1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739173 inlägg · 7967 ämnen

Södertälje SK-Brynäs IF

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF
Makkan: Ingen som vet varför Rönnqvist inte var med igår?

Stridh: Det är nog jag som har tålamod som en spelaragent bara. ;)

Har också sett både DIF och SSK matcherna.
Det är framförallt en sak som skiljer sig från föregående säsong.
Själ och hjärta.

Se bara på grovjobbaren Peter Nylander, har han förlorat en enda närkamp i år ? Knappast

Efter matchen när Lind och Vello gjorde tv-pucks jubel, hände det förra året ? Knappast

När Brynäs tappade ledningen så återtog man den blixtsnabbt igen, hände det förra året ? Knappast

Frågan är bara hur de skall orka med tanke på den frenesi de spelar med ?

Lunkan: ...varför Rönnqvist inte var med igår...

Feber enl. GP

Jompe: Frågan är väl om man får ut max av Anger-Miettinen-Soling tillsammans. Så här långt har dom spelat bra men inte efter förväntningarna. Att Anger och Miettinen funkar bra ihop vet vi sen förra året. Varför inte peta in N. Danielsson där? Och sen fixa ihop tre bra kedjor: Molin-Lind-Malmström, Soling-JJ-Rönnqvist och B. Danielsson-Kyrö-Nyllet. Individuellt kanske förstakedjan blir något sämre men istället får man fyra elitseriemässiga kedjor. Chansen att någon av juniorerna (och JJ) slår igenom/utvecklas är större om dom får chansen tillsammans med våra "färdiga" spelare än om dom spelar tillsammans i en fjärdekedja med nån defensiv uppgift . Om Persson bedömer att spelarna i fjärdekedjan inte är tillräckligt bra ska dom heller inte lira mer än sporadiskt men efter gårdagen (JJ) och efter träningsmatcherna (Danielsson och Rönnqvist) så tycker jag att dom visat mer än att förtjäna tillfälliga inhopp. Att dom sen inte får spela sista 5-10 av en jämn match är en annan sak.

Lilljanne: Det här med juniorerna och speltiden är ju en komplicerad fråga. Naturligtvis ska dom spelas in, men jag tror inte att det är rätt läge just nu iaf. Vi har fått en bra start och harmonin flödar i laget. Onödigt att börja plottra i det läget. Första femman kan mer, som du säger, och det jag såg igår i början av 2:a måste ha varit bland det svettigaste tryck SSK haft mot sig i Scaniarinken. Soling var ju som ett ånglok.
Att AA fick gå till Mora var väl heller inte så förvånande. Lite svårt för honom att matcha Kupan och Björckens tyngd därbak. Han får växa till sig ett tag och komma tillbaka när han väger minst 95 pannor...

Ford Prefect:
Gunnari tycker förmodligen att det är enklare att hantera juniorer med lite istid på bänken jämfört med att sätta tex B Danielsson och P Nylander (eller tänk hemska tanke, Molin eller Kyrö). B Danielsson har ju dessutom två år kvar på kontraktet efter denna säsong...

« · 297535