Brynäs IF

715133 inlägg · 7953 ämnen

Tippa SHL tabellen säsong 16/17

« · 1756706 Till forumet


Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
SnowKing: Ja, man får ta i beaktning att hans budgetutrymme inte är det bästa. Men om man jämför Karlskrona med t.ex. Rögle, så ser Rögles trupp tusen gånger mer intressant ut. Där finns det många spelare med mycket stor utvecklingspotential. Masken har värvat unga, billiga spelare, som vill framåt i karriären. Vad har Sundlöv gjort? I princip bara värvat avdankade spelare, som man redan nu ser är på tydlig utförsbacke. Det finns inte någon som helst uppsida i ett sånt lag, utan i bästa fall presterar spelarna som dom gjorde i senaste säsongen (och det är heller ingen munter läsning för KHK-fansen).

Att han sedan väljer att behålla Hånberg förstår jag heller inte. Förmodligen SHL:s sämsta tränare, men ändå väljer han att köra vidare med honom...
Kommentera

Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
Skrubben:
"jag är riktigt besviken på Sundlövs lagbygge"
Nej... det är väl inget att skrämma andra SHL-lag med, i.v.f. inte på papperet.
Men man kan väl misstänka att Sundlöv har en ganska begränsad spelarbudget?
Kommentera

Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
Pettisbif: "OM nyförvärven är så bra som vi hoppas på... (...) SM-guld - så bra är vi!"

:-D
Kommentera

Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
Pettisbif: Håller med om mycket, men Kolan tycker jag är riktigt överskattad. Helt klart en omodern back som jag tror har en brant utförsbacke att vänta i karriären. Att han skulle bära KHK på sina axlar kan komma att bli säsongens skämt när vi summerar allt framåt vårkanten.

Måste säga att jag är riktigt besviken på Sundlövs lagbygge. Att han tar in David Printz och dessutom "spetsar" till laget med Morten Madsen som sin sista pusselbit säger väl allt. Oerhört glad att vi förlängde med Bengtzén så inte Johan Stark o co. skulle få för sig att värva hem Sundlöv igen.
Kommentera

Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
Pettisbif:
Kan ta och kommentera följande lag också iom att jag kommentera Frölunda..

1.Frölunda - Sagt
2.Linköping - Deras intressantaste lag på mycket länge, Att Pajen lär bli 3e center säger ju en hel del. Kolla deras två första kedjor, Gordon - Roe - Little & Olimb - Olimb - Bergfors, där snackar vi spets! Har dessutom fått in två riktigt bra backar, en offensiv i Nääkyvä och en defensiv speciallist i Lundgren. Har dessutom 3 väldigt spännande back talanger i Eddie Larsson, Gabriel Carlsson och Forsling.. dessutom Fogström som 4e center.. bara en sån sak. Räkna med att Lilja lär bli ännu bättre. Dessutom två riktiga retstickor i Sylvegård och Sebbe Karlsson. Frågetecknet lär under säsongensgång vara målvakterna.
3.Skellefteå - Vilken forwardssida. Guldspelarna Lindström/Möller lär bli enormt nyttiga, har dessutom kvar Jimmie, Holmström och Calof. Fått en tre mycket spännande spelare i Henrik Hetta, Emil Pettersson och Jesper Olofsson. Talanger i massor i Wingerli, Olsson, Öhman och Aho. Dessutom tunga backförvärv i Alm/Cumisky. Lik LHC lär Saik ha problem på målvaktssidan.. dessutom tror jag Forsell var ett dumt tapp.
4.Växjö - Importernas lag... men kan Murphy komma upp i guldårs form så ser det hyfsat ut på backsidan men inte mer.. dom nya backarna skulle knappt platsa hos oss tex. Dom har kanske seriens bästa målvakt i Jocke Ericsson vilket kommer betyda oerhört mycket! Ville Leino, NJAAA.. kommer väl glänsa i några matcher men i det stora hela kommer han visa en loj och lat sida. Platt är ett klassförvär vad alla säger. Likaså Palola. Men det bästa nyförvärvet tror jag kommer bli Dennis Everberg. Den killen lär bli bofast i Tre Kronor. Firma Rosén - Kiiskinen lär få dra ett tungt lass i år igen, liksom Reddox och Laakso. Frågetecken för hur spelare som Hilding, Fröberg, Hennesey och Brodecki hanterar situationer som att dom inte kommer få speciellt mycket speltid.. vad händer om Jocke E går sönder...
---------------
5.Brynäs - Ett väldigt spännande lag OM nyförvärven är så bra som vi hoppas på. Kan Jensen och Thorell utvecklas? Kan Clark och Zaborsky ersätta firma Rödin - Scott? Blir Paille en flipp eller flopp? Hur bra kommer Pa,Westerholm vara iår..? Kommer Gunderson vara lika vass som sist? Kommer spelare som Carlsson, Sandström och Lindblom ta ytterligare steg i rätt rikting? Håller vi oss skadefria iår?? Kommer publiken på hemma matcherna? Många frågetecken som om dom blir utroppstecken kan leda hela vägen. Rätt tränare!
6.Färjestad - Fick idag in en bra spelare i Tim Stapelton. Annars rätt märkliga värvningar och då tänker jag på Anders Eriksson och Björn Svensson. Grundel lär vara lika bra som sist han var i Fbk. Wikstrand är med från start vilket kommer betyda mycket. Tollefsen och Skogs är på nedgång. Ryno sätter jag ett stort frågetecken på. Bra värvningar i Åslund och viktige Alex Johansson. Frågetecken för tränaren Leffe Carlsson som jag vet inte hur många gånger gjort comeback i båset..? Även för målvaktsidan. Vem ska leverera pass till Gulas??
---------------
7.Örebro - Wandell och Andersson är två klassförvärv. Men sen då.. nja det ser rätt haffsigt ut. Nya finnen Liivik kommer bli mer utav en belastning än en tillgång. Kan bröderna Hudacec studsa upp igen? Kommer Mustonen utvecklas ännu mer? Hittar Motin - Ekbom tillbaka till den form som gjorde dom till landslagsspelare.. tveksam på alla punkter. Dessutom tror jag inte Kenta är rätt man att leda Örebro.
8.Hv71 - Hur många år har Hv missa semi eller playoff nu?? Lär inte bli så mycket bättre iår. har tppat viktige centern Christensen. Som dom inte ersatt.. än. Rätt tunn målvaktsida och jag ser inga riktiga toppar i backsidan heller.. visst har dom skickliga forwards i Tedenby, Arlbrandt, Önerud och Thörnberg. Brithén lär bli enormt viktig. Liksom firma Sandberg - Bengtsson. Teemu Laine är slut liksom Sundh och Abbott. Nye tränaren Lillis Lundh kanske kan få ordning på Hv igen..?
9.Luleå - Från miljonsatsning till budgetsatsning... kommer ligga i nedre delen av tabellen hela säsongen. Har tappat många viktiga spelare. Och nyförvärven känns inte så stabila. Lassenanti lär få ett enormt stort ansvar. Harju, Sweatt och Emmanuelsson nyckelspelare.. men spetsen saknas och nye tränaren Skuggan kommer få en jobbig säsong..
10.Malmö - Årets köpelag. Kan hamna ännu högre. Peter Andersson är en grymt bra tränare och kan Thuresson hitta tillbaka till sin storform samt att Noah welch hittar sin toppform så lär Malmö hamna högre. Har SHL's bästa målvaktspar! Dessutom är Nils Andersson på uppgång. Hardt, Alvarez och Brunström är tre slitvargar. Fiilpula och Komarek två snidare. Nye tvåvägscentern Forsell kommer bli oerhört viktig liksom fräcka nyförvärvet Rakhshani. Dessutom tror jag Storm kan få ett genombrott. Intressant lag!
---------------
11.Djurgården - Oj, oj, oj... vilka tunga tapp Djurgården har haft.. Englund, Armalis, Höggström, Hultstöm, Thoresen, Sörensen och Sallinen.. ersättarna håller inte alls samma klass. Ridderwall kommer bli livsviktig. Hur motiverad är egentligen Tammberlini när motgångarna duggar tätt? Hur vass är nye färske tränaren.. tänk om åldermannen Tellqvist går sönder? Ingen PP back... hur tänker sportchef Eriksson egentligen..?? Kommer ha ett extremt jobbigt år.
12.Rögle - Andra säsongen är alltid jobbigare än den första. Har kvar viktiga spelare som Dansk, Lijengren, Cehlin och Rensfeldt. Men sen ser det rätt tunt ut. Dock har dom SHL's bästa tränare i Eldebrink. Men väldigt tunt lag som saknar spets.
---------------
13.Karlskrona - från placering 14 ifjol till 13 iår. Nya backen Kolan kommer få dra ett hästlast. Vilket han kommer klara av galant. Men sen ställer jag mig rätt tveksam till hur Sundlöv byggt backsidan. Anrell kanske blir lite bättre än han var hos Fbk. Men vad gör Printz och Deilert i SHL?? Framåt får dom in en rätt skadeförföljd Paulsson och rätt seg Morten Madsen. Det gäller att spelare som Guter, Bergström, Kellman och Cruseman tar ytterligare ett och helst två kliv upp. Är Hånberg rätt man att leda Karlskrona egentligen..? Tveksamt lag som kommer få kvala i år igen..
14.Leksand - Finske målvakten är det bästa nyförvärvet och vilket lass han kommer få dra. Men sen då? Ruskigt tunn backsida som saknar spets, ingen playmaker på SHL nivå, inte heller någon riktig sniper och när hoppet står till Ollas, då ser det mörkt ut. Tvärsist med inställning att hålla sej kvar.

Kvart:
Frölunda - Malmö
Linköping - Hv71
Skellefteå - Färjestad
Växjö - Brynäs

Semi:
Frölunda - Brynäs
Linköping - Skellefteå

Final:
Linköping - Brynäs

GULD 16/17:
BRYNÄS IF (Så bra är vi!)
Kommentera

Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
Pettisbif: när du kom till Nörstebö satte jag nåt i halsen... Och igen vid "solklart bäst".
Kommentera

Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
1. Skellefteå
2. Frölunda
3. Växjö
4. Linköping
----------------
5. Färjestad
6. Brynäs
----------------
7. Luleå
8. Hv 71
9. Malmö
10. Djurgården
-----------------
11. Örebro
12. Karlskrona
-----------------
13. Rögle
14. Leksand

Kvarten:
Skellefteå - Hv 71
Frölunda - Luleå
Växjö - Brynäs
Linköping - Färjestad

Semi:
Skellefteå - Brynäs
Frölunda - Linköping

Final:
Skellefteå - Linköping

SM GULDET hamnar för allra första gången i Linköping.
Kommentera

Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
ellis: Frölunda har kanske tappat spets.. men ack så talangfullt lag Rönnberg har.
Kan lova att spelare som Kristian Vesalienen, Jacob Larsson och Carl Grundström kommer blomma ut rejält! Dom fick dessutom in Modos bästa spelare i Victor Olfsson. Simon Hjalmarsson kommer vara oerhört bra för dom liksom dom nya backarna Sigalet, Donavan och Nörstebö... har dessutom kvar Joel Lundqvist med sina ledaregenskaper, trollgubben Figren, tvåvägs spelaren Patrick Carlsson, suveräna PP backen Tömmernäs och landslagsspelarna Johan Sundström och Johan Gustafsson.. nä jag tycker dom ser solklart bäst ut!
Kommentera


Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
Gör ett försök ja med då😁

1.Skellefteå
2.Växjö
3.Frölunda
4.Linköping
-----------------
5.Färjestad
6.Brynäs
-------------------
7.Luleå
8.HV71
9.Örebro
10.Djurgården
----------------------
11.Malmö
12.Rögle
----------------------
13.Karlskrona
14.Leksand
Kommentera

Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
ellis: Mycket som ska klaffa för oss ändå om det ska bli riktigt kul denna säsongen. Det gäller förvisso de flesta lagen.

Skellefteås förmåga att snabbt integrera nya spelare i laget samt hemvändarna Möller och Lindström tror jag räcker för serieseger.

Frölunda känns också som att de är duktiga på att få ihop sitt lag och har dessutom en jobbig hemmaborg.

När jag säger att jag tippar "lite med hjärtat" så menar jag typ, jag tippar 5:a istället för 7:a.

Örebro tycker jag saknar lite identitet, och mycket ansvar tycks läggas på Joakim Andersson som jag ställer mig tveksam till om han kan producera mer än ca 20 poäng i SHL. Backsidan imponerar inte heller.
Kommentera

Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
Davey85:

1. Skellefteå
2. Växjö
3. Frölunda
4. Linköping
5. Luleå
6. HV71
7. Brynäs
8. Färjestad
9. Örebro
10. Malmö
11. Djurgården
12. Rögle
13. Karlskrona
14. Leksand
Kommentera

Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
Powerfade: Frölunda har tappat för mycket folk. Kanske fyra-femma i vinter. Växjö femma? Nej, etta eller tvåa.
Kommentera

Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
Davey85: "Med hjärtat"? Fan jag tror vi kommer före ett lag som Frölunda i vinter. Hur brandskattat har inte de blivit. Sen tror jag inte Skellefteå tar serien denna gång. Också för många bortfall, även om de kompenserat ganska bra. Annars är dina placeringar ganska ok. Örebro högre dock.
Kommentera


Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
Det verkar som att vi, inklusive många experter, ser toppfyran ganska given med Frölunda, Saik, Växjö och Linköping.

Efter det kommer en till klump med lag: Brynäs, Färjestad, HV, Djurgården, Örebro och Luleå. Om man jämför oss med övriga lag i denna grupp, så tycker jag att vi står oss riktigt starka. Nu är jag partisk, men jag hade inte bytt trupp med något av dessa lag. Så att vi ska kunna komma 5:a känns inte alls orimligt. Om vi sedan kan hota den tilltänkta toppfyran känns osäkert, men jag ser det inte som helt uteslutet att vi ska kunna med och kampas där uppe också :)
Kommentera

Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
1.Skellefteå
2.Växjö
3.Frölunda
4.Linköping
-------------------------------
5.Brynäs
6.Luleå
-------------------------------
7.Färjestad
8.Hv71
9.Malmö
10.Djurgården
-------------------------------
11.Rögle
12.Örebro
-------------------------------
13.Karlskrona
14.Leksand



Kanske lite med hjärtat, men va fan, jag vill tro på Brynäs.
Kommentera

Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
Pettisbif:
1.Frölunda
2.Skellefteå
3.Linköping
4.Färjestad
---------------
5.Växjö
6.Brynäs
---------------
7.Luleå
8.Hv71
9.Örebro
10.Djurgården
---------------
11.Malmö
12.Rögle
---------------
13.Karlskrona
14.Leksand
Kommentera

Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
Pettisbif:

1.Växjö
2.Skellefteå
3.Frölunda
4.Linköping
---------------
5.Brynäs
6.Färjestad
---------------
7.Örebro
8.Luleå
9.Djurgården
10.Rögle
---------------
11.Hv71
12.Malmö
---------------
13.Karlskrona
14.Leksand

Kvart:
Växjö - Rögle
Skellefteå - Luleå
Frölunda - Färjestad
Linköping - Brynäs

Semi:
Växjö - Brynäs
Frölunda - Skellefteå

Final:
Frölunda - Brynäs

GULD 16/17:
Brynäs


Ska väl ärligt säga att de är rätt mycket önsketänkande om våren. Men de är ändå ett rätt möjligt scenario. Å speciellt eftersom vi slipper möta Skellefteå.
Kommentera

Tippa SHL tabellen säsong 16/17
1.Frölunda
2.Linköping
3.Skellefteå
4.Växjö
---------------
5.Brynäs
6.Färjestad
---------------
7.Örebro
8.Hv71
9.Luleå
10.Malmö
---------------
11.Djurgården
12.Rögle
---------------
13.Karlskrona
14.Leksand

Kvart:
Frölunda - Malmö
Linköping - Hv71
Skellefteå - Färjestad
Växjö - Brynäs

Semi:
Frölunda - Brynäs
Linköping - Skellefteå

Final:
Linköping - Brynäs

GULD 16/17:
BRYNÄS IF (Så bra är vi!)
Kommentera

« · 1756706