1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739356 inlägg · 7967 ämnen

STANNA BOORK!

Sv: STANNA BOORK!
Peja: Jag tror att Aarnio skulle höja sin kvalité om man använde honom i typ andrafemman istället för sporadiskt i fjärde. Aarnio är en sån spelare som man har "råd att nöta ut". Låt honom checka hårt och tackla motståndarnas backar så kommer de att störas massor och bli trötta på kuppen. När motståndrnas första eller andra backpar får mycket stryk är det många saker som försvinner.

PP/BP tex där man givetvis använder sina bästa backar.

Visst är det en risk att man tappar en gubbe högt uppe i banan mot motståndets bästa eller näst bästa line men jag tror att det skulle fixa sig ändå. Sedan låter man Aarnio vila i tredje eller fjärde formtionen i sista perioden och stoppar in en mer skridskostark spelare, Molin t ex.

Då kommer det att se helt annorlunda ut i offensiv zon.. Lita på det.

Jompe: Skall man döma efter hur Boork vill att laget spelar så tror jag Widing skulle passa mycket bra.

Så här står det i scoutingrapporten på Eliteprospects.

"Widing is a very talented player. He plays a good overall game and has impressive offensive skills. His skating is good and his attitude and work-ethics are also impressing. He is also a strong and tough player and Widing plays a very energetic game. Definitely NHL-potential."'

Jag betvivlar starkt att en spelare som går i andra rundan som 36 val i NHL draften skulle vara en "symaskin med taskiga handleder"

GävleLasse: Har dessutom snittat 0,5/match i SM-Liiga de senaste säsongerna vilket är i paritet med Miettinen. Han är även 7 år yngre!

JanT: ...Och han har även spenderat sin mesta tid i SM-Liiga i Pelicans, som under hela tiden har varit ligans överlägset sämsta lag. Inte speciellt bra omgivning med andra ord.

JanT: tja... med 13 mål och 15 assist så hade han ju legat högt i den interna skytteligan i Brynäs förra säsongen..

Med tanke på de nyförvärv som gjorts hittills så skulle nog Widing vara ett av de bättre. Det är ett annat spel i SM Liiga och kan ju givetvis vara en faktor.

Ove Molin gjorde 5 mål och 9 assist på 40 matcher när han åkte över och testade i HIFK 96-97

Året efter när han kom tillbaka till Brynäs gjorde han 15 mål och 19 assist på 46 matcher...

Som exempel...

GävleLasse: Om man läser på leksingarnas supporterforum så tycker äcklen att Masken ska skynda sig och värva Widing före oss. Någon tekniker eller målskytt verkar han inte vara men spelar tydligen med ett jäkla hjärta och ger järnet i varje byte. Ung. samma som när vi hade Johan Lindström som 3:e center mao.

micke: Ja men att Leksand är ute efter allt som rör sig är ju ingen nyhet direkt. Men jag tror inte att leksand är med på allvar för nu gäller det ju ett byte..Och jag har väldigt svårt att tro att Leksand kan erbjuda en så pass bra spelare som Miettinen i utbyte.

GävleLasse: Min finska är inte den bästa men hittade det här från gårdagens finska match mellan Ilves o TPS:

"28.41

TPS Daniel Widing Selästä taklaaminen 25min"

Matchstraff eller??

GävleLasse: Sant, men frågan är om Brynäs erbjuder Miettinen och isåfall på vilka villkor? Han lär ju tjäna mer än Widing och är TPS beredda att ge mellanskillnaden eller ska BIF stå för den? Mycket som ska förhandlas fram...

Bissett19: Du borde förstå vad som står, fan du e ju från Torshälla... ;)

GävleLasse: *ASG*.......Finnhälla!!

Bissett19: Checking from behind

Peja: Naturligtvis så kommer Miettinen att kosta klinkers men de kanske vill satsa...

Jag hoppas att Miettinen stannar i Brynäs för de personliga intryck jag har fått av honom så är han en ödmjuk kille som hamnat i kläm.

Det är ganska intressant med resonemanget att han inte får gä till en annan ES klubb för då kommer han att komma igång ågöra en massa mål på oss... Varför inte lägga ner lite energi på att kunna utnyttja hans kvalitéer som uppenbarligen finns??

96 Artisten: kiitos!!!

96 Artisten: Då skall man alltså INTE gå in på en bar i finland där det erbjuds "Selästä taklaaminen".. Ja OM man inte är lagd åt det hållet vill säga... ;)

GävleLasse:
Jag har sett Widing sedan juniortiden. Mer symaskin, mindre talang!
Finns intressantare spelare...

rackham: Som....?

Brynäs är bäst ingen protest.
I morgon blir det 3 poäng.

GävleLasse: Sidney Crosby:-)

GävleLasse: Finns säkert massor med spelare i AS som håller lika hög standard som Miettinen, kolla på Gella, honom värvade dom o satte på bänken, vad är tanken bakom det?

70 Rodrigues: tja...sällskap till Casselståhl kanske... Gella är en jäkla trevlig kille som måste vara ett bra tillskott för att hålla humöret uppe på bänken. ;)

GävleLasse: Som sagt, Boorken löser den här krisen med ett par toppspelare från AS, sen är det biff!

70 Rodrigues: Syndklöv har säkert sonderat terrängen hos Halmstad Hammers:-)

Är Jeff Hamilton och den där Lintner fortfarande kontraktslösa?

GävleLasse: Att Boorken kan bänka en så stor stjärna är ju svårt att förstå. Ungefär som om Färjestad bänkade Jörgen Jönsson...eller kanske inte.
Tycker Boork gör helt rätt som försöker bli av med den överbetalade finnen som aldrig gjort någon lycklig, utom möjligtvis hv-fansen senast han lirade.

70 Rodrigues: Tydligen så fanns det iaf någon spelare i AS som var bättre. Tänker på Månsson som producerat betydligt mer än Miettinen. Gissar att han har betydligt mindre lön... och ego.

Peja: Det här är den info jag har ang spelarna du frågade efter:

Jeff Hamilton finns i AK bars Kazan i ryska ligan

Richard Lintner i HC Fribourg-Gotteron!

Ove Myling: Och hur många spelare av Månssons kaliber tror du att det finns i AS? Vi får nog nöja oss med svenska spelare framöver, Boorken har ju tydligen problem med utlänningar och deras sätt att acklimatisera sig när det gäller svensk hockey o även socialt.

70 Rodrigues: Kanske inte finns så många av Månssons kaliber. Däremot en uppsjö av spelare av Miettinens kaliber. Divor som inte jobbar för laget. Hoppas dock att vi slipper såna. Ser hellre en svensk spelare som gör ett helhjärtat jobb varje kväll.

Ove Myling: Vi behöver nån som producerar,thats it!!!!

Ove Myling: Tycker du att det bara är Miettinen och Wahlberg som har maskat, finns ett gäng till som skulle kunna producera och jobba fan så mycket mer. Viitakoski, Miettinen och Wahlberg togs hit för att göra poäng, och det är jävligt svårt när det hela tiden ska fokuseras på försvarsspelet, tror inte att Sundlövs tanke var att Brynäs skulle spela på det sättet när han värvade dom, det borde han ha tänkt på när han plockade hit Boork, nu får vi se frukten av d sådda, tyvärr!!

Ove Myling: Har Månsson verkligen producerat "betydligt" mer än Miettinen. 9 p. på 22 matcher (0,40 p/match) där mer än hälften av poängen är gjorda i powerplay mot 7 p. på 19 matcher (0,37 p./match) i en allt mer undanskymd roll. Det skulle inte jag kalla "betydligt" mer.

Stämmer förresten verkligen Swehockeys statistik? Har Miettinenen verkligen spelat 19 matcher, han har ju varit bänkad de tre senaste. Det måste innebära att han spelat varje match innan det, jag som trodde han hade missat ngn pga sjukdom.

Visserligen så har Brynäs börjat anfalla lite mer nu, efter petningarna av Viitakoski, Miettinen och Wahlberg och då har försvarspelet fallerat istället, ska det vara så jävla svårt att kombinera anfall o försvar??

Ove Myling: Ändå är det konstigt att Månsson som nu skulle vara så jäkla bra blir bänkad ofta när laget toppas. I Poängjakten så har Miettinen 58 poäng på 19 matcher och Månsson 60 på 22 matcher. Det hade alttså räckt med att Miettinen fått "dålig" (1) i betyg så hade han legat på samma plats.

Kanske skulle Boork ha lagt ner lite mer energi på att få igång Miettinen, ta reda på VAD det är som har gjort denne ödmjuke kille så "divig".

Sundlöv förnyade kontraktet med Miettinen 2004-02-16 och då beskrevs Miettinen som nåt helt annat och jag kan inte minnas att man hörde en massa klagosång då. Förra säsongen presterade han inte vidare mycket heller 7 mål tror jag det var. Säsongen innan gjorde han 13 mål om jag inte missminner mig. Någon poängmaskin är han alltså inte. Men jag tror nog att Sundlöv rankar honom högre än en ytterforward i 4:e femman. Jag hoppas det i alla fall med tanke på hans lön. Men spelare som Lind, Dackell, Sjödin, Casselsthål, Molin är inte gratis de heller.

Och man kan ju inte beskylla några av dessa "stjärnor" för att slita så svetten lackar i 60 minuter match efter match. Det som görs på träningar skall vi nog prata tyst om då dessa gubbar allt som oftast är först av isen på princip varje varje träning.

Ditt påstående om att det skulle finnas en uppsjö av Miettinens kaliber i AS förklarar en hel del...

70 Rodrigues: Boorks berömda filt har glidit av...

70 Rodrigues: Apropå eunucker, läktarcoacher och skrivbordsprodukter;

Innan man är riktigt säker på en sak, är man gärna tvärsäker.

Apropå anfallspel; Det verkar som om vi i överdriven offensivlusta gick bort oss i anfallszon i senaste matchen. Det var vad jag kunde tyda ut från TV-bilderna.

JanT: Visst anfaller vi mer.. fast problemet med att vi hamnar ute i hörnen med tre forwards gör att vi blottar oss mot kontringar. Att sedan våra backar inte fixar att vända spelet/bygga upp ett anfall om de känner minsta press gör att vi får ett för långt lag. Forwards vill anfalla men backarna fixar inte att leverera ett bra förstapass. Om du tittar på luleås mål så ser du att det inte beror på bländande anfallsspel från luleå utan det är mer på grund av att de utnyttjar våra misstag.

GävleLasse:
Och Cassel sägs ju också vara en trevlig kille och en humörhöjare, så det lär vara en härlig stämning på avbytarbänken just nu...

Ove Myling:
Det verkar som Månsson har ett imponerande ego han med av vad jag sett från båset under matcherna...

Clubsport: Ja Månsson skall visst vara en hejare på att gnälla å skälla på sina lagkamrater.

GävleLasse:
Ja, verkligen!
Jag brukar alltid sitta på sekt. H på rad 3-5 bakom spelarbåset och det är en jäkel att klaga och skälla på medspelare.

Clubsport: Skälla?kanske peppar han!!!

Bissett19: Ja Månson har stake nog att ställa krav på sida medspelare. Det skulle behövas flera som honom i laget.

Bissett19:
Han peppade då rakt inte då Malmen hade missat ett byte med sex man på plan som följd...

Viss skillnad på peppning och gnäll! ;o)

Clubsport: Jo det såg jag oxå mot Djurgårn,satt oxå precis bakom,men det var inte så hårda ord va??

Det var lite gester sen var det över!!!

Vissa här vill sparka Boorken.
Jag tror det är samma folk som ville sparka Nokkelainen (eller vad han nu hette), Tomas Jonsson och Kyrö också.

Jag tror fortfarande på sikt att han är det bästa som hänt klubben på många år. Hav tålamod och se det hela i ett längre perspektiv. Med någon annan tränare hade det gått ännu sämre.
Nu har vi tappat det vi vann i inledningen av säsongen. Nu kan det bara bli bättre igen.

Bissett19:
Mer än gester var det allt...
Nog tyckte jag att det lät som att han idiotförklarade Malmen...

Pelle Borås: Om vi nu skulle hamna i allsvenskan (vilket gud förbjude) skulle du tycka likadant?

Pelle Borås:
Exakt, ge han ett par år så är vi med däruppe igen.
Vi spelade över vår förmåga i början, vi har inte bättre spelarmaterial än att vi får kämpa om plats 7-10.

Clubsport: Jomen det var ju Malmens fel,men om du har spelat själv i ett lag så vet du att i stridens hetta kan man ryka ihop,men det rinner av en ganksa fort!!

« · 622860 · »