Brynäs IF

714194 inlägg · 7953 ämnen

Slutspelet 08/09

« · 1136808 · » Till forumet


Sv: Slutspelet 08/09
Peja: Det är sådan klasskillnad på lagen så att det inte finns...Om Brynäs vinner en enda match i denna kvartsfinal så är dom aktuella för Svenska Dagbladets bragdguld!
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
sylf: Sverige gjorde väl ingen godkänd i VM 94 heller, de vann ju inte.
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
sylf: Nej, men jag vet hur du resonerar, att gå i clinch med dig om hur man ska se på dagens insats lär bli fruktlös.
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
rafalski:
Oj den här stämningen hade jag INTE väntat mig efter sett klart på matchen.
Jag fattar inte riktigt...trodde ni på allvar att vi skulle kunna rubba FBK??? är det därför ni är besvikna och förbannade??? Som jag sagt tidigare, tar vi EN match av dom i den här serien ska vi vara jäkligt stolta!!
Insatsen idag då... ja, nog faan har jag sett sämre i år...mycket sämre...enda jag kan klaga på är väl egentligen linds och definitivt Widings frilägesavslut.
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
Strålande match av Brynäs. Färjestad är ruggigt bra men vi hade dem på gaffeln. Visst hade jag hoppats på en vinst men idag räckte Brynäs helt enkelt inte till trots at de spelade på topp.

Jag är stolt över Brynäs men givetvis inte nöjd över resultatet.

Man tänker...tänk om Oves stålpskott gått in, tänk om Widing satt den i två mot ett läget eller Dixon i friläget eller om det där olyckliga bytet i andra inte skett....

Nä fy fan bara att glömma detta och ta en vinst i nästa i stället.
Hellvete vilket tempo och vilken kamp, jag älskar slutspel.

Må Brynäs vinna sm igen innan jag dör.


God natt.
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
Davey_22: "Godkänd insats om man ska se på det nyktert och någrolunda vuxet."

Har jag missat nåt? Vann vi?
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
Davey_22: Jag håller med. Visst skapade inte Brynäs speciellt många målchanser men det gjorde ju inte Färjestad heller. Det var inte den typen av match där det är målchans i varannat byte.
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
AVGÅ: Ditt sätt att älska gör att jag hoppas du är singel.
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
Så jävla löjligt att snacka om laget inte har nåt kunnande o s v, det här laget gjrode en riktigt jävla bra grundserie sett till förutsättningar och förväntningar.

Idag slet dem hårt och kämpade men blev utmanövererade av ett riktigt skickligt lag. Inget snack.

Men hade Oves stolpskott slinkit in kanske det sett annorlunda ut ?

Godkänd insats om man ska se på det nyktert och någrolunda vuxet.
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
Klart att man kan kritisera coachingen, men jag tycker att den simpla anledningen till att Brynäs förlorade ikväll var att man helt enkelt har betydligt sämre spelare än Färjestad. Deras spelarmaterial är mycket bättre. Det krävs att Brynäs har enormt flyt för att vinna mot ett sånt lag.
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
AVGÅ: Det var aldrig ett alternativ att stoppa Markström från att spela JVM.
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
rafalski: Jag älskar Brynäs vad älskar du?
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
sylf: Aha Åfan, men kan se lite dumt ut med 2 målisar..
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
Lindström: "Våga BÄNKA å köra på dom som VILL något.."

Man får ju inte spela 2 mot 5!!!
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
AVGÅ: Så jävla svårt kan ju det inte vara att slå EN passning eller dumpa pucken åt det håll som medspelare åker mot?

Eller är det för mkt överkurs kanke??!!
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
Lindström: Nästa gång jag får se Widing inträda en match i Brynäs färger så vet jag att jag kommer att få se juniordribblingar som slutar i att motståndaren får pucken!

Skänk honom till Leksand eller Mora NU!!!!!
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
Det var fan "One man show" på flera gubbar idag, ta tex när Sandin å Widing kommer 2 mot 0 vad gör Widing jo skjuter när han har passerat förlängda mållinjen...

Cz måste väl se vilka som inte kan slå EN passning til rätt adress (L Jonsson) eller klarar av att spela för laget en kväll som denna..


Våga BÄNKA å köra på dom som VILL något..
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
Brynäs hade svårt att skapa vassa lägen....Tycker dock att Brynäs var minst
lika bra som Färjestad i större delen av matchen..Men det spelar väl ingen roll
nu...bara bryta ihop o komma igen..Tycker klacken var extra bra idag
men det kanske var för att jag tog i lite o sjöng med...
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
AVGÅ: Att du orkar ösa ur dig så mycket skit, visst fan svider torsken men lite sansad kan du väl försöka vara. Tipset kvarstår, ta tio djupa andetag.
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
Bissett19: Jasså var det??
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
AVGÅ: Jag dömde också ut Limpan, men han har gett tillbaka en pungspark, den tar jag!
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
Ja idag var det ett antal spelare som skulle ha bänkas redan efter andra perioden. Varför i helvetet bänkar man Silverberg så en ISKALL Widing får köra dubbla byten?

PP-FY FAN.. Ställ in 5 koner så har dom snabbare puck tempo.
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
70 Rodrigues:

Det var ju det jag skrev.
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
Bissett19: Hjälper inte, han fattar inte ändå och OM han gör det så köper han bara fel.....moment 22 med honom kvar!
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
65selander: Jag förstod det, Lindbäck är bra, Markström
är bra, problemet ligger i att de inte får rätt coaching från en UGL/FIRO tränare som inte vet hur man stavar till modern hockey. Ett stort generalfel var att BIF släppte Markan till JVM. Alla som har någon minsta koll på hur BIF fungerar vet att man INTE ska skicka talanger från BIF till någon form av landslagsspel innan dom gjort sitt jobb i BIF. Man får bara tillbaka sopor!

INGEN skugga skall fall över varken Markan eller Limpan!!! Jag dömde ut Limpan tidigt på säsongen, och han har gett mig en käftsmäll som svar så det heter duga - ingen är gladare än jag.

Limpan var flawless i kväll, "period".
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
Bissett19: Tyvärr så räcker det inte med bara hjärta när det inte finns något kunnande.
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
sylf:

Hjärtat var det inget fel på idag,Brynäs räcker inte till helt enkelt.

Vi får hoppas att nån berättar för Sundlöv att det måste handlas tills kommande sässe.
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
70 Rodrigues: Ehh, ja något! Men har man en nolla som bygger lag så blir det så här.
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
sylf: Nollade, så jävla sorgligt, pinsamt rättare sagt.
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
AVGÅ: Det jag reagerade på var detta som du skrev " två ruskigt dåligt coachade juniormålisar "
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
AVGÅ: Man kan konstatera att samtliga lag placerade 5-8 visade hjärta och vann.......utom ett, som valde att urinera på fansen.....
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
65selander: Lindbäck gjorde faktiskt inga fel i dag enligt mig! Trots en felfri målis så stod FBK med ena armen mot sargen och pissade oss i ansiktet.
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
sylf: Japp ingen skugga över Lindbäck liten smolk på markeringsmissen vid 0-1.

FBK var helt enkelt bättre i att vårda puck och skapa tryck i offensiv zon.

Guten Nacht
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
AVGÅ: ok, snälla!!
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
sylf: Seri - fucking - jävla - öst! Sunklöv MÅSTE gå!

Samtliga här inne, inklusive Huge, skulle på ren sannolikhet göra bättre värvningar än honom.

Vad är problemet? Har han hållhakar på ALLA eller?

Han har ensam dragit Brynäs i smutsen hårdare än samtliga motståndare under flera års tid.

Han står och slåss med motsåndarspelare i utgången under match.

Han uppmanar organisationen att hylla motståndaren i kvarten sista matchen innan spelet ska börja.

Och han är fortfarande kvar!

wTF är problemet. Be mig så kommer jag och lyfter ut idioten från kontoret i morgon och installerar Huge!
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
Kramkalas i Delfinen...
56.03 2 min LHF 43. OBSUT, Jaroslav HOLD
56.03 2 min FHC 11. KAHNBERG, Magnus HOLD
54.03 2 min FHC 65. KARLSSON, Erik TRIP
54.03 10 min FHC 65. KARLSSON, Erik ABUSE
50.25 20 min FHC 84. BLOMDAHL, Patric GA-MI
50.25 20 min LHF 8. EJDEPALM, Johan GA-MI
50.25 2 min LHF 27. LINDQVIST, Robin ROUGH
50.25 2 min FHC 12. FABRICIUS, Karl ROUGH
50.25 5 min FHC 84. BLOMDAHL, Patric ROUGH
50.25 2 min LHF 27. LINDQVIST, Robin ROUGH
50.25 2 min FHC 12. FABRICIUS, Karl ROUGH
50.25 5 min LHF 8. EJDEPALM, Johan ROUGH
49.41 2 min FHC 41. HEDMAN, Oscar ROUGH
49.41 10 min FHC 41. HEDMAN, Oscar ABUSE
49.41 2 min LHF 25. BARTECKO, Lubos ROUGH
49.41 10 min LHF 25. BARTECKO, Lubos ABUSE
49.41 2 min FHC 24. ANDERSSON, Niklas ROUGH
49.41 2 min LHF 7. SANDSTRÖM, Jan ROUGH
48.11 2 min FHC 67. POHL, John ROUGH
48.11 2 min FHC 67. POHL, John CROSS
48.11 2 min LHF 52. PHILIPP, Radek ROUGH
47.16 2 min LHF 14. CHABADA, Martin KNEE
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
65selander: Lindbäck och försvaret får godkänt idag. Släpper man in ett mål så ska man fan kunna vinna matchen......Brendl.........Dumlöv........Idiot......Avgå.......
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
AVGÅ: Vad gjorde Lindbäck för fel idag enl dig?
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
dreamland: Nej, det hade varit bättre med ingemansland. Nu pissar dom bara på oss och pengar har vi ingen nytta av, dom går inte till nåt vi har glädje av i alla fall. Sunklövs videoungrare alt täppa till hål. För mig är det skitsamma.
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
Bara av att se de sista 5 minuterna i Timrå-Hv så inser man att vi inte har nåt i ett slutspel att göra.....oj oj oj vilket tempo
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
Svanru: Skojar du eller?

Brynäs kommer till Karlstad med ett lag bestående av en idiot till tränare som tror att "dump and chase" är ett framgångskoncept, tre pensionärer, en ungrare, två J19 spelare, två ruskigt dåligt coachade juniormålisar och 15 avdankade AS spelare.

Mycket tuff andra match i Karlstad?

Moahahahahahahahahahhahahahahahaahah...
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
Samtidigt så måste man väl ändå ta i beräkning att Färjestadz spelarbudget är avskyvärt mycket högre än Brynäs. Olika förutsättningar helt enkelt.
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
Svanru: Ni var ju mycket tungre än vad våra spelare samt att ni kunde hålla i pucken. Förstår inte varför man åker till Karlstad egentligen på lördag. Är det för att man vet resultatet redan ;-)
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
AVGÅ: Ta tio djupa andetag, lugn det är sex matcher kvar;-).
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
AVGÅ: Ja, Sunklöv är nog riktigt riktigt nöjd med sig själv och sitt arbete. Jävla sopor!!
PP totalt värdelöst, knappt Div1 mässigt. Impotenta som ett pojklag framför mål. Dom äckliga jävla mupparna behöver inte ens förta sig för att vinna.
Men slår man upp tidningarna i morron så står det säkert nån pajas från Brynäs där och säger "det här är inte över än, det är många matcher kvar, vi ska vända det här"
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
AVGÅ: Nej Brynäs kämpade riktigt bra tyvärr räcker det inte. Ni måste prestera långt över eran förmåga för att ha en chans att vända detta.
Bra match mycket kämpa och jag ser fram emot en mycket tuff andra match i Karlstad. Ha det
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
Davydkin: Jag har inte sett en hel match med brynäs i år tidigare.

Herresatansjävlar vad dåligt det va totalt pinsamt.Håller med AVGÅ,GUSTEN SYLF och alla andra här inne som har skrikigt sig hesa hela året.
PINSAMT VAR DET!!!!
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
dreamland: Är du född i går eller?
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
dreamland: Tänk att man hetsar upp sig så egentligen, vi spelar ju ändå SM-kvart mot seriesegraren med ett lag byggt för att om möjligt undvika kvalserien. Man ska väl egentligen njuta bara hela tiden
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
Lämna WO NYSS!!!!!!

Brynäs vände ut och in på sig själva, stod på huvudet och åkallade samtliga hockeygudar.

Färjestad stod med ena handen mot sargen och pissade rätt i ansiktet på Brynäs.

Precis som jag förutspådde att Markström skulle komma tillbaka som ett såll efter JVM så säger jag nu följande:

-> OM Brynäs fullföljer den här kvartsfinalserien kommer samtliga juniorer och även vissa andra i Brynäs att var såna jävla sopor nästa år!

Slå upp tidningarna i morgon och läs alla självgoda jävla as skriva ner Brynäs totalt.

Vi är i nuläget hela HockeySveriges pajastomtar!

Jag är så jävla ledsen så det finns inte! Detta är den ultimata nedpissningen av klubbmärket. Var hittar Sunklöv alla pajaser, från tränare ner till materialare?????????????????????????
Kommentera

« · 1136808 · »