1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741957 inlägg · 7967 ämnen

Sv: Silly season 2016-2017

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
Skrubben: det jag menar är ju att vad man har på pappret är ganska ointressant. Vissa hävdar att vi har shl bästa backbesättning vilket jag tror är ganska långt från sanningen. Fakta är att vi slutade tia i serien med 6/8-delar av nuvarande backbestånd. Hur de sista 2/8-delarna ska göra oss så mycket bättre begriper inte jag. Tror Brynäs får det mycket svårt att slå sig in topp 5 nästa år.

Leksand hade en bra trupp och det visade sig i slutänden. Brynäs låg bra till ett tag men föll ihop på slutet. Tabellen ljuger inte.

Zappaholic: varför kom Brynäs tia enligt dig då?

Ove Myling: Vilka har hävdat att vi kommer ha bästa backbesättningen???

Det jag inte fattar riktigt det är att du inte kan se uppgraderingen. Salmela skadad, Bertilsson skadad, Porseland kass tyvärr. In kommer Fälth, Gunderson och Bertilsson.

Ove Myling: Förmodligen för att göra dig tillfreds!

Ove Myling: Flera anledningar. Skador på nyckelspelare vilket gjorde att vi fick gå för hårt på vissa spelare. Målisar som inte kom upp stort när det behövdes. Vissa spelare höll inte måttet.

Zappaholic:

Ja ibland är det svårt att tänka utanför boxen. :)

Zappaholic: du skrev ju såhär: "vilka har bättre backuppsättning"

Jag ser en uppdatering, men inte lika stor som du uppenbarligen. Först kan du ju stryka snacket om skador. Skador tillhör sporten och vi kommer självklart att drabbas av skador i år igen. Salmela vs Gunde - overall helt jämnt enligt mig. Fälth vs porseland - två backar som har varsin svag säsong bakom sig. Chansen att fälth gör en lika dålig säsong som porseland kan inte uteslutas.
Övriga backar: säkert går några framåt och lika säkert går några bakåt.

Zappaholic: men man var egentligen bättre än sin tiondeplats enligt dig då eller?

Ove Myling: Fråga Frölundas fans om dom tyckte Fälth va svag i år?
Du kan ju inte ens nämna Porseland och han i samma mening och jämföra dom.

Kämpa Ove! =)

Ove Myling: Jag ställde en fråga! Lär dig läsa.

Nej, varför skulle jag skippa snacket om skador? Du frågade ju och då tyckte jag.

Skippa dina ologiska resonemang i stället. Så jävla dumt så klockorna stannar.

Zappaholic: på riktigt nu. Försöker du provocera eller skolkade du när man delade ut hjärnor vid födseln? Mylingen har en poäng, en åsikt, och bara för du inte förstår den så behöver den inte vara dum. Tänk större.

varulf: Ta och tänk längre än näsan räcker tack. Vad svamlar du om?

Jag förstår precis men håller inte med honom. Hand poäng är poänglös. Alltså argumenterar jag emot. Det är så man diskuterar. Fattar du?

{7780}: han gjorde en svag grundserie och ett bra slutspel. Inget som säger att han kommer att steppa upp i grundserien i år och dessutom i ett sämre lag.
Porseland kom direkt från khl och gjorde såklart en usel säsong, men jag ser det inte som givet att han kommer att vara lika usel i år igen i ett annat lag.

Zappaholic: om vi försöker tänka längre än näsan är lång så inser vi ganska snart att man måste acceptera att åsikter går isär, och har så gjort sedan mänskligheten började fundera. Bara därför kan jag tycka att det är mindre begåvat att ändå försöka styrka sin åsikt in i det oändliga enögt och egoistiskt. Det är väl om något poänglöst och leder sällan till någonting vettigt. Och med det sagt så tror jag att jag vänligen avböjer att ta lärdom av dig hur man för diskussioner tack. Och som en liten slutkläm så måste jag understryka, ja eller svamla, att det är långt ifrån alla på planeten jorden som tycker han är poänglös. Jag inkluderad. Lev med det och gå vidare.

Zappaholic: Som sagt, jäklar vad ni lägger energi på en ickediskussion en fredakväll. Ni hamande 10a i serien. Om det sen berodde på att backar var 7a och forwards 11a och Rödin 1a, och Starkbaum 9a, so what? Brynäs kan bättre än 10e plats, Brynäs SKA vara bättre än 10e plats, punkt!

{7827}: Word...

Zappaholic: du börjar bli riktigt pinsam nu men jag ska vara den större människan av oss och svara på dina, i det närmaste, påhopp

Nej, du skrev inte det ordagrant men alla som läste ditt inlägg fick nog uppfattningen att du tyckte vi hade shl:s bästa backuppsättning. Om du nu inte tyckte det, hur bra anser du att backbesättningen är på shl-nivå.

Som jag skrev skador är en naturlig del av idrotten och självklart är en skadefri gunderson bättre än en skadad salmela. På samma sätt är en skadad Bertilsson sämre än en skadefri porseland. En skadad spelare kan ju inte tas med i en beräkning, man måste ju utgå från alla spelare skadefria.

Jag vet inte vad du tycker är ologiskt i mitt resonemang du får gärna utveckla det.

Ove Myling: Är verkligen en skadad Bertilsson sämre än en skadefri Porseland 😀😀😀😀

varulf: Jag som trodde ett forum var till för att diskutera olika åsikter.

{7827}: Varför skriver du det till mig? Jag har inte försökt placera in lagdelars placering i tabellen. Det är Myling som gjort det.

Ove Myling: Alla? Du får nog svara för dig själv. Jag ställde en fråga.

Själv tror jag vi kommer ha en backbesättning som är såpass bra att det är få lag som kan mönstra en bättre.

Zappaholic: det är riktigt och så som man vill det skall vara. Men att göra det genom att påstå andras åsikter är poänglösa eller värdelösa för att man själv inte tycker likadant är inte diskussion. Det är något annat förstår du. Det är dumt eller just brist på argumentation. Och jag tycker du har för mkt av sådant just nu.

varulf: Och du tycker att skriva att skolka när det delades ut hjärnor vid födseln är produktivt?

{Zappaholic nej inte alls. Men bevisligen och tillräckligt för att du skulle reagera på det och öppna ögonen, och i den bästa av världar se saker och ting ur bredare perspektiv. Det var avsikten.

varulf: Mylingen utesluter inte att Fälth kan bli en ny Porseland.
Ursäkta mig, men det behövs inga argument för att idiotförklara ett sånt sannolikt scenario.

Huge: det får framtiden utvisa och inte lönt att sia om. Hoppas han ej är i närheten av sanningen på den punkten.

varulf: Reagerade inte så mycket på det. Mig gör det inget om det är högt till tak och du får gärna komma med moraliska pekpinnar om du tycker det är viktigt men att sitta och försöka "uppfostra" och tala om att jag ska se saker och ting ur ett bredare perspektiv blir jävligt patetiskt med tanke på vad som skrivs här ibland om spelare och ledare...

Huge: Nä går inte ta på allvar vad Ove skriver och hur han (tänker) =)
Men ser han framför mig när han kommer på sånt där sittandes i kalsonger och en stor påse ostbågar och kladdig om fingrarna sitter och skriver och skrattar =)

{7827}: Bra skrivet Sofos👊

Zappaholic: moraliska pekpinnar och jävligt patetiskt är ju starka ord i sig. Men när de kommer från en som verkar tala som den blinde slåss, så tycks de försvinna i glömska ganska snabbt. Låt folk ha sina åsikter ock låt dem vara olika.

Zappaholic: Inte riktat direkt mot dig, du hade sista inlägget i tråden. Skulle ha tagit bort din tag.

varulf: Men snälla...detta är ett diskussionsforum. Folk postar sina åsikter och man får ha sina åsikter så länge de inte är olagliga. Men man får också räkna med att åsikterna ifrågasätts. Det är liksom därför vi är här. Tycker jag inte som som Myling eller någon annan så ifrågasätter jag ju hans åsikter. Är det konstigt?

På samma sätt får ju vem som helst ifrågasätta det jag skriver.

Trams!

Huge: Hur kan du veta det? Jag tror att Fälth kommer göra det bättre än Porseland men jag tycker däremot det också är rätt tramsigt att att tro att Fälth så självklart kommer inte vara en flopp. Jag tror inte det. Men det är inte idiotiskt att tro att en 35-årig back som kommer ifrån sin sämsta säsong i SHL rent poängmässigt kanske inte rentav kommer bli så mycket bättre än Porseland. Och för att folk ska förstå ännu mer: jag tror verkligen inte Fälth blir en flopp någonstans. Men det är inte alls dumt att se vissa orosmoln över honom heller.

Sen är du helt inkapabel till att se orosmoln för någonting, så vad för argument jag än drar här så blir det väl det gamla vanliga raljerandet om att den sportsliga ledningen självklart vet något vi inte vet.

We shall overcome, we shall overcome, we shall overcome some day, yahhh😀

Väldigt många löjliga diskussioner den senaste tiden. Massa skitstatistik från förra säsongen tex? Vi slutade 10a och åkte ut i play in, vad mer finns det att diskutera? Släpp den gången säsongen nu och blicka framåt istället.

Rodrigo: Hur tycker ni Luleås trupp ser ut? nån som vet vad dom ska in med?
Dom har ju 7 backar och 13 forwards på papperet nu. Inte så vass.
www.luleahockey.se/herr/truppen

TobiasR: Se framåt ja eller lev i nuet kanske. Alce'n tränar med laget men får han något kontrakt? Vad sker med Anderse'ns kontrakt, pröjsar vi hans lön? Sista anfallsvärvningen, vem blir det? Center eller ytterforward? Från Ahl eller från Schweiz? Finns potentiella målskyttar så det räcker eller blir det till att GNUGGA PÅ??????

{7225}: Det är ju sådana saker som GD ska ta reda på, vilket dem inte gör sen om det beror på att Bengan vägrar svara eller att GD är kassa på att fånga upp information låter jag vara osagt.

TobiasR: Inte ett dugg skitstatistik. Viss statistik är extremt viktig inför nästa säsong. Man kan se hur viktiga spelare är och om dom borde få en större chans än föregående säsong.

Det finns mer att diskutera. Utan att man skulle utforska statistik djupare skulle man inte kunna exempelvis se hur redo Pathrik Westerholm var för en större roll (eller varför Olden VERKLIGEN inte borde ha bänkats). Tyvärr finns inte vissa nödvändiga uppgifter för att föra djupare statistik än vad som finns nu i SHL om man inte loggar matcherna själv. Och det är ett jävla jobb att göra.

Zappaholic: stora röda kors i taket! Då tycker vi ju samma sak. Fan vad roligt. Då lämnar vi det där kanske. Och så argumenterar vi vidare med varandra på en mer eller mindre vuxen nivå utan att fördöma den andres åsikt. Bra skrivet och lycka till med framtida inlägg. Man blir ju varm inombords.

{7780}: Håller med dig Jörgen, Luleå ser riktigt svara ut. Just nu har de en trupp för 8-10. Då ryktas det att målvakten lassinantti ska lämna för NHL också. Tror Luleå blir mycket sämre nästa säsong

Huge: tankeläsaren och framtidssiaren Huge kastar sig in i debatten igen.

Du vet alltså att fälth blir bättre än Porseland, intressant. Tror det kan bli en rolig höst där du kommer att få äta upp en hel del av dina profetior.

Senast oraklet talade sa han att Jaime Ram blir årets målvakt...

Förresten, hur kunde bz värva en så urkass back som porseland? Gjorde han kanske en felbedömning där?

Ove Myling: Du är inte mycket till Brynäs-fan när du hellre ser Brynäs gå dåligt bara för att se Huge ha fel.

{7780}: Luleå trupp ser väl inte helt usel ut och alltid svårt att sia om hur lagen kommer bli,oftast så tippar man ju hur det ska bli men hjärtat och hoppas

Ove Myling: Nu har jag ju aldrig siat eller uttryckt nåt säkerställt om hur Fälth verkligen kommer att prestera jämfört med vad Porseland gjorde, men din usla läsförståelse spökade väl igen, som vanligt.
Jag idiotförklarade bara din sannolikhetskalkyl: att Fälth kan bli en ny Porseland.
Det känns väl ungefär lika sannolikt för en hockeykännare som att månen kommer att ramla ner från himlen på måndag kl 13.54.
Typ....

Huge: Samtidigt får vi ha i åtanke att du var väldigt positiv till värvningen av Porseland med. Och det gick?? ;-)

Huge: men vad skriver du svammelman?
Å ena sidan vet du inte om fälth verkligen blir bättre än porseland och å andra sidan idiotförklarar du mig för att jag skriver att fälth KAN bli en ny porseland.

Men det var ju glasklart... eller nåt.

God morgon alla glada!
Jag är så himla sugen på att få den sista spelaren presenterad, är det någon som sitter inne på någon slags info om vem det kan tänkas vara?
Kan det va så sjukt att BZ har Hjalmarsson på gång? Skulle inte den värvningen vara klockren eller? Derek Ryan, något nytt där?

{6984}: Såhär skrev Huge angående Porseland förra året:

"Enkelt att kommentera: en 6-åring utan större hockeyintresse fattar att Porseland är en bra värvning.
Nog med kommentarer, det räcker för den här gången...."

Det stora hockeyoraklet har talat igen.

Jag vill faktiskt inte sätta dit Huge, men blir ganska irriterad när man inte kan ha en nyanserad debatt. Självklart kommer inte alla nyförvärv att lyckas. Om man idiotförklarar någon som ser realistiskt på nyförvärven så är man ute på djupt vatten. Och Huge är ju lite av en djuphavsdykare.

Ove Myling: ...och vart placerar detta uttalande Huge rent kunskapsmässigt? Lägre än en 6-åring. Ja, det verkar ju stämma ganska väl!

« · 1753098 · »