1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743484 inlägg · 7967 ämnen

SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Peja: Och Bengtzén gör exakt samma sak som HV gjorde inför förra säsongen. Dvs. skriver kontrakt med en ung målvakt som blev utsedd till JVM:s bästa målvakt säsongen innan. Skillnaden är att Sandström är betydligt mer beprövad i SHL medan Söderström knappt platsade i Vita Hästen säsongen innan HV värvade honom.

Bratwursten : Fast hur många konkurrenter har tappat lika många bra forwards som Brynäs? Lindblom, tvillingarna, zaborsky, Johnson och eventuellt ikonen.

Peja: Jo sen är det skillnad på att "tappa" spelare som man vill behålla, annars är det ju mer att man "släpper" spelaren istället.

Peja: Du skriver jäkligt bra, Peja. Delar så gott som alltid dina aktuella åsikter och tankegångar om och kring vårt kära Brynäs.
4-5 nyförvärv har alltså Bengtzén tänkt sig gå jämnt upp med 7-8 lämnade spelare 17/18. Det var en ekvation det också...?

ellis: räknar du så, så har vi 40+ spelare i truppen om några år då vi skriker efter förstärkningar under säsongen och vi ska fortsätta vara en bra klubb för juniorer och skadade spelare ska ersättas.

ellis: Eftersom BZ säger att man siktar på en trupp bestående av 25 spelare (2 målvakter, 9 backar och 14 forwards) så förstår jag inte vilken ekvation det är du talar om och är så förbryllad över?
Om vi nu redan har 17 spelare klara för nästa säsong, så fattas det alltså 8 stycken som ska värvas, antingen utifrån eller via förlängningar.
Och om du då hängt med lite på mattelektionerna så borde du kunna räkna ut att de 7-8 lämnade spelare du talar blir ersatta av just de 8 spelare som vi tänker komplettera med.
Den ekvationen var väl inte så svår att begripa, eller....?

KulaShaker: bra. Även bra med 3år på Kilström. Han är i sin "prime" nu och vi får behålla honom hela den tiden.

Peja: Jag får inte ihop ditt resonemang med vad du alltid vurmat för: att egna talanger måste släppas fram. Nu är du helt plötsligt mörkrädd när BZ vill fortsätta satsa på ett ungt lag som rimligtvis borde kunna utvecklas ännu mer.
Eller vad säger DU, Ellis?
Apropå ekvationer som inte går ihop, menar jag...

KulaShaker: Grymt, Carlsson och Ikonen nu!

ellis: okej. Jag ska hjälpa dig med den ekvationen:

Ut:

Pudas
PaW
PoW
Zab
Enterfeldt
Johnson
Thorell
Ikonen

In:

Ikonen
Boqvist
Larsson
Caporusso
Asklöf
Ersson
Ny
Ny

+-0

Edit: man sänker FW truppen med 1 och ökar backbesättningen med 1 gubbe.

Inkazar: Ersson hade kontrakt vid ingången av säsongen. Boqvist också har jag för mig. Ikonen och Asklöf tillkom under säsongen.
Räkna om och räkna rätt....😜
Å andra sidan hade vi överbelastad forwardsida förra året och vi balanserar bättre mot löpande intäkter. Lite mer budgetlag alltså. Kommer säkert in någon forward efter jul.

{2064}: Nix. Ersson och Boqvist tillhörde juniorlaget. Så jag har räknat rätt :-)

Inkazar: Inte Ersson (källa Brynäs IF). Boqvist anslöt kanske senare.

{2064}: Jepp, ersson hade a-lagskontrakt 16/17.

Peja & {2064} ursäkta. Då får jag krypa in i skamvrån med Anrells dumstrut.

Inkazar: Verkligen, tur för dig att Lektor Huge inte är här för tillfället 😉

Härligt med Kilaaaas!! Trodde faktiskt vi skulle tappa honom..skönt med kontinuitet!

bifhjärta: Härligt med Kilas och Erson.
Jag är dock skeptisk till valet av målvakter men det kanske är 3e säsongen gillt gällande Felix men jag är inte övertygad.
Jag hoppas att jag har fel och lägger mitt förtroende till ledningen men saklig kritik leder till
utveckling.

Qvarre: Härliga nyheter! Är det sagt att vi ska ha 9 backar? Nån som hört något om sunkens status? Gick ju rykte att han kanske måste lägga av sen skulle han göra comeback men sen har det bara varit tyst kring honom....

{7057}: Felix är född 97, klubben ser antagligen en potential som förhoppningsvis kommer visa sig kommande säsong. Han är trots allt bara 20 år gammal.

{2064}: Ähh, lektorn bryr sig inte om ev detaljfel så länge man argumenterar korrekt i principfrågan.
Och så länge man stavar rätt.... 😉

Huge: vill du ha anställning som korrekturläsare ? Betalar bra ;)

Kent747Socker: Va? Skrev inget om Felix..

Kent747Socker: Välkommen! Du har helt rätt. Grabben är 20 år gammal, spås en lysande framtid. Tycker absolut att vi ska behålla honom.

{7057}: jag citerade fel, ny på sidan och ber om ursäkt för det. Har varit registrerad några månader men inte rikrigt förstått hur man skriver:-)

Hoppas vi förlänger med Ikonen och Carlsson nu och sedan värvar några rikrigt vassa spelare. Frågan är hur mycket vi har kvar i lönebudget. Alla spelare som stannat och förlängt har med största sannolikhet klivit upp i lön, Ikonen/Carlsson lär också göra det.

Huge: Och där vände sig lektorns matematiklärare i sin grav....😱😜

Tror ni Bz är med racet? Jag skulle gärna se Ted B i Brynäs. Panelens tankar?
www.sportbibeln.se/shl/uppges-lamna-hv71-nu-ar-centern-pa-vag-till-annan-shl-storklubb/

{7981}: Tror inte det. Om det nu stämmer att vi var ute efter Matt Anderson så känns inte Brithén i samma klass direkt.

Skrubben: savinainen , kanske hade varit något för oss :)

Skrubben: Brithén fick ihop 31 poäng denna säsong, Anderson 34. Visst, i ett sämre lag men så stor klasskillnad tycker jag inte det är mellan dem.

Tror Bengtzen kommer ha rätt mycket is i magen, förutsatt att Ikonen förlänger kommer det inte bli särskilt många offensiva värvningar in, utan det kommer handla om att få in top top quality.

Framåt jul kanske vi får en julklapp i Rödin... som ren bonus..

moment22: Tittar man på poängskörden så kanske dom ser jämna ut, men Anderson är lite av en personlig favorit för mig. Tycker han stod ut rejält i ett mycket dåligt Djurgården stora delar av säsongen. Brithén var del av ett självspelande piano i HV. Inte alls lika skicklig spelare som Anderson om du frågar mig.

moment22: Ted är 8 år yngre än Matt! Desto äldre en spelare är desto sämre läkkött.

Skrubben: Bättre skills på Anderson, absolut. Men Brithén är i bättre ålder och antagligen billigare så mitt val skulle lätt bli Brithén. Kalla mig gärna tråkig:)

{7981}: jag låter aktivt bli att gå in på sport(skit)bibeln. Dom skriver ihop andras artiklar och clickbaitar sig till en massa reklambetalning.

Med det sagt så, ja, jag skulle mycket väl kunna tänka mig Brithen i Brynäs. Men av vad jag kan förstå när jag lyssnar på några av mina, väldigt, insatta HV-vänner så verkar han bli kvar i Jönköping.

Bratwursten : ska vi ändå namedroppa så tar jag en mordern klassiker här i boken: Tomi Sallinen!

Inkazar: helt klar intressant namn! Hur är hans kontraktsstatus?

Kommer med inside:
-Carlsson är väldigt nära en förlängning.
-Ikonen arbetas det hårt med för att behålla.
-Boqvist kommer med största sannolikhet att bli kvar.
-Två nya forwards in ev. en ny back då dom inte vet än hur det blir med Sunkan.
-Namn som Brynäs snackat med, vet ej sanningshalten men här kommer namnen,;Ted Britén, Richard Gynge, Bill Sweatt, Mario Kempe, Olli Palola, Oskar Osala, Patrick Thoresén, Pontus Åberg,Spencer Abbott, Niclas Jensen. Som ni märker är det två spets spelare som ska in.

BTW.Vet någon själ vad som hänt med Mark "In the park" Owaya? haha xD

{7981}: kontraktet utgånget i kunlun. Sitter och tittar på honom nu i VM. Han är bra. Riktigt bra tillomed.

Pettisbif: Hoppas verkligen du har rätt i allt du skriver och att detta inte bara är chansningar som du tidigare slängt ur dig.

Skrubben: vissa självklarheter som vi alla läst i media angående önskade kontraktsförlängningen samt rykten om nyförvärv. Sen lite egna påhitt från hans sida. Som du säger chansningar som tidigare, ibland faller de in och vill han ha en klapp på axeln :)

Bifbiffen: Har du själv någon källa i Brynäs?

Skrubben: ibland stämmer herr Peter J's källor och ibland inte. Känns som att mycket av det han skriver är önskningar dock...

Tror vi kan få se något sånt här nästa säsong:

Sandström (Rautio)

Gunderson - Bertilsson
Clark - Jensen - NY Spets

Kilström - Larsson
Boqvist - Ölund - NY Spets

Carlsson - Fälth
Ikonen - Caporusso - Paille

Blomqvist - Granström - Alcén

13e:Mannberg, Asklöf
7e:Ersson, Sundqvist, Zanetti

Pettisbif: jag skulle älska att ha Mario Kempe i brynäs och ha han i samma kedja som caporusso mest för att ha Mario och Luigi i samma kedja. tror jag redan har sagt det i denna chatt någon gång dock xD

« · 1828086 · »