Brynäs IF

714011 inlägg · 7953 ämnen

Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 25/10-07

935654 · » Till forumet


Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 25/10-07
70 Rodrigues: You bet, eller det var ju det du gjorde. Klart du ska få pengarna. Jag har aldrig varit så nöjd över att förlora en tusing. Vart vill du ha den? Å då får du välja mellan banken eller live. Inget annat!
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 25/10-07
AVGÅ: Show me the money!!!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 25/10-07
70 Rodrigues: AVGÅ senast inloggad 2007-10-27. Vi får väl hoppas på en förlust i kväll så att Kung_Sjödin visar sig här igen…
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 25/10-07
Gidde: Har dock en känsla av att det blir svårt att inkassera dom :-(
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 25/10-07
Gidde: Lätta pengar :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 25/10-07
70 Rodrigues:

Härligt!!
Den där har jag väntat på!!!!
Tänkte faktiskt på det när jag såg sista matchen...

Upp till bevis!
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 25/10-07
AVGÅ: SHOW ME THE MONEY!!!!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 25/10-07
Huss: “Tiergarten på dienstag”. Jösses. Efter att ungefär alla amatörskribenter skriver veckodag och månad med stor bokstav, vilket är fel på svenska, möts man av att se veckodag med liten bokstav på tyska, vilket är fel då substantiv skrivs med stor bokstav på tyska. Annars var det rättstavat!
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 25/10-07
Bissett19: Fegis, upp med laget på piedestalen igen. SM-guld, SM-guld...

Skämt åsido de närmaste tre matcherna är livsviktiga. Som lag borde Brynäs vara bättre men nu är det nerver som gäller.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 25/10-07
Huss:

Bissett manar Hussen till lugn,vi kör under devisen:En match i taget:)

Annars är det som vanligt Brynäs o Brendl  som berör de flesta krönikörer(onyanserade,jo jag vet Huge)

Anrell om Brendl:

"En spelare som Brendl – hockeyvärldens lataste sex dagar i veckan – kräver total uppbackning för att leverera. Får han inte det surar han."

Rätt intressant alla klagar på Brendl,ändå är han våran bästa poängplockare samt att han tillsammans med Molin o Alcén har +2 i statsen.
På resten av Brynäsarna är det många minustecken.-5 på Hermansson för att ta ett exempel.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 25/10-07
Bissett19: "För Brynäs del är det en ruggigt viktig match imorrn,nu gäller det att plocka Mora o inte studsa tillbaka på ruta ett igen."

och därefter Tiergarten på dienstag så har vi en trippel samt häng på slutspelsplats.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 25/10-07
superfalle:

Den var behövlig iaf.

"Det finns ingen ödmjukhet och då vinner man inte när man spelar i elitserien.
   
   (En irriterad Charles Berglund) "

Tänk att när vi vi vinner är det alltid ödmjukheten som saknas hos moståndarlaget.T o  m en lekman som jag ser ju att Timrå har ruggiga problem med back o målvaktsspelet.
Framåt är Timrå vassa,men tycker laget är ngt obalanserat.......

För Brynäs del är det en ruggigt viktig match imorrn,nu gäller det att plocka Mora o inte studsa tillbaka på ruta ett igen.

Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 25/10-07
65selander: grattis brynäs.... ni var värda segern...
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 25/10-07
65selander: Eftersom jag har så väldigt lätt kan ha distans till mig själv och dessutom är en extremt ödmjuk människa kan jag med gott samvete som huvudkudde besvara din fråga med ett JA!
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 25/10-07
20 Lindgren: Vart tog 66Berglund vägen? Jag höll på att bli bombis på att han skulle kliva in i brynäsboken och köra sin patenterade “flams- och tramsfredag”. Törs man hoppas på att rackham kliver in i hans ställe?

Så du menar att dina är så mycket bättre då?
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 25/10-07
GävleLasse: Hörrödudu! Ta en pärdjoospaus nu! Nu skall inte du skriva om Bo William Takter när vi sitter här och skriver om ishockey! Jag vet inte varför; men det finns faktiskt en travbok härinne du kan skriva i. Och det skall inte vara juice på mackan och rostbiff i glaset utan tvärtom. Du lyckades stava till Andersén i alla fall — något de flesta härinne inte klarar av när de Ctrl-Copy & Ctrl-Vaste litet hur som helst. *Lindgren älskar att veva med den digitala pennan runt sig på Bergqvistsätt för att i bästa fall lyckas träffa någon känslig skribent*
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 25/10-07
65selander: Det var Andersén som var passningsläggaren. Lite Djoos-takter på den mackan :)
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 25/10-07
Huge: "När Danne inte själv sitter utvisad så är han ändå syndabock, eftersom nån annan känner sig tvingad att ta den tvåa som Danne med säkerhet ändå skulle ha tagit."

Om du hade sett matchen hade du insett att det var som Gävlelasse säger.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 25/10-07
65selander: Bara att ta mössan i hand och gratulera till 3 poäng!
Även om man bara känner stor bitterhet just nu.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 25/10-07
wap.hockeysnack.com
Godmorgon Sverige! Vinst mot Timrå igen. Inte en förlust på varken försösong eller nu. Sitter fortfarande och grämer mig att inte Pavel fick fullfölja sin kontring när han rasade, vet inte om han blev för ivrig när han fick pucken för långt ifrån sig. Är det någon som kommer ihåg vem som slog passet? Vinst mot MIK och man kan börja hoppas på att laget samt supportrar kan få upp näsan över vattenytan. Tycker fortfarande att PP är omständigt och segt. Timrå flyttar pucken jävligt bra mellan spelarna, sen att Brynäs är bra i BP är en annansak. Kommer bli mycket folk mot Mora så det är bara för Brynäs att ösa på
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 25/10-07

Huge:

Jag minns precis den situationen som Lasse hänvisade till,puckstök vid sargen i våran zon, D.J har chans att använda kropp o lyfta ut pucken ur zon,men sin trogna vana börjar han att peta så Timrå får kontroll på pucken o skapar tryck runt Korhonen,Andersen är tvungen att ta en tvåa runt våran kasse.


Men annars gör D.J en prickfri match.......

Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 25/10-07
GävleLasse: Precis.
När Danne inte själv sitter utvisad så är han ändå syndabock, eftersom nån annan känner sig tvingad att ta den tvåa som Danne med säkerhet ändå skulle ha tagit.

Dina hemsnickrade konspirationsteorier börja te sig mer och mer absurda.
Roliga, absolut.
Men ändock absurda...
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 25/10-07
Huge: Han tar upp detta snack redan innan hemmamatchen mot HV så det är inget nytt..Han försökte sig på precis samma sak förra säsongen. En säsngsom var fylld av kämparmatcher där DJ åter igen fick massor av speltid. Det är bara att inse...Boork favoriserade Dj något fruktansvärt och det straffade sig många gånger...

Idag tog Sndersén en tvåa på grund av at DJ inte gorde sitt jobb...
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 25/10-07
GävleLasse: Ja, och det var väl också mot Djurgården som man började skönja en förbättring i defensiven och striktheten rent generellt.
Vilket väl visar att man tidigare tagit lite för lätt på den biten.
Vilket i sin tur var min poäng...
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 25/10-07
GävleLasse: Ja, då har dom isf maskerat den taktiken jävligt bra...
Självklart så hade man säkert haft en ambition om att framförallt försöka ta mer korrekta beslut i offensiven och inte kliva på så förbannat.
Men i grunden försökte man ju ändå att praktisera ett mer offensivt upplägg, vilket enligt min mening straffat sig.
Fine, tanken var god men ibland måste ändamålen helga medlen.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 25/10-07
Huge: Boork inför matchn mot DIF

"...taktiska förändringar
-Vi har väl striktat upp det lite grann. Gjort fördelningen mellan olika lagenheter lite tydligare, vad man ska göra och vad man ska låta bli att göra. Vi har ju försökt att flytta fram positionerna iår men då har vi tappat den här tätheten och aggressiviteten försvarsspelet och spelar någonting mitt i mellan viket inte är bra."
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 25/10-07
Huge: jo visst har de försökt med det. Det har i alla fall varit en uttalad ambition från deras sida...
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 25/10-07
GävleLasse: "Detfaktum att Boork började att lägga om taktiken redan efter tre-fyra torskar har tydligen förbigått dig. Eller så försöker du skylla bort ett faktum att duhade fel."

Ok.
Så du menar att vi under dom senaste 6 matcherna (bortsett från dagens) har försökt spela som idag, dvs med en prioritering på defensiven och att täppa till i mittzon och ha mkt folk med hem?
Jag måste ha sett nåt annat lag isf, för den taktiken har iaf inte jag sett röken av innan dagens match...
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 25/10-07
Nyanserat inlägg 1 : Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa !!
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 25/10-07
mattiaskarlgren: "in med klubban"? tja, det änder ju i stort sett i varke situation att spelare markerar sin närvaro med ett "DJ-pet" sidan...
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 25/10-07
GävleLasse: Vad ska han ens in med klubban där för? Han får ju ändå inte haka :)
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 25/10-07
mattiaskarlgren: Alcén utvisning för "hakning" är ganska kul med tznke på att timråiten låser fast hans klubba under armen. Holding the stick?
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 25/10-07
JanT: Jag ser gärna DJ hemma hos Boork med klubban utbytt mot lövräfsa...Detborde DJ vara skyldig Boork efter all oförtjänt speltid.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 25/10-07
Har precis kikat reprisen av första och andra perioden då jag tränade vid matchtillfället förut.

Tycker det ser ruskigt stabilt ut bakåt i dagens match. Korhonen tycker JAG får ta på sig andra målet. vet inte hur man resonerar riktigt men första stolpen är alltid hans..

För att gå på backarna lite.. Kul att Angell är tillbaka men idag tycker jag att han sätter sig i flera svåra situationer, tex vid Timrås 1-0 mål..
Sen märks det att DJ inte spelar. Det blir bra mycket säkrare bakåt.

Molin har hittills varit bäste Brynäsare i mina ögon.. Tycker att Sebbe Karlsson har varit riktigt bra också..

Men å andra sidan måste Brynäs sluta ta på sig såna j-a idiotutvisningar som dom gör.. Alcén för hakning, Sundqvist för en idiotcrosschecking när Timrå spelaren har ansiktet mot sargen i hörnet, helt ofarlig.. Sen med 6 man på isen.. sånt får inte hända..

men annars tycker jag att Brynäs gör en bra mathc hittils..
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 25/10-07
Huge: Detfaktum att Boork började att lägga om taktiken redan efter tre-fyra torskar har tydligen förbigått dig. Eller så försöker du skylla bort ett faktum att duhade fel.

Men det har ju aldrig hänt att du erkännt dig haft fel och det lär aldrig hända heller.

Ett tvåkilometersinlägg med en massa svammel är allt man får..
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 25/10-07
GävleLasse: Boorken gillade DJ, inget snack om saken...

Tror som flera andra att hans speltid kommer att minska drastiskt nu när Angell anslutit och Andersén verkar gå från klarhet till klarhet.

DJ är 7-8:e back i mina ögon.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 25/10-07
GävleLasse: Kanske var lite otydlig men min poäng är att Boorken fortsatte att köra med det offensivtänk man kommit överens om, fastän man kanske borde praktiserat dagens taktik lite tidigare, typ efter dom första tre förlusterna.
Men iom att man fortsatte med det överenskomna offensivtänket så fick ju Danne automatiskt mer speltid iom att han där var en viktig del i speluppbyggnaden och generellt sett ju är en konstruktiv back.

Så svaret på din följdfråga om varför Boork inte såg detta blir att man tidigare inte använt den taktik vi använde idag, dvs mer "grisspel"
och försök att i första hand täppa till mittzon samt ha mkt folk med hem.
I tidigare matcher har vi ju konstant försökt vara betydligt mer konstruktiva än idag, vilket har straffat sig.

Nu är det dessutom svårt att säga om Boork hade gått tillbaka till dagens taktik ifall han varit kvar. Det är kanske där det skurit sig mellan honom och spelarna, om det nu handlat om ngn sorts schism öht.
Boork har kanske velat fortsätta med offensivtänket, vilket iofs funkade mot ex Mora borta och Timrå hemma.
Men spelarna har kanske haft en annan åsikt och mkt tidigare velat gå tillbaka till ett mer strikt 1-3-1spel igen.

Är så fallet så har spelarna nu isf fått som man velat och då skiter jag också ärligt talat i vem som står i båset. Bara poängen ramlar in i någorlunda stadig takt.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 25/10-07
Peja:

Såg just bilderna från Mora-Luleå på Hockeyligan, det är 3 rejäla tavlor han gör,det är väldigt olikt honom.

Men han spikar väl på Lördag istället......
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 25/10-07
Peja: Kan man lungt säga.Du kan ju alltid kolla in höjdpunkterna på hockeyligan om du vill se det själv.Tycker det var underligt att han stod matchen ut.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 25/10-07
JanT: Jag baserar mina "saida" på de fakta som finns. Tta bara på DJ's speltid under boorks ledning.. du är ju statsrunkare så det borde inte vara svårt för dig att ta fram.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 25/10-07
JanT: Pitkämäki var tydligen kass ikväll mot Luleå.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 25/10-07
GävleLasse: "Hade Boork coachat idag så hade DJ haft sin 20+ minuter..."

Är det Saida som går igen? ;-))

Hur som helst en härlig seger med 2 mkt. vackra mål av Brendl.

Nu återstår det att se om det blir nya anala orgier på Lördag med Juha PITTkimäki och hans stora klubba......
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 25/10-07
Hauhtonen lär det ta ett tag innans vi får se spela ivf..
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 25/10-07
"Brendl väntade ut Korhonen som sträckte sig förgäves när tjecken lade in pucken i öppet mål."

Ja se Aftonbladet dom har full koll (säkert någon här som skrivit om det tidigare ikväll men kan inte låtabli ta upp det)
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 25/10-07
Huge: Situationen när Johansson blåser av felaktigt underTimråpress och stolpskkott när han försöker "Rädda" situationen men videogranskning...

Han var sämst på isen idag...
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 25/10-07
Huge: "Varför det?
Vilken amatör som helst kan väl räkna ut att Danne får mindre istid i den här typen av matcher när det är mer kamp än försök till konstruktivt skönspel som gäller. Dessutom spelar vi ju 1/3 av matchen i BP.
Så att Danne då får mindre istid borde du väl själv kunna räkna ut.
Fast du är ju å andra sidan inte nån amatör, utan expert... :-)"

Fäldfrågan ärdå, varför såg inte Boork detta, om nu t om en amatör kan se det?

Hade Boork coachat idag så hade DJ haft sin 20+ minuter...
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 25/10-07
Bissett19: Håller med till 100%. Vill inte se DJ på isen. På lördag så lär det ju bli mer kamp än "skönspel" eller vad tror du Huge :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 25/10-07
Peja:

Bra gjort av Östblom/Thelin/Spelarmaffian.........

Nästa match hoppas jag på tre backpar:

Sjödda-Nolander
Hietanen-Kankaperää
Angell-Andersen.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 25/10-07
Huge: Med Boorks spelade DJ i alla spelformer oavsett hur matchbilden var. Idag spelade han inte ens 9 minuter, grattis Östblom.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 25/10-07
Bissett19: Det mest angelägna just nu är väl att få ut Spets ur laget, men när Hauhtonen kommer tillbaka borde det ju bli Spets som ryker... Det skulle vara tjänstefel av Östblom om han petade Alcén istället för Spets. Men såklart, DJ är som vanligt skakig, men han får mindre speltid nu och då märks hans uselhet inte lika mycket.
Kommentera

935654 · »