1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736584 inlägg · 7967 ämnen

Skellefteå AIK-Brynäs IF 18/9

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 18/9
Sex sekunder....

The playmaker: ÅÅÅHH HELVETTE!!

JÄVLA SKIT ASSÅ

jimmy_90_bif: :((((((((((((((((

90Steen_: Näää fy fan!

wap.hockeysnack.com
Bedrövligt, sex sekunder kvar.

asså detta känns skit!! 2p nudå ..........

claesw: Hej claesw, det är bara jag - "clownen" som kollar om du är kvar vid datamaskinen... ...vi hörs igen efter full tid.

rafalski: kom igen nu brynäs

Har fått hjärnsläpp, visst är det 5min sudden?

jimmy_90_bif: Nu vill vi se ett offensivt Brynäs!

B_I_F: jaha

jimmy_90_bif: Det här går ju piss däh

jaha .. 6sekunder kvar när vi förlorar 2poäng .. får väl ta och glömma detta och spöa HV på Torsdag..

The playmaker: Jaja det här var ju ett botten resultat!

The playmaker: Men det är som du säger det är bara å spöa hv

wap.hockeysnack.com
En pinne, känns surt med så lite tid kvar.
Kristan växte ju längre matchen led.
Nolander riktigt bra.

En poäng borta mot Skellefteå hade jag tagit utan problem om nån hade frågat mig innan match. Men herregud, så jävla dåliga som Skellefteå var idag så bara SKA det vara tre poäng.
Annars är jag impad över Dackell-Lind och Bäckis-Månssons PP-spel i andra och tredje, dom kommer att producera som fan under säsongen.

rafalski: Japp Nolander kommer nog att bli en viktig del av truppen.

Gusten: Instämmer, intalade mig själv att vara nöjd med 1 poäng i dag. Men som det utvecklade sig känns det som att förlora 2!!!

Wernbloms kedja bra, även Lintner lär bli viktig för SAIK.

Kristan tycker jag klarade ES-debuten med godkänt betyg, såg dock lite stapplig ut i spelet runt kassen.

Sjödin/Nolander bästa backpar, Angell imponerade inte på mig idag!

rafalski:
Pin-patetiskt, men i a f inte lika förnedrande som detta:
Kvalserien 030410 Skellefteå AIK - Brynäs IF 11-2

JanT: Håller med,Angell impade inte på mig heller.Nolander däremot stabil och fick dessutom göra mål.Första halvan av matchen bedrövlig,andra halvan bättre och där vi borde ha knytit ihop säcken.

Kristan.....NÄE!!!

sylf: Försökte till och med med ditt gamla trick att gå ut med hunden på slutet; Fan vad snopen jag blev när TVn slogs på och 3-3 slogs in........

Skit vi dominerade ju fullständigt men bjöd på 2 mål...
ja ja, Bäckis, Sjödin, Lind , Norlander och Månsson riktigt bra.
Slovenen och Amerikanen ser intressanta ut men kan bli både fågel och fisk.
Cassel har blivit snabb och Spets jobbade och slet i det tysta.
Om Brynäs hade satsat lite mer offensivt och spelat med samma höga tempo hela matchen som de gjorde sista 30 så hade det gått bra.
Ser dock ljust ut tycker jag.
Saik gick på ren återkomstadrenalinturbo idag och har snart lekt av sig.

Hocheyfeber i Skellefteå? knappast...4200 på läktaren i en lada som tar 5500 när de varit borta från finrummet i 17 år....Undrar hur många som kommer omgång 51 när de har 42 poäng?

! pinne på bortaplan är man aldrig missnöjd med men ej heller nöjd med.

Tycker att spela Molin tillsammans med Gaus och Brommen är resursslöseri, in med Molin tillsammans med Bäckis och Månsson så blir det åka av jävlar i min själ, än finns det sprutt i gubben.

arnio: oops Nolander heter han ju..

arnio: Att det bara var 4.200 på läktarna skulle ju också kunna förklaras med att man håller på att bygga om hallen och därför inte kan ta in mer åskådare.

Gusten: Ove visade fina takter mellan varven! Med lite distans till det hela kan jag med viss bestämdhet lova att vi inte är det enda lag som kommer att tappa poäng i SAIK's islada....

Rätt dålig match som iaf tog sig i sista perioden.
Typisk premiärmatch. Surt att förlora 2 pinnar så sent, vi kontrollerade ju matchen.

Kristan kommer att ge mig många sömnlösa nätter...

Nolander bra igen, Sjödda bra som vanligt.

Skellefteås reklamsäljare måste ha pryat hos Janne Larsson, pinsamt dåligt med sargreklam på ena långsidan!

Paddan: Nädu det är inte sant..

arnio: Klart det är sant att man håller på att bygga om hallen till en evenemangsarena.

När Kristan står så gör man bäst i att tugga valium.
Men jag gillar han fett redan, cool mask.

Paddan: men det är inte sant att de bara tar in 4200 pers

wap.hockeysnack.com
Det var inte bara reklamnissrn som var dålig, det var inte ens fullt. Bemötandet från funktionärer var värdeläödt, inte ens SA värrt. Vi behandlades som boskap ,vi fick inte töra på oss blev i stort sett hotade att vi skulle få spö... När vi flyttade på oss i 1:a till puben. Inga problem, vakterna var som dom hyperventilerade. Fruktansvärt surt att tappa i slutet. BIF rörde på sig men...

wap.hockeysnack.com
Felstavningen skyller jag på mig själv

65selander: Ni är en flock med illaluktande, grymtande och ständigt födointagande boskap.
Era läten hördes till och med i tv när några minuter återstod av 3e perioden.

arnio: Deras hall tar in 5200 personer. Ytterst märkligt att det inte ens var i närheten av fullsatt ikväll.

Peja: Ja det är mycket märkligt,det fanns tydligen 900 osålda biljetter.

HF är tydligen lite upprörd däruppe,läs hans blogg!!

www.gd.se/bloggar/blogg.jsp?forum=152&topic=291

Bissett19: Varför hade jag för mig att "HF" inte såg ut på det där viset?

Dream Team:

Han har rätt ang bortalaget , det existerar inte nåt so heter Bortaseektion eller bortainsläpp !!!

Kristan gjorde en godkänd debut. Vi lär ju ha i åtanke att Kristan gjorde sin första match någonsin i Elitserien och första matchen för ett helt nytt lag i en match som betyder något. Kristan växte ju längre matchen led och gjorde några bra räddningar. 2-1 målet tycker jag Kristan kunde ha gjort det bättre, var lite väl borta. Annars hade han en rätt så bra afton med 90,63 i räddningsprocent.

Enligt rapporter från SAIKs officiella forum så är tappet rent publikt sett p.g.a ombyggnationerna under hundratalet. Varför det saknades i runda slängar tusen pers i den första elitseriematchen i stan på 16 år går tydligen bara att skylla TV-sändningen. Att komma ihåg är ju att det fortfarande är en islada där uppe med majoriteten ståplatser. Ja, jag hade såklart inte tvekat att gå, aldrig i livet, men snacket går i de banorna iaf...

Dream Team: Ändå måste man reagera på att det fanns massor av tomma stolar bakom båsen. Men det är väl som vanligt. Sponsorer som kräver biljetter men inte har intresse att utnyttja dem.

Falken: Jag tycker inte att man kan lasta Kristan för npgot av målen egentilgen. Visst kunde han ha agerat på ett bättre sätt, mycket bättre. Men Sunken kan inte agera statist på de två första målen.

I övrigt så tycker jag Lahtis insats var på precis den nivå vi vant oss vid. genomusel. Hur fan kunde han missa den solklara interfierencen som föregick 3-3 målet?

wap.hockeysnack.com
Till höger om oss så vR det många sittplatser ledigt. Kul tillställning om vissa vet hur man bemöter gästande. Träffade Elit från SAIK. trevlig prick

GävleLasse: Jag håller med dig. Men lite för mycket "simma" för min smak på 2-1 målet. Dom andra två målen tycker jag inte är Kristans fel (egentligen heller inte 2-1) då det ena är en svår sidlesförflyttning på ett stenhårt skott och det andra en trasslig situation där han inte kom åt pucken.

Lahti var inte bra. Wikegård visade ju en solklar utvisning innan 3-3 målet, sedan tycker jag att avblåsning alldeles innan 3-3 målet när två spelare föll ihop över varandra var skrattretande.

65selander: Intressant. Det låter nästan som "Stångebroklass" på det mottagande ni fick. Man frågar sig om det är fel på de som anställer dessa jeppar eller om det är fel på jepparna själva?

Surt för Hermansson som idag blev berövad på två assists. Det första till 2-2 gick till Lind som hade passningen innan Hermansson (till honom framför målet - sedan ned till Månsson som spelar Nolander) om jag inte minns fel. Vid 3-2 petar han fram pucken till Månsson som spelar Bäckis och där fanns det inte ens en andra assist trots att man i dagens hockey får poäng för att ens mormor sitter på läktaren (och med tanke på att Sundlöv var där så...).

GävleLasse: Nyss anlänt till Gävle efter natt på bussen från Skellefteå.

Kristan tog några konstigs vändnnigsr när det blev hett frmför mål, istället för att vända på sig kortaste vägen så såg det ut som han vände på sig ett helt varv. Fruktansvärt tungt att tappa segern på slutet.

End over out

Dåligt från början till slut.Premiärnerver?

« · 750687 · »