1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742170 inlägg · 7967 ämnen

Timrå - Brynäs

Sv: Timrå - Brynäs
250kg kärlek: jo ja trodde det :)

Som sagt, ibland blir det så här...

Jag vet inte riktigt vem jag ska vara först...

JanT:
Jag begriper fullstänidigt varför han kickade Wahlberg/Miettinen, jag håller inte med honom i beslutet med jag förstår honom. Men vad jag inte förstår är hans hårda jävla panna att erkänna när han har gjort ngt fel. Klart var att vi strax efter Wahlbergs kickande behövde en center men Boorks jävla stolthet vägrade att ens lyssna på en ursäkt/förklaring från Wahlbergs sida.
Är ni då förvånade över att Sundlöf letar efter en ny tränare?

(sluta trata om poäng osv, det är inte Boork, det är möjligtvis Boork som lyckats släpa fram lite brynäsanda i pojkarna)

El Aka Ali:
Jag vet att BIF ligger hästlängder många av dessa lag, men det kommer ändras nu när ekonomiska grund ändras (ny arena). Vårt största problem har defenetivt inte varit publiken, vi har alltid kommit över vår budgeterande gräns (4600) och vi kommer göra det även i år. Till skillnad mot många andra lag (SSK, DIF)har vi dessutom en stabil säsongskortsförsäljning som bara det fixar vår existens. Med den nya arenan (i vilken f.ö alla loger redan är sålda) kommer det garantera vår överlevnad i högsta serien och t.om en klättring.

Ambroo: Jag tar priset på ...riktigt eftersom jag är den enda som säger hur det är.... på riktigt.

65selander: Hehe det är ju inte BIF jag hatar, utan Huge och Co;-)

Upp med modelfotot bara din myspilsnerfarbror*S*

El Aka Ali: Ett litet och välment tips vad gäller den nya hallen. Anställ minst 1 st mästerkock och begränsa inte hans kreativa ideer både vad gäller utrymmen och hans yrkeskunskaper. Skratta om du vill, men det är en kalasgrej. Tro mig.

El Aka Ali: Har du besökt Axa sportcenter? Wow, säger jag. Där har man verkligen anammat det du är inne på. Det är fanken mer yta för mat än det är för hockeyn. Men så har det blivit en riktig dundersuccé också!

wap.hockeysnack.com
AXA är knappast en arena man kan räkna med. Den arenan går inte ens till vinst om man kidnappar skiten.

wap.hockeysnack.com
Glömde att tala om "Eich einberliner"

micke: "Till skillnad mot många andra lag (SSK, DIF)har vi dessutom en stabil säsongskortsförsäljning som bara det fixar vår existens."

Dream on!.... du får nog ta å fundera på dina siffror innan du drar slutsatser..

GävleLasse: Har vi inte en rätt stabil försäljning av säsongskort då ?

okänd: Nu har vi det....

El Aka Ali: "Inte ett dugg. Du om någon borde kunna instämma i det vad jag sagt."

Jo, men de gjorde jag ju också. Men det var bara slutklämmen/frågan/påståendet om budgetvärvningarna som jag inte håller med om riktigt.
Det du skrev i övrigt kan jag nog ställa upp på.
Ordet "onyanserat" tyckte jag passade in rätt bra, då det innebär att jag kan hålla med till viss del.
Det kan också betyda att man tycker ngn överdriver, vilket jag tyckte i detta fall, iom att du påstod eller iaf antydde att vi enbart har budgetvärvat i år och de senaste åren.

Ambroo: "Skulle hellre oroa mej för hur ni ska fylla tablettasken om jag vore du;-)"

Tja, vi får väl försöka spela lite konstruktiv hockey.... ;-))

GävleLasse: ""Till skillnad mot många andra lag (SSK, DIF)har vi dessutom en stabil säsongskortsförsäljning som bara det fixar vår existens."

Dream on!.... du får nog ta å fundera på dina siffror innan du drar slutsatser.."

Har själv inte så bra koll på försäljningssiffrorna, men här verkar det vara divergerande uppgifter som förekommer.
Vad gäller?
Har vi en stabil kortförsäljning eller inte, jämfört med andra lag?
Borde väl vara rätt enkelt att ta reda på.

Huge: Jag har för mig att det ligger på ca 1500 säsongskort sålda per säsong. Nu vet jag inte om dessa även innefattar säsongskorten på ståplats. Hur som helst så är relativt lite säsongskort sålda sett över snittet bland elitserieklubbarna.

GävleLasse: 1500 återfallsförbrytare på bänkarna. Stämmer ungefär med det jag hört också. Nä nu blir det ut och åka lite längdskidor innan eftermiddagesns drabbning.

Marcus ont i ryggen och Honken ont i ljumskarna.....kunde varit bättre.

kexxet: Ljumskarna?,det är väl knät som spökar?

« · 672694