1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446756 inlägg · 7967 ämnen

Slutspelet 2022

Sv: Slutspelet 2022
Skrubben: Håller helt med dig.

Domarna bommar rejält på Hovet. Åt båda håll. Krismöte i morgon i domarorganisationen?

Skrubben: Har Norman spelat center eller ytter i Jokerit på senare år? Om han är tilltänkt som center kommer ju Brynäs ha 3 riktigt bra centrar.

Peja: ok ? Riktigt bra centrar vilka menar du ?

Zappaholic: Ja hur många trippings har domarna missat/släppt? Som du säger är det dock åt båda håll (tack och lov)

2-7 alltså domarna var urusla men Örebro är mycket bättre... fyfan vad uselt🤮🤮🤮

Skäms Brynäs SKÄMS🤢🤢🤢

Peja: oftast center i 2a linan

Är så jävla besviken så jag mår fan illa, hur i helvete kan dom låta sig bli så här jävla förnedrade på hemmaplan i sin egen hemmaborg?

Forsberg 1978: Man behöver inte skämmas för att man förlorar mot ett bättre lag. Det rinner iväg lite på slutet. Inget att bry sig om

Forsberg 1978: är du mer magsjuk i år än förra året när vi spelade kval?
För då ifjol mådde jag verkligen illa

Zappaholic: kommer finnas en hel del spelare på marknaden. Här är två tex…
Hoppas Manner och Pajjen kan var till hjälp att lock bra finska spelare

www.eliteprospects.com/player/120197/jake-virtanen

www.eliteprospects.com/player/19426/markus-granlund

Jim80: Nä helt ärligt så rinner detta av betydligt enklare när man vet att SHL är säkrat så idag blev det endast en spya, dock är det pinsamt med 2-7 på hemmaplan i en slutspelsmatch.....

Treklövern1912: Vem har sagt att jag eller någon annan på HS gillar eller favoriserar Putin. HS är inte ett forum där man ska hålla på med sina politiskt värderingar utan här håller vi på med idrottssnack men det kanske du inte fattar. Jag blir bara ledsen och förbannad med sådana s.k. mindre begåvade individer. Jag är en Brynäs anhängare och vill enbart kommentera idrott och du.... jag stödjer absolut inte krig. Dina kommentarer och ditt beteende gör mig verkligen ledsen.
Och dom som gillar dina kommentar är inte mycket bättre än du är.

{7981}: Jake Virtanen, intressant namn!

lapad: Var kommer det här med Putin ifrån?

{7981}: Just Virtanen tror jag vi behöver hålla oss undan från, framförallt med tanke på allt som hände oss förra våren.

Zappaholic: Kolla bakåt 😪

lapad: jag håller helt med dig lapad

Silfverkroken: ja, sådan historik skall vi absolut inte chansa på. Hade ingen koll på det.

Forsberg 1978:
2-7 låter pinsamt men 2-4 skulle vara mer rättvist det rann iväg i slutet . Örebro var bättre , Brynäs måste visa mer offensiv mer än 1 p

Tigerhjärta: Granlund skulle ha suttit fint

Zappaholic: Skansen kokta i bajs! Forza TIK!

Tigerhjärta: Ersätta i truppen eftersom De la Rose skall till Schweiz
Japp troligen en spelmässig uppgradering till en lägre lönekostnad

JanT: Eftersom det skulle vara jobbigt för alla 08-baserade journalister som gottade sig när BIF och HV gjorde upp om nedflyttning förra säsongen om DIF åker ur, hejar jag helhjärtat på Timrå i detta kval.

Inget 08-lag i SHL. Gud vad dåligt för svensk hockey - NOT!!! Jobbigare resschema för de ”agendasättande” 08-journalisterna dock som ska fara runt och täcka SHl. Det kan dom ta!

ps bor i 08-område så skulle missa närliggande matcher på Hovet - men det sk@ter jag i

Svensson_62: Ja, om nån mot förmodan hade lite sympatier för Djurgården därför att det är bra med ett huvudstadslag i SHL så har dom iaf för mig försvunnit när man hör djurgårdssupportrarna på Hovet skandera "Hata Timrå, hata Timrå!!"
Bara pga det pajasaktiga uppträdandet så hoppas jag verkligen att dom ramlar ur SHL..

Huge: Som i Monitorn senast mot DIF.. DIFsupportrarna ropade ”hata brynäs”. BIF-klacken ropade ”hata ryssland” istället. Skillnad på perspektiv…

Första gången jag tog med dottern - 3 år - på match i Gävle. Köpte godis, var i lekhörnan, hejade på tigern, kollade hockey. Hon älskade det…!! Men naturligtvis kunde inte DIF-idioterna hålla sig. Det verkar jävligt svårt för vissa djurgårdare att hålla fan på sig. Komplex? Resultat: Läktarbråk, avbruten match, utrymmning av DIF-sektionen innan matchen kunde återupptas. Nej fy f@n, hellre Timrå i SHL.

Svensson_62: Ni kanske kommer ihåg konsekvenserna av DIF-ligisternas fjanterier i Gavlerinken? Under några år gick det inte att låta DIF spela i Gävle på lördagar… Känner bl a därför att det inte är viktigt att de spelar i SHL nästa säsong.

Har massvis av liknande minnen från även AIK. T ex En gång på 80-talet var jag på toan vid nuvarande bortastå. Var på väg ut - kände en hård dunk i bakhuvudet. Vände mig om - stod ensam mot 3st black armykillar som muckade. Tränade brottning på den tiden och var djävligt vältränad så jag övervägde att slänga närmaste fjanten i pissrännan (hade utan tvivel varit görbart) men sket i det och puttade bara hårdhänt bort honom och gick ut.

Nej, saknar inte Stockholmslagen i SHL. Kommer ni ihåg ”apburen” man tvingades sätta upp för Stockhlmslagen?

Nej sluta jamsa med ”översittare”.
Förstår om journalusterna gör det dock . Men de representerar inte oss supportrar.

Svensson_62: Reflektioner: BIF är inte med i matchen. Varför?? Helt obegripligt faktiskt. DIFs 2:a period är bland det sämsta jag sett på länge (TIK dock mycket bra). HV har i stort sett fullsatt mot VVIK, hur i helvete är det möjligt. Suck!!!

Svensson_62: Jag ser fram emot Wikegårds och resten av DIF-fantasterna i C-more studions kommentarer när de väl inser att hufvudstaden saknar ett SHL-lag. Vi är i och för sig inte där än.

Danne66: HV är topplag i SHL nästa år. Vill till att sportcheferna i Brynäs hittar rätt under Silly Season.

Svensson_62: Jodå jag var med om att DIF klacken stormade Brynässklacken en gång i min barndom. Det blev rejält slagsmål, blodiga supportrar och avbruten match. Det byggdes väl nån form av bur där bortasupportrarna fick stå om jag minns rätt. Detta var länge sedan, på Tommy Mörths tid.

Svensson_62: Hoppas ni vänder och vore kul att mötas i en kvart.

{8399}: ”Apburen” som den kom att kallas. Kan det varit runt 1987 detta, kanske lite senare.

{8399}: minns det tydligt, apburen fanns ju länge. Det var nittiotal, gissar på 93-94

Svensson_62: Jag såg idag när ni alla glada fans va på väg in i arenan när jag hade lastat grabbens flyttlass upp till Östersund! Han har ju bott mitt emot erp i tre år o varje gång de har varit läge så har vi varit där o tittat!! Och jag lider verkligen med er men ni vänder detta hoppas jag!!!🐯🐯🐯🐯🐯

Zappaholic: att svära åt 7-2 vilket jag gjorde betyder inte att strö salt i såren, du tolkar det helt fel.

Huge: Riktigt stort att säga så!!! För beter man sig så mot de andra laget då tycker jag iaf att man inte är värda att hänga kvar!!!🐯🐯🐯🐯

Huge: tyvärr hör man hatar ramsor på många arenor och inte bara när Dif är på isen.

JonteD: Ni lider nog mer än oss. Jag minns ångesten från ifjol. Gick inte att slappna av en sekund förrän matchserien var över

Anders Berg: Om jag inte minns fel så körde brynäsklacken ramsan ”Arto Blomsten är homosexuell ” också så helt oskyldiga var inte brynäsfansen

jag måste bara påpeke att jag fortfarande är lack på domarna, de hjälpte verkligen till att ge matchen till Örebro. Nu färdiggnällt och laddning för morgondagen, liket lever.

{8399}: Man måste inse att jobbet redan är gjort vi kom längre än förväntat ser ivrigt fram emot nästa säsong!

Pasman: Sillyn lär bli intressant och jag hoppas all in på finnar

{8399}: även Loob hade samma läggning enligt ståplats

Lunkan: Som att det skulle vara nåt fel liksom.

Peter Andersson är i farten på Twitter. Dels har han gillat ett par inlägg som anklagade Brynäs spelare för att filma och dels har han blockat flertalet Brynäsare, och då menar jag inte troll utan såna som faktiskt brukar vara rätt vettiga. Skönt att den pajasen inte är vår tränare längre.

Silfverkroken: Han agerar ju expert/krönikör i Örebros lokalblaska na.se i den pågående serien mot Brynäs och är väl livrädd för kritik för detta.

Silfverkroken: inget att bry sig om, väntat,
han är örebroare.

Grym spelare, överskattad tränare, mannen som
gav ”underliggande statistik” ett ansikte och se hur viktig den statsen var utifrån resultat.

Tema: vem lurar vem?

Som sagt:
inget att bry sig om…

BIF Kungen: Vi betalar ju fortfarande hans lön. Jag förväntar mig inte att han ska älska oss men lite jäkla professionalitet tycker jag ändå man kan kräva.

BIF Kungen: Du blev lurad om du tror att Brynäs hade bra underliggande statistik förra säsongen. Det hade man inte. Om du vill ha ansikten som representerar underliggande statistik kan du kolla på de ledande klubbarna i NHL, NFL, NBA och fotbollsvärlden där en klubb som Liverpool har gjort supersuccé med hjälp av underliggande siffror.

Silfverkroken: Han säger alltså officiellt att hans arbetsgivares anställda fuskar. Finns det ingen lojalitetsklausul i kontraktet som gör att man kan avskeda idioten?

« · 2317490 · »