1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741984 inlägg · 7967 ämnen

Sloven ersätter Holmqvist i Brynäs?

Sv: Sloven ersätter Holmqvist i Brynäs?
micke: dom flesta som röstat ja ...håller nog på andra lag :)

Undrar just vilka 27 personer som röstat "JA!" på omröstningen här. Kristan är ju inte ens Honkens ersättare, han är här i ett led av Brynäs IF:s sociala verksamhet och omsorg till yngre spelare som vanligtvis aldrig skulle få chansen att få spela hockey i en sådan hög liga.
Självklart ska alla Borkens adepter från Almtuna, Huddinge, Hammarby eller någon tjomme jugoslaviska ligan få chansen att få spela i elitserien och dessutom demokratiskt lika mycket istid som någon annan. Det är ju kanon för deras personliga utveckling, om nu sedan BIF råkar ramla ur elitserien är väl knappast Borks problem, han har bidragit till att många unga killar fått en utveckling och en chans dom knappt skulle drömma om. Borken byter ju bara arbetsgivare och kan sedan få nöjet att besegra BIF i allsvenskan med sin nya klubb.

70 Rodrigues:
Nu har vi ju indirekt fått svaret på varför vi aldrig värvar nån etablerad spelare av hög klass. Killen i fjärdefemman kan bli sårad...

Kristans agent säger att risken är minimal att
han får ett NHL-kontrakt innan 15 juni.

Så kan vi då redan nu utse vinnaren av årets underdrift.

Falken: Hade gärna sett Dick Axelsson provträna för oss också. Han håller samma klass som Gynge fast är skarpare avslutare. Nu har han varit i både Timrå och DIF (try-out till den 15 sept). Nästa säsong kanske ?

Dream Team: Bra för SPerrle då han faktiskt är en kompetent målis som kan växa bara han får lite förtroende.

70 Rodrigues: Läst i GD:

"Linköping valde att ersätta Fredrik Norrena med rutinerade tjecken Roman Cechmanek, Brynäs väljer motsatt väg.
- Vi väljer att se helheten i vår målvaktssituation. Om vi tagit hit en superetablerad målvakt hade Daniel Sperrle genast blivit andremålvakt, och det hade förstås plockat av honom hans självförtroende. Vi tror det här är den smarta lösningen."

Barn- och ungdomshockeyn, eller ungdomsidrott överhuvudtaget, är att likna mycket vid en social verksamhet, där det är viktigt att värna om varje spelare ur ett mer individuellt perspektiv och att ingen sätts åt sidan, så att säga. Detta synsätt försvinner givetvis inte när spelarna tar klivet upp till junior- och seniorhockey, men det minskar väl i alla lägen när allvaret och elittänkandet ökar.

Den "smarta" lösning som Brynäs nu väljer gör väl att man verkar värdera de rent sociala aspekterna mer än de rent sportsliga, eller..?

Clubsport: Ja, det är pinsam läsning i dagens GD!!!

wap.hockeysnack.com
Clubsport:ja man blir mörkrädd när man hör uttalanden från Brynäshåll,tydligen bedrivs det en social verksamhet i Brynäs IF!!Allsvenskan here we come!

Tydligen så är sosse-hockeyn tillbaka i Brynäs.
Vi kan ju inte värva en för bra målvakt för då blir Sperrle knäckt...

Man häpnar, skulle vara intressant att se vilka klubbar i elitserien som resonerar på det viset. vi får inte värva en för bra målvakt för då blir vår andra målis ledsen!

Är Sperrle tillräckligt bra så får han givetvis stå matcher oavsett vem han kamperar mot.

Tog ett snack med Stefan Lunner idag, han känner några spelare i den Slovenska ligan och enligt honom håller den ligan väldigt dålig kvalitet.

Så när han tycker att Kristan är ett osäkert kort så tror jag mer på honom än Sundlöv som sett honom spela i typ 46 minuter...

Eller varför inte kika närmare på någon av dessa två herrar.

Justin Mapletoft, center, Södertälje SK
www.eliteprospects.com/player.php?player=7110
Imponerade ju med 21 poäng i SSK på 31 matcher. Skulle defentivt tillföra Brynäs lite spetskompetens som så väl behövs. Vore en center som skulle förstärka vårt lag.

Juha Lind, forward, Salzburg
www.eliteprospects.com/player.php?player=259
Har ju alltid gjort bra med poäng och gjorde senast 40 poäng på 45 matcher i Salzburg. Har sett på en del ställen att han nog lämnar Salzburg och både sett att Djurgården och Södertälje kan vara alternativ.

mattias - 74: Jo, det verkar ju så men han har ju samtidigt gjort en del poäng också.

70 Rodrigues: Nä, det håller jag inte med om.

Falken:

verkar ju som om han mest suttit utvisad =)

Huge: Men det gör du ju alltid, så det var inget nytt :-)

Vore inte den här spelare något. Tuff, gör en den poäng och har rutin. Dock tycker jag att han har bytt klubb alldeles för ofta och är väl säkert inte den sorts spelare som Sundlöv och Boork söker.

Rykten in:
Fredrik Abrahamsson, forward, Almtuna
Jens Karlsson, forward, HV71

Så, nu var vi tillbaka i verkligheten.

GävleLasse: " Är det inte ett större hcp att ha totalt godtrogna supportrar och en styrelse som helt låter sig styras av EN person?"

Jo, det håller jag med om.

70 Rodrigues: "Anze Kopitar, why not!! Vart har du hört/läst om det någonstans??"

Ingenstans.
Ville bara överdriva lite jag också.... :-)

Huge: Du menar alltså den Anze Kopitar som redan står under kontrakt med Los Angeles Kings.

Huge: Anze Kopitar, why not!! Vart har du hört/läst om det någonstans??

GävleLasse: "Det är bara att inse. Det här är ett av de största nedköpen i historien..."

Jämfört rätt över, så är det hittills ett klart nedköp.
Men om du istället jämför Honken och Sperrle, så tycker jag att det ser lite bättre ut. Inte bra, men bättre.
Lägg till ett bättre försvar, där de nya backarna kombinerat med ex Sunkens vidareutveckling, så ser det ändå inte nattsvart ut.
Vilket är min poäng.

Huge: Är det inte ett större hcp att ha totalt godtrogna supportrar och en styrelse som helt låter sig styras av EN person?

70 Rodrigues: Just ja... den nya parollen i Brynäs.

Huge: Usch och fy.... :)

GävleLasse: "Vad har Brynäs i hcp???"

Gnälliga supportrar.

GävleLasse: Säg inte det, vi måste ju ge han en chans innan vi sågar honom :-)

70 Rodrigues: Nä, jag skulle inte bli ett dugg förvånad om en landsman till Kristan dyker upp.
Ryktet gör visst gällande att Anze Kopitar är på ingång....

70 Rodrigues: Han är säkert lika dålig i målet han.. ;)

70 Rodrigues: "Vi vet var du bor!" ;-)

Huge: Vad gäller min egen golf så är det gilla läget som gäller. Men jag har hcp 16.1 och kan därför kosta på mig en hel del "gilla läget" Vad har Brynäs i hcp???

GävleLasse: Det här är det ända i sifferväg jag fick fram om Robert Kristan:

Dr. med. dent. Robert Kristan
zurück
eidg. dipl. Zahnarzt, Mitglied SSO
Hallwylstrasse 48, 3005 Bern
Tel.: 031 352 11 75 Fax: 031 351 80 77
E-Mail: [email protected]

Huge: Ta dig en titt på betygen i gävletidningarna, ta dig en titt på statsen. Man får inte utmärkelser som banans bästa spelare och målvaktspoängen i tidningar utan anledning. Det är bara att inse. Det här är ett av de största nedköpen i historien...

GävleLasse: Bli inte förvånad om vi får se någon av Kristans landsmän i Brynäs under säsongen, typ Marcel Rodman eller Tomaz Razingar!!

GävleLasse: På golfbanan gäller helt klart att man bör gilla läget, och inte
nedslås av ett dåligt slag, risigt läge eller en taskig studs.
Hur tänker och agerar du själv i samma läge?
Kastar klubban? (läs: yxan i sjön?) ;-)

Helt klart så räddade Honken poängen i flera av dessa uddamålsvinster.
Men frågan är om det var enbart hans förtjänst och om det även gällde ALLA uddamålsvinster och kryssmatcher?
Jag vill bara tona ner domedagsprofetiorna om att det är kört,m bara för att Honken försvinner.

70 Rodrigues: I mitt sökande efter stats på Kristan så hittade jag det här.... Hilarious!!!

"Common Swedish Phrases
by LCS Hockey

In case you, our valued readers, ever travel to Sweden, we've tried to piece together some common Swedish phrases using a Swedish-English dictionary. The syntax may not be the best, but the point should get across.

Lang bor de Val! - Long live the Whale!

Sicken det finns? - What it is?

Han finns de action? - Where is the action?

Har du sedd min kaslonger? - Have you seen my pants?

Langa de vin. - Pass the wine.

Jag var i Cleveland den vecka, officer. - I was in Cleveland that week, officer.

Du ar a illa skona kvinnor. - You are a very beautiful woman.

Skulle du lik att se de hem av a ensam, ensam man? - Would you like to see the home of a lonely, lonely man?

Forlat, Jag tanke den var min ben. - Sorry, I thought that was my leg.

Behagar skaffa ej slag mig om. - Please do not slap me again.

Nej, nej, ej de paprika sprej! - No, no, not the pepper spray!

Jasa Gud, min ogon! - Oh God, my eyes! "

GävleLasse: "Är det scouting? Har du försökt att gräva fram lite stats på hur det gick för Kristan under förra säsongen?"

Jag går inte på stats kolla bara på hur fina stats kanadick målvakten vi värvade från finska ligan hade, kommer inte ihåg vad han hette. Men han levde absolut inte upp till det statsen visade.

"Ett lag utan profiler blir aldrig framgångsrikt i långa loppet."

Hoppsan nu finns det plötsligt inga profiler i Brynäs
Har Bäckström dragit, har Sjödda slutat och även Dackel mfl. Eller är profil = Stjärnspelare?

Här följer att tappert och högst personligt försök på ranking bland målvakterna. Notera att jag tagit lite eller ingen hänsyn alls till andremålvaktens standard:

FBK:Henriksson, Heino-Lindberg
VF:Salo, Gistedt
Modo:Krizan, Zajkowski
HV 71:Langkow, Ersberg
LHF:Leinonen, Modig
TIK:Backlund, Asplund
LHC:Checmanek, Fransson
MIF:Stana, Wesslau
DIF:Lassila, Larsson 
BIF:Kristan, Sperrle
MIK:Pitkämäki, Rämö
SAIK:Hadelöv, Stathos

70 Rodrigues: Sen kom du på att dribblingar inte gör sig så bra i golf ;)

GävleLasse: Jag fick iaf ner bollen i hålet till slut, även fast det var 23 över par :-)

70 Rodrigues: Ånej... inga serber i Brynäs inte... Boorken har visst planer på att bredda hockeyn i världen så det blir 2 Burmeser och 1 tibetan.

Huge: "Jag tror att Boorkens uppstyrning av spelet, rent generellt, också var en starkt bidragande orsak. Nu har vi dessutom fått in ett par nya pjäser därbak, som jag tror kommer att stabilisera försvaret ännu mer. Och då behöver kanske Honkens bortfall inte betyda så oerhört mkt som många vill få det till. Läget är som det är, och det är bara att gilla detsamma."

Ändå vanns många matcher med uddamålet och det blev väldigt många kryssmatcher. Det var det som blev tungan på vågen när serien var fördigspelad. Har man en målvakt som släppt in mindre än 2 mål per match i snitt så är denne en starkt bidragande del i vinsterna. Så enkelt är det.

Varför skall man som Brynäsare alltid nöja sig med att "gilla läget"? Har du inte högre ambitioner i övrigt? Hur tänker du på golfbanan, har du samma mentalitet där??

Wesley: No problam man :-)

70 Rodrigues: "Var någonstans har jag missuppfattat dig??"

My bad, det var jag som läste fel Tony.

Db_04: Db_04: 14 ska de vat.... På luleå står det fel namn ....ska vara Mattias Modig och inte David Rautio.

Vart är den 14:e ???
Det var egentligen min fråra med förra inlägget .

GävleLasse: om dom vart i Slovenien eller ungern och sett slovenska ligan eller inter liga och han spikat där... frågan är hur pass kasst motståndet är där.... jag tror nog en del div 1 killar skulle kunna platsa där utan problem

GävleLasse:Hoppas nästan att "Bäckis",Malmström,Månsson,Salmonsson och Angell drar till NHL!!! Ska bli kul att se när Sundlöv ersätter dom med 4 serber och en Walesare :-)))

Alisandali: ja iof men båda ingår i LHF truppen....

Rautio ska stå 70% av säsongen i Bofors och Modig 30 % ha ja för mig de var :)

Wesley: Sundlöf påstår att han har scoutat denne slovenske målvakt ordentligt. Jag undrar n ä r detta skulle ha skett. Jag såg honom titt som tätt under hela säsongen och vilken byggjobbare eller annan person som ofta varit uppe på sätraåsen sedan jag flyttade hit VET att jag är en frekvent besökare däruppe.

Sundlöv säger ju själv nåt i stil med "Jag såg honom i en match och under de 47 minuter han fick spela så var han jätteduktig"

Är det scouting? Har du försökt att gräva fram lite stats på hur det gick för Kristan under förra säsongen?

Och vad Boorken och hans så omtalade frysbox beträffar så har han ett flertal spelare MOT sig. Men de vågar inte öppna munnen och säga hur de känner för Boork kan inte ta kritik. Hans "my way or the highway filosofi" är inget som håller i längden... Så enkelt är det.

Ett lag utan profiler blir aldrig framgångsrikt i långa loppet.

« · 723821 · »