1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742294 inlägg · 7967 ämnen

SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Brynäsgubbe: Bra! In med stabilare spelare. Kommer inte sakna deras gnäll heller...

{7057}: Enig. Inte tillräckligt bra när intensiteten skruvas upp i slutspelet. Men för ett semifinal som Frölunda så duger de nog ;)

Steenm: man blir ruskigt avundsjuk.

Brynäsgubbe: Känns som en riktig befrielse att släppa tvillingarna. De kan säkert ta nästa steg i Frölunda och bli mycket bättre, men tror de blivit för bekväma hos oss. Här kommer vi byta upp oss.

Inkazar: Lika avundsjuk som när Modo värvade TJ Hensick?

Inkazar: Varför har alla fått för sig att han är tokgiven att göra succé i Europa? Givetvis skulle han kunna bli en av seriens bästa spelare, men någonstans är alla värvningar från AHL ganska stora chansningar oavsett vilka siffror man producerat där borta. Om vi kan få hem Rödin för samma lön som Miele så är det givet att välja Rödin då han redan bevisat att han levererar i SHL (om han är skadefri).

Skrubben: en rödin i vanligt skick är det bösta vi kan få. En sak vi bör fråga oss däremot, kommer han någonsin tillbaka igen? Han har ju varit skadad nu hela säsongen i stort sett väl

Skrubben: så är det ju såklart. Men jag är ganska övertygad om att han inte kommer ha några större anpassningsproblem faktiskt.

Peja: det är många som pekar på flopparna jämt. Men nog är det väl fler som varit bra än som floppat?

Brynäsgubbe: Oskar vann årets forward

Tjurn : årets tränare Sam Hallam. Vem har rökt på?

Bifbiffen: nominerad alltså

Haha från kompis som är Frölundasupporter: "Hur känns det att vi fortsätter ta era bästa spelare?"

Nörstebö. Bröderna W. Tjena ;-)

Bifbiffen: Priserna gäller endast grundserien.

Ponthus säger på Frölundas hemsida " Frölunda har varit en toppklubb i några år och det är ett lag som alltid vill vinna"
Har ett svagt minne av att någon annan uttalade sig om lag som kan vinna när han lämnade Brynäs! ;-)

Bifbiffen: sjukt... ut i kvarten mot Malmö med det lag han hade att förfoga över...

SnowKing: står även
”offensivt lagd”, ”gillar anfallsspel” och ”vill ha puck”.
Och då läser jag, dålig i försvars zon och passar ogärna någon annan är brorsan...

SnowKing: heh in your face nästa år . Lex charnecki .blir nr 14 nästa år om vi får som vi alla önskar AL i buren

{7981}: jag läser även, försöker att gå förbi backarna på samma sätt varje gång. Dvs längs sargen i högra kanten. Funkar ca 1 gång av 20

Någon som har några nya lösa rykten från sätraåsen förutom Rödin Lindbäck och Ritola?

Chris11: tar onödiga utvisningar och gnäller när de går emot dem på isen..

{7981}: Är övertygad om att en flytt för tvillingarna även blir en nytändning för Brynäs...

{7981}: tyvärr men en annan sak förstår inte alla som ogillar ritola i en bra omgivning är han en grym spelare kolla bara i Skellefteå bland dom bästa i de bästa laget, dom som säger att han.är dålig kan inte mycket

Tjurn : Det kan du tycka. Det ändrar inte min åsikt om att han är brutalt överskattad

honken21: "Hur känns det att vi slog ut er?"

Bifbiffen: tar han alla dar i veckan ist för tex Westerholm *2 men 300000 i månaden är han inte värd men å andra sidan så har dom råd å betala Andersen å snudqvist topplöner så kan dom betala han en redig lön me

Tjurn : du kan ju inte jämföra med Andersén som hade varit bästa defensiva back, klart värd sin lön. Alibispelaren Ritola inte värd 100 k ens en gång. Låt han spela ner ytterligare ett lag, Mora gissningsvis

tror ni BZ har varit i kontakt med Jona Holös ageny?
www.eliteprospects.com/player.php?player=15713

{7981}: Tveksamt va?🤔 Kan nog inte erbjuda honom tillräckligt i lön.

Rödin ska omvärderas i juni tydligen. Är han frisk kan vi nog räkna med att de signar honom ett år till.

Brynäsgubbe: och är han inte frisk spelar han inte alls. GD måste ha varit ute och cyklat rejält.

Nästa rykte?

{2064}: Mailade Bengtzén ang Boqvist där jag gav min röst för att satsa på honom. Svaret indikerar att vi nog tappar honom även om det mer var av karaktären att det är bortom vår kontroll...
Jag tycker att det vore oerhört tragiskt om Jesper ska blomma ut som SHL spelare i Färjestad eller Frölunda. Det verkar som vi kan ha ett kommunikationsproblem med våra juniorer som ligger på gränsen till SHL.
Om Jesper flyttar så kommer vi förmodligen inte att ha en enda spelare i Junior VM nästa år. En indikation på att det hackar lite i talangfabriken tycker jag.

KalleTeodor: Antingen det eller att BZ verkar lättstött (lex Andersen).

KalleTeodor: vart hittar du hans mail? Skulle behövt skriva av mig lite funderingar..

cdsuede: finns på hemsidan, men generellt är det [email protected]

KalleTeodor: Ska väl tillägga att jag passade på hylla Bengtzén för ett riktigt bra sportchefsarbete. I mitt tycke klubbens bästa sedan 70-talet. Vore intressant att höra andras åsikter om detta...

Integrationen mellan juniorverksamhet och A-lag är det enda som jag har synpunkter på. Men här ligger ju också väldigt mycket ansvar på huvudtränaren.

KalleTeodor: Hur löd svaret?

Jag vill se Sweatt i Brynäs igen. Vi spelar en hockey som passar honom. Kanske 5 gånger bättre än Ritola men bara 2 gånger så dyr :)

danne.....n:
Boqvist vore en stor förlust, ser mkt bra saker i honom
Bla hans balans som gjorde att han hävdar sig bra i tyngre trafik, nått kg till sen bara, mkt väl topp-6 fw innan 17/18 är slut

Lunkan:
"Tack för din support!
Vi gör allt för att behålla våra bästa talanger men ibland försvinner de ändå."

KalleTeodor: Ja, "Framtidens Brynäsare" ligger i frysboxen. Att satsa på medelmåttor som Thorell och Zanetti istället för egna juniorer kommer även att hämma hockeygymnasiets möjligheter att locka talanger utifrån.

KalleTeodor: BZ säger väl bara det självklara: det går inte att alltid behålla varje talang vi fostrat, ibland vill dom röra på sig av orsaker som Brynäs kanske inte råder över.
Att det skulle hacka eller handla om kommunikationsproblem låter långsökt.
Om Boqvists egna planer och Brynäs diton för honom inte riktigt sammanfaller så måste ju Brynäs vilja och intentioner vara det som i första hand styr.
Känns nog som att BZ, av hans ord att döma, har sträckt sig så långt han kan men att det inte räckt.

Huge: Varför skulle inte BZ kunna ge Boqvist ett lika bra erbjudande som Färjestad etc? Vad är det som gör att andra SHL-klubbar är mer attraktiva för honom?

{2064}:
Trams!
Lindblom
Lucas
Felix
Öhlund
Asklöf
Ersson
Boqvist

{2064}: Håller med. Två värvningar som inte skulle ha skett. Inte ens på förhand

Peja:
Nu låter vi rykten vara rykten o fakta fakta

Om du vore Boqvist agent, vad skulle du göra för att maxa hans Bif-kontrakt?

tjugo8: Jag hade nog inte rekommenderat Boqvist att åka på turné till andra SHL-klubbar om Brynäs var det absoluta huvudspåret. Det vore om inte annat respektlöst mot de klubbarna och som agent är goda relationer med klubbarna väldigt viktigt.

Peja:
Du har nog lite väl höga tankar om branschen...

« · 1826929 · »