Brynäs IF

713200 inlägg · 7953 ämnen

Slutspelet 08/09

« · 1136955 · » Till forumet


Sv: Slutspelet 08/09
AVGÅ: De som säger att Brynäs inte borde ha släppt Markan till JVM saknar verklighetsuppfattning. Wikegård säger vad som helst för att skapa rubriker och Masken kunde ju inte ens reglerna när han coachade Leksand. Att inte släppa Markström till JVM var av många anledningar aldrig något alternativ och därför är hela diskussionen idiotisk. Att tala i hypoteser som t.ex att BÅG skulle kräva spelare till träningsläger mitt under brinnande SM-slutspel är bara oseriöst.

Däremot tycker jag att man borde försöka tajma in någon annan EHT-turnering till JVM. Då är det ju landslagsuppehåll. Det skulle passa bra för alla inblandade parter. Även om ett landslagsuppehåll inte är lika långt som ett JVM så skulle JVM-spelarna inte missa lika många seriematcher.
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
AVGÅ: OK, då får jag väl se fram emot ytterligare komplimanger till våra kära spelare i de kommande matcherna.


God Natt!
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
JanT: Jag tycker att det har varit ett ständigt återkommande problem under Sundlövs tid som sportchef. Att Brynäs har vägt för lätt rent fysiskt. Man har alltid haft en av de minsta trupperna i hela elitserien. Jag hade köpt det om man hade haft ett otroligt skridskostarkt lag som t.ex Timrå men så är ju inte fallet. Man har för många gråa spelare. En sån som Anton Hedman hade varit guld värd i kvällens match. Sundlöv verkar vara besatt av 180/80 spelare.
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
Detta blir tufft. Räknade till två klara målchanser för Brynäs på hela matchen. Oves stolpskott i början och Hansens i slutet på tredje.
19 skott på mål är för dåligt.
Bra tryck på klacken i första perioden, såg ut som att det var fler än 6011 på plats.

Maten var ju god iaf...
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
JanT: Jag ber att få korrigera herrn, "jag har kastat ur mig all möjlig skit om BIF i över 7 år".

Och jag kommer att fortsätta ända tills mina förväntningar är uppnådda.
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
AVGÅ: Du har kastat ur dig all möjlig skit om BIF i över 2 timmar när du på förhand insett att BIF inte har en chans att rubba FBK.

DET finner jag och många med mig som ett något märkligt beteende.
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
JanT: Inte alls, jag är den förste att begripa det.

Verkar jag ha uttryckt något annat?
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
Huge: Amen, broder.

Att det ska vara så svårt att undvika "Avgå Sundlöv" i varannan mening. ;-)
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
JanT: Jag säger som Stenmark:

"Int´lönt å förklar´för en som int´ begrip..."
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
AVGÅ: Jag är INTE nöjd med Brynäs insats.

Men, varför spy ur sig skit i över 2 timmar när vi alla vet att chansen att rubba FBK över 7 matcher är mikroskopisk.

Spelarna kämpade på efter bästa förmåga, men räckte inte till idag!

Ska det vara så j-a svårt att begripa!!!
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
Peja: "Ett problem är väl att den här Brynästruppen inte är byggd för slutspelshockey."

Håller med dig till fullo! Det märktes tydligt att vi saknade tyngd i anfallsspelet. Andra perioden var särskilt talande, när man väl fått upp pucken från försvarszon fumlades den omgående bort i anfallszon. Förmågan att trycka fast pucken och skapa långa anfall räcker inte till mot ett lag som FBK.

PP-spelet var även det undermåligt, för dålig rörelse och för långsamt pucktempo. Natt & Dag jämfört med FBK.

Nåväl, vi spelade smart i defensiven och Lindbäck var bra när han väl prövades. Som Huge påpekar hade det nog blivit en annan match om Oves stolpskott gått in.
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
JanT: Kul för dig att du trivs och är nöjd med Brynäs insats.

Själv är jag avundsjuk på dig, och önskar att jag också kunde trivas.

Du vinner.
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
Peja: Visst är det så.
I ett slutspel behövs lite fler spelartyper som ex Granström och även lite mer tyngd rent fysiskt.
Men nu är ju läget som det är och då får man försöka spela efter de förutsättningar som råder.
På lördag hoppas jag att Färjestad spelar lite mer offensivi i kraft av hemmaplan, vilket gör att våra chanser ökar.
Men då gäller det att hålla tätt bakåt när dom kommer ångande och sen utnyttja spelvändningarna och de målchanser som dyker upp.
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
AVGÅ:

"Det är klasskillnad mellan lagen helt enkelt - har jag missat det?"

"Ser det ut som jag missat det i mina inlägg?"

Ja, man börjar ju att undra hur det är ställt efter att du kräkts på allt som har med Brynäs IF att göra i över 2 timmar.


En sak till;

"Att vi någon gång under en period på 10 år lyckas bevisa i ett avgörande sammanhang att vi duger något till."

Vi har överlevt 3 kvalserier, det kan man väl med visst fog definiera som ett "avgörande sammanhang"?
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
Peja: Jag vet inte om du följer med i media, men många s k experter (t ex Masken Carlsson, Wikegård m fl) gick på eget bevåg ut och skrev/talade om det olyckliga kring om BIF skulle släppa Markan till JVM. Många uppmanade BIF att vägra släppa honom också. Sök på nätet så får du se själv.
Det finns inga tydliga "regler" kring detta som är hållbara. Hur skulle det se ut om B-Å mitt under slutspels finalen får för sig att kalla Richard Wallin till ett träningsläger i Vietnam? Tror du FBK skulle släppa honom?
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
Huge: Ett problem är väl att den här Brynästruppen inte är byggd för slutspelshockey. Det blir inte så blodigt när spelare som Lauritzen och Ove Molin "stångar sig blodiga". Brynäs saknar tyngd. Brynäs saknar spelare som tar striden framför motståndarkassen. Det var ju därför som man värvade t.ex Kyle Wanvig och antagligen till viss den även Janos Vas men dessa är ju inte i laget nuförtiden.
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
AVGÅ: Jag hoppas du skämtar med att Brynäs borde ha brytit mot reglerna och stoppat Markström från att spela JVM. Att stoppa spelare från att spela JVM skulle förmodligen vara det effektivaste sättet att få alla föreningens lovande spelare att byta klubb.
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
JanT: I dagisanalytikerns ologiska värld funkar det så att det lag man klassat som sopor och öst galla över, självfallet bör spöa ett lag som Färjestad alla dar i veckan.
Trots att man förfogar över ett gäng AS-spelare utan vare sig klubbhjärta eller kunnande....

Inte mkt att säga om resultatet idag, även om det trots allt var match fram till slutminuten då dom avgör i tom kasse.
Vår chans i en sån här match är att få första målet och sen kunna spela tajt samtidigt som vi utnyttjar de chanser vi får.
Nu fick vi stånga oss blodiga mot ett kompakt och mkt skickligt spelande försvar, som inte bjöd på mkt.
När FBK spelar så här så är dom nästintill omöjliga att slå för vilket annat lag som helst.
Positivt är att vi jobbar stenhårt matchen igenom och aldrig ger upp.
Negativt är vårt PP, som inte ser bra ut.
Eller så är det deras BP som håller mkt hög klass vilket gör oss sämre, sas.

I en sån här match syns det att vi ligger efter vad gäller tyngd och individuell skicklighet hos spelarna.
Vi måste iaf upp ett snäpp ytterligare för att kunna ta nån eller några matcher, annars ser det mörkt ut.
Man blir mer och mer irriterad över att vi inte vann i sista omgången eftersom vi då sluppit möta vår skräckmotståndare nr 1.
Är övertygad om att vi haft en jättechans att gå till semi om vi fått möta nåt annat lag i kvarten.
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
JanT: Jaa, vad förväntar jag mig egentligen?

1. Att Sundlöv sparkas, eller avgår frivilligt.
2. Att vi någon gång under en period på 10 år lyckas bevisa i ett avgörande sammanhang att vi duger något till.
3. Att vi under en period, bestående av längre än 4 inledande seriematcher, kan visa att vi har ett stabilt spel.

Det är väl ungefär dessa, i eget tycke blygsamma, förväntningar jag har.

Det är klasskillnad mellan lagen helt enkelt - har jag missat det?

Låt mig få bemöta det med en motfråga:

Ser det ut som jag missat det i mina inlägg?

Fler frågor?
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
AVGÅ: Ta och lugna ner dig lite för f-n!

Vad har du för förväntningar egentligen?

Bara att ta sig till slutspel är en bragd med detta lag!

Det går inte att klaga på kämpainsatsen idag, förmågan att rå på FBK finns helt enkelt inte.

Det är klasskillnad mellan lagen helt enkelt - har du missat det?
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
Peja: Vad betydde, och kommer någonsin, Oscar Möller att betyda för L. A. Kings i jämförelse med vad Markström betytt för Brynäs?

Jag hoppas att du skämtar med det inlägget...
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
Horace76c: jaha, där rök chansen att förstärka laget med klass-spelare som Djoos...

Aftonbladet uppmanar till förnedring:

"SNACK: Tar Brynäs ens en enda match mot Färjestad? Är matchserien över redan nu? Snacka slutspel här! "

Och det är inget mot vad vi kommer att få läsa i morgon!
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
65selander:
Lite synd att BIF fortsätter att skuta sig i fötterna hela tiden...har hört att han gjorde ett jäkla bra jobb på hockeygym (Ungarna älskade honom visst) och att han gjorde bra ifrån sig i U16 (det kan jag vara ute o cykla om...att han haft U16 alltså)
MEEEEN, han släpper vi!!! PUCKON!
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
65selander:
Hell dig Djoos, hell dig!
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
Liten off topic från sängen. Djoos tar över Sundsvall
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
Horace76c:
Såg förresten att det är skottpengar på Thörnberg..nån som vill ha en slant för att göra slut på eländet för Niclas Andersson??? Vet inte om det är pga av -99 men jag blir fan illamående så fort jag ser karln...för att inte snacka om hur jag blir när han öppnar limpsaxen!!
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
Horace76c: Ja dom lira en riktig borta hockey.
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
Lindström:
Ska väl iofs tillägga att jag tycker att FBK inte gjorde nån bra match OFFENSIVT...defensivt tyckte jag det var vitklädda överallt jämt..då där gjorde dom en reko insats.
FBK bra för mig är när dom kör på och utdominerar med offensiv...vilket sätt jag vant mig att se dom på..
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
Bissett19: Precis, det står juniorcoacher runt om i Sverige och garvar åt Brynäs insats.

Lämna WO NU!!!

Stoppa förnedringen!!!
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
Horace76c: "Hade inför säsongen förhoppningar att slippa kvala, så jag är tyvärr ganska nöjd med det jag fått..."

Samma lika här tyvärr.

Som sagt hoppas på att dom inte åker ner & åker på en 7-0 x3 torskar.
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
Lindström:
Hur det här slutar vet ju alla (kom igen...lägg av om ni tänker skriva annat)
Men jag skulle bli jäkligt glad om vi kunde stå upp BRA mot FBK i alla 4 (förhoppningsvis, men inte troligt fler) matcherna och inte råka ut för nån 6-1 förlust eller så.
Hade inför säsongen förhoppningar att slippa kvala, så jag är tyvärr ganska nöjd med det jag fått...
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
Bissett19: En av de bättre...
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
sylf:

Jo han var felfri ikväll.
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
sylf: HAHAHAH såpass alltså..
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
Lindström: 17 Daniel Hermansson LD 4 0 0 0 0 0 00:00 0 0 0
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
Tyckte vi gjorde det okej, inte mer. Vore kul att bli överraskad på lördag när man landar i Sverige igen, men vi får väl se..plus till Sandin, Lindbäck och Lasse Jonsson
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
70 Rodrigues:

Bäcklin undrar också varför inte Thegel o Rödin får spela i A-laget?

nyheter24.se/sport/blogg/niklas-wikegard/
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
Horace76c: Ja först 10 min var det bästa jag sett Bif presterat, men som sagt vi saknar spetsen.
Ta Linds friläge.. eller Molins skott i stolpen.

Med en tunn trupp måste sånna puckar gå in för att vi ska kunna haka på. Sen kan man ju kräva en del mera av våra "etablerade" spelare idag. Nån som vet hur många minuter istid Herman hade idag?
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
arnio: Kunde jag så skulle jag avgå frivilligt som Brynässupporter. Nu ligger problemet i att jag inte kan det så jag går inte ens att skänka bort.
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
70 Rodrigues: Samma kille som har hur många sm-guld ? vad vet han om slutspel egentligen...hmm.

Säger inte att jag sitter inne med 100 % rätta åsikter, men Wikegård ser jag inte som nån auktoritet på området.
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
70 Rodrigues:
Normalt suger jag in varenda ord Niclas säger och låter dom klinga som ljuv musik i mina öron, men idag har han fel...Brynäs gjorde ingen dålig match.
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
70 Rodrigues: "Brynäs gör en riktigt dålig slutspelsmatch enligt Wikegård."

Onyanseradläktarcoachdysterkvistgamnacke!!
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
sylf: Ja, jag vet att du sågar laget vid förlust, hur det än ser ut. Jag ser inte det likadant. Jag respekterar ditt sett att se saken...men delar den inte alls.
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
Lindström:
Skönt att se att det finns andra som kan se matchen från en lite mer nykter vinkel... inte Uber-trash-talk-amfetamin-dopat-negativt..
Ok insats från brynäs som sagt, FKB var DEFINITIVT inte bra, och det känns som att skulle vi tagit nån match skulle det varit i kväll...innan dom vaknar på allvar:(
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
AVGÅ: Los Angeles Kings släppte Oscar Möller, men det är klart, vad är egentligen L.A Kings i jämförelse med Brynäs... Skämt åsido, Markström var inte överkvalificerad. Och han ville spela själv. Och det är tveksamt om det överhuvudtaget går att stoppa spelare från landslagsspel enligt reglerna. Det går åtminstone inte i dagsläget när Hockeyligan och hockeyförbundet försöker samarbeta i dessa frågor.
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
Davey_22: "Godkänd insats om man ska se på det nyktert och någrolunda vuxet."

Brynäs gör en riktigt dålig slutspelsmatch enligt Wikegård.
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
Davey_22: Japp, allt är svart eller vitt, i synnerhet i ett slutspel där det inte delas ut poäng. Jag hade hellre sett en ÄNNU sämre match, där dom vann.
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
AVGÅ: "Nästa gång jag får se Widing inträda en match i Brynäs färger så vet jag att jag kommer att få se juniordribblingar som slutar i att motståndaren får pucken!

Skänk honom till Leksand eller Mora NU!!!!!"

Korrigering innan jag säger godnatt.
Avgå kan vi skänka till Leksand eller Mora ty den typen av fans förtjänar de men inte Brynäs.

God natt.
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
Davey_22: Du kan väl inte mena på fullt allvar att Fbk spelade bra idag? Dom var minst dåliga möjligtvis.

Men visst många av Bif spelarna visade att dom ville något, medans några åkte å gömde sig.

Sorgebarnet heter PP, utan att överdriva så sköt det väl i snitt 1 skott mot mål i varje PP vi hade, å det duger inte på långa vägar.

Sen visst kul att vi inte lirar kval, men nu när vi är i SLUTSPEL kanske man ska visa det (gäller ALLA spelarna).
Kommentera

Sv: Slutspelet 08/09
Peja: Bull - FUCKING - shit !!!

Klart Brynäs kunnat vägra att släppa Markan till JVM. Han var överkvalificerad till det! Kunde Linköping vägra ut underkvalificerade spelare till tre kronor kan BIF vägra ut överkvalificerade spelare till JVM!

I den formen Markan var i då var han Sveriges i särklass bästa målis. Skulle han göra en landslagsinsats var det enda som kunde komma i fråga tre kronor - "final"!!!!!

Att han blev kallad till JVM var inget annat än en ren och skär FÖRNEDRING!
Kommentera

« · 1136955 · »