1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743536 inlägg · 7967 ämnen

SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Pudas ut - Larsson in. Är det skillnaden mellan silver och guld alltså?

Anders Berg: det ska in 2-3 (troligen 2) spetsförvärv till. Sluta olyckskraxa redan.

Inkazar: Det är alltid lite spännande med folk som "spelar" korkade bara för att få möjligheten att gnälla lite...

Inkazar: Jag menade på backsidan alltså, den är spikad nu enligt Bengtzén.

Anders Berg: okej.

Det tycker jag är rätt. Vi hade redan en av SHLs bästa backbesättningar. Och den blir inte sämre ett år till. Tvärtom,
Gunderson har kommit in i SHL spelet ordentligt,
Carlsson fortsätter utvecklas.
Larsson tror jag mer på än Pudas
Ersson kommer förhoppningsvis ta fler steg, kanske vår nästa Bertilsson? Han hade tendenser i finalserien.

Anders Berg:
"Pudas ut - Larsson in. Är det skillnaden mellan silver och guld alltså?

Skillnaden är mindre än så... Truppen hade guldkvalitet redan som den såg ut i vinter!
Vi tog silver trots att: Bertil tacklades sönder - Skyttekungen Nick helt tappade stilen - Zab opererades och var borta väldigt länge - Förstakedjan helt tappade stilen när Jensen skadades (för det var väl så?) - Westerholmarna som ju var bra och produktiva stora delar av hösten tappade stilen/inte räckte till i slutspelet.

Ett lag som skall gå hela vägen och vinna sista matchen på säsongen måste både va bra och ha tur! Det räcker inte att köpa ihop den bästa truppen om bärande spelare blir skadade i parti o minut.
Jag tycker det är små marginaler som avgör... kanske det räckt om Bertil fått va hel.

SnowKing: Spännande nu när Bengtzén kan fokusera på två spetsforwards. En center och en forwards borde det rimligtvis vara. Det borde finnas bra med pengar att lägga på dess två. Jag har stora förhoppningar. Hoppas minst en av dom är en svensk som signerar mer än ett år.

Den stora frågan. Sitter "spetsspelaren" kvar i Bengtzéns bil?

Bifbiffen: Ligger i bakluckan!

Otroligt bra att Ikonen stannar. Synd bara att det är skrivet på ett år.

Det känns riktigt bra att alla spelare vi vill ha kvar kommer stanna nästa säsong (förutom Lindblom). Det är ytterst sällan SHL-lag kan behålla så många spelare i en trupp från säsongen innan. Det brukar väl bara gälla bottenlag, men att vi som SM-finalist kan göra det är fantastiskt.

Vi minns hur Skellefteå byggde sin dynasti. Två raka SM-silver, men lyckades behålla stora delar av truppen och vann sedan guldet 2013 i total överlägsen stil.

Boqvist försäsongstränar med laget. Klappat och klart då alltså.

Skrubben: Magnus Ågren tänkte sig inte för, och avslöjade nästan att de kommer spelare från USA eller Canada som de sista spelarna😀

Bengtzén säger att Ikonen kommer bli en toppspelare för oss nästa säsong. Menar han med det att han kommer vara i en första/andra kedja? Och isåfall lyfta upp en spelare från 4:e kedjan till 3:e kedjan? Boqvist?

Skulle isåfall betyda att det endast behövs en till ytterforward till truppen. Möjligtvis också en center.

Personligen vill jag helst ha in två spetspelare i truppen, en center till förstakedjan, och en ytterforward.
Skulle behövas två spelare för att få en bra bredd på truppen.

Skönt att backsidan är klar, ser riktigt stabil ut med flera spelare som kan ta kliv, och en riktigt bra bredd!

Bz sa i senaste videoklippet att 2st ska presenteras i början på nästa vecka. Och sen kanske en till. Spännande!

Pilen32: Lät på Bz att 2st ska in utöver Boqvist. Hoppas på en speluppläggare som kan styra ett pp och en stark målskytt. Gärna högerskytt för det behövs.

bifhjärta: Frågan är när detta spelades in? Om det är så att det spelades in förra veckan så kan det ha varit Carlsson och Ikonen han syftade på? Eller så har jag helt fel!

Tigerhjärta: Ja tänkte med på det men då hade dom väl inte lagt ut det?

Tigerhjärta: Det måste vara minst två forwards som ska in. Annars blir det ju typ samma forwardsuppsättning som vi avslutade säsongen med, minus Lindblom, tvillingarna, Johnsson och Zaborsky. Knappast en förbättring eller bra bredd isf...

Klippet är från idag. Första dagen på försäsongsträningen och det avhandlar dom i klippet! Dessutom säger Larsson att han installerat sig i lägenheten under kvällen =)

Såg Bengtzén, Sjödin och Melin utanför Tennstopet idag. Tyvärr ingen spelare med i Bengtzéns bil vid det tillfället 🙁

bifhjärta: Är nästan säker att det kommer bli tvåtransatlanter som kommer in.

Hade det inte varit så gott som klart med spelarna, så hade man nog gjort om det med Ågren😀

Vem kan det tänkas vara. För det blir väl en Ahl spelare?

bifhjärta: märkligt då att han säger i dagens GD att det kan bli klart imorgon eller om en månad. Men de kanske vill släppa mer konkreta saker i Brynäs-TV först.

honken21: Förhoppningen kanske är att det blir kort inom kort, men svårt att lova något innan det är påskrivet. Har GD avslöjat ett enda namn hittills?

{8305}: Å jag satt bordet framför dem inne på Tennstopet...😁

honken21: haha "klart inom kort" skulle det stå :)

bradberry: Ni är då inte kräsna. Fast lunchbuffén i Gavlerinken är fin.

Peja: haha ja så långt är jag med men hur var det ett svar på mitt inlägg ;-) refererade ju till att han samma dag säger "troligen början på nästa vecka" i annan intervju. Sen huruvida GD avslöjar någon eller inte förstår jag inte hur du kom in på heller. Det här var ju bara en information om tid. Bara lite märkligt med olika budskap tätt efter varandra. Men kan mycket väl vara så att de inte vill ge GD det minsta lilla.

Vad tror ni om Billy the kid Sweatt?

munkas:

Om man ser det lönemässigt.
Då blir väl Ikonen ersättare till Johnson.
Och Caporusso ersättare till Zaborsky.
Sen ersätter väl Asklöf eller Boqvist Ponthus W.

Då återstår att få in ersättare till Lindblom och Pathrik W.

Backsidan är nog lite dyrare jämfört med förra säsongen.
Och Ikonen/Caporusso förhoppningsvis en aning billigare
än Johnson/Zaborsky. Då blir nog inte ersättarna till Lindblom
och Pathrik W så mycket dyrare än vad de två kostade den här
säsongen. Om vi förutsätter att spelarbudgeten blir ungefär
lika till denna säsong.

Så två nya spelare lika dyra som Zaborsky/Johnson tror jag inte
vi har råd med. För då skulle Ikonen/Caporusso ligga på samma
lönenivå som Lindblom/Pathrik W.

Enaranger: Caporusso ersätter Zaborsky lönemässigt????

Jag tror det är en grov missbedömning. Skulle gissa Zaborsky har det dubbla...

Enaranger: knappast att ikonen och cap är på zab och nick. Hälften av lönen snarare

munkas: Sillyn var ju slut enligt dig. Blev ingen i år.

Själv är jag nöjd med kontinuiteten i laget. Mycket viktigt för ett lag när man ska bygga stabilitet och framgång.

Ikonen tror jag blir jättebra nästa säsong, Larsson är en uppgradering mot Pudas. Gäller också att BZ prickar rätt med sina två kommande nyförvärv. De ska passa in på isen och i omklrummet.

Enda frågetecknet för mig är målvaktssidan. Rautio är stabil men vi behöver en toppmålis. Sandström? Inte så säker på det men jag har gärna fel.

atilla: håller med. Kan inte vara i närheten av deras löner.

Enaranger:

"det är bättre att vara tyst än att.. osv"

Zab var bra mycket dyrare än vad Luigi är.
Lindblom gick på rookie-kontrakt med det gamla avtalet = 23.000kr månaden.
Johnson var nog även han lite dyrare än Ikonen
Backbesättningen är lite dyrare än ifjol såhär långt.
Forwardsbesättningen är billigare. Du glömmer löneposterna för Enterfeldt och Thorell.

Enaranger: För då skulle Ikonen/Caporusso ligga på samma
lönenivå som Lindblom/Pathrik W.

Tycker det låter rimligt. Kanske att Ikonen/Caporusso har lite lite mer.

Enaranger: "Sen ersätter väl Asklöf eller Boqvist Ponthus W". Även där är det ju mycket fel. PW har garanterat mer än vad dessa har. Junisarna där går ju på rookiekontrakt medan PW förmodligen låg på 150k cirka.

atilla: Pontus W 150 000???? Vad röker ni härinne ikväll??

Hälften kanske...

bradberry: Glöm det. Inte en chans att han är i närheten av hälften. Tvillingarna förlängde kontraktet inför denna säsongen och båda tvillingarna har samma lön. Du tror alltså Pathrik som gjorde 33 poäng precis innan han förlängde sitt kontrakt skulle nöja sig med under snittet för shl-spelare? Undra vem som rökt på

atilla:
Hur vet du att Twins hade samma lön
Vet att de var ett paket, men skillnad i lön kan de ju ändå ha

tjugo8: Det är väl ändå ganska känt? Visst finns det säkert skillnader, men det är inte några stora.

atilla:
"Ganska känt" 😃
Nu snackar vi säkra källor...

tjugo8: Det är väl ändå det? Bara för att jag skriver så betyder det inte att det är min källa

tjugo8: det är känt. Tvillingarna vill ha lika mycket. Det var väl därför det tog sån tid innan dom förlängde sist. Det var därför Luleå backade ur.

Inte alls omöjligt att PoW hade 150k

Inkazar:
Hur och när blev det känt ???

Det är tunga löneposter som försvinner. PoW och PaW hade skapligt betalt. Enterfeldt (gick väl dock på försäkring en viss tid) lika så. Lägg till Zab och Nick och det ger utrymme för fina nya topspelare. Däremot får man inte glömma alla förlängningar som gjorts. Paille, Jensen, Lucas Carlsson och Bertilsson har fått fina löneförhöjningar. Sen har vi Ikonen från start också vilket vi inte hade tidigare så han kan man nästan räkna som ett nyförvärv med.

atilla: Löneposten vet vi väl ganska lite om. Vad vi i alla fall vet är att fem ganska så bra forwards försvinner från senaste säsongens trupp. En enda ny ersättare utifrån är än så länge klar. Ett par uppflyttade juniorer täcker inte upp detta, så Bengtzén måste jobba minst lika bra som förra året med anfallssidan om vi ska vara att räkna med även 17/18.

Bengtzén och Melin käkar middag med stjärnspelaren under Måndagen.
Uppladdat:

500x0-img_5129.jpg

atilla:
Isf är det enda vi vet är att Luleå nobbade ett sånt förslag
Lön i Bif o Frölunda helt okänt
Klart som fan att PaW är värdet i paketet, sen om de väljer att dela lika är en annan femma
Skulle gissa på 100+180=140 var

« · 1828720 · »