Brynäs IF

710588 inlägg · 7953 ämnen

SLUTSPEL 2013!

« · 1572273 · » Till forumet


Sv: SLUTSPEL 2013!
Zappaholic: Väldigt lik Bertilsson i spelstilen.
Kommentera

Sv: SLUTSPEL 2013!
Carl Lejonkräk: lite kul att kolla FHC-LHF. Kilström blir en bra förstärkning. Spelar enkelt och fysiskt. 
Kommentera

Sv: SLUTSPEL 2013!
Johan Norrström: Stisse på TV!
Kommentera

Sv: SLUTSPEL 2013!
70 Rodrigues:

Både damer och herrar spenderar mycket tid i egen zon åtminstone.
Kommentera

Sv: SLUTSPEL 2013!
Johan Norrström: Lady´s, var det inte dom som lirade kvartsfinal mot Skellefteå, man kunde nästan tro det iaf ;-)
Kommentera

Sv: SLUTSPEL 2013!
Carl Lejonkräk:

Come on lady's ! Guldet ska hem.
Kommentera

Sv: SLUTSPEL 2013!

Fjärde gången gillt för brynäsdamerna på Hovet ieftermiddag, någon laguppställning har ja inte hittat.

Kommentera

Sv: SLUTSPEL 2013!

Missa nu inte finalen AIK-Brynäs IF 15:30 i morgon på SVT!

Nu är det dax för damguld!

Kommentera

Sv: SLUTSPEL 2013!
där sköt Wallin FBK till semi
Kommentera

Sv: SLUTSPEL 2013!

Sheena Punkrocker: Nej om VF går vidare så får de SAIK då bäst placerade lag i ES möter sämst placerade lag

Kommentera

Sv: SLUTSPEL 2013!

Peja: känns som Linköping tar det, utan Söderberg.

Så om ja fattat de rätt så blir de SAIK-LHC i ena semin

och FBK-Luleå/Frölunda i andra?

Rent spontant tror jag det blir FBK-SAIK i finalen.

Kommentera

Sv: SLUTSPEL 2013!
Nu avgjorde LHC i sudden.
Kommentera

Sv: SLUTSPEL 2013!
Lesky: Kul att "de övriga" levererar när både A- och J20-laget har riktigt svaga säsonger.

J20-laget har blivit lidande av att A-laget har plockat in J20-spelare som J20-laget förväntade sig att ha hela säsongen... Det har gjort att J20-laget har plockat in fler från J18 osv... Så A-lagets kräftgång har fått konsekvenser för fler lag.
Kommentera

Sv: SLUTSPEL 2013!
Lesky: jaaaaaaa! Bra jobbat damer och småkillar!
Kommentera

Sv: SLUTSPEL 2013!

Brynäs damer CHOCKERAR hockeysverige och slår ut storfavoriten Modo med 2-1 i matcher efter ett straffavgörande idag i Ö-vik. SM-final nästa helg mot AIK. Bäst när det gäller :)

U16 vidare i SM slutspelet liksom J18 - en riktigt bra Brynäsdag med andra ord!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: SLUTSPEL 2013!
Om man tycker att de gnälls på domare här, kan man läsa detta ;P

mittzonen.wildwestsupport.se/viewtopic.php?f=3&t=389
Kommentera

Sv: SLUTSPEL 2013!
Lindström: Vilken klasskillnad det är på HV, LHC och Skellefteå om man jämför med Brynäs, vi är inte ens i närheten. Tempo, passningar, skott, tacklingar, ja allt är mycket bättre. Om vi ska bli ett topplag o slåss mot dom lagen så lär det få jobbas till nästa säsong, hua!!!
Kommentera

Sv: SLUTSPEL 2013!
70 Rodrigues: Jösses vad Vinnerborg skämmer ut sig, IGEN.
Hiv gör vad dom vill, sena tacklingar & fegspel är tydligen deras adelsmärke.
Hade Bif gjort 10% av all den där skiten hade vi haft halva truppen avstängd.

Bedrövligt att det inte finns några som granskar domare.
Kommentera

Sv: SLUTSPEL 2013!
Sitter o kollar på HV71-Linköpings HC, vilket jävla tempo!!!
Kommentera

Sv: SLUTSPEL 2013!
70 Rodrigues: poängbäste spelare i slutspelet är ju en back :P
Kommentera


Sv: SLUTSPEL 2013!
Peja: Jaha? Tack för den åsiktsromanen. :)
Kommentera

Sv: SLUTSPEL 2013!
Steenm: "Snål och snål, alla kanske inte har samma inkomst som du själv? Även om du inte tycker det är dyrt för familjer så är det åtminstone det för mig. Då är dessa "olagliga streams" räddaren i nöden. Hoppas du njuter där i VIP-logen ikväll :)"

Du borde läsa mina inlägg bättre. Jag skrev uttryckligen att jag håller med om att biljettpriserna är höga, men att det inte är så dyrt som du skrev. Du hävdade att den billigaste sittplatsbiljetten går på 240 sek vilket var en förbannad lögn. Du borde verkligen ta reda på vad biljetter kostar innan du drar slutsatsen att det är för dyrt.
 
Jovisst, olagliga streams kanske är räddaren i nöden för den som är urfattig. Eller just det, då har man nog varken råd med internet eller dator. Men jag har full respekt och förståelse för att det finns personer som inte är beredda att lägga en enda krona på Brynäs. Att Supporta Brynäs är ingen medborglig plikt. Det blir däremot komiskt när folk kräver massa av klubben om de själva inte är beredda att bidra med en enda krona.

Sen tvivlar jag på att det finns något större samband mellan inkomst och de som streamar istället för köper matcherna. Min erfarenhet är att dessa personer är mer "ta än ge" även i andra sammanhang, men jag kan såklart ha fel. Det finns folk här som bor i Gävle och som streamar varenda match eftersom "de inte har råd" att köpa biljetter. När jag erbjuder dessa personer fribiljetter tackar de alltid nej på grund av bekvämlighet. Ni vet vilka ni är. Så jag tror nog att bekvämlighet och snålhet också kan vara faktorer, men visst finns det säkert folk som är helt urfattiga också.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: SLUTSPEL 2013!
Idag klockan 13.50 var 5258 biljetter sålda varav 552 på hemmastå. Blir nog mot 7000 ska ni se. 
Kommentera

Sv: SLUTSPEL 2013!
Linus Wickman: Är egentligen pest eller kolera att välja mellan svenska domare. Tycker kvalitén på dessa varit fantastiskt usel denna säsong... dessutom måste regelboken vässas till ordentligt inför nästa säsong.
Kommentera

Sv: SLUTSPEL 2013!
Peja: Snål och snål, alla kanske inte har samma inkomst som du själv? Även om du inte tycker det är dyrt för familjer så är det åtminstone det för mig. Då är dessa "olagliga streams" räddaren i nöden. Hoppas du njuter där i VIP-logen ikväll :)
Kommentera

Sv: SLUTSPEL 2013!
Sören Persson och Mikael Nord kommer döma Brynäs och saiks matcher.
Kommentera

Sv: SLUTSPEL 2013!
Steenm: Så hemmamatcherna struntar man att besöka eftersom det är för dyrt och tv-sändningarna ser man via olaglig stream eftersom... man är snål?

Jag håller med om att biljettpriserna är höga, men det är inte så dyrt som du tror för barnfamiljer.

På familjeläktaren kostar en biljett 190 sek för vuxen, och 70 sek för barn. Man ska ha jävligt många barn för att komma upp i fyrsiffrigt.
Kommentera

Sv: SLUTSPEL 2013!

Steenm:

Det är priset som måste vara om Basse ska ha 170' i månaden

Kommentera

Sv: SLUTSPEL 2013!

sylf: Håller med om att man vill ha fullsatt, men med tanke på att det är så sinnessjukt dyrt att gå på hockey idag är det fullt förståeligt. Den billigaste(!) biljetten går på 240:-, om man nu inte vill stå upp (vilket man inte vill). Tänk det priset gånger fyra för en barnfamilj och vi är snart uppe på fyrsiffrigt, inklusive allt crap som köps i arenabutikerna.

Tror de flesta tänker likadant; spara pengarna till mer "viktiga" matcher senare i serien/slutspelet. Första hemmamatchen i en kvartsfinal är alltid svårsåld. Alltid.

Tycker det är så sjukt jävla sorgligt att det ska vara så dyrt. Det för en produkt som knappast gjort sig värda av entrépengen på hemmaplan i år...

Kommentera

Sv: SLUTSPEL 2013!
tjugo8: Med årets spelkvalite är 1500 en bragd. Men man tycker ju Gävleborna borde inse att det är nu de verkligen behöver stödet!
Kommentera

Sv: SLUTSPEL 2013!
sylf:
Med årets hemmaspel är 6000 en succé
Kommentera

Sv: SLUTSPEL 2013!
Skitstöveln: Är det någonsin storpublik på första hemmamatchen i en kvartsfinalserie?
 
Kvällens resultat kommer nog att påverka torsdagens publiksiffra mycket.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: SLUTSPEL 2013!
Carl Lejonkräk: Allt under 7000 är fiasko i en kvartsfinal på en vardag. 
Kommentera

Sv: SLUTSPEL 2013!
Carl Lejonkräk: Kvartsfinal, det ska va över 8000!
Kommentera

Sv: SLUTSPEL 2013!
Skitstöveln: men då är frågan var gränsen för publikfiasko går? 6500?
Kommentera

Sv: SLUTSPEL 2013!
HappyX3: Mycket möjligt - nämnde bara att det verkar bli publikfiasko till torsdagens match. 
Kommentera

Sv: SLUTSPEL 2013!
Skitstöveln:vINNER VI IKVÄLL SÅ KAN DET BLI 6000
Kommentera

Sv: SLUTSPEL 2013!
Skitstöveln: var väl samma ifjol, Kvartsfinalerna sålde ju inte så mycket,  var i Semin publikfesten började!
Kommentera

Sv: SLUTSPEL 2013!
tjugo8: Enligt aftonbladet var det imorse ca 4500 biljetter sålda - två dagar innan match. Ingen vidare ljuv musik i mina öron.
Kommentera

Sv: SLUTSPEL 2013!

Skitstöveln:

Ser väl inte så illa ut på ticnet? De 8 sektionerna vid rödlinjen slutsålda samt ca 50% på övriga sektioner...folk bestämmer sig sent, många avvaktar säkert att det inte blir 1-9 ikväll

Eller har du annan info än ticnet?

Kommentera

Sv: SLUTSPEL 2013!
Verkar bli publikfiasko till matchen på torsdag! Måtte Brynäs vinna idag så det blir lite hockeyfeber i stan och som kan sätta fart på biljettförsäljningen.
Kommentera

Sv: SLUTSPEL 2013!

Ingen som sett detta?

Guldjakten Är på träningen och alla ser ut att vara med förutom Granström. Dennis Persson och Simon Bertilsson (!) har röda tröjor.

Tänk om det skulle vara så att dom har mörkat Berras skada och att han möjligtsvis skulle kunna spela några matcher nu på slutet...

Kommentera

Sv: SLUTSPEL 2013!
Zettergren: Inte lite efter med det?
Kommentera

Sv: SLUTSPEL 2013!

Steenm:

Kul för Silfverberg att avgöra matchen och få istid som nykomling.

Grymt bra och kylig straff på Lundqvist.

Kommentera

Sv: SLUTSPEL 2013!
70 Rodrigues: Kan vara bra för oss det, tidigare har andra spelare fått gått fram och dragit släden, nu när alla är tillbax kanske vissa spelare tänekr att någon annan gör det. Alltså börjar dom underprestera :D
 
Kommentera


Sv: SLUTSPEL 2013!
I Skellefteå är alla spelare spelklara för 1:a gången på hela säsongen.
Kommentera

Sv: SLUTSPEL 2013!
bradberry: kanske Emil Larsson kan ta Granis plats om det skulla behövas?
Kommentera

Sv: SLUTSPEL 2013!
bradberry: inte bra! 
Kommentera

« · 1572273 · »