1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446124 inlägg · 7967 ämnen

Slutspelet 2022

Sv: Slutspelet 2022
lapad: Nej han spelar som en Chay ;)

{8399}: Kinnvall eller Genoway?

Davey85: ser man på stats så har han en monstersäsong men i övrigt inga förstabackssiffror.

{8399}: Lite oroväckande att han är 7e i AHL. Hans löneanspråk bör inte vara allt för höga om Alcén ska hugga.

Davey85: ” Johannes Kinnvall – D, Stockton Heat, AHL

Free agent signing

GP G A P 5V5 P P1 5V5 P1 NHLE
UP TO DATE 13 0 7 7 3 2 1 21.46
CHANGE FROM LAST WEEK 1 0 0 0 0 0 0 -1.79
Kinnvall played in one of Stockton’s four games this week. Expressen, out of Sweden, published a report this week that Kinnvall will be headed back to Sweden next season (joining Brynas IF), but we’ve been unable to get any confirmation on that. But considering he’s a seventh defender in the AHL, going back to Sweden would make some sense from the player’s perspective.”

Rolig kommentar av ND i AB appropå ev fortsatt road trip direkt ned till Ängelholm:
”– Ja, jag har extra kallingar med, säger forwarden Nicklas Danielsson.” 😃

{8399}: Menar det, Genoway är ju också värvad som offensiv försteback. Om Kinnvall ska in i laget så behövs ytterligare en offensiv back, och som jag sagt tidigare, det får inte vara Johannesson.

Davey85: Kinnvall som försteback? Nej, det är förstås inte realistiskt. Han skulle dock kunna ersätta Genoway om vi värvar en ännu bättre offensiv back än Kinnvall också.

Luddf: Kanske vet ledningen att han tänker spela i Sverige nästa år och satsar därför på andra backar? Stockton går ändå som tåget i serien.

Davey85: Tyckte också det var konstigt så kollade upp det och han är tydligen 7:e back och spelar därav inte just nu.

Noterar att Kinnvall spelat 13 av 55 matcher i AHL. Just nu har han missat de senaste 5 matcherna. Så verkar som att han började säsongen med en skada och nu är skadad igen?

Vågar vi värva in Kinnvall som offensiv försteback?

{8399}: Ja, Timrås spets är vass, det är bredden de saknar.

Cibulskis måste vara gammalt tennisproffs. Hans volleyräddning går inte av för hackor.

Davey85: Man måste ju bara impas av Timrås PP ( även om det är Skansen de möter), inte samma fokus på instick som Brynäs försöker på direkt utan oss enkelt spel, nackskott och skymning.

{7981}: Håller med, DIF kommer att få det väldigt svårt att klara det här.

{7981}: Vad är oddsen på att Västervik vänder matchserien mot HV?
Uppladdat:

500x0-screenshot-2022-03-28-at-222614.png

{8399}: Gragnanis stressade rensning är inte klockren heller. Lämnar verkligen bort ansvaret där.

Pettisbif: Schilling och Armaris lär inte sova bra inatt.

{7981}: Stort grattis BIF!

Pettisbif: brynäs hade också 2-0 i matcher mot HV. DIF måste vinna 4 av 5 matcher. Det är inte lätt!

Zappaholic: Jag har också förespråkat Scott som kapten tidigare. Sånt är väldigt stort för kanadensare och jag tror han skulle lyfta ytterligare av det. Även fast Rödda burit laget i matcher på slutet tror jag att det skulle gynna honom att bli av med det ”oket”. Allt beror ju på hur Manner lägger fram det dock. Men om man såg Manners intervju efter Leksandsmatchen så tror jag han tycker att Rödda är helt rätt kapten.

lapad: Märkte inte ens att han inte spelade.

lapad:
Extremt överskattad back!
Hoppas vi kan bli av med honom.
Bara för att Björk och Hedberg var bra idag så räcker inte det. Allt på backen ska bort om vi ska kunna ta nästa steg.

Metalman: Vi ska vara glada att vi slapp spela kval, allt annat är jättebonus! Tror knappast någon här inne tror om ett SM guld men folk lever för hockey och Brynäs och gläds extra mycket i kväll även om morgondagens match kan vara den sista denna säsong.

Zappaholic: Tror att skansen vänder detta iaf tyvärr

Charles: Förresten, var det någon som saknade Chay G.??? Inte jag...

Metalman: håller inte med. Se mina inlägg från förra matchen.

Gläds givetvis över vinsten, men SM-guld nivå, ….den är lååååångt bort.

Zappaholic: Ser Bertils som en given kapten!

Man lider ju ändå lite med Djurgården efter en sån här match.

Nä skoja! Ut med fanskapet bara!

Pettisbif: helt enig, förra året var ångesten lika stor hos båda lagen, Timrå har lite mindre iår som nykomling skulle jag säga

i framtiden kommer nog varje lag kicka tränaren när de blir klara för kval

Pettisbif: Jag tror Scott är ett bra kaptensämne.

Zappaholic:

Tror de har goda chanser och vända detta ändå, de har varit minst lika bra ikväll men visst är Timrå i förarsätet

Zappaholic: Timrå har kval-flaxet som Brynäs hade ifjol i de jämna matcherna.

Jag står fortfarande för att Ölund skulle vara en bättre kapten. Tror även att Rödin skulle må bra av det.

Oavsett vad. Timrå vinner mot Djurgården och har 2-0 i matcher. Jag spådde att DIF kommer åka. För mycket press på dom... sånt gör mycket!

Fan vad man känner vibbarna av den ångest vi hade förra året. Likt en spektakulär bilkrasch går det ändå inte att ta ögonen från DIFs missär.

Zappaholic: hehe kul!

Zappaholic: Tolkar denna omröstning på Aftonbladet som att Brynäs har fler fans :)
Uppladdat:

500x0-screenshot-2022-03-28-at-215709.png

Danne66: Blir inte mindre felaktigt dock.

Ojoj, seger med sju sekunder kvar. Nu ser det mörkt ut för DIF

Så kul att se så fort Brynäs vinner då är dom sm-guld vinnare här inne och alla dysterkvistar lyser med sin frånvaro

Silfverkroken: Är inte säker på att det va mot kameramannen.

Zappaholic: kompensation efter alla missar.

Danne66: Rätt billig tvåa. Hanzl börjar själv crosschecka och gör döende svanen när han får en klubba i ryggen. Sen åker han och vevar efter djurgårdare när han fixat pp. Där hade han tur att han inte åkte ut.

Zappaholic: Är ingen DIF-fan men den tvåan på Sörensen såg hyggligt billig ut, minst sagt…

Zappaholic:

Han skrek ju lika mycket nu när TIK kvitterade, är han verkligen Djurgårdare?

Danne66: så ska pp se ut. Respekt!

mk: Och det ska han ta ut genom att börja svinga mot en kameraman?

Silfverkroken: pp. Kom igen nu tallefjantar.

Silfverkroken: Han blev rätt på trippad innan. Där har han rätt av vara förbannad på

Det här borde väl Dick kunna bli avstängd för? Jävla tönt.

Danne66: Edlund blir verkligen lycklig. Ungefär dom skrik-Lena när random lag gör mål på oss

« · 2319218 · »