktiga strykgäng för att vi ska klara kontraktet. Fortsätter vi fylla på med allsvensk klass på 9 av 10 platser så hjälper inte ens det. Räknar med att Mora och Timrå rustar sig förbi oss om de blir kvar nästa säsong.

Skrubben: Hade hört att en spelare utöver Ersson var på gång från Västerås verkar vara Zetterberg då

Skrubben: Någon här som har följt Lukas Zetterberg och som kan berätta lite vilken typ av spelare det är och främsta egenskaper..?

Donjohn: Kan bli en ny Emil Bemström i SHL. Gillar att mata skott i PP. Jag (och Pettisbif) nämnde honom tidigare som ett tänkbart namn från Allsvenskan som kan bredda vår spets. Ruskigt intressant och bra ålder dessutom.

Skrubben: Är det en spelare som ska börja i tredjekedjan och därifrån utvecklas så är det bra jobbat om han är klar.

Donjohn: kan fråga farsan, stort vik fan han som berättade att 2 spelare från VIK var på ingång till Brynäs Ersson och Zetterberg vad det verkar

« · 1959409 · »