1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742317 inlägg · 7967 ämnen

Sv: Silly season 2016-2017

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
Lunkan: Ok kan vi göra en regel om att endast nyheter om A-laget postas här? Tycker inte ens sånt där är kul.

{7225}: Uppdaterar sidan :-)

Landslagsmålvakt och stjärnback!!!!

Zappaholic: Ben Youds till LIF

HitTheLights: Vad utför F5?

{7800}: Hehe, hur kan man vara besviken på en sån förlängning :-)

Åhh, herregud. Johan Stark gör att man inte kan koncentrera sig på någonting annat när han skriver så här 😁

Brynäsgubbe: Ja pekfingret jobbar hårt med F5 just nu :)

Det blir säkert förlängning med Salmela istället och då kommer folk vara asförbannade att vi "bara" fick Salmela.

Chris11:
Kvartsfinal och åttondel.
Krävs nog lite mer...

Chris11: Ja, men nu får vi lugna oss lite. Det känns för bra för att vara sant.

Haha kan knappt sitta still på jobbet.

Brynäsgubbe: gå får alla som klagar på bengtzén en knäpp på nosen ;)

{7780}: Jo jag har ju verkligen skrivit spaltmeter om Rautio, så gör om o gör rätt😂😂😂

Haha skulle smälla av om Gunderson återvände... Heeerreguud.

{7800}: tror han hört något. "Tissel, tassel"

{7800}: G som i Gunderson!!!!!! Det kan vara en kod..

{7800}:

Va fan, har Galne Höken abdikerat? 😉
Gunderson. Jarå.

Aldrig att jag vågar tro på Gunderson men det hade varit sinnesjukt. Gävle hade kokat över.

Gunderson är ju iaf en sån spelare som skulle dra publik känns det som. Starkt varumärke i Brynässammanhang.

{7780}:

Känner några i den gamla generationen.
De som vann. Mer än några andra.
De var/är aldrig nöjda. Ever. Jobbiga som fan. Gnälliga på allt och alla. Inte minst på varandra.
Krävdes nåt utöver det vanliga (i mental styrka) för att ta en plats. Gjorde man det så fanns det Guld och landslag i potten.
Kallades därefter Brynäsandan.

Vart tog den vägen?

Idag är "vi" nöjda. Kvartsfinal är ok. Skadorna...

Chris11: "Stora grejer på G! #grytankokar#

Tigerhjärta: Det smäller till snart!

Chris11: Haha hade varit grymt !

Läste ni Starks senaste tweet?? Gunderson på gång???

{7225}: Läsförståelsen är viktigast, förståelsen för ishockey kommer på plats 53.

70 Rodrigues: Hell yeah, reading förståelse brother !

{7225}:

Tänk jag trodde HS var centrum för all Brynäs verksamhet. Det kanske det är när jag tänker efter. Quarterfinal loss IF har för många nöjda i "gruppen".

"Det viktiga är att göra någonting som gruppen tror på och att göra det med kompetenta spelare, det är int viktigt att kopiera andra. Vi måste gå på vatten och vår väg är den väg ledarna tror på så låt oss stödja vårt lag istället för att ständigt gnälla och vara avundsjuka på andra."

Jaja, du pratar om spelidé. Ja, det är ju liksom spelidén vi nu lider av. Att åka mycket skridskor är inte samma sak som att spela offensiv hockey. Mycket svett blir inte bra hockey.
Det krävs lite mer än så.

Återigen. Morgondagens nivå på guldhockeyn ligger på en högre nivå än den som leder oss till kvartsfinal.
Sedan kommer vi till de enskilda värvningarna.

Som den gamle supportern sa på träffen med Stark/BZ: du har ett år på dig, Bengtzén!

Ove Myling: Orka älta...

Huge: Fortfarande undrar jag vart tankeläsaren Huge hittat att JE var FÖR dyr i BZ uttalande?

Är ju inte så att Brynäs aldrig någonsin värvat en spelare från KHL, BZ värvade ju till exempel Porseland och Vrana från KHL förra säsongen. Och med båda dom borta och med samma spelarbudget så borde man ju kunna uppbringa en khl-lön kan jag tycka.

Det FINNS inga bevis på att JE var FÖR dyr. Det är bara en tankekonstruktion i ditt eget huvud, och alla härinne vet nog hur välgrundade dessa är...

Skrubben: Rodriges och Ove och såna är såna (Brynäsare) som kommer hoppas Rautio och felix mm mm går dåligt, att några matcher få säga vad va det vi sa är deras sätt att må bra!

Säg inge annat än ni kommer inte kunna glädjas om Brynäs går bra utan då kommer ni hitta nånting fel med Bengtzen eller säga att J E hade haft 97 i räddnings% och bara mala på.

70 Rodrigues: Nja, jag tycker man kan läsa inlägg ordentligt innan man svarar :-)

Fast det var dumt av mig att skriva om läsförståelse, det tar bara massa fokus från hockeydiskussionerna så jag tar gärna tillbaka det jag skrev!

Zappaholic: BZ har såvitt jag vet uttryckligen sagt att det rör sig om helt andra summor än det man får lägga upp för ex Rautio, när det gäller spelare från KHL.
Om man av det uttalandet från BZ inte har läsförståelse nog för att tolka det som att en av anledningarna till att man inte kunde värva JE var att denne helt enkelt hade blivit för dyr, då bör man nog allvarligt fundera på att försöka bättra på sin läsförståelseförmåga...

Zappaholic: Läsförståelse, du kör en Huge alltså😂😂😂😉

Ove Myling: Bevisning? Jag la inte fram några bevis, jag bara skrev att någon hade en källa på att JES sagt att Jocke var för dyr och skrivit om det härinne för några dagar sen.

Sen att läsförståelse inte är din starkaste sida, det har vi ju redan sett bevis på, på tal om bevis...

Ove Myling: Fan vad du och en del andra gillar att kasta skit på laget ni älskar.

Ja, man får givetvis tycka att Bz gjorde fel som inte värvade Rautio. Men behöver man fastna i vinkelvolten och skriva samma argument om och om igen? Vi har liksom förstått att du och en del andra tycket det var ett felbeslut att värva honom. Men för dom flesta personer brukar det räcka att skriva en gång att Brynäs gjorde fel. Sen släpper man det och går vidare.

Så mycket skit som en del skrivit om Rautio så måste ni redan nu skapat ett hat mot honom? Och detta innan ni ens sett honom iklädd en brynäströja.

Zappaholic: Älskar ditt svar, innan MK kom in och räddade situationen.

" Källan på att JE var för dyr är Jan Erik Silfverberg enligt någon härinne."

Klockren bevisning Silbersky

Zappaholic: Om ett lag som slutade tia har två medelmåttor så är ju inte det så dumt! Blir ju en förbättring.

mk: Nä källor är dumt att uppge här. Då upphör de genast att vara en källa!

Zappaholic: Killen som uppgav det vill jag inte namnge.
Känner han inte privat.
Träffade han via jobbet.
Men han spelade i gymnasiet och A-laget under 04/05.
Känner Bäckis väl privat, även andra ex-Brynäsare.
Så jag litar på vad han säger helt fullt

Han ville oxå ha JE..

Ove Myling: Källan på att JE var för dyr är Jan Erik Silfverberg enligt någon härinne. Har nog inte sett uppgiften någon annanstans så hur trovärdig den är får var och en bedöma.

Vi ska nog räkna med att JE är betydligt dyrare än Rautio, men om han var FÖR dyr vet i alla fall inte jag något om. Han kanske valde Växjö för de bjöd mer än vad Brynäs kunde erbjuda?

Ove Myling: Nu ska du väl inte vara alldeles säker på att vi har två medelmåttor i laget när serien startar?

Auchinleck: "Vilka är gruppen?"
Gruppen är spelarna och ledarna, vi ingår inte. Det gäller att få hela gruppen att tro på det de gör och dra åt samma håll.

{6984}: "Och Svedberg var båsöppnare i slutspelet innan Honken gick sönder mot Frölunda. Så det var alltså mer en tillfällighet att ha ens fick speltid. Inte att förglömma."
Nej Svedberg var ju en värvning för framtiden och hans tid skulle komma längre fram var det tänkt men man ser ju samtidigt vad viktigt det är att ha två bra målvakter. Hade vi haft en bra backup när Sundlöv blev skadad i finalen mot HV en gång i tiden så hade vi haft ett guld till.

HitTheLights: Nu var ju frågan (som jag svarade på) om någon kunde klaga på backsidan om Salmela signar. Och det kunde jag! Haha.

Men vi måste ha en bra bredd på backsidan eftersom vi har Bertilsson. Så kanske skulle man funderat ett extra varv inna man förlängde med honom i vintras.

Huge: Haha, fast han har aldrig skrivit att Zab är beviset för det. Det har du skrivit, om du kanske minns det? Ett tips kolla i din historik annars om minnet sviker.

När stod det klart att JE var FÖR dyr? Uppge gärna källa på det. Som många redan påpekat hade man föredragit mer pengar till JE och isf strukit Paille och tagit in någon annan billigare. Du inser att det är en möjlighet eller hur?

Nu har ju målvakten en väldigt speciell roll i laget och i just fallet med målvakt så är den individuella skickligheten väldigt viktig för laget. I ett hockeylag är det den position det är absolut störst skillnad att ha en toppspelare jämfört med en medelmåtta. Det tror jag alla som kan lite om hockey håller med om.

{7225}:

Vilka är gruppen?

{7225}: Och Svedberg var båsöppnare i slutspelet innan Honken gick sönder mot Frölunda. Så det var alltså mer en tillfällighet att ha ens fick speltid. Inte att förglömma.

Auchinleck: Det viktiga är att göra någonting som gruppen tror på och att göra det med kompetenta spelare, det är int viktigt att kopiera andra. Vi måste gå på vatten och vår väg är den väg ledarna tror på så låt oss stödja vårt lag istället för att ständigt gnälla och vara avundsjuka på andra.

{7225}:

Ok!

Auchinleck: Vi har fått in en mycket bra målvakt som kan vinna matcher, vi har stärkt bredden med spelskickliga spelare till alla fyra kedjor (även om mer spets skall in), dessutom har vi många hårt jobbande spelare som är jobbiga att möta och som spelar hockey i ett högt tempo.

« · 1752073 · »