1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742300 inlägg · 7967 ämnen

SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Enligt Matt Andersons och Milan gulas agent är nya klubbar väldigt nära (samma agent). Är Stefan där med fiskespöt eller? Jag skulle gärna se båda två i Brynäs. Eftersom dom är dyra i drift så begriper jag med att båda två är orimligt men rödinryktet verkar ju ha svalnat av och zab är borta? Vad tycker ni?

Mrassarson: Gamla och dyra. Jag är skeptisk.

Pigalle: Dom har iaf två säsonger i kroppen till.

{7981}: Ang Örebro och målvakter, så var det här det stod om att de har klart med en finsk målvakt.

KulaShaker: Klart nu!

Detta visste vi förvisso redan. Men det är ju alltid kul att höra igen.

Spännande vecka som följer nu, vore mumma med en värvningsbomb!

Hv tappar många spelare. Måste vara extra surt att tappa Lias Andersson och Önerud.

Peja: är vän egentligen bara dessa som är tapp för HV:s del. I övrigt en del förmodligen rätt dyra spelare som de säkert vill bli av med. Läs Laine, Arlbrant, Christensen

Bifbiffen: ja fast det är väldigt många ledartyper som lämnar HV.

{7981}: Bra koll, skrattretande. Ska bli kul och se om det kommer några nyheter i veckan. Känns som att något borde Bz ha gjort klart som kan presenteras.

{7057}: Dålig koll där från Höken.

{7057}: Johan Svensson är väldigt färgad. Han är ju främst Malmö supporter. Han rankar Malmös nyförvärv Niklas Arell före Tom Nilsson, Joakim Ericsson, Martin Johansson, Patrik Cehlin och Sebastian Wännström.

Zzz: Ett skämt att Niklas Arell rankas före Tom Nilsson. Höken borde hålla sig till att enbart avslöja nyförvärv. Själva hockeyn borde han hålla sig ifrån.

{7981}: En "riktig" storklubb Hmm? Och stadiga 30 poäng jaja det återstår att se ..skönt att dom lämnade den lilla klubben Brynäs 😂

Skrubben: Skulle tro att Expressen gärna ser att han även skriver andra typer av artiklar. Så klandra inte honom för att han gör sitt jobb.

Peja: det är väl ingen som klandrar honom för att göra sitt jobb, det är väl mer resultatet av jobbet som ifrågasätts?

Forsberg 1978: En värvningsbomb i all ära men kontrakten med Carlsson, Kilström och ev. Boqvist borde kunna klaras av först.

Peja: absolut. Men i förhållande till vad de kostar så kan de ha mycket kul för de pengarna och få in ledartyper som dessutom höjer laget rent spelmässigt. Hoppades stenhårt på att man skulle ha en övertro på guldlaget och förlänga med så många som möjligt. Detta för att jag anser att Linus är den största anledningen till deras framgång i år. Om han nu sticker kunde det bli platt fall. Nu får de istället möjlighet att byta ut trötta överbetalda spelare.

pjåtor: haha! Otroligt roligt skrivet av honom. 30 poäng gör de säkert. Men sen när tempot skruvas upp i slutspelet så blir de som vanligt bleka.

{7981}: "Nu till en riktig storklubb"

Wow... Ok...

Brynäsgubbe: glöm in tongivande när Brynäs gick till SM-final.... hmmm

Kom och tänka på en sak nu när jag ser Norge. Olden blev det inte mycket av denna säsong, tror att Allsvenskan skulle vara bra för honom om han skulle bli kvar i Sverige

Tvillingarna har varit nyttiga i matcher mot "sämre" motstånd där de fått många långa anfall. Resulterar ofta i ett halvhyfsat avslut eller att motståndaren slår icing och vi får in en fräsch jensen-line mot trötta motståndare. Vid tuffare motstånd räcker de inte till och blir osynliga. Tycker det är bra att gå skilda vägar om vi ska bli ett stadigt topplag.
Med det sagt tycker jag dock att de håller en klart godkänd shl-klass för ett mittenlag. De är 25 år och går utvecklingen åt rätt håll kan de bli svåra att tas med. En chansning av Frölunda med hög flopp-risk.

Bifen: De hade väl 1 match i kvarten och typ en i semin där de var riktigt bra. Men utöver det tyckte jag de var okej/riktigt dåliga.

Matt Anderson ryktas till SAIK. Deras förfall har bara börjat.

SvennEG: De är rätt duktiga spelare som dock behöver spela med mycket "Grit" för att vara bra, något som saknades av dem i Brynäs långa stunder, speciellt på slutet.

Därför kommer jag inte sakna dem nämnvärt, även om de skulle göra succé i Frölunda.

Bifen: Ser inte den höga flopprisken för tvillingarna hos Frölunda. Tvivlar inte på att de kommer ligga på samma nivå som i Brynäs. Om de däremot kommer höja sig och bli ledande spelare är tveksamt. Tredjelina även där, som blixtrar till var tredje/fjärde match?

honken21: Hög lön för spelare som på sin höjd är bra halva säsongerna och inte kan hantera slutspelshockey med allt vad det innebär. Klart det är hög flopprisk i ett lag som siktar på att vinna guld.

Peja: Definiera flopp. Man får ju ställa det i förhållande till vad Frölunda förväntar sig. Om de tror att de har värvat en 2/3-förstakedja så är det hög flopprisk. Men vad säger att de tror det? De vet nog mycket väl hur tvillingarna har presterat i Brynäs. De ser säkert utvecklingspotentialen. Det jag menar är att inget tyder på att de kommer prestera sämre än i Brynäs. Därmed ingen flopp.

honken21: I och med att Frölunda verkar vara villiga att betala en lön som varken Brynäs eller Luleå vill betala så blir ju den relativa flopprisken högre. Men det spelar mindre roll egentligen, jag kommer inte sakna dem.

Frölunda presenterar 2 nyförvärv under förmiddagen, nummer 5 och nummer 24, nr5 Kilström månne?

Charles: Nope. Adam Almqvist och Lias Andersson.

Skrubben: sant. känns mer självklart

honken21: Mycket hänger på om Frölunda hittar en tredjelänk som fungerar med tvillingarna. Något Brynäs inte gjorde fullt ut.

Charles: Vore kul med lite sportsliga nyheter från Brynäs sida idag. Vad som helst egentligen, förlängning med Ersson eller nåt.

honken21: Om uppgifterna om deras löner stämmer så har de betalt ungefär som svenska SHL-spelare som deltar i euro hockey tour. Inte i tre kronors topplinor, men de i tredje och fjärde. Jag tycker absolut inte att westerholmarna håller den klassen. Lönen är också en tydlig indikation på vad Frölunda förväntar sig av de...
Du kan också ha i åtanke att Frölunda säkerligen gjorde klart med tvillingarna när de VAR heta och därav lönen...
De tillförde ju knappt någonting under andra halvan av säsongen. Det duger på sin höjd i en fjärdekedja i ett lag som vill vinna grundserien. Och Frölunda förväntar sig nog mer än så. Jag tror de gör ett stort misstag som dumpar Lasu etc för att ta in tvillingarna.

{6984}: Samtidigt mycket svårt att hitta en bra tredjelänk där. Måste vara en riktigt bra tvåvägsforward med spetskompetens i båda riktningarna och en hög lägstanivå. Bartecko när han spelade i Luleå, typ. Men om man har en så bra spelare vill man nog hellre ge denne en bättre omgivning än tvillingarna.

Peja: En spelare som bär tvillingarna med andra ord 😉😊

Peja: Nu är väl lönerna överlag högre på spelarna i Frölunda. De kommer ha andra spelare som har bättre betalt och som förväntas leda laget.

honken21: Westerholmarna kommer ha mycket bättre betalt än utfyllnadsspelarna i Frölunda. Lasu, Stålberg & co är knappast betalda som landslagsspelare. Frölunda signade westerholmarna i ett skede när de faktiskt var heta, känns som en riktig nitlott för deras del.

{6984}: Precis. Det som många helt verkar bortse ifrån är hur dåliga de är defensivt. De flesta kollar bara på deras ojämna offensiva prestationer men de håller ju väldigt låg klass defensivt även när de spelar bra offensivt.

Peja: Tvillingarna var väl som bäst när de var separerade och spelade i olika kedjor. Tycker det är synd att de verkar snöat in på att alltid spela tillsammans.

HitTheLights:
Det handlar väl om att hitta deras fulla potential. Minns när Bulan tog över, helt plötsligt levererade twinsen på ett helt nytt sätt!
Kan nog tänkas att det finns mer att plocka ut. Som sagts förut... rätt tredjelänk i linan kan säkert få dom att utvecklas ytterligare!

SnowKing: Tycker att när deras spel stämmer så är de riktiga jävlar att möta, känns som vissa brynäsare glömt det. Med det menar jag att dom är Pain in the ass, uppe i ansiktet på målvakten, facewash med handske på motspelarna osv. Tyvärr såg man inte mycket av detta under slutspelet av bröderna, då ju den typen av spel är som viktigast. Dom behöver vara "griniga" det är då dom är som bäst

Bratwursten :
Inte lätt att va grinig när man just skrivit på ett guldkantat kontrakt för indianerna? ;-)
Skämt å sido så är det ju inte alla spelare förunnat att gå långt i ett slutspel... nog skulle dom väl offrat en lillfinger för att ta hem guldet redan i år?
Finns ju ingen garanti att det blir så många fler tillfällen!

Skrubben: Hört rykten om att en viss herre från Dalarna är klar,

Forzzen: syftar du på Ritola så är det väl tyvärr så. I jämförelse hade jag hellre haft kvar tvillingarna. Och då tycker jag inte tvillingarna är särskilt bra.

SnowKing: Ponta gjorde ju mer än hälften av säsongens mål i början när han lirade med Lindbloms kedja. Det är lite snävt mindset att tro att man bara kan spela sitt bästa med sin tvillingbror. Bara för att Sedinarna gör det behöver ju inte alla andra tvillingpar köra samma grej.

« · 1827190 · »