1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742252 inlägg · 7967 ämnen

Sloven ersätter Holmqvist i Brynäs?

Sv: Sloven ersätter Holmqvist i Brynäs?
Poffa: du kommer säga anorlunda vid jul.... Oskar Steen är en betydligt bättre spelare än Green och han kommer bara bli bättre nu när han slipper sin sopa till bror

Db_04:

I mina ögon är Steen en klart sämre spelare än Green, framför allt sett till potential. Det är möjligt att Steen kommer bli bra i MODO, men vem vet vad Green kunnat uträtta med rätt placering i laget och med de framsteg han gjort på slutet.

MorganaLefaey: "...och vill man komma någonstans så bör man ha bättre spelare där än Green."

Det är Brynäs du talar om, "någonstans" = 8-12 plats ;)

Poffa: då måste du vart på lyset när du sett Steen :)

Db_04:

Eller så har han helt enkelt varit precis som övriga Leksand, totalt intetsägande.

Poffa: eller så var det så att han spelade i ett dåligt lag helt enkelt..... ja tror iaf du ändrar uppfattning om han...... Morten Green blir aldrig bättre än vad han är nu...

dysterkvist: "Tycker nog att de flesta inlägg på debatten ser
likartade ut, dock med olika teman, o samma personer hugger på varandra.
Jag är väl en i mängden:-)"

Med den största skillnaden att mina motpoler är skribenter här på HS. De du är ute efter sitter och tjuvläser, om de ens är här. Det blir väl rätt tråkigt att föra en ensidig "debatt" om det som inträffat. Men det skall givetvis sägas att det som gjorts mot dig är väldigt illa...på gränsen till förtal.

Det finns gränser på vad man gör för att uppnå sina syften.

Poffa: Kan fullt hålla med om att Green var helt ok efter jul, och bland de bättre i slutspelet. Däremot så har jag nog nästan aldrig sett han använda de kilon han har och gått vinnande däriifrån. (Visst man lär väl överdriva en del) Sedan så står jag fortfarande vid att den spelartyp Green är skall inte ha lite speltid i en 4e formation utan han skall få möjlighet i någon av de offensiva formationerna. Skulle Green gå ner ett steg i serienivå så skulle han säkert producera väldigt mycket poäng och göra alla i det laget nöjda.

Sedan kan man väl säga som så att hans +/- imponerade väldigt på mig speciellt när man såg Pavlikovsky's och Pardavy's dito.

MorganaLefaey: Det är ganska enkelt. Modo och Green har gått skillda vägar. Om Green tillfört eller inte i Modo råder det tydligen delade meningar om. Men jag tror att han skulle tillföra en hel del i Brynäs.

dysterkvist: Konspirationsteorier som vanligt. Återgå du till din box med X-files avsnitt...

claesw: Jag hade hoppats på att spelare ville stanna och komma till brynäs nu när de blir ny arena å allt.. tråkigt nog så blev de inte så! :/

88Lindkvist:
Tyvärr hjälper nog inte det när de stora pengarna saknas : (

claesw: Stora pengar hjälper väl inte BIF när dom värvar allsvenska, norska och slovenska lirare. Jämfört med en etablerad elitseriespelare har dom kaffepengar i månadslön och är enbart glad över chansen att få spela i världens näst bästa liga...

Huss:
Vad får dig att tro att allt jag säger är osanning.?
Förklara på ett tydligt sätt för mig varför allt jag skriver är konspirationsteorier?
Hur vet du det? Är vi bekanta?

Jag är minst lika ivrig supporters till Brynäs IF som du,
och vill föreningen väl.
Är dock mycket tydlig när jag anser att något är fel eller
när personer som skall förespråka oss supporters inte gör ett
bra arbete.

Flertalet skribenter här inne märker säkert liksom mig att man kan nedvärdera spelare, tränare etc... men ger man sig på
organisationen eller namnger personer, man ej anser gör
ett bra arbete gentemot oss supporters. ja, då blir man
kuppmakare och bakåtsträvare...

dysterkvist:
..gäsp...

dysterkvist: Vad får mig att tro att det du skriver är sanning? Mitt förslag är att mejlar mig direkt på HS så kan jag förklara varför du faktiskt har fel (otroligt men sant).
Men visst är det så att saker och ting kan uppfattas på olika sätt :)

Honken lär ju inte var så nöjd med sitt nya kontrakt numer när han antagligen blivit 2:e målis eller iaf har mycket hårdare konkurens om 1:a spaden iaf nu när tampa bytt sig Marc Denis från Columbus i en trade som skickade Modin och norrena motsatt håll

Kung_Sjödin:

Är det inte lite roligt att göra sum-up på lite juni-diskussioner...? :-)

Lägst målsnitt
Flest nollor
Brynäs har släppt in näst minst mål

Leading Goaltenders GAA

--------------------------------------------------------------------------------

Sorted by lower Goal Against Average per 60 minutes and higher Saves% (SVS%)
--------------------------------------------------------------------------------

Rk No Name Team GP GPI MIP SOG GA GAA SVS SVS% SO
1 1 Kristan, Robert Brynäs 33 21 1186:17 506 45 2,28 461 91,11 4

tjugo8: Visst är det trevligt med dessa siffror. Men varför bara stanna vid "godkänt"? För det är vad jag ger en målvakt, oavsett lag, Namn eller meriter. Både Sperrle och Kristan har legat över 90% i räddningar hela säsongen vilket jag tycker är godkänt.

Men sen kommer frågorna:
- Hur kommer de båda att reagera i ett kommande slutspel?
- Hur pass mycket har LAGET påverkat? Man kanske lätt glömmer att saker och ting kan bero på helheter. Att laget backar hem så fort de har en ledning kan påverka en hel del.
- Kommer Kristan att bli kvar eller har han använt Brynäs som en språngbräda, och i så fall hur påverkar det det långsiktiga lagbygget?

Aspekter och åter aspekter...

Personligen är jag jävligt nöjd med att ha haft fel för detta innebär ju att det gått åt rätt håll för Brynäs.

Laget är större än individen...till och med mig ;)

GävleLasse: "Personligen är jag jävligt nöjd med att ha haft fel för detta innebär ju att det gått åt rätt håll för Brynäs."

Det är mao bara att framgent helt sonika vända på dina teorier och åsikter, så får man fram det korrekta utfallet? :-)

« · 724821