Brynäs IF

705159 inlägg · 7953 ämnen

Tippa SHL tabellen säsong 16/17

1761388 · » Till forumet


Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
Brynäsgubbe: Normalt så brukar man få utvisningarna med sig när man är bättre i spel fem mot fem... ;-)
Kommentera

Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
Skrubben: Han är väl liksom du, färgad, men med en annan färg.
Kommentera

Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
Brynäsgubbe: Jag reagerade på det också. Jag undrar om vi såg samma match? Jag kan hålla med om att första perioden var ganska jämn. Men i andra perioden var Brynäs klart spelförande enligt mig. Och i tredje fortsatte dominansen från vår sida. Till slut blev dif tvungna att ta time out 10 minuter in i tredje perioden. Sista 10 minuterna av tredje tyckte jag också tillhörde Brynäs. Så jag undrar verkligen var han fick den bilden ifrån?
Kommentera

Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
Djurgårdens tränare tycker de var bättre i 5 mot 5... Hmm.
Kommentera


Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
Skrubben: Man hade också en ganska hög skottprocent (10,4), för att ha den skottprocenten krävs det ju 89,6% i räddningsprocent för att ligga på 100 i PDO. Däremot hade nog Brynäs tagit sig väldigt långt i slutspelet oavsett hög PDO eller inte, det laget var grymt på många olika sätt. Och ja, man formtoppade helt enkelt i helt rätt tillfälle. Borde undersöka närmare hur PDOn har varit för andra vinnare dom senaste åren. Det kanske ligger rätt högt upp för alla?
Kommentera

Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
Rodrigo: Det är bara att konstatera att Svedberg bar oss mot SM-guldet det året. Han hade inte kunnat hålla en så hög räddningsprocent över en hel serie, och därav hade Brynäs inte behållit en så hög PDO. Men det är kanske det som krävs för att vinna ett SM-guld? Givetvis behövs kvalité på spelarna, men det krävs att varje individ presterar på topp (vissa spelare spelade kanske över sin kapacitet i slutspelet) under just dom veckorna. Då kan man gå riktigt långt och det gjorde Brynäs. Vi var ju inte bäst under grundserien.
Kommentera

Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
Rodrigo: Också var vi ju grymma i Special teams 👍
Kommentera

Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
Efter att ha räknat PDO:n för Brynäs i slutspelet 11/12 så är slutsatsen att man hade studsarna med sig, helt enkelt. Brynäs PDO under grundserien 11/12 ligger nästan exakt på 100 medan man i slutspelet hade en PDO på 104,78. Man hade en hel del tur dvs. Skellefteå, finalmotståndarna, hade i slutspelet en PDO på 98,71.

Om PDO:
"A summation of a player or team’s even-strength shooting percentage and save percentage. Or, to put it another way, the total frequency at which pucks tend to go in the net at both ends of the ice at five-on-five.

Players and teams can experience PDO percentage spikes and droughts during the year, but eventually this measure tends to regress toward the league average of 100 for just about everyone. It is therefore a proxy measure for “luck” in the NHL — any team or player with a PDO above 102 is probably not as good as they seem, while any player or team below 98 probably isn’t as bad as they seem."

www.calgaryherald.com/Sports/Wilson+know+Corsi+Here+handy+dandy+primer+advanced+stats/10265096/story.html
Kommentera

Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
Powerfade: Taktik och spelsystem är väldigt viktigt. Där kan även avancerad statistik hjälpa. Vem som passar bäst var osv. Detta är inget som "överskuggar", ingen påstår att statistiken är något annat än ett komplement. Sedan säger statistiken rätt mycket andra saker än det "traditionella" synsättet. Däremot är det inte skillnad på hockey och andra "vetenskaper". Kokar man ner det är allting fortfarande bara siffror, plus och minus, ettor och nollor.

Om Bengtzén vill att spelarna ska spela en typ av spelidé skulle han kunna hitta siffror i den avancerade statistiken som skulle hjälpa enormt mycket i det arbetet.

Att hitta en bra backkollega går också att göra via denna typ av statistik. Allt hänger liksom ihop. Det är inte som att jag bortser ifrån taktik och spelsystem när jag pratar om detta, för mig hänger allt ihop med varandra, bara.
Kommentera

Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
Carl Lejonkräk: Jag tycker det. Jag är överlag väldigt nöjd med lagbygget i år. Däremot hade det varit en enorm hjälp att kunna göra max av alla resurser man har. Speciellt när man inte kan konkurrera mot topplagen rent lönemässigt.
Kommentera

Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
Rodrigo: Jag tycker att ditt fokus på statsen överskuggar något som jag anser vara viktigare och även är en viktig bidragande del av statsen. Nämligen TAKTIKEN och SCOUTINGEN. Med en välgrundad scouting så kan du genom en väl lagd och genomförd taktik utföra mycket på en hockeyrink, sett utifrån dina egna förutsättningar. Så allt detta mad stats är egentligen ett verktyg att jämföra två spelare, fast då får man bortse från just taktik, roll i laget och kedjekamrater alt back kollega. Med en väl genomtänkt och genomförd taktik så tvingar du motståndarna att själva göra anpassningar för att matcha denna. Har man fått dem dit så är mycket vunnet.

Det som gör en bra tränare/sportchef är att bygga ett lag utifrån en spelidé och hitta spelare som passar för denna. Precis som Bz har varit inne på så är ju det först nu som han har kunnat sätta SIN personliga prägel på laget så det ska bli väldigt intressant att se hur detta utvecklar sig.
Kommentera

Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
Rodrigo: Brynäs har väl värvat bra eller?
Kommentera

Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
Auchinleck: I SHL är det svårt att, eftersom vi inte vet om lagens spelarbudget. I NHL så har jag faktiskt ingen närmare koll på hur dom två relaterar till varandra. Däremot så har det varit mer fördelaktigt i NHL för lag som kan ligga nära lönetaket. Budget-lag tenderar att ha det svårare.
Kommentera

Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
Carl Lejonkräk: Det är ju just då man behöver använda sig av sådant här. När man inte har den fetaste plånboken. När man inte kan värva dom tradionellt sätt bästa spelarna. Det är då man behöver hitta billiga guldkorn. Det är exakt det Brynäs skulle behöva göra inför denna säsong. Tyvärr så har man inte tagit den chansen och nu ligger redan andra klubbar i framkant i Sverige. Fortfarande är Moneyball ett bra exempel, för det behandlar just det ämnet, ett fattigt MLB-lag som inte kan konkurrera med storlagen, och då anammar den mer avancerade statistiken för att hitta bra spelare, och därmed generera vinster. Varför är 99 och 2012 bra exempel? Har du koll på hur den här typen av statistik såg ut för Brynäs då? 99 är nog svårt att veta, 2012 går att kolla upp corsin ganska lätt, däremot är det svårt att gå djupare än så, tyvärr. Det finns saker som kan förklara varför Brynäs var bäst i slutspelet men inte i grundserien. PDO:n kan tex ha varit skyhög i slutspelet, vilket mest beror på ren tur. Detta är dock inget jag har kollat närmare på, så jag återkommer gärna på den punkten. Men det FINNS förklaringar på saker och ting, som man kan se via avancerad statistik. Sen är det lite fel att kalla den "avancerad" då den ofta kan vara relativt enkel. Sen kan man inte förklara allt i SHL eftersom det helt enkelt inte finns siffror man kan utvinna någon avancerad statistik ifrån, ännu. Men det kommer i sinom tid också.
Kommentera

Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
Rodrigo: Precis så är det och det är ju ett fantastiskt verktyg med statistiken. Det som dock är intressantare är ju hur man når dit man skall vara för att vinna även om man kanske inte har det på papperet bästa laget. Jag menar ska vi nu i vinter utmana de stora med feta plånböcker och namnkunnigare lag än oss så kommer vi kanske att behöva gå en annan väg en den du förespråkar. Avancerad statistik kommer absolut inte att kunna förutspå att vi tar guldet till våren utan vi måste såklart vara smartare än statistiken för att ta oss långt i vår.
99 eller för all del 2012 så bevisade vi nog att denna typ av statistik inte alltid visar på vilken som är den effektivaste hockeyn.
Kommentera

Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
Rodrigo:

Hur ser det ut med "bra siffror" i relation till spelarbudget?
Kommentera

Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
Carl Lejonkräk: Statistik som Corsi och Fenwick används inte bara för att mäta skott i sig. Utan det är också en indikation på puckinnehav. Som jag länkade förut finns det en väldigt enkel graf som visar sambandet med fenwick och att gå långt i slutspelet. Det finns en korrelation där. Det finns helt enkelt en korrelation mellan att ha "bra" siffror inom den avancerade statistiken och att vinna. Alla som håller på med sådant förutsåg bland annat att Calgary Flames skulle tappa stort förra säsongen, gentemot säsongen innan (då man gick till conference-semifinal). Mycket riktigt så tog dom inte ens till slutspel. Sådana saker går att mäta med sådana här verktyg. Sen att sitta och sia om "smarta skott", ja det kan man ju också göra. Men det finns avancerad statistik som på ett enkelt vis kan värdera sådana skott med. Allt är inte mätbart ännu men det är på god väg. Avancerad statistik är inte bara corsi, det finns en uppsjö av massvis med andra saker också. Och som vanligt måste man påpeka att ingen försöker ersätta det mänskliga ögat. Det finns däremot extremt mycket information det mänskliga ögat helt enkelt inte kan se.

Här nere är två bilder som exempelvis inte hanterar skottstatistik.
Kommentera


Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
Skrubben: Men är inte det att förenkla lite väl mycket för att det ska vara en användbar statistik? Det måste vara mer givande att gå in och titta på spelarnas individuella skott% och i vilka ytor skotten tas osv än att bara köpa att om vi skjuter mer så gör vi per automatik fler mål?
Brynäs sköt btw flest skott förra säsongen. :)
Kommentera

Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
Skrubben:Nej det kan jag inte men jag kan lyfta den som ett exempel. Brynäs har vid flera tillfällen öst skott mot motståndarkassen och gjort målvakten till en gigant. Jag minns ett par matcher förra säsongen. Nån match mot DIF hemma där vi vann skotten stort utan att få hål på målvakten. Samma sak mot LHC.
Sen lyfte jag fram vikten av skottprocenten som mycket väl påverkar produktionen framåt.

När det kommer till att man ändå förlorar matcher så får man även ta med andra aspekter i spelet. Ett dåligt försvarsspel, darriga målvakter kan vara två orsaker som kan göra att du torskar även om motståndarna inte mäktar med så många skott på en match
Kommentera

Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
Powerfade: Du kan inte lyfta en match och sedan påstå att det är den generella metoden för framgång. Vad all statistik visar på, är att fler skottförsök leder över lång sikt till framgång. Sedan kan ett lag förlora 5-6 matcher på raken ändå. Men över en hel serie, eller flera år för den delen, så är det en tydlig korrelation mellan antal skottförsök och segrar.
Kommentera

Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
Carl Lejonkräk: Mycket skott kan vara bra, ibland dåligt...

Jag kollade på en repris av game 7 mellan Modo och Leksand inatt när jag kom hem från jobbet. Jag kommer inte ihåg de exakta siffrorna men det var i alla fall total dominans i skotten för Modo..

Men vi vet ju alla hur det gick..

Är det bra att skjuta mycket? Nej. Många gånger så kan ett skott vara ett dumt beslut. Exempelvis kan ett skott skapa en omställning i spelet precis när ens lagkamrater håller på att byta. mm mm

I min bok så är en spelare BRA om denna kan värdera lägen och knäppa iväg skotten i rätt lägen och framför allt träffa mål. Så ska man luta sig till statistik får man kolla på skott procenten. Med förbehåll att den som för statistiken uppfattar spelet rätt. Det finns ju tillfällen då en back skjuter ned i sargen bredvid för att skapa en farlig retur, Gunderssons trademark som så många har tagit efter. Ett väldigt effektivt sätt att få hål på en målvakt som vuxit ut till en fantom. Något vi Brynäsare sett allt för ofta genom åren.
Kommentera

Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
Wesley: "Eller håll med om att du slänger ut kritik när du är missnöjd."

Självklart.
Men det hindrar mig inte från att tänka ett steg längre när besvikelsen väl lagt sig och sen försöka tänka som så: den som kritiseras kanske har haft fullt logiska och legitima skäl till sitt beslut utifrån de förutsättningar som fanns och som jag inte har en aning om.
Kommentera

Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
Huge:
Hur kan man kritisera ett beslut när man inte varit i beslutsfattarens skor sas?
Det är väl isf först EFTER att man tagit reda på alla fakta och förutsättningar som man kan besluta sig för att kritisera eller inte.

Nja Huge. Nu är det ju inte så i verkliga livet att man kan FÅ reda på all fakta och förutsättningar när man önskar det.

Om du applicerar det du säger på politiska val och beslut, sitter du alltid tyst och okritisk då. Eller håll med om att du slänger ut kritik när du är missnöjd. För vi små människor får aldrig reda på fakta och förutsättningar för alla beslut i sin helhet. Men vi måste ändå få kritisera.
Kommentera

Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
Rodrigo: Det finns så mycket mer än vad statistiken visar. Skott till exempel, där visar avancerad statistik ingen skillnad i antal mål om man tittar på heta och inte heta målchanser, det är bara antalet skott som är viktigt ser det ut som. Frågan är ju då om detta är sant, är det bra i alla lägen att skjuta mycket?
För mig är också skott ett effektivt sätt att bli av med pucken och även ofta ett bra sätt att värma upp motståndarens målvakt och få honom att växa ut till en gigant.
Det är lite samma med det hyllade puckinnehavet att man då anfaller mot samlat försvar och sällan eller aldrig kontrar och på det sättet får de enkla målen.
För mig är avancerad statistik väldigt intressant men jag vill också se en hockey som även använder sig av smartness för att överlista motståndarna. Det kan handla om att kanske inte alltid skjuta utan istället söka bättre läge för att få effektiva avslut och inte ge bort pucken.
Det kan handla om att faktiskt överlåta puckinnehav till en potentiellt starkare motståndare för att dra nytta av att få kontra in puckarna för att få möjlighet till enklare mål osv.
Vi måste kunna anpassa oss till motståndet och överlista dem, vi måste ha en plan för hur vi spelar när vi inte har pucken, hur vi tvingar motståndarna att ta avslut i dåliga lägen och ha en plan för hur vi återerövrar pucken osv.
Allt som gäller hockey stavas inte puckinnehav och många skott.
Kommentera

Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
Carl Lejonkräk: Det är dags att du döper om dig till Calle Dyngdryg.
Kommentera

Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
Carl Lejonkräk: Bra nivå, återigen. Det blir väl såhär när man inte har så mycket annat att komma med.
Kommentera

Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
Rodrigo: "Enligt dig går det inte att diskutera exempelvis dom val Sundlöv gör utan att man själv är Sundlöv."

Går alldeles utmärkt att diskutera, det är när diskussionen övergår i kritik över att Sundlöv ex valt Printz före nån annan back, som det blir fånigt (för att ta ett konkret exempel...).
Hur kan man kritisera ett beslut när man inte varit i beslutsfattarens skor sas?
Det är väl isf först EFTER att man tagit reda på alla fakta och förutsättningar som man kan besluta sig för att kritisera eller inte.
Kommentera

Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
mk: "Det finns två killar som har gjort en avhandling om hur man ska spela försvarspel.
Det ultimata sättet."

Rodrigo lär ju va den ena, men den andre?
Kommentera

Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
Huge: Lita på? Handlar väl mer om vad för åsikter man har. Och ja, som jag skrev så finns det mycket inkompetens, fortfarande. Och jag ifrågasätter det. Vad vill du ens diskutera här? Ska vi alla unisont hylla varenda drag Brynäs gör? Vad är ditt syfte med att skriva här? Enligt dig går det inte att diskutera exempelvis dom val Sundlöv gör utan att man själv är Sundlöv. Så vad ska diskuteras? Ursäkta mig, men det är helt omöjligt att förstå vad du har för syfte med att vara medlem här från början. Så, förklara, så jag förstår.
Kommentera

Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
HitTheLights: Det finns två killar som har gjort en avhandling om hur man ska spela försvarspel.
Det ultimata sättet.
Man kom att ta hjälp av Niklas Lidström.
Till saken hör att de visste inte ett dugg om hockey.
När de förklarat sin ide, så säger Lidas att , " så har jag alltid spelat"

Det finns säkert någon som vet vilka jag pratar om .
Bara en liten anekdot..
Kommentera

Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
Rodrigo: "Jag vill ha förklaring på saker för att det är så tramsigt att sitta och tro att sportchefer/experter/tränare alltid har rätt. Det blir bisarrt."

Ja, och är det nån som påstått att dom alltid har rätt då?
Jag undrade bara varför jag skall lita mer på dig eller random läktarcoach än en erfaren och kunnig elittränare, när det gäller förslag på hur ett lag ska byggas, vilka spelare som ska signas, hur man använder ev statistik osv osv?
Om du nu sitter i soffan och kommer med svepande och tvärsäkra omdömen och kritik mot kunnigt yrkesfolk utan att du känner till förutsättningarna dom jobbat med, så får du faktiskt räkna med att själv bli ifrågasatt.
Svårare är det inte på ett sånt här forum, om du tycker det är trist så är det bara att logga ut och lämna forumet.
För att använda ett av dina egna förslag när nån ifrågasätter det du skrivit....
Kommentera


Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
majk: " Blocka skott är givetvis inte dåligt och tacklingar kan givetvis vara bra. Men tex en back som tacklas mycket betyder i första hand att han inte har speciellt mycket puck och inte att han är bra defensivt.
Det är givetvis bra att blocka skott som back men det är givetvis ännu bättre som back att det där skottet inte kommer överhuvudtaget."

Nu är det ju lite mer avancerat än att bara dra slutsatsen att bara för att man tacklar mycket så har man lite puckinnehav. En möjlighet är att spelaren ifråga tacklar för att vinna puck och i 80% av fallen kommer ut med pucken ur situationen. En annan spelare kanske väljer att peta med klubban och vinna puck i 20% av fallen med resultat att den senare har betydligt mindre puckinnehav.

När det gäller blockade skott ska man komma ihåg att det är ett lagspel. Man är beroende av att sina medspelare presterar. Säg att vi har en Back som startar 8/10 byten i försvarszon och där centrarna har en dålig dag och förlorar 80% av tekningarna. Backen blockar 10 skott under matchen och har 7 tacklingar. De blockade skotten är en direkt orsak av förlorade tek och värdelösa forwards och alla 7 tacklingar leder till att backen vinner tillbaka pucken. Har du inte sett matchen drar du då slutsatsen att den här backen har tacklat en massa i onödan och blockat skott för att han inte kan behandla en puck?
Statistik är ett grymt hjälpmedel inget snack om saken, men ska man bilda sig en så bra bild som möjligt av en spelare utifrån statistik så behöver man göra en enormt komplex sammanställning. Vilket gör att du som komplement till statistik behöver använda ditt egna"hockeyöga" och erfarenhet för att ta beslut. Statistik ljuger inte men den kan vara otillräcklig.
Kommentera

Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
majk:
De flesta lagen har ju ganska utpräglade roller för vissa spelare, vissa lag har ju både en å två s.k. brunkarformationer. Dom har ju ofta som prio ett att förstöra för motståndarnas bästa lina... tror nog att en tacklande o skottblockande back kan göra nytta vid många tillfällen!
Kommentera

Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
Rodrigo: Jag har läst bra mycket, tro inte annat. Det där med podcasten var ett skämt, förlåt.
Kommentera

Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
majk: Jag skulle nog snarare säga att ett högt antal tacklingar och blockerade skott kan ge en rätt bra indikation både på spelaren (positivt) och laget/spelsystemet (negativt). Dumt att bara fokusera på den enskilda spelaren.

Att det finns bättre statistik att analysera är väl ganska självklart dock.
Kommentera

Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
Carl Lejonkräk: Blocka skott är givetvis inte dåligt och tacklingar kan givetvis vara bra. Men tex en back som tacklas mycket betyder i första hand att han inte har speciellt mycket puck och inte att han är bra defensivt.
Det är givetvis bra att blocka skott som back men det är givetvis ännu bättre som back att det där skottet inte kommer överhuvudtaget.
Med andra ord så är antal blockade skott eller antal tacklingar rätt värdelös statistik att ha bra siffror i för att bevisa att man skulle vara en bra back.
Kommentera

Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
Rodrigo: du har säkert länkat den här med. Men ja kör den igen i så fall :)

OBS, jag tycker det är viktigt att kunna tackla och blockera när det behövs, men söder ska inte behövas så ofta ;) (Bäst att säga de så man inte blir calles nya nemesis ;))
Kommentera


Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
Carl Lejonkräk: Om du kanske hade läst något av det jag länkat så hade du förstått :)
Kommentera

Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
Rodrigo: Och vad är realism och mogenheten i att hela tiden bara hänvisa till puckinnehav? Tacklingar är dåliga för då har vi inte pucken, defensiva backar är dåligt för vi ska ha pucken, täckta skott är dåliga för det betyder att motståndarna haft pucken. Jag tycker att det är trams.
Kommentera

Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
Jag antar att jag bara kommer få något drygt svar tillbaka. Så är det argumentera med människor som inte förstår sig på helt vanlig rationalism.

Har ju även länkat ett par texter till Lejonkräk men som den instängda människa han verkar vara så har han såklart haft 0 intresse för att läsa och 0 intresse för att försöka förstå. Det går inte att diskutera med en sådan människa,
Kommentera

Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
Carl Lejonkräk: Varför vara så sjukt dryg? Är verkligenheten så enkel för dig att du tror att jag har lyssnat på EN podcast och därför har insyn i sådant här? Du vet att det inte är så. Så snälla, bara för att du inte förstår någonting av det, kasta inte skit på andra. Väx upp och bete dig så man kan diskutera som vuxna människor och inte på den där nivån.
Kommentera

Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
Huge: Jag vill ha förklaring på saker för att det är så tramsigt att sitta och tro att sportchefer/experter/tränare alltid har rätt. Det blir bisarrt.

Vad vill du ens diskutera här? eftersom varken du eller jag har 100% insyn i allt, och du knappast verkar vilja diskutera saker, varför lämnar du inte bara forumet? Låt oss som vill diskutera saker göra det och lämna oss ifred. Istället för att slänga in dryga kommentarer då och då som du tydligen verkar tycka är så himla nödvändigt.
Kommentera

Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
Powerfade: Jo så är det men skitregeln som Sjödda svor över gällde just ett sjävmål när vi tatt ut målisen, DJ tror jag?
Men visst självmål kan man ju fortsatt göra med målisen på isen.
Kommentera

Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
Carl Lejonkräk: Men det gäller väl endast när man tar målvakten i samband med en avvaktande utvisning?
Kommentera

Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
Powerfade: "Han har listat ut att om Brynäs alltid har pucken så släpper de aldrig in mål. Det är inte svårare än så." Även där har han fel...För det har Brynäs lyckats göra... Avd: "Skitregel" ;)"

Fast skitregeln är ju borta, det går inte att göra självmål när man tagit ut målvakten längre.
Kommentera

Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
Carl Lejonkräk: "Han har listat ut att om Brynäs alltid har pucken så släpper de aldrig in mål. Det är inte svårare än så." Även där har han fel...För det har Brynäs lyckats göra... Avd: "Skitregel" ;)
Kommentera

1761388 · »