1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742161 inlägg · 7967 ämnen

Sv: Silly season 2016-2017

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
Costanza: Ni värva ju Tommy Enström 29år från Sundsvall idag till Modo!
Så du kan va på eran sida och fira han idag istället för försöka klanka ner här=)

Pettisbif: Känns som att vi har flera alternativ om det blir skador på backen. Blir tex Gunde skadad så har vi Carlsson och Zanetti som kan fylla den luckan någorlunda. Kommer givetvis försämras men de kan göra att bra jobb där.

mk: Nån nämnde nr som Gunde ska spela i. Det kommer bli 13 förmodligen.

Är det nån som vet var Ove Myling är?
Han är lika frånvarande som Huge är efter en förlust.

Kanske ligger och gråter i fosterställning😀

Pettisbif:
Gunde is back! Jag trodde det skulle dröja ett år eller två innan han comebackade.
Jobbade i natt och gick o la mig 06.30.... ganska spännande att slå på datorn! :-)

En fantastisk signal från BZ inför säsongen, ser onekligen bra ut!

Gunderson, Kilström, Bertilsson, Pudas, Fälth, Zanetti, Carlsson, Sunken (Ersson). När hade vi senast en så intressant och spännande backsida? Sätter dock nästan en parantes på Bertil med tanke på... ja, ni vet varför.

Costanza:
Hur glad tror du våran junis Lucas Carlsson var när han belönades med massa speltid redan förra året. Ska även påminna dig om att han gjorde årets mål i SHL. Brynäs har ett helt gäng med junisar som med glädje spelar i Sveriges snyggaste dress!

#modotingsryd

Costanza: Nej precis, grattis till era juniorer då!

JAG ÄR SÅ LYCKLIG IDAG! Skippa sommaren, jag vill ha september!

För mig är dessa 4 givna i PP1:
Gunderson, Johnson, Zaborsky och Grana! Plus det tilltänkta spetsforwarden.

2a:
Fälth, Paille/Pudas, Pa.Westerholm, Jensen, Lindblom

Pettisbif: Vi kommer ha fyra kedjor som kan sticka upp och producera. Får vi in en till spetsspelare så är vi att räkna med!

Högerskytt och playmaker sa du... Derek Ryan kanske? ;)

Chris11: Låter bra, vi har ju inget SHL-lag längre, men kanske gladare juniorer som får spela A-lagshockey.

Inkazar: Jag är säker på att Paille inte kommer att ha ett A nästa säsong. Bokstäverna på bröstet förtjänar man om man är en ledare och varit i klubben under en lång tid.

Paille kan vara en ledare utan ett A på bröstet, som Thoresen i Djurgården förra säsongen.

Vi har ju rätt många som skulle kunna ha ett A, bland annat:
Kilström, Gunderson, Blomqvist, Granström, Bertilsson och Sunken.

Chris11:
Håller helt med i Kaptensvalen.

Det jag nu vet är att Bz söker en högerskytt, forward/center, spelskicklig, playmaker och bra i båda zonerna. Även han SPETS.

Kan bli ett ruggigt intressant lag. För ni som tvivlar på Thorell och Jensen tex. Dom kommer överaska alá Zanetti/Pudas.

BZ OCH STARK GÖR ETT HÄSTJOBB!

Agenten: skulle hällre sätta Zanetti i PP2 istället för Pudas. Och troligtvis Jensen istället för Paille. Men pp2 kommer nog ändras endel. Men annars ser de bra ut! Kan även bli så att Gundy lirar 2min pp. De är han kapabel till.

Chris11: de kan jag hålla med om. Men tror Paille får ett A för han är nog värvad som en ledare.
Tänkte inte på Kihlström. men idealiskt borde vara de som du räknar upp här.
Kanske Kihlström får ha kvar sitt C från förra säsongen å A går till Gundy, granis å blomman. Vore ju förträffligt.

Costanza: Lindblom, Ersson, Carlsson, Sandström, Johansson och Ölund är spelare från J20. Vi har även Boqvist som knackar på dörren

Kopparjimmie: Okej tack då får jag logga in på plattan👍

honken21: Ja han är en viktig ledare och en av de få som varit i Brynäs under en väldigt lång tid.
Men jag tycker inte att han går före någon av de backar vi har i laget just nu. Hans spel på isen är för begränsat, han är endast en defensiv back, dålig med puck och blir stressad lätt. Han håller helt enkelt inte måttet för Bulans hockey.

Agenten: Är inte imponerad, bara ett gäng legoknektar. Har ni ingen juniorverksamhet längre ;-)

Vi kommer ha ett dödligt PP nästa säsong.

1:a Gunderson , Johnson , Zaborsky , NY , Lindblom

2: Pudas, Fälth , Westerholm , Paille , Granström.
Alternativt Jensen istället för Fälth.

Inkazar: Nej Granis ska inte vara kapten, tror hans spel hämmas lite grann då. Bättre att sätta ett A på honom.
Sedan tycker jag inte Paille ska ha ett A, det sänder nog fel signaler till våra stommespelare.

C: Gunderson
A: Granström
A: Kilström
A: Blomqvist

pjåtor: I bland funkar inte vissa youtubeklipp i mobila enheter...

pjåtor: ja jag vet tyvärr funkar det inte på alla telefoner om man inte ändrar till "dator" annars får man titta på datorn

Kopparjimmie: Man får alltid gåshud när Ryan sätter 2-0 i match 6. Varje gång!

{7225}: Sundqvist kommer tyvärr inte vara bäst för dagen någon dag. Jag gläds oerhört av att backsidan är bra. Skrev ju att den är prima! Men Brynäs kommer förlora mycket på att inte bänka honom så mycket som möjligt. Spela Ersson istället om någon blir skadad. Han var bättre än Sundqvist redan förra säsongen. Hade inte någon tanke på att vara en olyckskorp idag. Så jag kan väl säga som så att backsidan är mycket bra även om Sundqvist måste in där.

Nåväl det blir nog inte så mycket speltid oavsett, tror Pudas och Carlsson kommer göra det svårt för Bulan att bänka dom.

pjåtor: Funkar för mig

Brynäsgubbe: Finns väl ett par som inte har haft tålmod att vänta.
Utan har vädrat sitt missnöje över Bz oförmåga att bygga ett slagkraftigt lag.

Kopparjimmie: Funkar inte att se för mig? Videoklipp inte tillgängligt står det ?

Kopparjimmie:
Haha 0:13. Den forwarden är verkligen totalt ute och cyklar.

I ren glädje slängde jag ihop något innan skolan! Tack Ryan, Tack Bengtzén, Tack Brynäs och Tack Pettisbif!

70 Rodrigues: Hoppas att det kan bli lite budgivning om att ta över Anderséns kontrakt så att vi kan få lite deg för honom och inte bara slippa betala.

Vilket dadum kan kontraktet med oss börja gälla tro?

Jag tyckte att vår backsida förra säsongen var rätt bra. Och om man kollar på omsättningen där till nästa säsong så ser backsidan klart vassare ut.

Vi byter Porseland mot Fälth. Fälth är ungefär 10 gånger bättre, så där snackar vi ett uppköp så det bara skriker om det.
Vi byter Nörstebö mot Lucas Carlsson. Carlsson var bättre redan förra säsongen och hans utvecklingskurva pekar spikrakt uppåt.
Vi byter Salmela mot Gunderson. Salmela i all ära, men Gunderson är SHL:s bästa back i PP. Gunde är ett uppköp enligt mig utan tvekan.

Lägg därtill att spelare som Pudas och Zanetti bör ta ytterligare kliv (efter att redan förra säsongen varit bra).

Oj oj oj, alltså. Jag får rysningar....

{7800}: detta har ALDRIG sett så här bra ut innan en säsong på Brynäs backsida.
Om en riktigt bra playmaker kommer in och Sandström tar nästa steg tror ja definitivt vi är att räkna med till våren!

Pettisbif: Du har belönats med en Guldstjärna. HS högsta utmärkelse.

Motivering: Du har vid ett flertal tillfällen haft förhandsinformation som visat sig vara korrekt.

Bra jobbat!
Moderatorerna

Nu undrar man ju hur mycket pengar BZ har i plånkan till en spetsvärvning på forwardssidan. Nu är ju spets utlovad och jag väljer att lita på BZ. Gundes värvning verkar ju delvis ha finansierats av fansen och externa finansiärer...

En spelskicklig forward ska in, vet inte hur noga BZ är att det är en center, hittar han rejäl spets i en ytterforwardposition så tror jag han hugger direkt!

Backsidan ser starkare ut än på länge.

Rodrigo: "Bara nu Bulan ser till att bänka Sundqvist och inte envisas med att spela honom så kommer backsidan vara prima."

Äh, löjligt, bäst för dagen får spela. Minns du förresten inte hur Sunken inledde förra säsongen? Succé, som i fornstora dar men sen kom ju lite skadebekymmer.
Gläd dig åt en bred och även spetsig backsida där det kanske inte behöver bli kris om ett par tre spelare måste avstå några matcher istället.

{7800}: njae va. Det är Granis.
Tänker mig C: Granis A: Gundy A: Paille/Sunken

Stopp nu. Sunken är viktig, inte minst i omklädningsrummet. Och han håller fortfarande på planen alla dagar i veckan. Han är en av få i laget som ÄR Brynäs på riktigt. Sådana spelare ska vi hedra!

Sen får han svårt att gå in på tre backpar i år om alla är hela, absolut. Men kicka honom helt? Naaj.

Pettisbif: Ullström och Lasch kan vi räkna bort, tyvärr. De har sagt att de inte kan tänka sig att spela i andra lag än vad de tidigare gjort. Dvs HV för Ullström och Frölunda för Lasch.

Men Derek Ryan, JA TACK! Jävlar vad han skulle kunna göra skillnad i en förstakedja. Nästan bättre än Rödin

Rodrigo: Tycker Lucas Carlsson ska gå före Sunken alla dar i veckan. Sunkens tid är förbi... synd att det inte går att bryta hans kontrakt...
Är alla backar tillgängliga så tycker jag att han ska se matchen från läktaren. Tyvärr
Det är dags att ge vår framtida storback lite utrymme också, Lucas kommer bli enormt bra!

mattiask: "Frågan är om man använder Anderséns kontrakt till Gunde eller att man hade pengar utöver det så man helt enkelt lägger Anderséns pengar på en center?"

Hur menar du här?

Bara nu Bulan ser till att bänka Sundqvist och inte envisas med att spela honom så kommer backsidan vara prima.

micke63: Klarar han sig igenom 10-15 matcher så tror jag att han kör på😃

{7800}: JA!!!

Pettisbif: Absolut så ska Salmela hyllas och tackas för sin tid.
Frågan är om man använder Anderséns kontrakt till Gunde eller att man hade pengar utöver det så man helt enkelt lägger Anderséns pengar på en center?

Frågan är nu. Är Gunderson given lagkapten?

70 Rodrigues: Tyvärr så lär väl Bertil gå sönder...igen. Någon som vågar tippa hur många matcher han kommer spela nästa säsong ?

Wow, en stor eloge till Bengtzen som landat Gunderson.

« · 1752459 · »