1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742069 inlägg · 7967 ämnen

SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
{6984}: Medhåll! Jag hoppas verkligen att BZ förlänger med honom. Det blir ju i princip som ett nyförvärv som redan fungerar socialt (?) i föreningen. Känns som en mycket seriös och professionell idrottsman.

{6984}: frågan är om hans form kommer bli bättre och bättre eller om han blir sliten... beror på hur bra hans återhämtning är och hur bra hans rehab har varit. Men han ser ju ut att vara i toppslag i jämförelse med #7.

Peja: Det ska bli riktigt intressant att se hur mycket Zaborsky kommer att tillföra i de kommande matcherna nu när han fått en match i benen. Han DELTOG verkligen igår. Kämpade, gjorde sig spelbar och låg rätt i position hela tiden. Det skulle inte förvåna mig ett dugg om vi inte får se en honnör snart 😊👍

{7225}: Det är klart att det fungerar. Kommentaren var mer ur ett humoristiskt perspektiv.

KalleTeodor: Delvis sant. Men nu är det semifinal och då måste även målvakterna steppa upp. Precis som Peja skrev. Hur hade det slutat igår om Sandström hållut Gustafssons nivå och tvärt om. 7-1 eller nåt sånt.

{6984}: Räddningsprocent i några enskilda matcher är av noll värde. I en matchserie där FHC gjort 15,5 mål på sju perioder inför gårdagens match så handlar det om att få ett försvarsspel som fungera.
Det såg inte bra ut i egen zon igår heller men ändå ett steg i rätt riktning.

KalleTeodor: Jag känner till att Dan är en stor leksandsikon, jag trodde att du syftade på någonting annat.
Luleåikonen Bulan Berglund har ju funkar så det går nog bra med Dans son också.

Huge: Brynäs körde ju över Frölunda igår, men eftersom deras väktare är så mycket bättre än vår blev segermarginalen väldigt liten... motsatt spelmässigt övertag för Frölunda hade resulterat i 6-2-seger. Det är segern som räknas men det krävs mycket mer för att Brynäs ska göra mål.

{7225}: Jag tolkade det som att du tror att Fredrik Söderström blir ny tränare i Brynäs?
Fredrik är son till Dan som ju är en ikon i Leksand (och f ö en mycket trevlig person).

Huge: Jag kommer aldrig. ALDRIG tycka att en målvakt gjort det bra om man ligger på en bra bit under 90% i räddningar i en matchserie. Styrningar eller inte. Flera av målen han släppt in SKA han ta. Både första och andra igår för att nämna två.

{6984}: Att våra målvakter inte "steppat upp" i semin beror nog mer på att vi möter ett bättre motstånd samtidigt som vi själva inte spelat lika strikt i försvaret som vi gjorde mot LHC.
Behövs inga kvasipsykologiska mumbojumboteorier om att Felix eller Rautio skulle vara psykologiskt negativt påverkade bara för att Brynäs redan gjort klart med ex Lindbäck.
När ex Felix kritiseras så ska man komma ihåg att han haft en betydligt svårare uppgift i semin än vad Rautio hade mot LHC.
Fakta är ändå att Felix vaktat kassen i båda vinstmatcherna mot Frölunda och gjort det bra, trots ett par märkliga skit/slumpmål i baken.

KalleTeodor: Nu är jag inte riktigt med, fyll i mig.

{7225}: Ska vi ha Danne Söderströms son som tränare?
Hua, då får man jobba lite med den mentala biten... :)

{7057}: Tränare blir nog Fredrik Söderström och sen kommer nog en sponsor till in. Storföretagen lär stå i kö nu för att sponsra oss när vi ska ut och spela i Europa.

Colliton skulle vara ett sätt för Mora att få presentera sin ersättare...katten på råttan, råttan på repet etc...

Surprice att Luleå inte presenterat sin tränare! Vilka andra har inte klart?
Bara Fbk?

Oavsett hur denna semin slutar så kan vi räkna in 42 000 extra besökare i Gavlerinken utöver grundserien! Bra klirr i kassan!

moment22: Å andra sidan så kanske det är just det som gjort att ingen av målvakterna har steppat upp i semifinalserien.. Så det kan ligga nåt i det du säger.

{6984}: Du har några poänger där men jag tror inte man ska underskatta den psykologiska aspekten av signalen som skickas när din arbetsgivare anställer ett toppnamn till just din position!

moment22: Varför skulle det sänka Sandström och Rautio? Skulle det vara så att någon av dem känner att de inte får fortsätta i Brynäs NÄSTA säsong så lär de väl istället visa sin duglighet för att få ett bättre kontrakt någon annanstans. Sedan tror jag att de har en pågående dialog med Brynäs angående nästa säsong. För jag ställer mig tveksam till att Brynäs är så beräknande och osjyssta att de agerar helt utan dialog med både spelare och agenter.
Sen det där med andraspadar. Tycker du att Pecka Alcén har visat förr att han tillämpar den metodiken? Han gillar att varva målvakterna frekvent och kommer säkert att fortsätta med det oavsett vilka namn har har att arbeta med.

Min gissning att "bomben" är Anderssén...Vilket jag ser mer som en kinapuff än en bomb. Jag har fortfarande inte förlåtit honom för att han lämnade oss i sticket senast. Och skulle han nu komma tillbaka så är det väl mest för att det inte gått som han hoppades och då duger Brynäs...ända tills ett "bättre" alternativ dyker upp.

{7225}: Håller med. Ingen målvakt bör presenteras. Magkänslan utan att ha någon källa säger att det är nya tränaren. Bz sa ju att det kunde bli klart under slutspelet. Kanske tränaren + ev nyförvärv? Jag vill gärna så snart som möjligt veta vem som kommer träna Brynäs nästa säsong. Ev nyförvärv kan man ta direkt efter slutspelet.

moment22: Såklart att de inte kommer att presentera en ny målvakt nu..

Jag tror på en ny sponsor nu när vi ska spela CHL och allt..

Inkazar: Undrar om det är så smart att presentera en ny målvakt av Lindbäckkaliber under brinnande slutspel, känns som att det kan sänka Rautio och Sandström en aning. Signalen blir ju lite att det spelar ingen roll hur bra slutspel ni gör, det bästa ni kan hoppas på inför nästa säsong är en andraspade.

Peja: Nope. Men det känns väl inte som en bomb som man flaggar för flera dagar innan?

{7225}: förlängning med ikonen kanske? :)

Inkazar: Hm, Anton Rödin?
Jag kan inte tänka mig att de presenterar en ny målvakt mitt i slutspelet faktiskt, eller tränare heller för den delen.
Kan det vara någonting som inte har med lagbygget att göra? Den sista huvudsponsorn?

Skrubben: har melart skrivit på för någon än?

pjåtor: Nä, det är ingen Bertilsson 😉
Men om nu Berra försvinner är han oersättlig och då är Andersén den som skulle kunna fylla ut hans plats någorlunda väl.

Skrubben: Andersen är det verkligen så mycket att jubla åt ifall det är han ? Bra men inget man går i taket över !

Lunkan: Tror han väljer LHC. Men skulle han bli klar för oss så vore han en bra ersättare till PaW.

Inget eftersnack med Wikegård? Han sitter väl hemma och svär...

Inkazar: När Stark skriver så här så är det ingen liten grej som kommer släppas. Min gissning är att det är Andersén. Skulle det inte vara honom så är Lindbäck ett annat alternativ. Det skulle också kunna vara tränaren, men där tror jag man väntar tills efter säsongen?

Har för mig att Mansson sa att man nästa avsnitt av studio Brynäs(läs måndag) skulle presentera "nyheter". Intressant!

Inkazar: Jag tror bomben handlar om Andersén

Blir lite deppig när jag ser vad Zaborsky bidrar med trots 5 månaders frånvaro. Tänk vad han hade kunnat göra om han var frisk hela året. Tänker er om vi hade haft fullt lag, vi hade varit helt överlägsna.

Clark - Jensen - Lindblom
Zaborsky - Pathrik - Ikonen
Paille - Granström - Johnson
Blomqvist - Enterfeldt - Ölund

KulaShaker: nä jag tror man väntar med tränare till bulan fått göra sitt. Bomben tror jag handlar om Limpan.

Petter Rönnqvist sjunker djupare och djupare i anseende i mina ögon....Vi har inte heller domsluten med oss känns det som....Jag känner mig lite förbannad i all glädje!

tjugo8: Osäker med skadan och en pappa som ingår i ledarstaben. Förmodligen dom faktorerna som avgör till att vi inte signar honom?

Emil Larsson följer Bulan t Luleå enl Mr Madhawk
Lite synd

Brynäsgubbe:
Studio Brynäs levererar! Sänder 11 på måndag!

Lunkan: Henrik Harrysson nämnde det i en intervju inför matchen.

KulaShaker: var kommer snacket om bomb måndag ifrån? Har varit i bubblan och nyss hemkommen från Gavlerinken

{7981}: Bomben, gäller nog ny tränare.

Mösspojken: lite mer än en normal värvning borde det vara om de kallar det bomb!

Var väl någon som skrev att brynäs skulle släppa en "bomb" på måndag?
Kan det vara Janne Larssons son?

"Även Larssons agent är förtegen om vilken klubb det handlar om, men tror att det blir en presentation redan på måndag."

Hälge: Det unnar man verkligen Bertilsson... även om man helst vill att han är kvar

Hälge:
NEEEEEEEEEJNEEEEEJ!

Den där Anton Holm då?
Vinner skytteligan i AS, i SSK!
2 säsonger i Bofors

« · 1818977 · »