1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742307 inlägg · 7967 ämnen

SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
{6984}: en spelare som hatar puck men älskar att se sina kollegor bolla gris med varandra, de växer inte på träd direkt.

Lunkan: och som samtidigt är beredd på att ta jobbet hemåt efter att någon av tvillingarna har spelat för svårt på offensiv blå. 😉

SnowKing: Exakt, därför jag tycker det är så märkligt att dom såg ut som dom gjorde i slutspelet. Har sett dom krigat hårdare under grundserien än vad de gjorde under slutspelet.

Bifbiffen: varför inte? Ritola är en enormt bra spelare, när han har gelikar brevid sig. I Leksand hade han definitivt inte det.
Dessutom har Brynäs ett riktigt bra förhandlingsläge på honom. Så nåra 300k kommer han inte kosta!

Inkazar: Sen har han väl hus i Leksandstrakten vilket inte heller försämrar förhandlingsläget.

Bratwursten : Westerholmarna klarade tyvärr inte av tempot i slutspelet. Att domarna höjde ribban gynnade inte heller deras sargsnurr.

Inkazar: 5 mål på totalt 42 matcher. Varav 1 på 16 i Leksand. Spelare som bara presterar i medgång och är så extremt beroende av kedjekamrater. Nej tack. Nu är jag väl medveten om att han troligen kommer värvas. Men jag tycker han ligger på topplistan av överskattade spelare. Även under hans Modo och skellefteåtid

Peja: Möjligt men menar mer att de inte såg heta ut, va inte framme och gruffade vid avblåsningar osv. Såg helt enkelt inte ut som de ville vinna till varje pris, vet inte om det spelade in att de signat med ny klubb, men en chans på SM guld är ju få förunnat oavsett som någon nedan kommenterade.

Bratwursten : Det blir lätt så när man inte hänger med i tempot. Så mycket kraft går åt att överhuvudtaget hävda sig i spelet och man är alltid steget efter. Svårt att komma in i hetluften på riktigt då. De får ju också väldigt lite med sig av domarna, det tror jag beror på att de är så gnälliga.

Kom igen nu Bz! Vi vill se en förlängning med Carlsson och Kilström. Sen kan du även passa på att presentera Lindbäck! Vore fantastiska nyheter, åtminstone nåt utav ovan nämnda.

Bifbiffen: Så att han hade bäst poängsnitt under säsongen och vann interna poängligan i slutspelet i skellefteå är inte tillräckligt bra enligt dig? Har du ens sett honom spela, eller går du bara din magkänsla nu?

HitTheLights: Jag tror Ritola kommer bli riktigt bra om han kommer till oss och blir ordentligt vältränad under Magnus Ågren. Ritola har varit känd för att slarva med träningen tidigare, men när han väl kom till Skellefteå (med deras erkänt duktiga fystränare) så blev han en av ligans bästa spelare. Att han har nära till Gävle och att vi är ett busslag ger Bz ett mycket bra förhandlingsläge.

Peja: Ja så kan man se på det, min känsla är mer att de har tempot i sig utan problem men det visade sig inte tillräckligt på isen under slutspelet, men varför vet jag tyvärr inte. Det kan självfallet ha effekt att de redan var klara för annan klubb. Va lite den känslan jag hade, det fanns inte mycket till "hjärta", känns som många kände likadant, det om något retar ju supporters.

Bratwursten : För sega i ben och tanke när tempot skruvas upp rejält. Möjligtvis dåligt grundtränade. Men det är Frölundas problem nu.

Peja: Japp, blir spännande att se vad som ersätter!

Skrubben: fuskar med träning alltså. Trots förmodligen väldigt mycket betalt. Borde inte ens vara aktuell. Bekväma typer kan skickas till Skellefteå

Minst lika intressant som nyförvärven blir ju att se Ölund nästa säsong och hans utveckling med en bra försäsong bakom sig, sjukt intressant spelare som kan bli hur bra som helst!

HitTheLights: kul kille du, eller tjej. Att han lyckades göra 9 mål och en drös assist i ett självspelande piano som Skellefteå vid tidpunkten lägger jag inte lika stora växlar som hur han uppträdde i Modo och Leksand.

Tackar inte nej till Ritola för "rätt" pris så att säga, känns som att Brynäs har ett ganska bra förhandlingsläge med denna spelare i nuläget som någon annan var inne på. Dels det med flyget, Brynäs ligger bra till geografiskt, samt att han inte direkt rosat marknaden det senaste året, gör ju att han inte borde kunna begära en riktig "stjärnlön"

Bratwursten : Vilka klubbar kan tänkas vara med i racet Mora, Dif, FBK och BIF om man tittar på kartan?

Bifbiffen: Nej uppenbarligen väljer du ju att se andra sidan av myntet. Han är väl en del av "självspelade pianot" precis som Bud, Jimmy Jump och alla andra spelare. Det är bra ignorant att hävda att Ritola skulle halka runt på ett bananskal och slumpa till sig en massa ass. På dig låter det som att han är en sopa, vilket han inte är. Han är en klasslirare med SHL-mått mätt. Det finns negativa aspekter kring Ritola också, men att göra som du och totalsåga en spelare som för en dryg säsong sedan låg i topp och var landslagsspelare känns oseriöst.

HitTheLights:
Jag gillade Ritola, lite ojämn på teknikers vis. Kreativ och finurlig på ett sevärt sätt, skulle kunna tänka mig att han passar med Paille, en kedja med Rito-Ölund- Paille skulle nog funka rätt bra. Liten reservation för att jag sett Ölund för lite.

Tarasov: liknande utveckling på Öhlund kommande säsong så är han topp10 bland forwards/centrar

Ritola stannar i Leksand.

HitTheLights: jag väljer att se det vad man får för pengarna. Tror inte Leksand är helt nöjda med 1 mål på 16 matcher eller vad tror du?

Jag har en samlad åsikt om honom som spelare och han imponerar inte på mig. Inte ens i ett självspelande piano som skellefteå

Agenten: såg det. Skönt.

bifhjärta: sköööönt!!

Bifbiffen: Tydligen var Leksand tillräckligt nöjda för att skriva nytt kontrakt trots bara 1 mål...

HitTheLights: äpplen och päron. I förhållande till hans troligen ganska feta lön är de nog inte helt nöjda med ett mål. Nu, lägre lön och spel i allsvenskan, en helt annan sak. Men bra försök

Bifbiffen: Spekulationer... Hade de varit missnöjda hade de släppt honom och jobbat in andra namn.

Bifbiffen:
Förekommer alla dysterkvistar,
Trots en långt slutspel klarar vi alltså inte av att matcha Leksand i en budgivning, vad har de sålt denna gång?

1) Ett övergångsställe
X) En lekpark
2) Ett återtåg

Agenten: Oj det var en rejäl chock. Bör dominera i allsvenskan.

Lunkan: tror inte nödvändigtvis att de ät hade enbart med pengar att göra denna gång. Han har väl lite anseende kvar att rädda. Klokt beslut av honom och skönt för oss

Forzzen: Vad kan det vara för dalmas..finns väl ingen i den regionen som Brynäs vill ha

Ingen som hör något om Djoos ? Hans kontrakt har ju gått ut. Kanske sugen på att komma hem till Brynäs igen ?

Lunkan: haha nog tror jag vi matchade Leksand. Men karln lyckades väl hitta lite heder i kroppen :-)

micke63: Skulle tro att han blir kvar i NA. Även om inte Washington erbjuder honom nytt kotrakt så tror jag att han får kontrakt med någon annan klubb. Han har gjort det riktigt bra i AHL detta år.

Den här veckan vill jag ha lite action! Nu har vi sörjt klart. Ge oss något.

{7981}: japp. Är med dig där. Har egentligen ingen plats för honom heller. Skulle han komma skulle han bara 1a pp back. Där har vi gunderson. Å i 2a pp är det väl tänkt att fälth och Larsson ska husera.

Mrassarson: GD har gjort en intervju med BZ nu på eftermiddagen som ska presenteras ikväll eller imorgon. Kanske kommer några indikationer där..?

Skrubben: Oj! Mycket blir sig likt nästa säsong alltså, om man får som man vill. Inte fel. Bara lite spets som ska ersätta Zaborsky/Johnson. Att Rödin inte är aktuell "nu" var ju lite diffust.

honken21: Rautio/Sandström vs monstret, Fasth mfl i bäst av 7 matcher... tack för kaffet.

Skrubben: Man kan tycka vad man vill om målvaktsvalet, men tycker det är väldigt härligt att man vill förlänga med alla unga.
Peja: Jonas G är jag lite spänd på, har ju varit fruktansvärt kritiserad i NA på slutet. Är inte säker på att han kommer vara lika bra som innan. Med det sagt är inte jag supernöjd med paret.

Peja: Är på din linje helt och hållet men har gett upp den tanken. Ledningen tror hårt på Rautio/Sandström. Verkar vara omöjligt att rubba.

Peja: Vad är det som händer??????

honken21: Känns lite som Sundlöv efter guldet 2012. Förläng och skriv långtidskontrakt med alla inblandade och ta upp några junisar så blir det ny final nästa säsong. Jahapp, det var den sillyn. Ospännande var ordet.

« · 1827574 · »