Brynäs IF

715258 inlägg · 7953 ämnen

Thomas Greiss klar för Brynäs IF.

« · 1294361 · » Till forumet


Sv: Thomas Greiss klar för Brynäs IF.
Huge: Jag kan också förstå att det finns faktorer som spelar in. Men du måste också ha i åtanke att det handlar om proffisionella spelare som tjänar enorma pengar på det dom gör. Det finns inga ursäkter helt enkelt, han har inte levt upp t ill klubbens förväntningar även om dom kanske har varit något högt ställda med tanke på vilken väg Bjurlings karriär tagit.

Även Svedberg har väll haft exakt samma problematik som Bjurling, men har har väll ändå presterat något så när även det visat sig att även han inte håller för elitseriespel, inte än åtmindstånde.

Bjurling kan beklaga sig hur mycket han vill men han borde se att den nivå han spelat på inte håller och att klubben inte kan förväntas ha tålamod för att han eventuellt ska hitta tillbaka till någon gammal storform.
Kommentera

Sv: Thomas Greiss klar för Brynäs IF.
Huge:

Sylf hittar nog på nåt ska du se...
Kommentera

Sv: Thomas Greiss klar för Brynäs IF.
Skitstöveln: Greisstzky

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Thomas Greiss klar för Brynäs IF.
Huge: Greiss the Great
Kommentera

Sv: Thomas Greiss klar för Brynäs IF.
Huge: Tycker nästan Bjurling ska var lite nöjd med detta, iaf när det gäller speltid. I Bif hade han förmodligen blivit fastspikad på bänken oavsett om Greiss kommit eller inte. Förutom ett skapligt avgångsvederlag kan han nu leta sig en klubb i t ex Norge eller Danmark och få mer speltid.
Kommentera

Sv: Thomas Greiss klar för Brynäs IF.
Bissett19: Eftersom ingen tagit upp det hittills: vad ska Greiss få för smeknamn härinne?
Grisen? Nja, sådär va.....?   :-)
Kommentera

Sv: Thomas Greiss klar för Brynäs IF.
Zzz: Men i det där klippet du talar om så tycker iaf jag att han resonerade på ett vettigt och objektivt sätt.
För om vi ska vara ärliga så hade väl både SSK och Djurgården problem med sitt försvarsspel vid de tillfällen han tog upp och nog tycker jag att han i klippet riktade kritik mot både laget och sig själv.
Vill iaf minnas att jag uppfattade det så när jag såg klippet.
Kommentera

Sv: Thomas Greiss klar för Brynäs IF.
MarcusElving:

Varför vänta tills 16.00?



Trodde först vi hade fått hit Crosby;)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Thomas Greiss klar för Brynäs IF.
Zzz: Måste nog ge MarcusElving lite rätt här.
Det han pekar på är definitivt faktorer som knappast underlättar för en ny målvakt, hur rutinerad han än är.
Lägg till den press han (och Svedberg) haft pga förväntningarna man haft på att dom ska fylla luckorna efter Markan och Läck.
Men jag förstår ditt principiella resonemang: normalt sett ska en rutinerad målvakt inte behöva nån längre startsträcka.


Kommentera

Sv: Thomas Greiss klar för Brynäs IF.
MarcusElving: Det gör jag också men att den som sidsteppas försöker lägga problemet utanför sig själv är naturligt. Saken med Bjurling är dock att han alltid har tyckt att klubben som han lämnat gjort fel. Han nämnde Djurgården och Södertälje i ett klipp som diskuterades för någon månad sedan.

Bjurling fick en jättechans av Brynäs som erbjöd honom att fortsätta spela elitseriehockey, klubbarna stod inte direkt på rad. Han fick även starta som etta. Det finns många spelare som får betydligt mindre tid på sig att visa att man håller än så.
Kommentera

Sv: Thomas Greiss klar för Brynäs IF.
MarcusElving: Ohhh det vill man inte missa!!
Kommentera


Sv: Thomas Greiss klar för Brynäs IF.

Zzz: Nja, jag håller inte riktigt med. Det är mycket som blir nytt när man byter lag. Ny spelidé, ny utrustning, nu målvaktstränare som kanske vill förändra din spelstil en aning. Det är förståeligt om det tar lite tid att nå sin fulla kapacitet när det sker mycket förändringar. Sedan känner väl Bjurling själv att han kan mycket bättre och inte har fått chansen att visa sig från sin bästa sida så att säga.

Nu säger jag inte att jag tror att Bjurling hade blivit så mycket bättre, men om jag ser på situationen ur Bjurlings synvinkel så förstår jag honom.

Kommentera

Sv: Thomas Greiss klar för Brynäs IF.
MarcusElving: Om han har fått chansen eller inte kan man diskutera. Han fick en hel försäsong och 4 matcher. Dessutom har han gjort en sjuhelvetes massa träningar. Bjurling är en etablerad målvakt och allt som krävdes av honom var att han skulle kliva in och visa att han fortfarande håller. Det ska inte vara någon startsträcka för en spelare på 30+ med 200 matcher under västen.
Kommentera

Sv: Thomas Greiss klar för Brynäs IF.
Huge: Säger som en viss annan person säger här inne.. AMEN :)

Tycker att du är helt rätt i din bedömning!
Kommentera

Sv: Thomas Greiss klar för Brynäs IF.

Huge: Jag håller med. Om man ska se på saken ur Bjurlings synvinkel så har han ju inte fått någon chans, förstår att han är besviken. Men så är det i den här branschen. Precis som du skriver så förstår nog Bjurling innerst inne varför Brynäs gjorde som man gjorde.

Jag tippar på spel i allsvenskan för BB nu.

Kommentera

Sv: Thomas Greiss klar för Brynäs IF.
MarcusElving: Som jag misstänkte: Sveriges bäste sportchef har gjort det igen.
Inte bara lyckats förhandla bakom ryggen på Greiss agent utan även sett till att få en bra ekonomisk deal, i förhållande till vad Greiss normalt skulla ha kostat.
Sen förstår jag inte gnället över att Bjurling är besviken.
Klart som fan att han är det, det skulle väl vilken målvakt som helst i samma situation vara.
Han har ju de facto inte fått nån chans att visa vad han går för, som han påstår.
Men han missar ju det väsentliga: sannolikheten för att han själv skulle göra ett bättre jobb än Greiss, om han nu hade fått chansen att visa  upp sig i fler än de matcher han stått hittills?
Även om han självfallet ska vara besviken så tror jag att han förstår spelets regler och inser att Brynäs trots allt tagit ett korrekt beslut, sett ur lagets synvinkel.
Tror dessutom att en stor del av besvikelsen kanske ligger i att samarbetet med Pecka sannolikt kommer att upphöra och därmed också hans chanser att utvecklas ytterligare mot en lite modernare målvakt.
Kommentera

Sv: Thomas Greiss klar för Brynäs IF.

Enaranger: Ja, Ekholm är sannolikt en av Sundlövs starkaste värvningar. Det kan man konstatera redan efter 13 matcher. Han är har varit väldigt viktig för Brynäs med sitt stabila defensiva spel och fantastiska offensiv.

Han har ju vunnit ett par matcher åt Brynäs själv för tusan!

Greiss har potential att bli en riktigt vass värvning också! På förhand (på pappret) är han en av Sundlövs vassaste och han ruskade fram honom när det var akut läge. Hoppas Greiss blir den målvakt som alla säger att han är även i Brynäs. I så fall har Sundlöv två supervärvningar denna säsong.

Kommentera


Sv: Thomas Greiss klar för Brynäs IF.
Härligt sunklöv :D Nu höjs väl publiksnittet ett snäpp.
Kommentera

Sv: Thomas Greiss klar för Brynäs IF.
teddykgb: Ja, att dom skulle trilla ur är lika sannolikt som att DIF gör det.....
Kommentera

Sv: Thomas Greiss klar för Brynäs IF.
sylf: Ja..han funderar nog en del på det beslutet...och det skulle inte förvåna mig om europiska hockeyligan inte blir av att man utökar ligan och hänvisar till någon patetisk skitsak bara för ett Köpelunda skall hänga kvar i högst serien..
Kommentera

Sv: Thomas Greiss klar för Brynäs IF.
teddykgb: De nada :-)
Kommentera

Sv: Thomas Greiss klar för Brynäs IF.
70 Rodrigues: merci..
Kommentera

Sv: Thomas Greiss klar för Brynäs IF.
teddykgb: Ja, han har nog inte lyckats med en enda så här långt.

VF´s klubbdirre Ahdrian som inte ville utöka ES för nåra år sedan för att VF ska leda europeisk hockeys utveckling. Då stoppade han utökningen ensam, då det krävs att alla lag röstar ja. Undrar hur han tänker idag?
Kommentera

Sv: Thomas Greiss klar för Brynäs IF.

teddykgb:

Är väl bara att söka på hans namn??

Kommentera


Sv: Thomas Greiss klar för Brynäs IF.
arnio: Var hittade du honom på FB..? Jag sökte men uppenbarligen så hittade du honom..?
Kommentera

Sv: Thomas Greiss klar för Brynäs IF.
arnio: Är det jobbigt för dig att jag skrev ett välkomnande till honom här i GB:n??
Kommentera

Sv: Thomas Greiss klar för Brynäs IF.
arnio: Titta på Nordberg i Frölunda...hur många värvningar har han lyckats med sen han kom till VF..och då har han en jä--a mycket större pengapåse att ösa ur jämfört med Sundlöv..

Det kommer ALLTID att bli floppvärvningar...lika säkert som att det kommer bli flippvärvningar..
Kommentera

Sv: Thomas Greiss klar för Brynäs IF.
70 Rodrigues: Jag tror inte att Greiss läser här. Prova han facebooksida i stället, där kan alla skriva inlägg till honom
Kommentera

Sv: Thomas Greiss klar för Brynäs IF.
Willkommen in Schweden, Gävle und Brynäs IF. Sie sind es, uns in die Playoffs und eine lang ersehnte Gold zu nehmen, nur damit Sie wissen ;-)
Kommentera

Sv: Thomas Greiss klar för Brynäs IF.
sylf: Hahah alla kan ju inte platsa. Dessutom kan ju inte Sundlöv alltid lastas för att nån som han värvar är kass. Ett visst ansvar vilar också pe de enskilda spelarna. Det finns inte en sportchef i världen som inte värvat ett antal floppar. Det finns inte ens någon övertygande bevisning att Sundlöv skulle vara sämre eller bättre än andra sportchefer.
Kommentera

Sv: Thomas Greiss klar för Brynäs IF.
Tack Sundlöv det kom som en STOR ÖVERASKNING!!!
Tror stenhårt på detta FAN VA SKÖÖÖÖÖÖÖJ!!!!
Kommentera

Sv: Thomas Greiss klar för Brynäs IF.
Enaranger: Ja, till skillnad mot Skoog, Hutten, Wanvig etc etc, även en blind höna......

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Thomas Greiss klar för Brynäs IF.
Har hoppats på en ny målvakt ett antal omgångar nu.
Att det skulle bli en målvakt av den här "digniteten" är ju klart över förväntan.
När var en värvning som Brynäs gjort toppnyhet på sportsidorna senast?

Det måste vara riktigt länge sedan vi blivit så positivt överraskade av en nyhet om att en spelare värvats, som nu.

Sen måste ju Ekholm vara en av Sundlövs bästa värvningar någonsin.
Alla spelare vi värvar från Mora tycks bli succé.
För Granström är ju också en av de bästa värvningarna på senare år.
Kommentera

Sv: Thomas Greiss klar för Brynäs IF.
Huss:
Höll på att sätta kaffet i vrångstrupen när jag läste "Murray" och "Brynäs" i samma mening...LOL
Kommentera

Sv: Thomas Greiss klar för Brynäs IF.
Huss: God ide, men då får vi nog vänta med debuten till den 4:e November mot FBK hemma.....han måste ju få en hygglig chans att nyktra till..
Kommentera

Sv: Thomas Greiss klar för Brynäs IF.
sylf: "Räcker det inte att det är Sundlöv som möter upp?"

Heter han bara Sundlöv nu? :-))
Kommentera

Sv: Thomas Greiss klar för Brynäs IF.
teddykgb: Det låter som om Brynäs får låta no 65 arrangera ett välkomstpartaj....
Kommentera

Sv: Thomas Greiss klar för Brynäs IF.
Huss: Precis..
Kommentera

Sv: Thomas Greiss klar för Brynäs IF.
65selander: Tror han skulle uppskatta det, även om jag tror han är en Warsteiner-kille
Kommentera

Sv: Thomas Greiss klar för Brynäs IF.
teddykgb: Efter Svedbergs match mot SAIK vore det dumt att peta honom. Bättre att låta Greiss få lite tid att komma in i gänget och debutera inför hemmapublik.
Kommentera

Sv: Thomas Greiss klar för Brynäs IF.
65selander: "korvtallrik med surkål"

Räcker det inte att det är Sundlöv som möter upp?
Kommentera

Sv: Thomas Greiss klar för Brynäs IF.
arnio: tror han står mot AIK nästa torsdag...även om han teoretisk sett säkert kan spela mot SSK på tisdag..
Kommentera

Sv: Thomas Greiss klar för Brynäs IF.
sylf: Va f-n han är ju tysk, han är van skitväder. Man kanske skall möta upp han på Arlanda med en iskall Obstler och en korvtallrik med surkål?
Kommentera

Sv: Thomas Greiss klar för Brynäs IF.
arnio: Imponerande Sundlöv, först Jonathan Carlsson och nu Greiss the Great.
Så skall en sportchef agera!
Kommentera

Sv: Thomas Greiss klar för Brynäs IF.
arnio: Han landade väl nu på morgonen. Stackars människa, från ett soligt Californien till detta!!!!
Kommentera

Sv: Thomas Greiss klar för Brynäs IF.
Vad tror ni vad tror ni, när kan han debutera?
Kommentera

Sv: Thomas Greiss klar för Brynäs IF.
Bissett19: Snart sågas säkert Sundlöv friskt för denna värvning. Fan en Tysk, är han bra så har Sunklöv haft tur bara.
Kommentera

« · 1294361 · »