1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742831 inlägg · 7967 ämnen

Slutspelet 08/09

Sv: Slutspelet 08/09
Hård:

Mer istid åt Sundström-Lind-Alcén.

Bissett19: Mer istid till Janne Larsson!!!

AVGÅ: Arbetsinsatsen och inställningen helt OK, men vi räcker inte till!!!

Uselt PP med lågt pucktempo och alldeles för många tappade puckar/dåliga uppspel för att vi på allvar skall kunna hota FBK.

Bra insats av Lind, med lite mer tempo i kroppen kan det bli riktigt bra. Men oj vad vi har saknat en spelare av hans snitt.

Skulle Thörnberg bli avstängd så kan han ju alltid satsa på att bli skådespelare. Han verkar ju ha tallang!

Hård: Uttjatat men, en Brendl hade varit värd massvis med poäng den här säsongen. Dumlöv är en skruvad människa.

Nu lär vi få några BP i tredje. Hoppas vi kan lyfta spelet, såg bättre ut i slutet av andra. KRIGA!

sylf: hur det är är så lär vi få in en målskytt med en gnutta teknik iaf......man såg ju på widde när han gick över blå att han inte tänker passa och att han kommer att sjkuta i bröstet på gustafsson

Domaren är gôôr bra :)
sicken fegis

dreamland: Återigen ett fantastiskt PP!!! FY FAN!!!!

Svanru:

Ni får snart ett PP!

Bissett19:

Upp med pucktempot! För helvete!

Bissett19:

Underbara passningar av Lauritzen...

rackham: Slut rutan, viljan finns men vi saknar förmågan....

Det hade behövts en seger idag.

rackham:

Första mållösa matchen hemma denna säsong?
Bra tajming!!

NOT!!!

rackham: Kämpainsatsen kan man inte klaga på iaf. Men fattar inte Sundlöv att vi MÅSTE ha in offensiv kraft till nästa säsong så kan vi lika gärna skita i det. Fan tragiskt hur impotenta vi är framåt.

rackham: Värdelösa PP liksom FBK var fruktansvärt bra i BP. Värdelös puck kontroll utav Brynäs i 2:a. Widing puck kåt som få.

En dag som övrigt....

rackham: känns ju som att de kunde spelat lite andra spelare på slutet om man ser till vilka som var heta idag......Sandin bäst idag enligt mig iaf

65selander:

Hoppas Mormor ser skillnaden på grundserie och slutspel...

Gusten: Ut med Dixon och använd pengarna till en riktig förstecenter. Grovjobbare går det 13 på dussinet. Farbror Lind kan få leda 4:e linan!

Det är främst det pinsamt usla PP-spelet som gör att vi torskar idag. Under hur mycket mormor reflekterar över det i sina planer för nästa säsong.

Impotent PP och en iskall Widing så blir det inga mål.

Lämna WO NYSS!!!!!!

Brynäs vände ut och in på sig själva, stod på huvudet och åkallade samtliga hockeygudar.

Färjestad stod med ena handen mot sargen och pissade rätt i ansiktet på Brynäs.

Precis som jag förutspådde att Markström skulle komma tillbaka som ett såll efter JVM så säger jag nu följande:

-> OM Brynäs fullföljer den här kvartsfinalserien kommer samtliga juniorer och även vissa andra i Brynäs att var såna jävla sopor nästa år!

Slå upp tidningarna i morgon och läs alla självgoda jävla as skriva ner Brynäs totalt.

Vi är i nuläget hela HockeySveriges pajastomtar!

Jag är så jävla ledsen så det finns inte! Detta är den ultimata nedpissningen av klubbmärket. Var hittar Sunklöv alla pajaser, från tränare ner till materialare?????????????????????????

dreamland: Tänk att man hetsar upp sig så egentligen, vi spelar ju ändå SM-kvart mot seriesegraren med ett lag byggt för att om möjligt undvika kvalserien. Man ska väl egentligen njuta bara hela tiden

dreamland: Är du född i går eller?

Davydkin: Jag har inte sett en hel match med brynäs i år tidigare.

Herresatansjävlar vad dåligt det va totalt pinsamt.Håller med AVGÅ,GUSTEN SYLF och alla andra här inne som har skrikigt sig hesa hela året.
PINSAMT VAR DET!!!!

AVGÅ: Nej Brynäs kämpade riktigt bra tyvärr räcker det inte. Ni måste prestera långt över eran förmåga för att ha en chans att vända detta.
Bra match mycket kämpa och jag ser fram emot en mycket tuff andra match i Karlstad. Ha det

AVGÅ: Ja, Sunklöv är nog riktigt riktigt nöjd med sig själv och sitt arbete. Jävla sopor!!
PP totalt värdelöst, knappt Div1 mässigt. Impotenta som ett pojklag framför mål. Dom äckliga jävla mupparna behöver inte ens förta sig för att vinna.
Men slår man upp tidningarna i morron så står det säkert nån pajas från Brynäs där och säger "det här är inte över än, det är många matcher kvar, vi ska vända det här"

AVGÅ: Ta tio djupa andetag, lugn det är sex matcher kvar;-).

Svanru: Ni var ju mycket tungre än vad våra spelare samt att ni kunde hålla i pucken. Förstår inte varför man åker till Karlstad egentligen på lördag. Är det för att man vet resultatet redan ;-)

Samtidigt så måste man väl ändå ta i beräkning att Färjestadz spelarbudget är avskyvärt mycket högre än Brynäs. Olika förutsättningar helt enkelt.

Svanru: Skojar du eller?

Brynäs kommer till Karlstad med ett lag bestående av en idiot till tränare som tror att "dump and chase" är ett framgångskoncept, tre pensionärer, en ungrare, två J19 spelare, två ruskigt dåligt coachade juniormålisar och 15 avdankade AS spelare.

Mycket tuff andra match i Karlstad?

Moahahahahahahahahahhahahahahahaahah...

Bara av att se de sista 5 minuterna i Timrå-Hv så inser man att vi inte har nåt i ett slutspel att göra.....oj oj oj vilket tempo

dreamland: Nej, det hade varit bättre med ingemansland. Nu pissar dom bara på oss och pengar har vi ingen nytta av, dom går inte till nåt vi har glädje av i alla fall. Sunklövs videoungrare alt täppa till hål. För mig är det skitsamma.

AVGÅ: Vad gjorde Lindbäck för fel idag enl dig?

65selander: Lindbäck och försvaret får godkänt idag. Släpper man in ett mål så ska man fan kunna vinna matchen......Brendl.........Dumlöv........Idiot......Avgå.......

Kramkalas i Delfinen...
56.03 2 min LHF 43. OBSUT, Jaroslav HOLD
56.03 2 min FHC 11. KAHNBERG, Magnus HOLD
54.03 2 min FHC 65. KARLSSON, Erik TRIP
54.03 10 min FHC 65. KARLSSON, Erik ABUSE
50.25 20 min FHC 84. BLOMDAHL, Patric GA-MI
50.25 20 min LHF 8. EJDEPALM, Johan GA-MI
50.25 2 min LHF 27. LINDQVIST, Robin ROUGH
50.25 2 min FHC 12. FABRICIUS, Karl ROUGH
50.25 5 min FHC 84. BLOMDAHL, Patric ROUGH
50.25 2 min LHF 27. LINDQVIST, Robin ROUGH
50.25 2 min FHC 12. FABRICIUS, Karl ROUGH
50.25 5 min LHF 8. EJDEPALM, Johan ROUGH
49.41 2 min FHC 41. HEDMAN, Oscar ROUGH
49.41 10 min FHC 41. HEDMAN, Oscar ABUSE
49.41 2 min LHF 25. BARTECKO, Lubos ROUGH
49.41 10 min LHF 25. BARTECKO, Lubos ABUSE
49.41 2 min FHC 24. ANDERSSON, Niklas ROUGH
49.41 2 min LHF 7. SANDSTRÖM, Jan ROUGH
48.11 2 min FHC 67. POHL, John ROUGH
48.11 2 min FHC 67. POHL, John CROSS
48.11 2 min LHF 52. PHILIPP, Radek ROUGH
47.16 2 min LHF 14. CHABADA, Martin KNEE

sylf: Seri - fucking - jävla - öst! Sunklöv MÅSTE gå!

Samtliga här inne, inklusive Huge, skulle på ren sannolikhet göra bättre värvningar än honom.

Vad är problemet? Har han hållhakar på ALLA eller?

Han har ensam dragit Brynäs i smutsen hårdare än samtliga motståndare under flera års tid.

Han står och slåss med motsåndarspelare i utgången under match.

Han uppmanar organisationen att hylla motståndaren i kvarten sista matchen innan spelet ska börja.

Och han är fortfarande kvar!

wTF är problemet. Be mig så kommer jag och lyfter ut idioten från kontoret i morgon och installerar Huge!

AVGÅ: ok, snälla!!

sylf: Japp ingen skugga över Lindbäck liten smolk på markeringsmissen vid 0-1.

FBK var helt enkelt bättre i att vårda puck och skapa tryck i offensiv zon.

Guten Nacht

65selander: Lindbäck gjorde faktiskt inga fel i dag enligt mig! Trots en felfri målis så stod FBK med ena armen mot sargen och pissade oss i ansiktet.

AVGÅ: Man kan konstatera att samtliga lag placerade 5-8 visade hjärta och vann.......utom ett, som valde att urinera på fansen.....

AVGÅ: Det jag reagerade på var detta som du skrev " två ruskigt dåligt coachade juniormålisar "

sylf: Nollade, så jävla sorgligt, pinsamt rättare sagt.

70 Rodrigues: Ehh, ja något! Men har man en nolla som bygger lag så blir det så här.

sylf:

Hjärtat var det inget fel på idag,Brynäs räcker inte till helt enkelt.

Vi får hoppas att nån berättar för Sundlöv att det måste handlas tills kommande sässe.

Bissett19: Tyvärr så räcker det inte med bara hjärta när det inte finns något kunnande.

65selander: Jag förstod det, Lindbäck är bra, Markström
är bra, problemet ligger i att de inte får rätt coaching från en UGL/FIRO tränare som inte vet hur man stavar till modern hockey. Ett stort generalfel var att BIF släppte Markan till JVM. Alla som har någon minsta koll på hur BIF fungerar vet att man INTE ska skicka talanger från BIF till någon form av landslagsspel innan dom gjort sitt jobb i BIF. Man får bara tillbaka sopor!

INGEN skugga skall fall över varken Markan eller Limpan!!! Jag dömde ut Limpan tidigt på säsongen, och han har gett mig en käftsmäll som svar så det heter duga - ingen är gladare än jag.

Limpan var flawless i kväll, "period".

Bissett19: Hjälper inte, han fattar inte ändå och OM han gör det så köper han bara fel.....moment 22 med honom kvar!

70 Rodrigues:

Det var ju det jag skrev.

« · 1136671 · »