1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741928 inlägg · 7967 ämnen

Sv: Silly season 2016-2017

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
Chris11: Behöver Brynäs en andracenter? Westerholm, Enterfeldt, Granström samtliga i bästa fall andracentrar.

{7225}: Jag är minst lika nyfiken på den där Wahl i Oskarshamn. Verkar vara en vass målskytt. Rightare dessutom.

Peja: ja det ser trångt ut.

{Peja. Det verkar som han sticker till Finland...

Peja: nej du har rätt. Vi behöver en förstacenter, så Castonguay får inte plats!

Peja: Kanske en dum fråga men har ju läst att folk gärna vill se Matt Anderson i Brynäs tröjan nästa säsong och då antar jag att han har utgående kontrakt med Djurgården? Finns det någon bra sida där man kan se vilka som har kontrakt samt utgående kontrakt i diverse lag?

Tigerhjärta: Eliteprospects

Tigerhjärta: Om du inte hittar, så finns en ruta på eliteprospects där det står "free agent frency". Där kan man välja vilken liga man vill kolla närmare på. Så här ser det ut för SHL:

Skrubben: På eliteprospects finns en Saku Salmela uppsatt som löst rykte för klubbyte i Finland. Salmela är kanske ett vanligt efternamn, men vet du om denne möjligen har nåt familje- eller släktband med Anssi?

Vad tror ni om Modos Victor Olofsson? Bra fart, bra handleder och ruggigt skott. Bengtzen kan ju inte bara värva brunkare!😉

Chanzone: han är väl klar för Frölunda?

Chris11: Jasså! Fan vad dom hugger alla lovande spelare!😬

Har ingen superkoll på honom direkt. Men visst känns det som ambitionsnivån måste vara högre om vi ska ersätta Scott!?

Om nu Rödin sticker kanske den här spelaren kan vara nått. Eller är han alldeles för dyr tro?

www.eliteprospects.com/player.php?player=38086

Chanzone: ja, Nörstebö, Olofsson, Jonathan Dahlén, vilka mer? Helt sjukt vad de tar in unga talanger!

Chanzone: Steve Moses???? Han kanske tjänar tre gånger så mycket som Rödin.

Chris11: Det är så illa alltså. Då är det bara glömma...

Chanzone: han är ju en av KHL:s bästa målskyttar, så tror inte han är speciellt billig iallafall.

Chris11: Nä det är sant det. Undrar vad man kan få för Rödins lön!? Han tjänar väl runt knappa 300k i veckan.

Chanzone: nja inte 300k i veckan kanske ;) Men vad jag har hört så har han 280k/månad. Borde finnas bra spelare att hämta för den summan!

Chris11: Oj haha! För mycket football manager genom åren, då fastnar man i veckolöner!😉

Chris11: Ja de tar in en massa unga talanger. Men bortsett från det så får de ju inte fram några egna.
De har de senaste tre-fyra åren haft en hel del framstående yngre spelare, men inte mer än en som spelat i deras J-20 lag väl?
Rönnberg är nye Wenger. :)

Det här känns väl inte så bra om det nu stämmer. Någon kanske redan ha sett detta men jag läste precis i Aftonbladet:

Johan Larsson, 23, gjorde nio poäng i slutspelet när Brynäs tog SM-guld och drog sedan till NHL. Men på fyra säsonger och 30 poäng i världens bästa liga har han inte varit helt ordinarie.
Nu går kontraktet ut med Buffalo och kuriren.nu uppger att Luleå är intresserat av att värva gotlänningen.
Larsson har gjort 10 poäng (6+4) på 65 matcher i NHL den här säsongen.

micke63:

Old news. Det har redan tagits upp på forumet. Skulle han hamna i Luleå skulle det inte förvåna mig. Johan har inte uppvisat någon större längtan att återvända till Brynäs. De signaler han skickat ut handlar väl mer om att han gärna spelar där han får mest i lön. Med det sagt så borde de ju även utesluta Luleå. Något år i KHL verkar mer realistiskt.

Johan Norrström: Jag antog att det var old news, det är nog sant att han lär jaga pengar så det lutar väl då kanske åt KHL.

Jag undrar hur länge Max Friberg ska orka harva på i AHL? Han har förvisso ett år kvar på sitt kontrakt men det är nog inte helt osannolikt att han ledsnar snart och då hoppas jag verkligen att Bz är med och hugger, han har ju ingen naturlig hemvist i SHL!

Tom Wandell är klar för Örebro enligt Madhawk. Jag hoppas Bengtzén tänker smartare än så. Jag har inte blivit imponerad av honom de gånger han har spelat i tre kronor. Jag får lite Martin Thörnberg-vibbar av honom. Dvs. alla hockeyjournalister värderar honom jättehögt pga hans meriter, men sedan när han kommer "hem" till SHL som för att vara producerande spelare så floppar han.

Det är i alla fall min teori!

Skrubben: Tom Wandell har inte heller så mycket poängmässigt starka meriter att komma med. Thörnberg var ju en mycket flitigare poänggörare i KHL. Sen vet jag inte hur Wandell har använts i KHL.

Daniel Bång finns på marknaden nu, lämnar sin Schweiziska klubb.

Bra eller anus?

Berge: Har inte Bång haft djävulska skadeproblem? Känns kanske spontant som något vi inte behöver..

Rödin är nära kontrakt med Vancouver, förmodligen klart nästa vecka. Men: om han inte kyckas i NHL så kanske han återvänder till Brynäs samma säsong.

"If he signs a deal, he could very well have an out-clause similar to what several European players have inked over the past few seasons. The out-clause would likely allow Rodin to return to Europe if there was no fit for him in Vancouver and he was demoted to the AHL."

Chris11: Förlora både Rödin och Scott. Usch, oerhört kännbart. Svårt tro att Bengtzén kan kompensera detta fullt ut. Tuff säsong väntar.

ellis: Rödin kommer nog tillbaka under hösten. Jag tror inte att han kommer platsa i NHL.
Scott är givetvis lättare att ersätta än Rödin, så in med en spelskicklig center nu Bengtzén!

ellis:

Att Rödin och Scott skulle försvinna efter den här säsongen har ju funnits med i ekvationen länge. Kommer ju inte som någon chock direkt. Bengtzen har ju haft förutsättningarna klart för sig och har naturligtvis jobbat utifrån detta senario. Det som oroar mig är inte att man ska finna ersättare för Rödin och Scott utan det är den stora spelaromsättning som det verkar bli. Bengtzen har ett hårt arbete framför sig, och det är extra viktigt att verkligen värva rätt när det är så många nya spelare som ska in i truppen.

Uppdrag 16/17: Klara nytt SHL-kontrakt...

2016-03-22: Brynäs IF, spelare ut: 7 - spelare in: 0...

ellis:

Eller så väntar vi med domedagsprofesierna tills vi vet förutsättningarna. Verkar ju onödigt att diskutera målsättning innan truppen är klar. Det var ju inte direkt så att detta kom som en blixt från klarblå himmel.

Johan Norrström: Vad jag mest var ute efter var att man inte vill att alla farhågor ska besannas och bli faktum...

Känns tungt nu. SJÄLVKLART drar vår andra kapten på tre säsonger. Helvete vad less man blir på NHL.

Nästa år kommer vara fullt med chansningar. Vi har en spelare som förmodligen kommer leverera utan tvivel och det är Johnson.

ellis:

Det vill ju ingen. Men samtidigt har det ju varit klart ganska länge att Brynäs skulle få svårt att behålla Scott och Rödin. Jag hade räknat bort dem sedan länge.

Brynäsgubbe:

Hur vet du det? Bengtzen har ju inte presenterat något nyförvärv ännu.

Brynäsgubbe: Ja, det enda man kan vara säker på just nu är att Johnson kommer fortsätta styra in puckar i PP och att Bertilsson max kommer spela 20 matcher. Det kan bli en spännande säsong!

Johan Norrström: OK. Som sagt, jag tror inte Bengtzén lyckas fylla upp dessa två luckor.

Johan Norrström:" Hur vet du det? Bengtzen har ju inte presenterat något nyförvärv ännu "
Nej, han har ju inte det. Som sagt, 0 in - 7 ut i dagsläget. Kanske dags börja leverera nu då?

ellis: Lugn ska du se, snart kommer det nya Vrana/porseland-värvningar ;)

ellis: Bengtzén har säkert redan levererat, men går givetvis inte att offentliggöra värvningar av spelare som fortfarande spelar. Typ Granström. Dessutom borde väl alla som har sågat sönder Brynäs under säsongen vara överlyckliga över att massvis med spelare redan är klara att lämna...

Johan Norrström: Med chansningar menar jag spelare som inte bevisat sig i Brynäs. Det lär bli väldigt mycket nytt och därmed en hel del chansningar i nästa års Brynäs.

ellis:

Varför är det så bråttom? Nästa säsong börjar i september. Med så stor spelomsättning är det viktigt att man fyller på med rätt spelare. Jag misstänker att det kan dröja innan Bengtzens lagbygge till nästa säsong är klart. Viktigast är ju att det blir bra inte att det går fort.

Chris11:

Ja eller förhoppningsvis ett par Johnson, Pudas och Salmela-värvningar. En ny Zanetti vore väl också fantastiskt?

ellis: Det blir väldigt svårt att ersätta Scott och Rödin med två av samma kaliber, näst intill omöjligt skulle jag säga. BZ:s chans är att hitta tillräckligt bra spelare så att vi får två producerande kedjor. Sen är det såklart viktigt att Lindblom, Carlsson, Boqvist och Sandström fortsätter att utvecklas så nivån på laget kan höjas ytterligare. Det skulle vara ruskigt skönt om han lyckades förlänga med Salmela och Andersen kommer tillbaka. Då ser ju backsidan oförskämt bra ut iaf.

munkas: Tänk om Brynäs kunde värva Jocke E, Andersén och behålla Salmela... Då skulle man inte behöva göra lika många mål för att vinna matcher.

« · 1737226 · »