1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 738983 inlägg · 7967 ämnen

Sv: Silly season 2016-2017

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
DansbandsWolf: jag med. Fyfan vad dålig Scott har varit på senaste tiden. Blir kul att se honom göra samma resa som Sweatt.
Granis däremot, vilken karaktär vi får in. Ett rejält uppköp! Tror dessutom inte att Granström är Scotts ersättare utan han ersätter Vrana!

Så bra jobbat Bengtzén!

Brynäsgubbe: Kan aldrig tänka mig att Granström och Smotherman är Scott och Rödins ersättare. Granis ersätter väl typ Vrana och Smotherman ersätter väl typ Olden/Brodecki

Ingen har länkat nyheten om Smotherman. Kan bli helt ok, 14 mål av totalt 19p i ett bottenlag. Det är rätt bra.

Ingen Scott dock...

DansbandsWolf:

Han heter Granis!

Hej vänner av Bulanhockey...

Byte Granis mot Scott tar jag alla dagar i veckan.
Visst älskar jag Granas inställning men instigators har vi många av och överlever att tappa en eller två.

Hur funkar den där expertskatten?
Scott har ju spelat i Sverige i 3 år, och skulle därmed bli dyrare för Brynäs.

Smotherman har ju också spelat lite mer än 3 år i Sverige.
Innebär det också att hans "prislapp" gått upp?

Eller är det klubben som kan dra nytta av expertskatten i max 3 år
för en viss utländsk spelare? Och om Luleå värvar Scott, då kan
de dra nytta av expertskatten för honom och Brynäs göra detsamma
för Smotherman?

Sen vet jag inte om Smotherman är så billig som alla tror.
Jag tror det är få utländska spelare som spelar i SHL för "småsmulor".
Jag tror inte han är billigare än t.ex. Rensfeldt. Som jag då hellre
sett i Brynäs, om det hade varit möjligt.

Så antagligen värvas väl Smotherman i så fall som en spelare till
första eller andrakedjan För det är nog i dyraste laget att värva
en utländsk spelare till en tredje- eller fjärdekedja. Där blir det
billigare att ta in svenska spelare från allsvenskan. Eller göra
fynd av utländska spelare a la Zanetti och Gunderson (där Zanetti
nog var betydligt billigare än Gunderson).

Så vi får väl hoppas att Smotherman inte är en ersättare till Rödin.
Då är vi illa ute.

Johan Norrström: Haha jag är så lycklig👍

atilla: Granström har ändå gjort 23 poäng på 49 matcher vilket är ett ganska bra facit. Sen är han ju bra på så många andra saker också. Granström är en spelare som gör det lika bra i en förstakedja som i en fjärdekedja.

atilla:

Det där ser riktigt bra ut!

Med Boqvist och Ölund som reserver.

Tror Granis är helt rätt man att sätta med tvillingarna - på så vid får Brynäs två andrakedjor. Blomqvist såg riktigt vass ut med ökat förtroende, och kan säkert blomma (hehe) ut extra mycket med offensiva förmågor som Smotherman och Lindblom.

Nu gäller det att de sista två forwardsvärvningarna som görs är offensiva klasslirare.

atilla: Ser bra ut. Gillar granis som fan! Riktigt spännande silly iår.

Frågan är om det är värt att bränna pengarna på Granström. Ser hellre en producerande spelare men ser ju rätt hyfsat ut såhär med:

Ny - Ny - Johnson
Westerholm - Westerholm - Granström
Smotherman - Blomqvist - Lindblom
Mannberg - Enterfeldt - Alcén

Tänk en kedja med Twinsen och Granis. Blir nog väldigt jobbig att möta :)

{7225}:

Granström tillbaka i Brynäs. Retstickornas okrönte konung. Trivsamt!

Zappaholic: åh ballan

Pettisbif: Jo men sitter du och spelar allan ballan så får du ju räkna mothugg. Deal with it😃🤘🏻👍

Zappaholic: Hahahaha 😂😂😂Zappaholic, Zappaholic, Zappaholic...... varför blir jag inte förvånad?? 😂😂😂

Pettisbif: Och vad har hockeykunnande med saken att göra? Om du har en källa som du får namn av ibland som stämmer, så har väl inte det något med din förmåga att analysera?

Chris11:

Kikar oxå. Visst känns det nästan som det var mer drag i play-in!? Sen kvarstår och förstärks känslan att Djurgårdarna faller väldigt lätt!

moment22: Jag tror Huge tänkte lite fel jag, men det erkänner han aldrig... ;-)

Sitter och kollar på Djurgården-Frölunda... Har sagt det förut och däger det igen: värva Anderson, Bengtzén. Jäklar vad pigg han är. Haft 2 skott i ribban nu, siktar alltid på krysset när han har får chanser. Snart gör han mål.

atilla: Och dessutom har ju inte Brynäs kontrakt med Lööke för nästa säsong. Skönt byte, du får det här som jag inte har och så får jag det där som du inte har😄

Huge: Jag förstår precis hur du menar men tycker det låter ganska långsökt. Varför skulle Smotherman låta Rögle förhandla med Brynäs om en spelare som dom inte ens själva har rätt till? Visst hade dom haft kontrakt med Smotherman så känns det mycket mer sannolikt men nu är ju inte fallet så.

{7225}: Då missuppfatta jag det. Sorry.
Men jag köper vad du menar, klart att man kan få tag på en bättre spelare än Alcén, men samtidigt en spelare som gör det riktigt bra, dels i BP men även i 5mot5 och med det hjärtat. Jag har svårt att se att vi ska hitta ett bättre val just nu.

mattiask: Precis min poäng.

{7225}: Lavander var väl 32 när vi vann guld ;)

Pettisbif: Vad tror du om Alexander Ruutu? Riktigt bra spelare som är på väg upp ur källaren.

Pettisbif:

Lilla jag?! :) Det var inte igår. :) Har ingen aning vilka namn du droppat här på forumet genom åren. Vill dock minnas att något namn inte riktigt landat enligt utsago. Jo någon lista och laguppställning har det ju blivit. Kanske det är på grund av dessa du fått din stämpel?

moment22:
Word!
Lite Bang for the buck också då Granis kostade 160'/mån
7-12 forwards kan aldrig kosta så mkt

atilla: Jag tänkte mer på nån form av informell överenskommelse där Rögle, Smotherman och Brynäs lyckats sy ihop en deal som gynnat samtliga parter sas och där Lööke isf på nåt sätt ingår.
Det var ju därför jag också skrev "nån form av bytesaffär", även om det kanske blev lite otydligt.

{7225}: Ja men vafan... om nu Rödin försvinner så tycker jag Hjalmar vore en riktigt bra ersättare. Har för mig att Bz sa till mig att han gillade honom skarpt förra säsongen när jag tog upp Hjalmarsson. Simons kontrakt går ut. Dom enda som ev hugger honom vore väl Rögle. Frölunda kommer satsa på andra namn likså Luleå och LHC!

Sandströms status kan man fundera över . 70-procentig i en avgörande J20-match. Hinner han bli SHL-målis över en sommar?

eljuliano: Han gillar jag verkligen. Snabb som fan, skapar chanser på egen hand, bra tekare och bra skridskoåkare. Dock är han ju 33 år gammal...

Pettisbif: Jag började scrolla när Simon Hjalmarssons namn dök upp 😄

Pettisbif: Vet inte om jag ska gilla eller smått förakta din självgoda brist på ödmjukhet här... Väljer att se det som lite charmigt!

Bra luskat!

Men du... Minska antalet laguppställningar lite. Å för in lite mera realism i dem. Då når respekten 100%.

Keep up the good work!😜

Mitt drömlag nästa säsong (får dom som ser något intresse i det, ni andra kan enkelt bara scrolla!)

Jocke Ericsson - Felix Sandström
(Jonas Johansson)

Ryan Gunderson - Simon Bertilsson
Marc Zanetti - Niclas Andersén
Lucas Carlsson - Lukas Kilström
Jonathan Pudas - Jörgen Sundqvist
(Marcus Ersson)

Simon Hjalmarsson - Tom Wandell - Marcus Nilsson
Nick Johnson - Eric Castonguay - Jordan Smotherman
Oskar Lindblom - Pathrik Westerholm - Ponthus Westerholm
Sebastian Enterfeldt - Jacob Blomqvist - Jesper Ollas
(Daniel Mannberg, Johan Alcén, Linus Ölund)

Pettisbif: Kul med ett nyförvär 👍 Sett att han är stor och gör mål ibland, bra, det är vad vi behöver.

Vi har ju lättaste laget i SHL och sämst skottprocent så en tung målskytt låter bra 👏🏻

Apropå nordamerikaner; vad tror ni om Matt Anderson? Hans kontrakt går ju ut. Börjar bli gammal, men nog har han potential att ersätta Scott? Vore ju skönt att ge igen för att de stal Brodin..

Johan Norrström: Namndroppa jag någon tillsammans med Smotherman, Terry eller Kilas..?! Dumstruten är just nu på dig. Varje gång jag skrivit att någon av dessa tre är "klar" så har desse två ev.tre blivit det. Sen har jag tidigare gjort en lista över lediga intressanta namn inför denna silly säsong. Men det är inte riktigt same same lilla du! Lär dig läsa innehåll innan DU bröstar upp dig!

Pettisbif:

Även en blind höna hittar ett korn ibland. :) Ditt problem är ju att du namedroppar som tusan och att du i slutändan har haft mer fel än rätt. Något att beakta innan du bröstar upp dig kanske?

tjugo8: Smoothie är en lika "bra" skridskoåkare som N.Johnson är... han smällde in 22 mål + iår! Så man behöver inte vara snabb alá Mannberg för att passa in i Bulan hockey. Nu vill jag att Bz värvar Eric Castonguay från Tingsryd! Enormt bra tvåvägs center. Som varit en av allsvenskans bästa spelare iår. Klasser bättre än Vrána!

tjugo8: Han har inget annat val än att åka satan😃

Huge: Förlåt Farbror ska aldrig hända igen ;-)

70 Rodrigues:
Myspinne på den eller, Du har väl förordat honom ett tag?
Skridskotempot? Hur skulle det se ut i Bulans spel?

Huge: Jag tror Bengtzén valde mellan Urbas och Smotherman. Dom är två liknande spelartyper. Senare dementerade han ju uppgifterna om Urbas, så nu verkar allt tyda på att han valde "The Smoothie" 😄

Huge: Bytesaffär? Huh? Han har ju inte ens kontrakt med Rögle nästa säsong.

Pettisbif: Hahaha vilket skämt!

Ett "o" i Smotherman säger Huge. Då föreslår jag ett smeknamn; Smoothie! Förstår alla?=)

Pettisbif: Inte bäst när det gäller ödmjukhet, tyvärr! ; )

Pettisbif: Bra, tack! Frågan är med vilka han ska lira...?

« · 1737011 · »