Brynäs IF

715128 inlägg · 7953 ämnen

SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar

« · 1829330 · » Till forumet


Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Huge: Om du har "lärt dig" att inte ha egna åsikter och avskyr när andra supportrar har det - vad i allsin dar gör du på ett diskussionsforum för supportrar?
Det finns massvis med sidor på internet där du kan läsa vad "kunnigt fackfolk" tycker. Syftet med ett diskussionsforum är att vem som helst ska kunna vädra sina åsikter. Om man inte vill läsa åsikter från vem som helst utan anser att de bör lära sig att "hålla käft" så har man ingenting här att göra.
Jag skulle snarare uppmana folk att aldrig hålla käften om de har en åsikt om Brynäs, och vädra sina åsikter här istället. Oavsett om de är positiva eller negativa. Det är liksom själva grundidén med ett diskussionsforum.
De som bara är intresserade av vad journalister eller experter tycker kan med fördel begränsa sig till att följa mediebevakningen istället för att leta sig till diskussionsforum.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Huge: med tanke på att två forwards snille in förväntade jag mig att båda dessa står för spets med tanke på vad vi tappat.
Liljewalls spelartyp har vi tillräckligt av då vi dessutom fått behålla våra rivjärn i laget.
Glasklart? Förmodligen inte
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
munkas: haha, ja han insåg sina begränsningar:)
Kommentera


Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
munkas: Ja, efter den profetian om Jamie Ram så har jag lärt mig att hellre hålla käft och inte komma med tvärsäkra åsikter om saker och ting, som du gör.
Lätt att man i ditt läge och genom att öppna munnen bara bekräftar sin okunnighet.
Vilket väl dina åsikter om fjolårets lag är ett talande bevis på...
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Bifbiffen: Eftersom du ojade dig över Liljewall och att det inte är den värvning vi behöver just nu, så undrade jag lite ironiskt och retoriskt varför detta bekymrade tonläge?
På ditt ojande låter det som om att du tror att det inte kommer att finnas tid eller ens möjlighet att hitta den spets vi söker, bara för att BZ nu råkat värva Liljewall.
Men som sagt, det där med ironi och att läsa lite mellan raderna verkar inte vara din starka sida.
Heller.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Huge: Mr facit strikes again... Du har väl inte haft en egen åsikt sen den gången du förutspådde att Jamie Ram skulle bli årets värvning? Efter det har det mest varit hänvisning till kunnigt yrkesfolk och Brynäs hemsida från ditt håll.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Huge: vore intressant att se vart jag skrivit att Liljewall var sista pusselbiten. Med tanke på vad vi tappat så hade jag andra förhoppningar om vi dessutom ska ta ytterligare ett kliv nästa säsong.

Men som vanligt väljer du att fokusera på det dåliga. Skrev väl två gånger i samma meddelande att Liljewall kommer göra ett bra jobb.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Skrubben: Och vem fan trodde på final förra säsongen härinne? Bz gjorde ett grymt jobb och prickade in de flesta värvningarna. MEN, nu gäller det att förvalta det fina läget så vi kan etablera oss i toppen. Det måste in spets!
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Skrubben: Stenkoll. Så här lät det, för att friska upp minnet lite grann:


"Jesper Jensen.... Känns ungefär lika spännande som årets budgetunderskott. Nu har vi snart ett komplett allsvenskt lag på pappret. Vad är tanken?

Hur kan man förlänga med Bertilsson,tyvärr är väl sannolikheten för att han ska få en skadefri säsong lika låg som att Brynäs tar sig förbi kvarten, dvs 1/16 = 6,25%. Ser mörkt ut detta lag.

Mellanmjölk mellan stolparna, Boforsare, retstickor och brunkare. Vad har karln i görningen egentligen??

Brynäs har siktet inställt på att bli ett topplag, i allsvenskan... Ett framtida farmarlag till Luleå eller Karlskoga kanske?"

Skapligt jobbat av ett AS-lag, att ta sig till final och förlora på sudden i en 7:e och direkt avgörande match...
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
munkas: Vad synd att inte du är sportchef då så du kan rätta till detta. Dina uttalanden från förra året visade ju att du har koll på grejerna. Eller vänta nu...
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
atilla: Du har ju fattat nada, som vanligt.
Har aldrig ifrågasatt vilka ev källor Pettisbif nu påstått eller påstår att han har inifrån, sånt är ju omöjligt att kontrollera.
Det jag däremot ifrågasatt är hur biffen kan sitta och påstå att Pettisbif ljuger eller fabulerar när denne säger att han i vissa fall har fått inside info om att en viss värvning är på G eller klar.
Och det där med slutvärvat har jag förklarat i mitt svar till honken21, det där med ironi verkar du heller inte fatta.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
honken21: Säger inte att biffen påstår att det är slutvärvat, undrar bara lite ironiskt varför han verkar tro det, iom oron över att BZ värvat Liljewall JUST NU. Precis som om det är JUST NU vi behöver mer spets och att den inte längre skulle finnas tillgänglig på marknaden öht.
Som du säger: 1 fw ytterligare ska in, spelar det då nån roll i vilken ordning dom isf kommer?
Att BZ nu värvat Liljewall säger inte ett skit om att denne skulle vara den spelartyp vi är i mest behov av.
Du låter nästan som biffen, orolig över att det inte kommer nån spets bara för att BZ värvat Liljewall.
Vi kan väl spara ojandet och gnället åtminstone till vi landat den siste forwarden? 😉
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
David Persson: Ja alltså det spelar egentligen ingen roll vem Brynäs värvar. På något sätt hittar brynäs fans en negativ sida. Tyvärr. Önskar folk här inne var lite mer optimistiska och glada istället för negativa surk*kar. Hellre en lagspelare som Liljewall än två sega tvillingar.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Skrubben: Raljerande.... Lugn nu. Jag är bara jävligt skeptisk till guldbygget än så länge. Vi har tappat Westerholms, Lindblom, Zab och Johnson, fått in Caporusso och Liljewall. Sen är jag väl inte jätteimponerad av våra målisar heller... Det börjar lukta lite Sundlöv om Bz. En jäkla övertro på att alla spelare ska vara minst lika bra som förra säsongen och att junisarna kommer vara NHL-klara efter nästa säsong.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Huge: förklara gärna hur du får det där till att han säger att det skulle vara slutvärvat. Det övergår mitt förstånd. ;-)

Vi visste att två forwards återstår. Då är det inte orimligt att ha åsikter om vilken spelartyp vi behöver, när vi har resten av truppen klar för oss. Jag skriver under till 100 procent på att Liljewall inte var den typ JAG tycker vi är i mest behov av.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Huge: vart säger han att det är slutvärvat? Det med rödin och den andra sa han ju bara för att vara lika jobbig som pettis. Exakt samma sak han gjorde. Komiskt att det går bra för dig att vara källkritisk och negativ mot skribenten nu men de gånger pettis gör det så står det inte ett ord från din sida.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Bifbiffen: " Liljewall kommer absolut göra ett bra jobb. Men känns inte som den typ av spelare som vi behövde just nu."

Ajfan, så det är slutvärvat nu då? Trodde man inte efter att ha hört vad BZ sagt, men du har förstås inside info som visar att Liljewall blev den sista pusselbiten i lagbygget.
Fast det rimmar väldigt illa med det du samtidigt tror eller vet: att både Rödin och Conacher kommer att spela i Brynäs nästa säsong.
Väldigt virrigt från din sida just nu, men du kan säkert reda ut begreppen....
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
mk: vad bygger du detta på? Att jag tycker att det är dåligt av en person och sitta och hitta på saker för att få ryggdunk? Orimligt inlägg från din sida.
Kommentera


Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Bifbiffen: Vet du inte att det är bättre att vara tyst, och kåta folk tro att man är dum.
Än att öppna munnen och undanröja alla tvivel.

Min personliga åsikt är att du borde byta nick till Spamalot😀
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Bifbiffen: Tror du det blir både Conacher och Rödin, eller ens någon utav dem?
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Hört mig förr till min vän i Rögle angående Liljewall och beskeden är att det är en jävligt bra kille men lite tveksam ishockeyspelare.

Jag älskar typen Liljewall verkar vara. En riktigt lagspelare. Det enda jag ställer mig tveksam till är vi hade mått bra utav en spetsspelare istället. Säg att vi lyckas sälja av Danne Mannberg dock och jag tycker värvningen är klockren.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Bifbiffen: Haha klart du skulle dela just den artikeln där det är mest negativt.
Hur mår du Biffen? Du har det rätt dystert och allt är svart va?
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Charles: Min förhoppning är att Liljewall ska bli någonting i stil med vad Anders Bastiansen var i Färjestad. Tvåvägscenter som var fruktansvärt stark på pucken, ibland kändes det som att han täckte pucken 2 minuter i sträck. Liljewall är inte där än men hoppas han kan bli. Bastiansen var ju rätt gammal när han slog igenom i SHL så...
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Man skulle nästan kunna jämföra Liljewall med Erik Forsell en hårdjobbare i det tysta som var mycket omtyckt i Skellefteå och var lagkapten ett tag men fick ett år inget nytt förtroende.
Kommentera


Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Ett inlägg från ett Rögleforum

Känner en sorg pga att vår lagkapten som spelat 22 säsonger i Rögle inte längre är med oss nästa säsong. Träffade hela Röglelaget på shaekspear på knutan i somras.
Väntade på brorsan för en konsert på parken med Springsteen.
Sylle bjöd alla i baren och jag sa: Ska ha samma som rögle. Shots och öl.
Det var liljewall, sylwander, Williamsson, Wennström, From med fler!
De yngre.

Det var Sverige -Belgien i EM och de tog färjan över innan matchen i sverigetröjor.
Antagligen för att se matchen senare i HBG.
Jag satt kvar och vänta.......
Men tänkte på vilken pondus Liljewall styrde gruppen. När han prata så lyssna alla. Nu går vi sa han till slut: Alla gick. Han sa inte så mycket men när han prata så lyssna alla. Satt där och mös för att jag tänkte fan vilken LAGKAPTEN.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Skrubben: Ser det mer som att Munkas skriver med glimten i ögat med en humor som möjligtvis även BZ/Brynäs skulle tycka är lite kul. Men det är klart att det finns gränser.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Ja olika åsikter är det som gör ett forum läsvärt och dessutom utvecklande. Det handlar bara om hur man presenterar sina åsikter och förhåller sig till andras åsikter. Sammanfattningsvis gäller det att hålla en god ton.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Peja: Liljewall kommer absolut göra ett bra jobb. Men känns inte som den typ av spelare som vi behövde just nu. Sen att det kommer lovord från Röglefans är inte något som imponerar på mig, vi har inte riktigt samma måttstock som dom :)

Åter igen, Liljewall kommer inte göra bort sig.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Peja: Ja att ha åsikter får man och ska ha. Men Munkas attityd med sitt raljerande har jag svårt för. Bengtzén förtjänar mer respekt för det han hittills åstadkommit än så.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Charles: Tror inte att de Brynäsfans som är negativa gentemot Liljewall kommer att jubla om han floppar. Lagets framgångar måste ju vara viktigare än den egna prestigen. Skulle ärligt talat säga att risken att Liljewall floppar totalt är minimal, han är snarare en spelare som det är ganska givet vad man får ut av. Flopprisken är alltid högre på 'skickliga' spelare som förväntas producera poäng än på karaktärsspelare som bidrar i båda riktningarna.
Kommentera



Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Skrubben: Det hör väl ändå till lite att folk har olika åsikter om värvningarna. Särskilt när det handlar om spelare som vi alla känner till. Roligt att diskutera med oliktänkande, hade varit drygt om alla tyckte samma sak. Men det är klart att håna och förlöjliga är ovärdigt oavsett vem det riktas mot. Vi är ju alla Brynäs-supportrar som vill klubbens bästa.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Luleå på jakt efter Joey Hishon center, kanske fanns på Bengtzéns bord med. bra med poäng i AHL men ingenting säger att han kan göra det bättre i SHL än Liljewall gör i Brynäs.
Liljewall känns inte så super intressant som man kanske hade hoppats på som centervärvning men efter att ha läst Röglekommentarer så blir man försiktigt förväntansfull vad Liljewall kan åstakomma. Gör han det bra så kanske vi får en riktigt laglojal kille i många år framöver eller så återvänder han till Rögle. floppar han så blir det party härinne bland surmupparna. men blir det som alternativt 1 så får vi en viktig kugge för framtiden, med en amerikanare får man en spelare för maximalt 2-3år innan de blir för dyr
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Bratwursten : Conacher har träffat Bengtzén

Conacher - Ölund - Rödin
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Charles: Conacher är ju en bättre version av Broc Little.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Pettisbif: skrev några rader när du nämnde honom tidigare, trode Conacher skulle bli en stjärna i tampa bay men sen byttes han till Ottawa och allt gick åt helvete. för liten för NHL men i SHL tror jag han hade gjort succé.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Huge: men rosa honom inte. Du vet hur det gick med Ram 😂😉
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Huge: jodå, har inside som säger det.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Pilen32: är källkritisk. Vilket är min fulla rätt
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
David Persson: Haha. Välkommen till vårt forum. Så där ser det ut varje silly season. Även om Bengtzén visat sig göra ett bra jobb hittills så hindrar det inte vissa från att raljera på hans jobb när det ges tillfälle.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Hellre fem stycken Pettisbiffar än en Biffbif!
Att sitta och klaga på ett forum hela dagarna.. Förstör allt det roliga med detta forum, tråkigt sagt av mig, men kanske behövs.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Pettisbif: Vilka avslut, ser rätt snabb ut med och har näsa för målet som det ser ut.
Fast kan inte säga så mycket mer om han tyvärr.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Pettisbif: Du kan väl fråga Bengtzén om han är aktuell?
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Pettisbif: Verkar ha ett vasst direktskott..
Kommentera


Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
David Persson: Fördelen eller snarare lyckan är ju att nu när munkas sågat Liljewall så vet vi att skåningen kommer att bli ett rejält utropstecken.....
Kommentera

« · 1829330 · »