1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742357 inlägg · 7967 ämnen

Sv: Silly season 2016-2017

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
Tigerhjärta: ja det är förmodligen ersättare till Ollas och Alcén som är klara då? För ersättare till Scott och Rödin skulle ju plockas in från AHL?

Det är ju fyra forwardsplatser som ska fyllas på i och med att Granström är klar. Tre spetsspelare och en GRIS till fjärdekedjan är väl det som saknas!

Chris11: Japp kan mycket väl vara Fälth och Lundberg men... "Spelar fortfarande"? Det kan likagärna vara i någon annan liga de spelar i fortfarande då antar jag?

Chris11:

Hade gärna sett honom i Brynäs men inte för dom pengarna.

Mrassarson:

Ja då är det bara räkna bort Salmela. Känslan är ju ändå att antingen blir det Andersen eller Salmela. Knappast båda.

Wesley:

Den såg man inte komma!! Har för mig att han snackade "illa" om Leksand då han gick till Brynäs från Mora. Money talks...

Att byta Salmela mot Fälth är ungefär som att byta sin Ferrari mot en Dacia..

Så SB räknar kallt med att Salmela inte förlänger? Annars förstår inte jag värvningen av Fälth (om det nu blir så). Säg att Salmela förlänger och Andersén kommer hem, behövs verkligen Fälth då? Tycker det känns skumt och ogenomtänkt med en gammal Elias Fälth-värvning.

70 Rodrigues: Gott mis!! De två som fortfarande spekar...Fälth i Frölunda och Lundberg i eller vad han heter i SAIK?

Skrubben: Jimmy o Joel mohahaha ;)

KulaShaker: vad får han får lön tro? 250k/månad?

Skrubben: Ja, Fälth på ett fett fyraårskontrakt

Wesley: Fy fan Leksand av alla lag.......

70 Rodrigues: Min gissning är att det är Fält och Andersén.

70 Rodrigues: Du är en glad skit 😘😘😘

Chris11: Nåt skit är det iaf😂😂😂😉😉

70 Rodrigues: Lundberg från Skellefteå och Fälth från Frölunda kanske? ;)

Zappaholic: Tyvärr inte😯

70 Rodrigues: Det låter lovande tycker jag. Har du inga namnrykten?

70 Rodrigues: en från Frölunda och en från SAIK tror jag ...?

Huge: Det är väl Silverberg och Järnkrok... Ha

70 Rodrigues: Och vilka andra två viskas det isf om? Elakt att säga A men inte B...
👊😉

{6984}: Det viskas om att Granström presenteras på måndag. Två ytterligare nyförvärv är klara, men dessa lirar fortfarande.

{6984}: Vi har tyvärr inte budgeterat för någon tråddiciplin i år... :)

micke: Brynäs gick dessutom till slutspel, bara en hemmamatch men ändå.

micke: jag är ganska säker på att jag läst att man inte budgeterat med slutspel. Har nån ansvarig i föreningen lagt en budget MED slutspel måste hen bort omgående. Annars kan hen äventyra föreningens existens.

70 Rodrigues: Tråddiciplinen....

micke: Tråddiciplinen!

{6984}: Att någon/några har fuckat upp big time är ju ganska svårt att förklara bort😠😠😠😠

Jag trodde det var en oskriven lag att Brynäs aldrig skulle budgetera med ett slutspel. Har man nu gjort det är det ett allvarligt snedsteg. Ska bli intressant att höra en föklaring till denna horribla nyhet.

TRÅDDICIPLINEN?????

70 Rodrigues: Vart ska detta sluta. Bankrutt? Tvångsnedflyttning?

pjåtor: Knappast. Man kan ju av olika anledningar, både begripliga och mindre begripliga, vara riskbenägen trots att man är kompetent och erfaren ekonom.
Nåt har ju iaf gått lite snett, hur mkt måste man ex sätta i proportion till vad som anses lika inom budgeterad felmarginal sas.
Av det Stark sagt känns iaf Hit the lights delförklaring mkt trolig: man har budgeterat för slutspel. Farligt och dumt, samtidigt lite förståeligt med tanke på det lag vi hade den här säsongen.
Oförutsedda spelarkostnader har väl också bidragit plus lite annat smått och gott.
Som optimist har jag förstås ett alternativt lindrande scenario: om fjolårets underskott låg på säg 4 mille så har man nu alltså "bara" gått 4 mille back och titalmunus blir mao 8 mille back.
Här gäller det att vara kreativ och försöka hitta förklaringar som gör att ansvariga framstår i så positiv och kunnig dager som möjligt. Annars vore jag ju inte Huge, eller hur? 👊😀

HitTheLights: Någon som inte läst företagsekonomi kanske !?

pjåtor:Jag får känslan att man frångått praxis att aldrig inkludera slutspel i budget när jag läser detta citatet från Stark

" – Sedan får man vara krass och inte bygga verksamhet på att vi går långt i ett slutspel. Vi måste utgå från en budget som är hanterbar."

det går ju att tolka annorlunda, så jag är långt ifrån säker att så är fallet. Men årets budget verkar ju varit långt ifrån hanterbar.

HitTheLights: Tragiskt ledsamt !

Brynäs har gått back 15 miljoner kronor sedan man började med En Bra Start. Känns som att det är det som är det stora problemet.

Huge: Jag måste nog erkänna att jag sitter och är lite magsur efter dagens rapport... Hur kan det bli så fel i utgiftskolumnen? Är det driftkostnanden av arenan som skenar? Det + minskade reklamintäkter i mittcirkeln är de enda som känns rimliga.
Detta känns inte bra. Efter att ganska nyligen genomgått ett ekonomiskt stålbad (vilket fantastiskt nog mynnade ut i ett guld) ska det inte vara möjligt att på 3-4 år gå -20 Mkr...

Men nu kan man förstå varför inga ersättare till Rödin
och/eller Salmela kunde tas in under säsongen.

För att få slut på allt snack om såna värvningar
så hade de ju kunnat gå ut med att ekonomin
absolut inte tillåter några värvningar.

Med facit i hand borde de ju inte värvat Broadhurst
heller om nu ekonomin var så otroligt dålig.
Det känns som man där satsade ca 500 tkr för att
kanske kunna vinna 3-5 mkr extra på att gå långt
i ett slutspel.

Det sas ju efter förra säsongens minusresultat att
det absolut inte fick bli likadant även denna säsong.
Därför trodde man ju att de skulle ha en otrolig
koll på utgifterna och inkomsterna den här säsongen.
Men så verkar ju inte ha varit fallet.

Huge:

De verkar ju förstå vidden av de röda siffrorna. Beskedet att spelarbudgeten blir den samma som föregående säsong verkar vara svårare att begripa.

Zappaholic: Förvisso, men jag vände mig för protokollets skull bara till chefstrollet och den mest magsura, eftersom han verkar vara den enda som vill ha en förklaring från nån härinne...

Huge: Är det verkligen bara ett magsurt skadeglatt troll? Jag kan räkna till fler...

munkas: Och just nu sitter ett magsurt och skadeglatt troll härinne och undrar vad fan det beror på och vill att nån ska förklara det för honom eftersom han uppenbarligen inte förstår eller kan läsa innantill.
Men om Stark säger att man budgeterat fel så skulle jag tro att en stor del av förklaringen till minussiffran är just att man budgeterat fel.
Man verkar iaf inte ha budgeterat rätt, eller vad tror du?
Men det måste väl kännas skönt för dig och ditt magsura supporterhjärta, den här motgången kommer du ju att frossa i och kunna leva på ett bra tag framöver.....

Det måste rinna ut pengar ur " en bra start" Något är fundamentalt fel i klubben !

{7877}: Spelarna borde ju vara försäkrade och sjukgymnaster etc borde väl redan finnas på lönelistan. Tror snarare på att det är någon tomte som glömt dra i handbromsen alternativt att ingen lyssnade på tomten när denne försökte belysa problematiken.

Chris11: Jag tror det är sjuk & rehabkostnader som står för hela slanten

Den enda logiska förklaringen till det här är väl att Broadhurst kostade 6-7 miljoner?

19 miljoner minus sedan guldet 2012, kan det verkligen stämma?

{7225}: Du kommer nog få en förklaring snart. Just nu sitter det en klurig farbror på detta forum och knåpar ihop ett tal till nationen. Där kommer han belysa och förklara för gemene läktarcoach hur året kunde gå så in i helvete fel, både sportsligt och ekonomiskt. Givetvis kommer ingen skugga falla på de som är ansvariga. Troligtvis beror det på andra okända krafter. Lugna dig lite bara, snart kommer svaret.

{7225}: Jag vet faktiskt inte. Har man i snitt 3000 åskådare på en arena som tar 6-7000 så ja... Men visst, det är väl inte där problemet ligger i grund och botten men visst fan bidrar det. Såg en intervju med den ansvariga i shoppen, det är ju bra många tusen dom får in, mer än vad jag hade gissat på iaf. Är vi nästa lyxfällans if? :/

« · 1745627 · »