Brynäs IF

714888 inlägg · 7953 ämnen

Sö'tälje - Brynäs Måndag 25 feb

991751 · » Till forumet


Sv: Sö'tälje - Brynäs Måndag 25 feb
Äntligen. Hoppas laget lyfter med segern, skönt för grabbarna. Vilken målvakt.
Vilken Brendl.
Kommentera

Sv: Sö'tälje - Brynäs Måndag 25 feb
tjugo8:
14:20 in i hockeykväll om ni orkar med den där sugiga j-vla realplayern.. Sitter och gråter här, kommer ha sån träningsvärk i magen i morrn!
WIKEGÅRD ÄR GUD!!!!!
Kommentera

Sv: Sö'tälje - Brynäs Måndag 25 feb
tillb fr Sö'tälje...
grymt skönt naturligtvis...även om många saknades på läktaren...;)

så, är ni MED oss eller MOT oss...?
Kommentera

Sv: Sö'tälje - Brynäs Måndag 25 feb
RavenLord: Aftonbladets artikel om Omark är ruskigt vinklad.
Kommentera

Sv: Sö'tälje - Brynäs Måndag 25 feb
StoltBrynäsare:
dög inte den gamla tråden, pojkar?
Kommentera

Sv: Sö'tälje - Brynäs Måndag 25 feb
Fan du är underbar Markström!
Kommentera

Sv: Sö'tälje - Brynäs Måndag 25 feb
Anemyr: Han visar bara vilket lag han håller på!
Kommentera

Sv: Sö'tälje - Brynäs Måndag 25 feb
StoltBrynäsare: vilken galning till kommentator på webradion, han skrämde skiten ur mig när brynäs gjorde mål =)
Kommentera


Sv: Sö'tälje - Brynäs Måndag 25 feb
Fyfan Markström, äntligen en riktig målvakt!
Kommentera

Sv: Sö'tälje - Brynäs Måndag 25 feb
Sådana här spelare är då riktiga Looooosers..Linus Omark Luleå
som inte kan kämpa på och visa Hjärta för sitt lag utan vill bort för att man är less på förlora..Tydligen vinner man hellre med ett annat Elitserielag än att stå upp för sin moderklubb(ok Övertorneå HC Moderklubb om man ska va petig)
Mats Sundin han kämpar på iaf för sitt Toronto ;)

Inte läst något om reaktionerna här på ryktet om Djoos men min första reaktion var NEEEEJJJJ inte en kompistränare.
Klubben för Inbördesbeundran
Kommentera

Sv: Sö'tälje - Brynäs Måndag 25 feb
70 Rodrigues:

Boorken hade det innan han o hans fingrar skulle snacka med gräsklipparn.......:)
Kommentera

Sv: Sö'tälje - Brynäs Måndag 25 feb
70 Rodrigues: Inte Boorken i alla fall, men det beror på andra faktorer...
Kommentera

Sv: Sö'tälje - Brynäs Måndag 25 feb
Bissett19: Finns det någon i Brynäsorganisation som har fingertoppskänsla?
Kommentera

Sv: Sö'tälje - Brynäs Måndag 25 feb
Hawerchuk:

Helt rätt får vi se.....Östbloms fingertoppskänsla har ju verkligen inte varit klockren den senaste tiden,
Kommentera

Sv: Sö'tälje - Brynäs Måndag 25 feb
70 Rodrigues: Modigt av Östblom, och givetvis helt rätt.
Kommentera

Sv: Sö'tälje - Brynäs Måndag 25 feb
Huge: haha nej han var absolut inte dålig sist. Han är 18 år, debutant och släpper in en tavla vid 2-3, klart det bara är det som det skrivs om efter.. Sett till hela matchen var han bra, klart godkänd. Och givetvis ska han få en ny chans!
Kommentera

Sv: Sö'tälje - Brynäs Måndag 25 feb
Huge: Dålig nog för att du skulle lasta förlusten på honom.
Kommentera

Sv: Sö'tälje - Brynäs Måndag 25 feb
Ove Myling: "Vad tycker du inför kvällens match: Ska Markström stå eller inte?"

Behöver väl knappast motiveras. Klart man måste löpa linan ut nu och ge honom en chans till.
SÅ dålig var han väl inte senast?
Kommentera

Sv: Sö'tälje - Brynäs Måndag 25 feb
Mycket bra att Markström får chansen ikväll igen.
Kommentera

Sv: Sö'tälje - Brynäs Måndag 25 feb
munkas: Rutin, det trodde jag var när man varit med länge och gradvis blivit sämre och ingen egentligen fattar varför man är med? Då är man inte med för att man är tillräckligt bra, utan för att man är rutinerad!
Kommentera

Sv: Sö'tälje - Brynäs Måndag 25 feb
Hitman: Ja, och när man ska göra ett sista försök att komma i kapp i slutet på matchen tar Dacke en tvåa för slashing...
Rutin kallas det!
Kommentera

Sv: Sö'tälje - Brynäs Måndag 25 feb
Ove Myling: Nej, du har missförstått. I underläge matchar man Samurajen, Magskotts-Hansen, Däääke mfl för att bevaka förlusten
Kommentera

Sv: Sö'tälje - Brynäs Måndag 25 feb
GävleLasse: Precis, och kommer man i underläge så bänkar man de herrarna och kör på med dom som har något att ge offensivt!
Kommentera

Sv: Sö'tälje - Brynäs Måndag 25 feb
Ove Myling: Dackell Hansen och Danielsson som ren defensivlina med en uppgift. Att nolla motståndarnas bästa.
Kommentera

Sv: Sö'tälje - Brynäs Måndag 25 feb
Peja: Klart att Sjödda skulle petas, dock så vågar han väl inte peta lagkaptenen igen.. Dock så förstår jag inte hur Herman och speciellt Björne kan få chansen match efter match?.. Det är väldigt konstigt.
Kommentera

Sv: Sö'tälje - Brynäs Måndag 25 feb
GävleLasse: Jo, det skulle funka. Man kan lika gärna peta ned Hermansson eller Dackell till fjärdefemman. Tråkigt att det aldrig kommer att hända bara!
Kommentera

Sv: Sö'tälje - Brynäs Måndag 25 feb
Ove Myling: Då skulle jag hellre se en lina med Brendl Molin och Angell/Widing
Kommentera

Sv: Sö'tälje - Brynäs Måndag 25 feb
Peja: JA absolut. Dessutom borde han ju vaska om en hel del i kedjorna oxå! Vi har ju varit magiskt uddlösa på slutet. Känns som att Sundström, Alcén och Sandin borde få lite mer speltid! Medans Molin, Hansen och Danielsson kunde bli fjärde lina!
Kommentera

Sv: Sö'tälje - Brynäs Måndag 25 feb
tjugo8: Dåligt att Carlsson petas. Sjödin borde ha blivit petad.
Kommentera

Sv: Sö'tälje - Brynäs Måndag 25 feb
Huge: Vad tycker du inför kvällens match: Ska Markström stå eller inte?
Kommentera

Sv: Sö'tälje - Brynäs Måndag 25 feb
MarcusElving:"Jag tror Markström kan spika igen om han får fortroende ikväll, bara en känsla jag har.. Det krävs en 17-åring i buren för att få ett trendbrott :D"

Du tror alltså att det blir EN pinne för Brynäs i kväll?

Skämt åsido, det skulle vara svårt för Östlund att ställa någon annan än Markström i kassen ikväll. Om han skulle ha gjort det har indirekt dömt ut och visat tre olika målvakter att han inte litar på dem. Känns tufft att förlita sig på en ung kille även om han är riktigt talangfull. Det kan ju vara en fördel om de andra anstränger lite extra för att hjälpa honom, precis som i lördags. Dessutom har ju Markström inte samma trista mentala "bagage" som Korhonen och Sperrle, dvs en mängd petningar och förluster.

Hoppas verkligen att Markström håller för pressen och att de andra gör sitt. Botten är trots allt nådd och det mesta bör vara ett fall framåt.
Kommentera

Sv: Sö'tälje - Brynäs Måndag 25 feb
Peja:

Så här spelar Brynäs i kvällens bortamatch mot Södertälje:

25. Jacob Markström
(1. Markus Korhonen)

Förstafemman:
18. Markus Kankaanperä
10. Peter Nolander
41. Daniel Widing
15. Janne Hauhtonen
17. Daniel Hermansson

Andrafemman:
11. Juuso Hietanen
22. Jörgen Sundqvist
28. Pavel Brendl
24. Mads Hansen
12. Andreas Dackell

Tredjefemman:
7. Tommy Sjödin
9. Niclas Andersén
8. Nick Angell
37. Alexander Sundström
23. Björn Danielsson

Fjärdekedjan:
19. Emil Sandin
21. Ove Molin
29. Johan Alcén

Extraback:
32. Jonathan Carlsson

Markström kvar i målet
ISHOCKEY
Brynäs fortsätter med 18-årige Jacob Markström i målet i kvällens viktiga bortamatch mot Södertälje.
- Han stod upp bra i lördags, och ska spela igen, säger tränaren Olof Östblom.

Målvaktstalangen kastades in i hemmamatchen mot Frölunda, och förutom en miss vid 2-3 hade han ingen del i förlusten med 2-4.

Det är dock inte oväntat att Markström får fortsätta i målet. I Brynäs finns naturligtvis förhoppningen om att den unge målvakten ska ta för sig ordentligt och bli det lyft laget behöver.

I lördagens match mot Frölunda märktes det också tydligt att utespelarna tog ett större ansvar för att hjälpa sin nya målvakt. Det är också en effekt som är viktig för Brynäs

Tränaren Olof Östblom toner dock förståndigt ned förhoppningarna på Markström.
- Vi tar det här match till match, men hoppas naturligtvis att det ska fungera bra för honom och laget.
- Jag tycker Jacob gjorde bra ifrån sig senast, och var proffsig och seriös i sin inställning.

Backen Markus Kankaanperä är tillbaka i laget, och bildar backpar med Peter Nolander.
Kommentera

Sv: Sö'tälje - Brynäs Måndag 25 feb
Brynäs fortsätter med 18-åring i målet i kväll
Kommentera

Sv: Sö'tälje - Brynäs Måndag 25 feb
21olsson:

Håller med fullständigt, Markström ska helt enkelt stå ikväll!
Varken Sperrle eller Korhonen gör det bättre än Markan. därför tycker jag att det är lika bra att satsa på en ung, fräsch egen "produkt".

Jag tror Markström kan spika igen om han får fortroende ikväll, bara en känsla jag har.. Det krävs en 17-åring i buren för att få ett trendbrott :D
Kommentera

Sv: Sö'tälje - Brynäs Måndag 25 feb
tjugo8: Ja, det är ett under att de (Sandin och Alcén) inte får mer speltid. I match efter match är de några av de bästa offensiva spelarna men blir ändå bänkade när man försöker jaga ikapp.

Känns som Olov i såna lägen satsar allt på rutinerade spelare som är taktiskt och defensivt kunniga i hopp om att genom tight defensiv skapa press/kontringar. Problem är bara att de såna spelare inte skapar mycket, t.ex. Samuraj-Björne, Hansen mfl.

Visst kan det ses som en chansning att i såna lägen försöka jaga ikapp med spelare som är sämre i defensiven och jag förordar inte att man ska tokjaga men en tight defensiv i ett underläge är ju inte vad man vinner matcher på. Vore kul om Olov iaf kunde matcha junisarna någon gång i 3:e.
Kommentera

Sv: Sö'tälje - Brynäs Måndag 25 feb
Ikväll är det (igen) sista chansen känns det som.
Det är ju i dessa matcher vi brukar skärpa till oss.
3-1 blir det, sista målet av Molin.
Kommentera

Sv: Sö'tälje - Brynäs Måndag 25 feb
21olsson: till matchen i morrn alltså:)
Kommentera

Sv: Sö'tälje - Brynäs Måndag 25 feb
nån som vet hur mycket biljetterna kostar på borta stå om man köper dom på plats?
Kommentera

Sv: Sö'tälje - Brynäs Måndag 25 feb
Peja: Nä som sagt Markström ska stå mot SSK också annars tycker jag det är dåligt.
Kommentera

Sv: Sö'tälje - Brynäs Måndag 25 feb
Jag tror att Korhonen kommer att stå mot Södertälje.

Och ja, vad i helvete krävs för att t.ex Danielsson ska bli petad? Sätt in Anton Persson istället för honom.
Kommentera

Sv: Sö'tälje - Brynäs Måndag 25 feb
tjugo8: Alcen och Sandin ska absolut spela mer, även om dom är darriga i egen zon så är dom jävligt bra på att trycka fast sig i offensiv zon.

Markan MÅSTE fortsätta, vi har fortfarande inget att förlora på det.
Kommentera

Sö'tälje - Brynäs Måndag 25 feb
spelar vi lika snålt som första halvan igår, mot ssk imorgon o sätter 100% av våra chanser kan det gå vägen...SSK snittar ju inb 2,24 gjorda mål...o 2,0 mot oss i år

Sandin o Alcén måste få spela en hel match...var helt ok igår...
De spelarna som skulle ta över efter boorken har inte klarat det...dags för nya takter

markström fortsätter, allt annat blir ju bara fånigt...
försvaret förstod signalen o spelade bland de mer diciplinerade matcherna so far...
markan har sköljt bort premiärnerverna...

vi ses väl i Scaniarinken !
Kommentera

991751 · »