1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743536 inlägg · 7967 ämnen

Sv: Silly season 2016-2017

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
Lindström: han kostar inte 500k, det kan jag lova dig.

{7739}: Ja det är väl jävligt bra att värva någon som man vet kommer att leverera? Hjalmarsson skulle kunna ersätta Rödin poängmässigt, jävlar vad gött det skulle vara att få in honom. Förmodligen SHL:s bästa värvning isåfall

Chris11: Hjalmarsson skulle vara en grym värvning, men jag rankar nog Skellefteås värvningar av Möller o Lindström som bättre.

Pettisbif: Fan va nice! Har du något mer rykte så ut med det med en gång för sånt här uppskattas iaf av mig!!! :-)

Intressant artikel i hockeysverige. Uffe Bodin säger att Andy Miele är intresserad av SHL. Där tror jag att vi har den perfekta radarpartnern till Hjalmarsson :)

70 Rodrigues: Möller och Lindsttöm är tillbaka efter utlåning. Utan att känna till upplägget så är det nog en kvalificerad gissning att de båda är mer eller mindre livegna och således varit "tvungna" att spela för SAIK vid återkomst till SHL.
Så några värvningar i ordets bemärkelse handlar det knappast om här.

{7739}: Om vi nu håller oss till att värva utanför lådan.
Vad isf är "lådan"
Är en Brynäsare i lådan?
Ska vi neka en bra spelare bara för att Bulan och Bz vet vem det är?
Ska man bara värva spelare som ingen ledare "känner" till?
Ponera att Bäckis vill komma hem när hans kontrakt går ut.
Ska Bz, om han är kvar, strunta i att värva honom. Med motiveringen att, nä vi ska inte värva spelare som vi känner eller har en koppling till klubben eller ledare.
Det finns fler exempel: Calle, Johan Larsson, Ekholm.
Ja jösses😄

Ibland blir man helt förbluffad, hur vissa kan trassla in sig i tankegångar.
Tänker man inget när man skriver inlägget?

mk: Nej, utanför lådan är till exempel AHL-spelare som inte tidigare spelat i SHL. Om det nu blir Hjalmarsson får vi väl hoppas att han håller sig nykter när laget flyger till bortamatcher så han får följa med ombord... :-P

Huge: Möller och Lindström är inga nyförvärv men det var Rödin för oss inför förra säsongen.

Huge: Så länge lönerna inte offentliggörs är det självklart att det handlar om mer eller mindre kvalificerade gissningar. Jag har tidigare räknat upp spelare som förmodligen tjänar/tjänat mer än vad de borde. Sunken är väl kronan på verket men även Granis lön är i överkant om han är tänkt att brunka runt i en tredjekedja.

Visst kan jag förklara för farbror vad som kan vara negativt med att värva safe: man går miste om alla potentiella guldkorn som huserar utanför lådan. Visst, bättre att värva safe än att skjuta blint men att köra safe hela vägen vet jag inte om det är rätt väg att gå heller.

{7225}: Toché!

Någon som vet varför Hjalmarsson producerat lite halvdåligt i KHL? Omgivning? Skador?
Att han är en riktigt bra spelare råder det inga tvivel om men lite nyfiken eftersom att han i sådana fall är ersättare i våra ögon till Rödin.

mattiask: Jag kollade lite på honom i KHL-slutspelet. Där körde han i en tredjekedja i CSKA. Jag tror heller han inte spelade något power play alls. Så jag tror att man till stor del kan skylla på hans något undanskymda roll.

Skrubben: ändå har han fjort 13p på 28 matcher. Det är ju rätt bra i KHL!

{7739}: Thorell, Jensen. Safe?

{5915}: Så länge alla värvningar har en koppling till Bulans Luleå eller Bengtzéns Bofors/Karlskrona så anser jag dem vara safe, ja.

{7739}: Din förklaring säger ju inte ett skit då den förutsätter att BZ isf enbart och med skygglappar söker spelare i den låda du talar om. Hur förklarar du isf Fälth, Granis och Jensen plus två förmodade AHL-spelare på G.
Med Thorell som möjlig "lådspelare" så kommer BZ alltså att värva EN spelare av sex inom lådzonen sas.
Tyder isf knappast på att han har en agenda som skulle gå ut på att alltid värva safe inom din påstådda låda.
För övrigt hänvisar jag till mk:s utmärkta svar på ditt lådsnack, kunde inte ha sagt det bättre själv.

{7739}: I de flesta sammanhang skulle "safe" anses positivt. Till skillnad från "risky" (läs Modos värvningar inför säsongen 2015/16).

Huge: Nu läser du bibeln upp och ner och från höger till vänster, tillåt mig gå igenom värvningarna med dig:
Rautio = ex-luleåit = inuti lådan
Fälth = ex-luleåit = inuti lådan
Granström = ex-Brynäsare = inuti lådan
Jensen = ex-karlskronait = inuti lådan
Thorell = boforsare = inuti lådan

Vilka som tillkommer har vi förstås ingen aning om men Hjalmarsson finns innanför lådans gränser. AHL-spelarna har vi ingen aning om vilka det kan vara och där är förstås chansen stor att man hittar obekanta lirare. Skulle det ändå bli Ryan och Holloway skulle jag inte gå bananas, jag lovar. ;-)

Summar summarum har vår käre sportchef hittat samtliga värvningar så här långt i sin lilla låda.

Passar på att svara {5915} i samma inlägg eftersom de ändå är relaterade. Jag har aldrig skrivit att det är bättre att bara satsa på risky värvningar än att värva safe, det jag motsätter mig är att ALLA värvningar hittills har en koppling till någon av sportchefens eller tränarens tre klubbar. Förutom Granis då men han kommer ju "hem".

{7739}: Du och några till här tror ju att Brynäs ska åka ur nästa säsong. Borde du i så fall inte vara glad att Bengtzén värvar "säkra" spelare? Om man enbart gör chansningar som (Modo förra säsongen), så är risken för flopp betydligt större. Visserligen kan också allt falla på plats, men om man är rädd för att Brynäs ska kvalspela nästa säsong så borde man föredra spåret som Bengtzén är inne på just nu.

Skrubben: Leta gärna fram ett inlägg där jag skriver att jag tror att Brynäs ska åka ur nästa säsong så lovar jag att pudla.

Jag förstår inte vad ni diskuterar. Sitter ni på allvar och KLAGAR på att BZ värvar spelare han känner till istället för att göra chansvärvningar?

Synd om sportchefer i Brynäs.. De kan fan aldrig göra rätt. Antingen chansvärvar de eller så är de i sin inskränkta låda.

Tycker BZ värvar smart som fan om både sportchef och tränare har bra koll på spelaren, vet vad de får och redan från början vet hur de ska använda spelaren.

{7800}:

Har man ambitionen att klaga på allt, måste man ju gardera sig.

{Kapten Rödskägg}: Man kan ju tänka sig att BZ blivit bränd av sina misslyckade värvningar som t.ex Vrana och Niinimäki. Så han kör "safe" istället. Tyvärr TROR jag att hans kontaktnät är väldigt litet utanför Sverige.

Jag medger att jag inte inledninsvis var supernöjd med Fälth men om vi fixar Salmela tror jag vi får en bra backsida.

Men att läsa all skit som skrivs öppet på Facebook gör mig så jävla förbannad. Facebook är nog bland de första ställena spelarna läser, jag undrar vad Elias tror om den föreningen han kommit till. Tror Brynäs har bland de mest kräsna och okunniga supportrarna i Sverige. Allt detta medan varenda Frölunda-supporter jag sett ville ha honom kvar eller gratulerar till en bra värvning.

Brynäsgubbe: Man blir fan mörkrädd för vad en del "fans" står för.. ni är inga riktiga Brynäsare.

Brynäsgubbe: Man blir chockad och besviken på folk, så otroligt tråkigt.

Pettisbif: Man kan ju reagera på Fälths ålder och att man skrev 2 år,men skiter man i hans ålder så är han ju en kanonbra back ...en bra värvning.Men hobbybrynäsarna behöver inte ytrra sig,bättre dom håller sina besvikelser för sig själva :)

Brynäsgubbe: Det är riktigt jävla pinsamt, vad är det för spån egentligen, synd att många inte kan se helheten i det läge vi var på backsidan.

Brynäsgubbe:Frölunda-supportrar skriver du kommer va saknad Elias och skriver Brynäs får en kanonspelare och en härlig kille.

Så här skrev Elias Fälth igår på Twitter.
Tack för alla härliga lyckönskningar från er Frölundaiter, värmer hjärtat. Och tack till alla er Brynäsare för varma välkomnandet.

Han läste då vad jag skrev till han samma dag han vart klar, för då skrev han tackar så hjärtligt!
Så visa lite klass nu Brynäsare och spy inte bara ur er!
För finns såna här med.

{7780}: Lite angående Hjalmarsson. Fokus på KHL. Två parametrar talar för Brynäs dock, Luleåanknytning och skadedrabbad... ;-)

Niclas Bergfors är tydligen klar för LHC. Hyfsad värvning.

70 Rodrigues: Jag drar till med en gammal men befogad klyscha: Bergfors hade man gärna sett i BIF!

Chanzone: "Tyvärr TROR jag att hans kontaktnät är väldigt litet utanför Sverige."
Misstänker och anar det jag också,..

Här tror jag att Masken har gjort ett intressant kap.

70 Rodrigues: och då har Linköping redan Olimb, Roe, Gordon, Little...

En av shls rikaste klubbar tog "den bra" VF-backen...eller?

Rodrigo:

Undrar om någon kommer att påstå
att Linköpings spelarbudget är 35 mkr
denna säsong med.

Enaranger: Dessutom Näkyvä på backen... Måste kosta skjortan. Men Linköping kommer iallafall vara extremt bra denna säsong.

tjugo8: Skulle ta Fälth framför Persson alla dagar i veckan.

Rodrigo:
En majoritet här tycks alltid hävda att vi alltid värvar sämst
Nån som kollat LHCs backar+MV?

tjugo8: Man verkar satsa på Högberg och Jacob Johansson (som varit utlånad till Mora). Antagligen väldigt billiga och en anledning till varför man har råd med så mycket spets på andra positioner.

Sen tycker jag varken Brynäs har värvat sämst eller bäst. Det är svårt att säga med Brynäs också eftersom spelare antagligen ska in från AHL, och det lär inte komma än. Men jag tror inte Brynäs kommer ha en trupp för topp 4 denna säsong heller, även om det är tidigt att säga. Vissa andra lag kommer vara för bra helt enkelt, Luleå, LHC, Skellefteå och antagligen Växjö.

{2064}: Små odraftade collegespelare har slagit väl ut tidigare, dessutom 2års kontrakt. Litet frågetecken kring scoutingen då Rögle beskriver honom som center, och i USA beskrivs han som ytterforward. Troligtvis kan han spela både och, men spelare brukar föredra ytter eller center, och enligt amerikansk media verkar han vara en ytter.

Någon som skickat in artikeln till BZ? Alla hade varit intressanta att se
www.hockeysverige.se/uffe-bodin/2016/05/03/bodin-fem-ahl-spelare-jag-skulle-vilja-se-i-shl/

Mittnamn: Dessutom var han kapten och den stora poängmakaren i sitt lag (där det trots allt finns alltifrån ryska supertalanger till svenska wannabees som Petter Emanuelsson).

Hittade en intressant svensk (nåja) back där också.

Mittnamn: Skulle vi få någon på den där listan så är det väldigt bra gjort av BZ.

Brynäsgubbe: Lite synd om Rautio, Lindköping verkar gå för guld. Många bra värvningar.

{7877}: Villa Lidköping? Spelade Rautio bandy i vintras?

Skrubben: Visste det skulle bli fel...Kommer aldrig lära mig vilken som är vilken 😛

« · 1749088 · »