Brynäs IF

713212 inlägg · 7953 ämnen

Sjödin petad !

« · 975990 · » Till forumet


Sv: Sjödin petad !
tjugo8: Det helsjuka är om klubbledningen stoppade tränaren från att skicka Sjödin.

Självklart skulle Sjödins tagit det inom familjen men att Sjödins klantade sej i våras är inget skäl för Wikegård att göra om samma tavla. Om han nu är brynäsare. Annars är det klart han skiter i det.
Kommentera

Sv: Sjödin petad !
Jajjen:
men ursäkta, nog menar du väl;
Vore Tommy-Tina brynäsare skulle de ta det här med berörda inom föreningen...

vidare, klart brynäs hade en smärtgräns ekonomiskt för vad de var beredd att lägga ut på att en gubbe ska åka runt och förnedra sig ett år extra...
Inte helsjukt - rationellt!
Kommentera

Sv: Sjödin petad !
I texten om Sjödin skriver Wikegård:

"Om, jag säger om, lokalblaskorna i Gävle har rätt i att förre tränaren Leif Boork ville göra förändringar i truppen redan innan säsongen, men fick tvärnej från högsta ledningen då är det illa."

Alltså, underförstått, Boork ville inte ha Sjödin med i laget. Det ryktet känner jag inte igen alls. Högsta ledningen, är det klubbdirren, styrelsen, eller? Bara att hoppas att det är skitsnack annars är det helsjukt.

För övrigt känns det som att den här diskussionen är det sista Brynäs behöver i det här läget. Finns ju risk att andra än Sjödin påverkas. Vore Wikegård brynäsare skulle han ta det här efter säsongen.
Kommentera

Sv: Sjödin petad !
Bissett19:

ajon bryr sig inte så mycket i det, han älskar bara att fara runt i alla andras böcker och skriva en massa (skit...)
Kommentera

Sv: Sjödin petad !
Huss:
vilka ord yttrade Dackell offentligt?
Kommentera

Sv: Sjödin petad !
ajon: nja, jag syftade snarast på något Dackell yttrade efter att blivit petad i början av säsongen. Somliga skulle kunna uppfatta det som lite gnälligt...

Att peta Dackell nu när han äntligen börjar spela bra (typ den senaste 3-4 matcherna) vore inte speciellt logiskt. Det skulle ha skett i höstas istället.
Kommentera

Sv: Sjödin petad !
Bissett19: Var kommer alla troll ifrån?
Kommentera

Sv: Sjödin petad !
tjugo8: Vi har väl lite olika grad av känslighet i bedömningen... ;-)

Håller med om att "tränaren tar ut laget" är att föredra, men bisatsen "i övrigt inga kommentarer" känns som en klar känga till adressaten...
Kommentera

Sv: Sjödin petad !
ajon:

O du har säkert sett Dackell spelat mycket denna säsong?
Kommentera

Sv: Sjödin petad !
Huss: dom har ju låtit Dackell spela fast han har varit så dålig. Jag tycker att han är värd en petning snart. När han spelar så här dåligt.
Kommentera

Sv: Sjödin petad !
tjugo8: du nämnde inte Dackell.....medvetet eller ;-)
Kommentera

Sv: Sjödin petad !
Huge:
min poäng är att det han sagt kan kallas gnäll

lågt av en sk lagkapten att förnedra sig så
vad har hänt med "tränaren tar ut laget, i övrigt inga kommentarer"?
har du hört någon annan spelare i brynäs uttala sig på det sättet efter en petning?
sandin? widing? lind? brendl?
Kommentera

Sv: Sjödin petad !
Huge: är han petad ikväll också?
Kommentera

Sv: Sjödin petad !
tjugo8: "Och vi har väl ingen anledning att tro att han är felciterad, det är iaf inget han mig veterligen framfört"

Nä, finns ingen anledning att betvivla det han sagt till Sportbladet och GD.
Men min poäng är ju att inget av det han sagt kan kallas för gnäll.
Kommentera

Sv: Sjödin petad !
rackham: "Varför i herrans namn skall en tränare ens säga att en spelare passerat zenit!
Vad är det för syfte med det?"

Inget syfte alls, mer än att det sannolikt var en allmänt hållen kommentar av Östblom när man resonerade kring Sjödda.
Detta uttalande (avsiktligt taget ur sitt sammanhang) har en rubrikkåt murvel sen avsiktligt sammankopplat med bänkningen för att skapa uppståndelse.
Och sen står murveln själv och skyller på Östblom.
Makalöst!

Poängen är ju inte vad Östblom sagt, eftersom han dementerat och förklarat vad han menat om nu ngn skulle ha missuppfattat det hela.

En normalt begåvad läsare behöver inga 1-x-2 alternativ öht.
Det säger väl sig självt att en tränare inte ställer sig upp offentligt och totalsågar sin egen kapten. Särskilt inte med tanke på att det inte finns ngn anledning att såga.
Kommentera

Sv: Sjödin petad !
Huge:

Gnäll =
...jag tycker att jag ska vara med och spela bland sex backar i alla fall, säger Sjödin.
- Det är väl hans känsla att jag inte ska spela, men jag håller inte med honom, menar Sjödin.

Och detta var då ej från Sportbladet utan GD
Och vi har väl ingen anledning att tro att han är felciterad, det är iaf inget han mig veterligen framfört

Vet inte riktigt vad din charad är ämnad till...för du har väl ändå inte varit med i samband med en intervju med TT?
Kommentera

Sv: Sjödin petad !
Huge:

Varför i herrans namn skall en tränare ens säga att en spelare passerat zenit!
Vad är det för syfte med det?
Hur många sätt tror du att det kan uppfattas på:

1. Jajamän, Tommy, you´re my man!
X. Du är den sämsta hockeyspelaren vi har!
2. Jag vill inte ha dig som Kapten...

Rätt:
-Peta...

Fel:
- Avrätta offentligt...
Kommentera

Sv: Sjödin petad !
Dagens "Expert" i Sportbladet (Thornaeus) är igång igen:

"Kallast i veckan

Olof Östblom

Det är okej att peta Tommy Sjödin, men att offentligt gå ut och avrätta honom är fruktansvärt okänsligt. Skärpning."

Jaha.
Så när Östblom i ett allmänt hållet resonemang om Sjödda svarat att denne passerat zenit som hockeyspelare, och Thornaeu sen rycker detta ur sitt sammanhang och avsiktligt kopplar ihop det med petningen, dä är det alltså ÖSTBLOM som avrättat Sjödda, och inte Thornaeus själv?

Ska man skratta eller gråta åt logiken?
Kommentera

Sv: Sjödin petad !
Huge:


NEEEEEEEEEEEEEEEEEEP!

Rätt svar:

Det är tränaren som tar ut laget!

Det fungerar alltid...


Och om det vore så väl att det enda han har sagt är det du nämner i ditt inlägg... :-(

Klart olustig historia... och vill vi ha en gnällPelle i organisationen efter karriären...?
Kommentera

Sv: Sjödin petad !
Huge:
Var det jag tyckte med, (och jag är inte KEB, jag är inte alls främmande att kritisera brynäsare...)
Kommentera

Sv: Sjödin petad !
tjugo8: "men en så kallad kapten som inte kan ta en petning utan att löddra i media och där indirekt kritisera tränaren är...smutsigt...!"

Exakt VAD anser du vara gnäll i det Sjödda sagt i media?

Skulle vara kul att få reda på det, istf dina evinnerliga litanior om hans gnällande i pressen.

Murveln: Tjena Tommy! Sportbladet här. Du blev bänkad av OÖ. Hur ser du på det?

Sjödda: Tja, inte roligt förstås men det är bara att bita ihop och visa tränaren att han har fel.

Gnäll?
Snarare ett ärligt svar på en vanlig fråga.
Kommentera

Sv: Sjödin petad !
mattias - 74: Säga vad man vill om finnen, på ett gamalt NHL spel jag har städa han upp ordentligt i LA Kings försvar, tillsammans med Notan :)
Kommentera

Sv: Sjödin petad !
mattias - 74: Lättare kanske då att få dom att "skjuta" pucken med en .357 Magnum! ;)
Kommentera

Sv: Sjödin petad !
mattias - 74: Fördomar?
Det är väl allnämt känt att drogerna flödar i Borläng. Och Karalahti är ju den han är.
Kommentera

Sv: Sjödin petad !
65selander:

Fördomar ??
Kommentera

Sv: Sjödin petad !
mattias - 74: Du kan ju ta finnen till Borlänge där flödar ju drogerna.
Kommentera

Sv: Sjödin petad !
sylf:

hehe då får ni nog lära dom åka skridskor först för det kan dom garanterat inte, sedan försöka få dom att förstå att man spelar hockey med klubban och inte nånting annat =)
Kommentera

Sv: Sjödin petad !
mattias - 74: Jodå, vi hyr in Bandidos:-))
Kommentera

Sv: Sjödin petad !
rackham:

Ingen kan väl hantera honom ?
Kommentera

Sv: Sjödin petad !
Horace76c:
kolla igenom denna tråd eller tråden från maj 2007 om du är intresserad av att sätta dig in i diskussionen...o återkom isf m ev frågor...

...men en så kallad kapten som inte kan ta en petning utan att löddra i media och där indirekt kritisera tränaren är...smutsigt...!
Kommentera

Sv: Sjödin petad !
mattias - 74:

Du tycker att det verkar som att vi har ledare som kan hantera en som Karalahti...
Kommentera

Sv: Sjödin petad !
tjugo8:
Läste senaste i GD först nu... är det det här ni hänger upp er på???
"- Om jag tycker att jag ska spela så ska jag väl få tycka det, säger Sjödin.
- Jag har inget emot att folk skriver eller kommenterar hur jag spelar ishockey. Men då man blandar in min familj då sjunker man för lågt. Mer vill jag inte kommentera det här."

Har visst inte hängt med i tommy-tina historien den här gången, men jag tycker inte han gnällt nå speciellt mycket???!
Kommentera

Sv: Sjödin petad !
rackham:

Ni kanske kan byta ut Sjödin mot denna spelare, han är iaf tuff :)
Kommentera

Sv: Sjödin petad !
huge:

3 diskussionämnen;
- TT är känd för att ta till andra medel för att behålla en plats i laget; skicka fram kärringen, kritisera lagutagningar i media etc...

- Helt övertygad om att Brynäs böjde sig felaktigt men taktiskt rätt maj 2007.

- Den smutsiga sörjan är inte enbart den badwill TT orsakat Brynäs genom sitt spel i år utan även hans o kärringens bölande i media...
vem hade inte viljat slippa detta...?
Kommentera

Sv: Sjödin petad !
tjugo8 + Bissett19:

Nu finns det tre alternativ:

- Mormor nyper Crybaby Sjödin (ja, det blir två nyp då) i örat: rättning i ledet! För helvete!
- OÖ river av bokstaven C på Tina och fäster det på en tröja som förtjänar det!
- Mormor och OÖ gör ingenting och vi får fortsätta skämmes ta mig fan...


S-T-A-K-E
Kommentera

Sv: Sjödin petad !
Bissett19:
visst! fortsätter delge den obekväma sanningen...!
Nästan så att jag inte skulle kunna säga det bättre själv...

Och Tommy-Tina gråter vidare i GD;
"- Jag har inget emot att folk skriver eller kommenterar hur jag spelar ishockey. Men då man blandar in min familj då sjunker man för lågt."

Jo, tjena! Vem blandade in vem först...?
Ger man sig in i leken...


Och till protokollet, Tommy-Tina skrev unisont;
"Det är idag man ska skämmas över att vara brynäsare".
Inte, som Sportbladet felaktigt angav;
"I dag skäms jag över att vara brynäsare”"

""C" BETYDER CAPTAIN GOTT FOLK, INTE CRYBABY. BASTA!"
Kommentera

Sv: Sjödin petad !
tjugo8:

Wikegård öser vidare på Sjödda........

"Tommy Sjödin har ett “C” på bröstet på Brynäströjan. Det betyder något. Han har fått klubbens och ledningens förtroende. Han är ett viktigt namn utåt. Mot fans, sponsorer, medlemmar och övriga hockeysverige. Lagkaptenen skall alltid vara den sista killen som gnäller. Lagkaptenen är den som står rak i ryggen när det blåser. Lagkaptenen är en kille som alltid sätter lagets bästa i första rummet. Lagkaptenen är lojal med besluten som fattas av klubbledning. Det är där Tommy Sjödin, inför allas ögon vikt ner sig.  ”C” betyder Captain gott folk, inte Crybaby. Basta!"
Kommentera

Sv: Sjödin petad !
Ove Myling:

Glömde det viktigaste...

Halva Brynäs kungarike för en lagkapten.
Där är en stor nyckel till framgång!

En CHEF på isen som rappar Mördarn över armarna när han blir för egotrippad och sporrar de som hänger med huvudena i motvind m.m.

Vi har inte haft en lagkapten värd namnet sedan -99... och Wikegård har ju offentliggjort vad han tycker om dagens... = )



Ankan - piska är ett underskattat verktyg
Kommentera

Sv: Sjödin petad !
Ove Myling:

Det finns mer att ta ut av bla Sjödda och Dacke, även i år. De behöver mental avlastning för att kunna fokusera på sitt eget spel. Kanske läge att låta några andra vara kapten och assisterande...

Mer bekymmersamt är att föreningen inte tillför spelare som går in i en tänkt förstakedja utan devalverar "den tänkta" förstakedjan år för år.
Att röra om bland personalen på bänken eller på läktaren har inga större effekter på planen däremot på ekonomin.

Sandin in.
DJ och Spets ut.
Det är i alla fall rätt signaler i den änden.

Man skulle vilja se rätt signaler i andra änden också... men då fungerar ingen breddhockey a la Koork.
Kommentera

Sv: Sjödin petad !
Huge: "Ove Myling: Det går upp och ner i karriären för alla spelare. Sjödda hade ifjol en kanonsäsong, iår har det gått betydligt trögare.
Samma med Dackell: bra säsong ifjol, iår trögare."

Undra varför det går trögare och sämre? Kanske för att dessa grånade gentleman passerade zenith för länge sedan, 1992 sa ju en klok rutinerad elitserietränare, och vad vet vi okunniga skribenter här jämfört med honom.

Jag tror iaf att vi skulle få bra mycket mer kompetent folk för samma lön som Sjödda och Dacke
Kommentera

Sv: Sjödin petad !
Huge: "Men som tur är så tar inga seriösa supportrar dessa tomtar på nåt som helst allvar..."

Så du menar att du är seriös, tillåt mig asgarva. du är den största tomten i HS historia.
Kommentera

Sv: Sjödin petad !
Huss:
Samtidigt är det inget nytt han säger, det vevades på forum och i press ganska hårt i somras.
Var jag sjödda skulle jag nog inte uppskatta det, men jag skulle svälja det med tanke på lönen och att det är en del av jobbet.
Övertramp...ja, men Wikegård är Wikegård... o han är ju så skön "limpsax":)
Kommentera

Sv: Sjödin petad !
Horace76c: Jo, Wikegård kan vara riktigt underhållande men igår kändes det som han gick över gränsen. Lär väl bli en pudel i kvällspressen under dagen kan tänka.
Kommentera

Sv: Sjödin petad !
Huge:
HAHAHA...Wikegård är MER än gud.. hade helt blömt bort hans kommentar om sundström "På första plats: Gnäll-Niklas. Dra ihop limpsaxen och sluta gnäll. Då är du ruskigt bra. "
Har fan ont i magen :) :)
Kommentera

Sv: Sjödin petad !
Peja: "Wikegård är verkligen en underhållare."

- Ja, framförallt vi med Gävleanknytning njuter gång på gång av Wikegårds citat... Kan tänka mig att övriga landet ibland har svårt att hänga med. Vad sägs om den här från hockeykväll för ett par år sen:

Jihde:
"....tacka för ikväll, nånting att tillägga Niklas?"

Wikegård:
"Ja jag skulle vilja hälsa till Noppa i Gävle, en riktigt skön kille..."

Vi Gävlebor garvar så vi ramlar ur fåtöljen men kan tänka mig att Karlstadbor, Jönköpingsbor, Övikare å Göteborgare har lite svårt att hänga med i svängarna... :-)
Kommentera

Sv: Sjödin petad !
Ove Myling: Det går upp och ner i karriären för alla spelare. Sjödda hade ifjol en kanonsäsong, iår har det gått betydligt trögare.
Samma med Dackell: bra säsong ifjol, iår trögare.
Att därav dra slutsatsen att Dackell är slut som spelare gör bara ngn som inte har en aning om hur det funkar...
Kommentera

Sv: Sjödin petad !
Ove Myling: Det spelar ju egentligen ingen roll om plusminus nu faktiskt hade räknats eller inte i BP/PP.
Poängen är ju att Dackells slit i främst BP knappast gynnar hans spel i övrigt, vad gäller produktion.
Kommentera

Sv: Sjödin petad !
Huge: "Att du sen kommer med ett påstående som "det är enbart hans eget fel" när det handlar om ett lagspel där alla spelare samverkar, tycker jag är lite anmärkningsvärt för att komma från ngn som ändå är så pass intresserad och någorlunda insatt som du verkar vara."

Du är mer än lovligt dum du? Om du inte har förstått saken så ligger det till så här: Dackell har -13 i statistiken, den spelare som har näst sämst har -7. Det betyder att det är just Dacke som har varit inne på 13 fler mål bakåt än framåt. Det här värdet är alltså indivduellt för alla spelare. Mads Hansen som kamperat en hel del med Dacke har tex plus 7.

"oflytet/bristen på självförtroende grinar en i ansiktet." Eller kanske oförmågan, dvs den förmåga man en gång kanske hade i karriären innan man tog slut och förnedrade sig själv och drog vanära över klubben genom att spela vidare.
Kommentera

Sv: Sjödin petad !
Huge: Jag vet iaf att spel i boxplay och powerplay inte räknas i +/--statistiken...
Kommentera

Sv: Sjödin petad !
Gusten: Stämmer, men Dackells slit i BP går ju ändå ut över hans spel i 5 mot 5.
Kommentera

« · 975990 · »