1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742161 inlägg · 7967 ämnen

Sv: Silly season 2016-2017

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
{7877}: Så är d kanske. De möttes på Arlanda för att diskutera lösning på Andersén...

{7877}: Känns mer troligt, fast inte samma drömscenario, bättre Andersen går till KHL. Och vi har nio backar, ha 10 backar i truppen, varav två är Gunderson och Salmela känns för dyrt. Särskilt när en toppforward ska in.

{7510}:
Bästa sillyn ever :-)

{7720}: Ja vad hände med att söka upp spelare som är realistiska värvning med nummer 19 & 20? Brukar ju alltid vara någon filur som är bra på att hitta sådant ;)

Tigerhjärta: Bättre Pettis källa öppnar kakhålet!

Lunkan:
Här kommer tre lediga forwards namn som alla har spelat med nr 19 eller 20 i sin karriär:
Ryan Lasch
Janne Pesonen
Tim Stapleton

PS.Spencer Abbott har spelat med 9o. kanske lägger han på en 1a?
Men jag tror på antingen Tim eller Ryan. Har inte hört något om nån ännu från min källa.

Pettisbif: Kan det inte vara förlängning med Salmela och utlåning av back till KHK?
Förlåt för att jag har kallat dig laguppställningstroll en gång i tiden, Pettis! Du är het just nu!

{7510}: Hade också en känsla för att Salmela skulle skriva på tills jag räknade backarna...

Om jag inte minns fel så sa BZ rätt så nyligen att en eller två backar till skulle in.
Kan inte länka nu. Men det var i GD eller AB. Så Salmela kan det faktiskt vara :-)

Härligt! Hoppas Gävle-borna visar det i höst också. Fortfarande lite orolig om hur Brynäs ska förbättra arena-upplevelsen bortsett från laget på isen. Förutom ett bra lag måste det bli roligare att åka till Gavlerinken.

Pettisbif: Sen finns alltid Jeff Taffe (www.eliteprospects.com/player.php?player=9385) som hade #20 när han spelade i LHC.

Rodrigo:

"Det är ju inte precis farten som är hans signum utan snarare skridskoåkningen..."

Tar han fina skär, eller? 😃

Den här killen tror jag Bengtzén har koll på! Rightare med bra skridskoåkning. Verkar ha ett bra skott, så kan bli grym i PP :)

Skrubben: Han verkar vara minst sagt grym på rören. Han kom tvåa i AHL:s skills competition: fastest skater.

Ironhook is making a comeback!!😀

Skrubben: Vi letar väl en center?

Järnkrok lär inte komma tillbaka förän om kanske 10 år.

På hemmapremiären vill jag se ett enormt tifo dedikerat till hemvändarna Gunderson och Granström. De ska fan veta att de är välkomna tillbaka!

Brynäsgubbe: Det verkar ju enligt ryktena vara så att Bengtzén söker en högerfattad ytterforward. Där tror jag Backman skulle passa perfekt!

Skrubben: Är han på väg till Europa? Hur har du hittat killen? Random EP scouting?

Pettisbif: Ryan Lasch säger ju själv att hans favoritnummer är 19....Och så kallar han sig @lascher19 på twitter....Men nu drar vi väl kanske lite för stora växlar angående twittrandet om 19 & 20 grader? Hört något alls om att det ska värvas fler backar?

Skrubben: Låter exakt som butler. skridskostark rightare med bra skott😂😂

hockey_21: Hahah. Butler är en bra skridskoåkare? Knappast!

hockey_21: Bevare mig väl...

Pettisbif: haha vi får inte sväva iväg här nu. Kommer ta nog ett tag tills vi får den sista spelaren.. Vi måste lugna oss lite!

Skrubben: Butler för ungefär tre säsonger sedan är bättre än dagens Rödin. Ganska kul att se när en spelare presenteras för Brynäs eller är nära att värvas. Då är dom helt plötsligt jätte bra och sedan om till exempel vi värvar den särskilda spelaren så så suger han helt plötsligt. Skulle inte förvåna mig om ni tycker att Gunderson är en bättre värvning än om vi skulle värva Tobias Enström. Nu är det ju inte samma person men skulle inte förvåna mig.

modomille: Det är så det funkar. När Modo värvar så slår förbannelsen till och han blir klappkass.

modomille: Det funkar omvänt också. När den klappkasse modoiten värvas av Brynäs så tar karriären fart (Lex Svedberg)

modomille: Om man säger såhär: eran värvningshistorik de senaste åren jämfört med våran, vilken är bäst?

modomille: Kan vi inte få vara glada åtminstone en dag över att en av våra guldhjältar återvänder?

{7800}: skulle vara häftigt om man hyllar ALLA de nya spelarna i ett tifo.
"Välkommen till Legendarernas Förening" :)

modomille: Tänka sig att du har mage att skriva det du skriver efter din enorma felbedömningen av alla Modos värvningar förra säsongen och även felbedömningen av Modos slagstyrka dom lag.

{7877}: Ryan Lasch kommer aldrig spela i Brynäs. Det kan jag lova

Chris11: Det känns nästan som överflöd att värva Salmela.
Konstigt att skriva det:)
Men hellre en stor värvning framåt.

Chris11: Tror inte jag heller....Försöker hitta någon enda liten anledning att han ska krita på. Undrar hur bra polare Fälth och Lasch är? Kanske har dem funnit varandra på ett andligt plan eller nåt...? Konstigare saker har hänt 😵

mk: Håller med dig, nu ska det in ett tungt namn på forwardssidan!

Känns dumt att säga det, men förlänger BZ med Salmela i det läget vi är i nu så blir jag besviken. Då hade man istället kunna lägga de stora summorna på Jocke och/eller forward.
Kan inte se att det finns någon som helst chans att Anssi spelar med oss nästa säsong, förutsatt att ingen back med kontrakt får kicken. Men det är inte så speciellt troligt.

Vi har de backar vi har och vi har SHLs bästa backuppsättning!

Auchinleck: Skridskoåkning har inte bara med fart att göra. Bara att se Gunderson på blå vid PP och se hur rörligt och mjukt det går. Tror inte det skulle gå så lätt om man inte hade kontroll på skridskoåkningen...

{7877}: Jag är helt övertygad om att Lasch kommer att spela utomlands + han skrattade åt ryktet med Örebro. Han sa då att det bara är Frölunda som gäller i SHL.

{7800}: Precis, att CJ skulle komma tillbaka är lika sannolikt som att Leksand skulle vinna guld nästa säsong. Det kommer inte att hända.
Gör man 16 mål och 14 assist på en säsong i NHL så blir man kvar där borta. Om inte Nashville vill ha kvar honom så finns det 29 andra lag som kan hugga honom.

{7225}: Runt 65 procent av alla Modoiter trodde det skulle gå bra den säsongen som var. Man är ju optimist.

Agenten: Nja, BZ och några till kom från ett konfrum och tog kaffe. Hånberg och Sundlöf satt och åt frukost.

{7225}:Johan Svensson ‏@MrMadhawk 16 minför 16 minuter sedan
Ilari Filppula har valt nummer i Malmö. Han har valt #81, så han har alltså för avsikt att agera som en stjärna.
Den här har han burit rätt långe. Så den är okej. Men jag köper inte alls att Brodecki ska glida runt i #88 i Växjö . Orimligt.

MrMadhawk på twitter, verkar inte ha så höga tankar om Adam=)

Rodrigo:

Jorå, jag är med.
Är Bulan det?

{7780}: Haha han brukar klaga på när spelare som inte är "stjärnor" osv. bär höga nummer. Klagade också på Mannbergs val av tröjnummer. Jag kan väl hålla med litegrann, haha. Det är ju en petitess egentligen. Tycker också det är rätt störigt när backar har forward-nummer och vice versa. Typ en back som har nummer 10 skär sig. Eller en forward som har nummer 6. Var någon tjeckisk målvakt i JVM som hade 2 för ett tag sedan med...

Chris11: Det var på skoj grabbar!😉 Alla är ju så euforiska och lättrimmade idag!😜

Rodrigo:

Om du träffar på Tord Lundström.
Då blir det första du säger.

Hörru Tord, jag tycker det var riktigt
störigt att du åkte runt med nummer
6 på tröjan under alla år.

Jag förstår att du hade råkat
glömma bort honom i hastigheten.
Så det här är bara en liten retsam pik.

Ville bara in och kommentera och stämma in i euforin sen bomben slog ner imorse att Gunderson är tillbaka! Tänk att en enda spelare kan ha så stor betydelse, men det är ju trots allt Gunderson vi talar om. Natt på er!

Enaranger: Hahahaha, ja det ska jag göra.

Herrejäklar vilken go stämning det är här inne...i slutet på maj! Fantastiskt kul! Vilket hästjobb Brynäs har gjort, grymt imponerad..Senaste säsongens ras är fan i mig som bortblåst, får tacka bästa sillyn på många år (någonsin?) för det! Hade varit svårsmält annars! Natt

Rodrigo:
Med Krobbe Lundberg blir det ändå värre än gamle Tord! ;-)

Gillar det man har på gång i Brynäs, alla som tvivlat och gnällt på BZ får sig en rejäl knäpp på nosen nu.
Det kommer dessutom mer tunga namn!

Som jag sa direkt när säsongen tog slut: Stefan Bengtzén håller på att bygga ett lag som kommer att hota från alla kedjor och backpar. Han håller på att bygga en maskin där alla i laget jobbar för varandra och gör sina medspelare bättre.
Om vi tar en titt på truppen i dagsläget så har vi ALLA spelartyper ett lag behöver ha för att vara ett topplag. Saknas visserligen en spetsspelare, men de har ju lovat att det ska in, så det är lugnt!

- Vi har många krigare och boxplayspelare som kommer acceptera sina roller och göra hästjobb i numerärt underläge.
- Vi har flera skickliga spelare som kommer att leverera i powerplay (tänk Gundersons handledsskott och Johnsons styrningar på det, mmmmhm vilken dröm!).
Att ha bra boxplay och powerplay är nyckeln till framgång, det kommer att ge oss övertag i många matcher.
- Vi har en tränare som har ett tydligt spelsystem som kommer att vara enkelt för de nya spelarna att förstå eftersom att de är handplockade för att de passar in i just det spelet.

Kul att vi har en tränare och sportchef som drar åt samma håll och tänker hockey lika. Nu kommer vi att få en kontinuitet som kan bära oss åt nya framgångar!
Måste även tillägga att jag gillar Johan Stark starkt ;)
Gillar arbetet han gör för att skapa intresse kring laget och hans öppenhet mot fansen. Tummen upp på det, det behöver vi!

Brynäs IF är på väg att förändras till något riktigt bra. Vi kommer ha ett slagkraftigt lag på isen och flera juniorer som tar plats i A-laget. Klubben kommer att fortsätta ta ett socialt ansvar med En Bra Start och göra andra lags supportrar avundsjuka med reklamfria dräkten!
Kontinuiteten kommer att hållas och det kommer att finnas en röd tråd i hela organisationen. Tycker att man kan sätta upp en treårsplan för att ta SM-guld som Frölunda gjorde år 2013.

Som sagt, gillar vart Brynäs är på väg, tillsammans ska vi se till att öka publiksnittet ännu mer nästa säsong. Fredag den 23:e september syns vi under Gavlerinkens tak, då ska vi få höra den nya hymnen innan matchen och få se alla nyförvärv göra debut i världens vackraste matchtröja!
Framförallt ska vi få se taket lyfta när #13 Ryan Gunderson presenteras på line-up:en. Det kommer bli görhäftigt!!

Inte för att jag inte tycker att Rödin ska lyckas men... Vad händer om Rödin fastnar i AHL denna säsong? Skulle det finnas någon liten chans för att han skulle återvända? Otroligt svårt att spekulera... men med Gunderson på backen och Rödin i laget är verkligen inte SM-final omöjligt... så man får väl drömma lite. Sen var dom tillsammans i Brynäs 13-14 men Rödin har utvecklats rätt mycket sedan dess.

Sen har han ju envägs-kontrakt vilket gör förutsättningarna lite annorlundare, kanske.

« · 1752531 · »