1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742181 inlägg · 7967 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
Nu är det klart att Tomas Jonsson lämnar Brynäs.

Underbart, kollade på helt fel sida. Jag tror f.ö att Bill Stewart är en topptränare som hade varit suverän att ha i Brynäs.

Lilljanne: Det där är ju en gammal artikel. Grizzly har skrivit på för Västerås nu.

GävleLasse: Jag tycker sådana saker som det där är underbart, han ger allt för att vinna och skiter i hur. Kanske kommer bli hatad av alla andra klubbar men tror att Brynäs fansen kommer att gilla honom.

Det nya namnet verkar ha bra fantasi i alla fall...

"He will be most remembered for a fake collapse during the 2000-01 DEL Finals against the Munich Barons. With his team trailing 1-0, Stewart fell down behind the bench and had to be attended to for several minutes. His sudden recovery a few minutes later coincided with the return of key player Jan Alston, who used the “time-out” to get his skates sharpened.

His team turned the game around and went on to win the championship. „It was a spontaneous idea,” Stewart later admitted. “You sometimes need unconventional methods to get a break.”

65selander: Man blir lite orolig när man bara läser rubrikerna i dagens GD.

"Tidigare träningstider kan få Berg till Brynäs"

Ska vi börja värva halvtidsarbetare??

Men, men. Det finns ju faktiskt ett fotbollslag som också heter Brynäs och spelar i div III.

Hong Kong: Det är väl det jag också har hört och läst. Han tror väl att han är en fixstjärna i sin frilla ;-)

Angående backar.... Är HV backen Peltonen något att ha? Se nedan (går ej att länka tyvärr)

"Den 29-årige finske backen Kimmo Peltonen hade ingen lyckad säsong alls i HV 71 och nu bryts hans kontrakt med klubben. Peltonen kom till HV från TPS Åbo inför den här säsongen!

65selander: Några Miffare jag pratat med är glada över att "slippa" Hannula nästa säsong.

AD: Låt dom ha honom, sista tiden i MIF så rosade han ingen varken på isen eller utanför

72_Winblad: 3år på Hannula? Alldeles för mycket

Jompe: Snabb som blixten, that´s me... not

Falken: Merde, slagen med 30 sekunder. Kolla också Hockeymagasinet, se länk.

AD: Se länk.

Jompe: länk?

Petrasek och Hannula klara för HV.

Jompe: Gäller att göra rä från början och inte bara ta första bästa för att få tillstånd bygget. Vi vill väl inte ha en arena som heter Lidl-Arena ;-)

Förhoppningsvis så är det Stenbeck som är inblandad eller Leaf

51 Roger: Orsaken till att man inte presenterat allt kring nya arenan är att man inte helt slutfört förhandlingarna med namnsponsorn (som väl också blir ny huvudsponsor). Allt ska vara klart till 25 april. Enligt tidningsuppgifter för några dagar sedan ska det bara vara teknikaliteter som återstår innan allt är klart.

65selander: Det vore väl synd. Det är ju ett av Dina mer begripliga inlägg!

Hmm. Spets hade tydligen "bara" gjort 1 mål och 2 assist. Stod ju i tidningen att han i en match hade gjort två mål, kanske var en träningsmatch.

Fy f-n jag ger upp. Har bett moderatorn att ta bort mitt senaste inlägg

Bissett19: jag såg norge-storbritanien och det var knappast bra kvalitet det heller men kul att spets visar framfötterna det kommer bli intressant att följa honom i höst.

Bissett19: Ja. tyvärr så blir det lite väl mkt tuta och köra i Norges matcher.
Tycker att man tappat i slagstyrka de senaste åren, efter att Boorken slutade. Antagligen är det mest den taktiska biten som man blivit sämre på. Märktes tydligt i slutet igår, då polackerna först reducerade till 2-3 på en helt onödig icing då det återstod 2 minuter. Polackerna fick nu ett gratisläge att plocka sin målvakt av banan.
Naturligtvis straffade sig denna icing, och sedan blev det ännu mer virrigt.
När polackerna fick chansen igen, på en likaledes totalt onödig icing, störtade 3 norska spelar mot sargen efter tekning, och lämnad slottet helt obevakat. Polackerna fick fram en puck till avslut och sånär hade dom kvitterat.
Jämför man med Danmark, som haft en svensk kapten rätt länge, så verkar Norge ha halkat efter lite grand de senaste åren.
Hoppas vi kan hjälpa dom med att göra Spets till en riktigt bra spelare...

Ska stå Spets och inte spest...

Spest har gjort tre mål nu totalt i B-VM. Om jag nu inte har fel.

Huge: Såg matchen Polen-Norge på Viasat,riktigt dålig kvalite´ faktiskt,men kul o höra Norska kommentatorerna berömma "Spetsen",o kallade honom för "Norsk hockeys framtid"............

51 Roger: Jag håller med dig, som han sa till sportbladet så verkar han inte ha något hjärta för klubben. Så låt han gå.

Teppo: Självklart så vill jag inte ha en mentalpatient i båset. Men jag vill inte heller ha en feg skit som inte vågar ta konflikter, bänka spelare etc.
Jag har alltid varit förtjust i Wikegård (fått mycket skit för det) och denna "galning" verkar ha samma vinnar/dumskalle.

Sen tror jag inte att Brynäs skadas som klubb om man skulle ha en kontroversiell tränare som gör lite utspel...tvärtom...

Huge: Ursäkta mig,det skulle stå "Jag spelade dåligt i 4-5 matcher,hade vi vunnit dem hade vi inte spelat i kvalserien"

stefan Bskv: Just det,konstigt att man ej har klart med sponsor om 10milj,när man träffade kommunen första gången.Skall denna sponsor bara dyka upp denna vecka?Än en gång,Brynäs styrelse jobbar ej effektivt.Får de ej fram dessa 10 milj,så skjuts bygget upp ett år.

Gusten: "Härligt galen" eller despotisk psykopat som gör sig till ovän med spelartruppen och skandaliserar Brynäs med sina bisarra utspel.

Vill vi ha en sån coach?

Skandalblaskorna skulle i och för sig ha fler skandalvinklar att skriva om Brynäs och kanske ger det t.o.m. bättre sponsring i slutändan.

Men blir Brynäs ett bättre hockeylag?

51 Roger: "Vad tycker ni om "Honkens" uttalande"Jag spelade dåligt i 4-5 matcher,i kvalserien,hade vi vunnit dem hade vi nog inte spelat i kvalserien"Vad menar han?"

Ja, det kan man verkligen fråga sig....

51 Roger:
Besked om den nya hallen kommer ev på Fredag eller Måndag. Vad jag har läst så skall kommunstyrelsen möta Brynäs IF på Måndag o få besked om en sponsor finns, för att gå in med 10 mille.

Gusten: Kastat flaskor... verkar som  man får lära sig det när man blir tränare eftersom Wayne också är en vattenkastare ;-)

När kommer beskedet om den nya hallen.Varför kunde inte Brynäs ha presenterat namnet på hallen,matchen mot Leksand.Det har ju varit på tapeten länge nog att det skall byggas en ny hall.Nu väntar sponsorer på beskedet.Blir det ej något nybygge,halkar Brynäs efter ännu mer.
Vad tycker ni om "Honkens" uttalande"Jag spelade dåligt i 4-5 matcher,i kvalserien,hade vi vunnit dem hade vi nog inte spelat i kvalserien,men jag vill ej spela i ett lag som spelar kval år efter år"Vad menar han?Låt han gå,han räknar med att Brynäs spelar kval även nästa säsong.

Busen: Känns inte som att han är den coach som kan ge oss trygghet och långsiktighet, smuggling av ukrainare över kanadensiska gränsen, fejkad kollaps för att stjärnan skulle hinna slipa skridskor mm....
NEJ Sundlöf, du och vi har inte råd med fler chansningar på tränarsidan!!!!!

Busen: Haha han har fejkade en kollaps och kastat flaskor. Verkar vara en härligt galen tränare som gör ALLTING (?) för att laget ska vinna.

bocken: Han verkar vara lite okonventionel i sitt aggerande, se länk.
baseportal.de/baseportal/fjohne/template&db=news&Id==279

Jag tänkte på Leksand som har ersatt Bröderna Rosén med bröderna Steen och jag blir inte överraskad om Sundlöv värvar Roséns. Tja, varför inte. Vi har ju bröderna Johansson och Sundlöv plockar in allt skräp ingen annan vill ha!!!???!!!

Busen: Det där ser ju inte ut som någon vinnarcoach. :/

"Stewart är känd som en vinnarcoach har har blivit mästare i Tyskland och i de flesta farmarligor i Nordamerika."

Så står det i aftonblaskan, men att döma av länken har han inga titlar alls som tränare.

65selander: Kolla länk nedan.

Joshua_Tree: Tänkte också på det om åldern och att han har några segrar. Som det står i artikeln "Stewart är känd som en vinnarcoach" det lovar gott!

Joshua_Tree: Är det någon som har koll på vilket EHL lag han tränade. Orkar inte leta själv ;-)

Lunkan: Låter som ett intressant namn. Det faktum att han faktiskt har vunnit saker som tränare talar definitivt för honom. Inte är han lastgammal heller - jag vill inte ha en gammal coach som hade sina främsta framgångar på 80-talet och som sitter fast i gamla idéer om hur hockey ska spelas.

lindberg: Från AB

"Stewart är känd som en vinnarcoach har har blivit mästare i Tyskland och i de flesta farmarligor i Nordamerika.
– Jag kan ganska mycket om svensk hockey och att få coacha ett anrikt lag som Brynäs vore en ära. Jag bildade backpar med Börje Salming i Toronto för många år sedan och han berättade mycket gott om Brynäs, säger Bill Stewart.
Som andretränare hoppas Brynäs att Tomas Jonsson blir kvar, men han vill avvakta vad som händer i Brynäs och även ta ställning till ett bud från Falun innan han bestämmer sig."

Falken: Nytt tränarnamn på g enligt aftonbladet, Bill Stewart

Står om Jörgen Sundqvist i dagen tidning. Han och hans tjej verkar ha fått ett positivt intryck av Gävle och Brynäs. Han har som dom flesta redan vet tackat nej till Mora och Leksand. Valet står som sagt mellan Luleå och Brynäs.

Åter är det en som nämner en satsning på truppen (som även Jonsson och Molin gjort):

Att Brynäs har gjort ett bra intryck märks dock.
- Absolut. Här skulle vi säkert trivas riktigt bra. Den satsning som görs nu med ny arena och lagbygge känns också väldigt intressant.

Se länk för hela artikeln.

Lilljanne: Så sant som det är sagt! Vart Sundlöv än vänder sig så har han röven där bak. Sen får vi inte glömma bort den elake "masken" Carlsson som ideligen höjs till skyarna i denna GB när han kalkonvärvar i parti och minut. Minns alla fantastiska nyförvärv 03/04! Jag förstår mig inte på vissa dysterkvistar som inte kan låta bli att såga BIF så fort ett annat ES-lag värvar en spelare. Men honom skulle ju vi ha? Vaffö gör de på detta vise?

Shit asså .. Bröderna Steen till Leksand .. lyllos!! :p

« · 539756 · »