Brynäs IF

714435 inlägg · 7953 ämnen

Timrå IK-Brynäs IF den 1/12

1211368 · » Till forumet


Sv: Timrå IK-Brynäs IF den 1/12

Huge:"Då trodde man förstås att han skulle lyfta sig och ha en bättre chans att visa sina offensiva kvaliteter i vårt försöka att den här säsongen spela lite mer offensivt."

Och vilka kvalitéer skulle detta ha varit? Killen har harvat i fjärdeformationen om han ens fått någon speltid alls under de säsonger han varit i Brynäs.

Sundlöv var bara bekväm och gav honom kontrakt. Han skulle väl till ICA Maxi på Hemlingby innan han åkte hem den dagen han skrev kontrakt med honom.

Pengar rakt ner i Gavleån

Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF den 1/12
Zzz: tommy har varit sjuk,är tillbaka....
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF den 1/12
Dream Team: Jag håller faktiskt med om det mesta du skriver, Brynäs spelade inte bra och hängde inte alls med i de två sista perioderna. Men grejen är att det fanns faktiskt en hel del situationer som skulle ha renderat i Timråutvisningar om domaren hade varit konsekvent. Hur spelet än såg ut så att säga.

En Brynäsare åker ut för en hakning som är ganska tveksam, som en domare med lite högre toleransnivå kanske hade släppt. Sedan kommer det en likvärdig hakning från en Timråspelare men då släpper domaren. Det är okej för mig om domaren är petig, men då ska han ju vara det åt båda håll.

Våra 16 minuter i utvisningsbåset var väl okej, men det som stör mig är att det fanns situationer som borde ha jämnat ut den statistiken lite grann om domaren hållit sin nivå genom hela matchen. Jag såg en hel del såna situationer, fast det kanske bara var jag?

Sådant brukar väl jämna ut sig över en hel säsong antar jag.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF den 1/12
Davey_22: Inget snack om vilken av målvakterna som var/är bäst.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF den 1/12
Olle: Tja, vi hängde med tillräckligt bra för att 1 period av konstruktiv hockey skulle räcka för poäng borta mot er.

Sen verka en hel del folk glömma att målvakten ÄR en del av laget. Vi tar er på målvaktssidan helt enkelt, ingen tur där inte.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF den 1/12
mattiaskarlgren: Jag är inte tik.

Juniorfrågan kommer in i hur man anser att en coach ska matcha sitt lag. Vill man ha en coach som alltid spelar safe på rutinerade spelare så.. Vill man däremot har ett lag där man inte alltid spelar safe utan ger spelare lite oväntat förtroende som de kan växa i då får man räkna med att det emellanåt finns tillfällen när spelarna sätts inför lite övermäktiga situationer. Och jag antar att ni inte har 34åringar i 4e femman.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF den 1/12
spud: haha, vad yrar du om nu? Jag är på samma sida som dom flesta här inne att dom duktiga juniorerna hellre ska spela istället för vissa avdankade äldre.

Brynäs junior har visat sig dom senaste åren vara riktigt bra och jag förespråkar verkligen att juniorer släpps upp!

Det jag sa förut till dig var ju hur Cz coachade när han lät vår fjärdefemma spela mot er första då han hade tid på sig att byta spelare..

Men vart kommer juniorfrågan in i detta?
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF den 1/12
MarcusElving: "Vad Skogs säger är totalt ointressant"

Man kan även vända på detta och skriva:
Vad MarcusElving skriver är ointressant.

Det jag vill påpeka med min länk är att Skogs var missnöjd med domarinsatsen åt båda håll igår vilket jag påpekade i mitt förra inlägg.

Nu ska jag inte stånga mig blodig mot alla enögda Brynäsfans i denna GB.
ALLA supportrar är mer eller mindre enögd oavsett lag.

En fråga till dig: Måste man vara nöjd med domaren fast ens eget lag har fått mindre utvisningar än motståndarens?
Konsekvent skriver du. Björn Svensson fick avstå en halv period och spela 2 perioder med visir igår pga av en hög klubba utan åtgärd från domarna fast det var 2 huvuddomare.
Utvisnings minuterna (6-16) skulle varit högre åt båda håll.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF den 1/12
Olle: Word!
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF den 1/12
MarcusElving: Brynäs var med i matchen i en period igår, den första. Sen valde man bort att ens försöka spela konstruktiv hockey. När ett lag åker skridsko men det andra inte gör detså ser väl matcherna väldigt ofta ut som det gjorde igår, d.v.s med utvisningar typ fasthållning, interference och hakning som följd. Jag förstår verkligen inte vad som var så unikt med er match här uppe igår? Ni sköt fem skott mot mål under period 2 och 3. Åtta om man tar med förlängningen. Tolv skott kom i period 1, därefter var det någon slags skyttegravstaktik, som otroligt nog lönade sig. Att domarnivån var löjlig, det håller jag med om. De hade gott kunnat ta några fler tvåor på bortalaget.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF den 1/12
MarcusElving: Jag antar att jag är det också för jag uppfattade det som att ni högg ved och spelade ryggsäck i 45 minuter och således förtjänade i stort sett alla utvisningar ni fick. Om man inte hänger med, spelmässigt, så brukar det innebära att man sitter mer i utvisningsbåset än det andra laget.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF den 1/12
rackham: När firma Sunk & bärplock är borta!
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF den 1/12

Huge:

TVÅ steg fram? Hur skulle det gå till? Byta Herman mot Bäckis?

Med Brynäs Europascoutingkapacitet kanske Inge & Co plockar fram en ny Kwiatkowski...

Duon Olausson & Arlbrandt har utvecklats sedan förra säsongen.

När gör vi sådana värvningar?

Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF den 1/12
Peja: Ja, han var fantastiskt enögd. Patetiskt att se..
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF den 1/12
73Sjöbba: Vad Skogs säger är totalt ointressant. Han grinar ju mest över sina sönderslagna klubbor och är förbannad över det.

Timrå fick ju massor med gratis PP i matchen men kunde inte förvalta chanserna. Timråspelarna gjorde sig skyldiga till massa likvärdiga grejer som Brynässpelare åkte ut för, skillnaden var att Timråspelarna klarade sig varje gång.

Att domaren sen släpper eller missar en sönderslagen klubba händer då och då, att det sedan blev mål för oss var som sagt otur för er. Skogs hade nog inte gnällt ifall det inte blev ett Brynäsmål. Det är ju lätt att skylla målet på den sönderslagna klubban.

Sett till hela matchen så var han absolut inte konsekvent åt båda håll. Utvisningsminuterna 6-16 säger en del. Ni fick 3 stycken tvåor på hela matchen och en av dom var en dubbelutvisning. Ni fick 2 numerära underlägen på 65 minuter, att ni klagar på domaren känns som ett skämt.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF den 1/12
Peja: Och det var ju förresten även Brynässpelare som fick klubbarna avslashade utan åtgärd från domaren, men det glömmer förstås den gode Skogs att nämna.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF den 1/12
MarcusElving: Ja, det var ju tragiskt att se hur domaren föll för hemmapublikens tryck igår. Otroligt enögd i andra och tredje perioden.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF den 1/12
sylf: 18:50 in i andra perioden åker en utmattad #8 ut i båset för att byta. Knappa minuten senare blir han beordrad in på isen igen och vi räddar en pinne. Aktiv coaching från Cz ... polsk president! ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF den 1/12
Huge: Ja, Sunklöv är en riktig smartskalle, märks i laget,spelet, tabellen etc.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF den 1/12
rackham: Ja, och nu finns det ju läge för att iaf ta två steg fram och som sämst två steg tillbaka. Alltid nåt, sa fan....   :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF den 1/12

Huge:

Ang Hermansson:

Lagbygge modell ett steg fram, två steg bak.

Höj ambitionen i lagbygget!

Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF den 1/12
MarcusElving: Skogs påtalar Att domarduon var dåligt åt båda håll.

"Men å andra sidan var de ju konsekvent dåliga åt båda hållen."

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF den 1/12
MarcusElving: Challe yrar om vedhuggning när alla vet att det räcker med ett lätt rapp för att få en kompositklubba att gå av om du träffar på "fel" ställe sas.
Inte mer än rätt annars ifall Rådbjer skipade lite poetisk rättvisa genom att blunda åt rätt håll, för en gångs skull.
Armbågen i ansiktet på Hansen strax innan kvitteringen var dessutom ngt som Challe uppenbarligen missade.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF den 1/12
GävleLasse:  Jag kan inte se vad ledningens förhoppningar och förväntningar på Herman innan säsongen har med sparkningen idag att göra.
Då trodde man förstås att han skulle lyfta sig och ha en bättre chans att visa sina offensiva kvaliteter i vårt försöka att den här säsongen spela lite mer offensivt. I det läget ser jag inget konstigt i att man förlängde med honom.
Idag är ju läget ett helt annat: han har inte fått det att stämma och vi har juniorer som iaf kan matcha de prestationer han gjort hittills, så nog fasen har vi forwards att åtminstone fylla HANS plats i nuläget.
Lyckas han sen hitta en ny klubbadress så blir vi förhoppningsvis också av med hans lönekostnader för resten av säsongen.
Mao: smart drag av Sundlöv och perfekt tajming....
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF den 1/12
Ambroo: Ähh, med tanke på alla löjliga tvåor på oss och alla missade likvärdiga situationer på Timråspelare var det fan inte mer än rätt att han missade den, sedan att vi råkade göra mål precis var ju otur för er..
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF den 1/12
70 Rodrigues: Fel: man ska vara rövslickare OCH hockeykunnig av rang.
Så oavsett om du uppfyller det första kravet eller inte så faller du på det andra....
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF den 1/12
mattiaskarlgren: Aha, men din inställning kommer ni aldrig få fram några juniorer som får utvecklas. Att stå med facit i hand och peka finger är ju inte så häftigt. Låt spelare utvecklas och låt dem få förtroende, ni har ju en unik sits i Sverige med så många juniorer som är duktiga. Glöm tanken på SM guld nåt år och ställ in er på att fostra dessa talanger ett år eller 2 så ska ni få se på utveckling, men då måste ni nog inse att det blir lite misstag här och var.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF den 1/12
Huge: "Ledsen, men det är bara hockeykunniga som har tillåtelse att skriva matchrapporterna. Så du får nog stå på tillväxt ett bra tag till..."

Patetiskt, man ska vara rövslickare av rang, så skriv du dina matchrapporter.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF den 1/12

Lindström: Ja man blir lite fundersam över tajmingen av sparkningen. Har man nu ansett att Hermansson är duktig nog att ta en plats på Brynäs roster när man byggde laget under offseason så kan man ju tycka att det är väldigt konstigt agerat att spraka honom med full lön när man inte har forwards nog att fylla ut laget med.

Fast nu har ju inte Sundlöv gjort sig känd för att vara smart..

Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF den 1/12

Huge: Nu skrev ju jag en matchrapport redan för flera år sedan. Något jag sedan undanbad mig att göra. Jag skrev en matchrapport som var mer vinklad ur ett supporterperspektiv, nämligen när vi hade invasionsresa till Leksand.

Så där sprack den tesen...

Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF den 1/12
Lindström: Äh, ser hellre att Wännström, Järnkrok, Thegel får istid än Hermansson.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF den 1/12
spud: Ne det vet jag men samtidigt så ser han ju vid deras ena mål att fjärdefemman är inne och sen när Timrå gör 3-2 så måste han ju försöka byta spelare tidigare så han får in en annan femma för vid det målet så har ändå fjärdefemman varit inne i dryga 30-40 sek.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF den 1/12
GävleLasse: Försök inte. Du får ansöka som alla andra och visa upp dina hockeykunskaper innan du får skriva matchrapporter.
Ställ dig i kö tillsammans med Tony och dom andra...   :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF den 1/12
GävleLasse: Kanske är för att ingen annan än Huge är hockeykunnig här inne ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF den 1/12
GävleLasse: Att kicka Hempa innans Jvm känns ju smart. Med tanke på att Bif dessutom betalar hans lön fortfrande gör ju inte saken bättre..
Dubbel suck..
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF den 1/12

Huge: Att du har brun näsa gör dig inte hockeykunnig ;)

Hur många härinne tyckte att din rapport stämde överens med matchen nu senast?

Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF den 1/12
70 Rodrigues: Ledsen, men det är bara hockeykunniga som har tillåtelse att skriva matchrapporterna. Så du får nog stå på tillväxt ett bra tag till...
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF den 1/12

Zzz:"Kanske har diskuteras tidigare, men det känns som om man gjort vissa justeringar i ledarstabben. Janne Larsson är nu den som sköter presskonferansen och intervjuer innan match samt är den som intervjuas på hemsidan. Från inget till allt. Har Janne fått ta ett kliv framåt?"

Tommy orkar inte ljuga mer. Cz står inte för det har gör och då återstår bara Janne...;)

Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF den 1/12
Kanske har diskuteras tidigare, men det känns som om man gjort vissa justeringar i ledarstabben. Janne Larsson är nu den som sköter presskonferansen och intervjuer innan match samt är den som intervjuas på hemsidan. Från inget till allt. Har Janne fått ta ett kliv framåt?

En helt annan sak, petningen av Hermansson kommer väldigt otaktiskt, med tanke på att vi snart går in i ett hårt matchande runt jul och nyår där vi saknar Silverberg och inte vet statusen på Nordqvist. Kan det vara så att Brynäs redan nu ser att det kommer bli röda siffror att man försöker skära kostnader?
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF den 1/12
mattiaskarlgren: Som bortlag kan man inte alls matcha in nån femma mot någon annan då hemmalaget är det lag som får byta sist.

Ni verkar ha haft en kul match igår, 2 förlorare. Och dåliga domare från båda håll..
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF den 1/12

70 Rodrigues: Vad är det för lallare som tillåts skriva matchrapporter på Brynäs hemsida?

En vanlig supporter boende i Sundsvall. Jag känner honom. :-)

Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF den 1/12
GävleLasse: Igår var faktiskt bland det värsta jag sett när Cz valde att bänka en het Wännström.

Visst han var inne på två mål bakåt (men där faktiskt Cz matchat in "vår" fjärdefemma mot Timrås första)..

Sen gör Dackell 2 assist på dom två första målen igår MEN stundtals så är han för jävla slö och är inte längre som jag sagt hundra gånger förut någon första eller andra kedjespelare. Så enkelt är det.
Sen var ju en kille som Sundström riktigt bra igår. Han har fått mycket skit, men det räckte med en match så är en hel del folk här inne glada på honom!
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF den 1/12
Vi ska vara jävligt nöjda med 1 p i gårdagens match, vi spelade en bra period, det var beklämmande att se hur vi viker ner oss i andra perioden, det ska fan vara omöjligt. NC står med armarna i kors och tar inte timeout förens 2 min efter Timrås ledningsmål, hur är det möjligt? Man såg redan efter Timrås reducerings mål till 1-2 åt vilket håll det skulle barka hän. Utan Markström skulle vi ligga ohjälpligt sist. Och varför i helvete ska vi ner i hörnorna och göra, skär i framför mål och ta smällarna, det ska göra ont att spela hockey, det är ingen jävla Holiday on ice, vilka mesar.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF den 1/12
Vad är det för lallare som tillåts skriva matchrapporter på Brynäs hemsida?
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF den 1/12
zpith: Du verkar inte ha förstått att detta är ett öppet forum och så länge man är medlem på HS så kan/får man kommentera alla forum på denna sajt.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF den 1/12
Ambroo: Snälla, gråt någon annanstans än i vårat forum.. Har ni inte något eget?
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF den 1/12
MarcusElving: "Mycket utvisningar idag, var domarn verkligen konsekvent åt båda håll? Knappast om ni frågar mig. Hemmadomare var ordet.."

Hehehe Åh herregud!

Hade det varit nån ordning så hade brynäsarna fördubblat antalet tvåor och inte fått sin chans till att sätta 3-3.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF den 1/12
Efter första perioden med 2-0 ledning kändes det ganska bra på läktaren i E.on arena! Andra perioden är en total katastrof och det kändes som det skulle rinna iväg ännu mer efter deras 3-2. Nu lyckades Eero dra in 3-3 och vi fick en pinne. Jag är nöjd med poängen såklart, kunde ha blivit 0 poäng och massa minusmål.

Markan var kanon, hade många riktigt vassa räddningar och höll oss kvar i matchen. Eero börjar ge skäl för sin lön nu också, det känns bra.

Mycket utvisningar idag, var domarn verkligen konsekvent åt båda håll? Knappast om ni frågar mig. Hemmadomare var ordet..

Nu måste vi börja plocka trepoängare snart innan det är för sent. Någon som har stesolid eller dylikt att sälja billigt? ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF den 1/12

bradberry:

Här har du tabellen som gäller på Sätråsen:

1  Brynäs, 12
2. MODO, 10
3. TIK, 7
4. SSK, 6
5. SAIK, 6
6. LHF, 5
7. HV, 4
8. LHC, 4
9. VFHC, 4
10.FBK, 4
11.RBK, 4
12.DIF, 4

Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF den 1/12
bradberry: ... det enda som var underhållande var väl det faktum att det var en match i den svenska ELITSERIEN som spelades! Får de (spelarna) betalt för att skämma ut sig som det gjorde? Är det deras JOBB att spela ishockey?

Nej.... Jag är skeptisk.
Kommentera

1211368 · »