Brynäs IF

713374 inlägg · 7953 ämnen

Tippa SHL tabellen säsong 16/17

« · 1760951 · » Till forumet


Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
Huge: Rodrigo har ju lyssnat på en podcast om avancerad statistik, där har du anledningen till att du ska lyssna på honom.
Han har listat ut att om Brynäs alltid har pucken så släpper de aldrig in mål. Det är inte svårare än så.
Kommentera

Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
Rodrigo: Haha, du är mkt för att vilja ha förklaringar och det är väl Ok.
Du kan väl isf börja själv med att förklara för MIG varför jag ska lita mer på ditt omdöme än en sportchefs när det gäller att sätta ihop ett lag med givna förutsättningar som du dessutom inte har en aning om?
Kommentera

Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
Skrubben: Ja Sunken har verkligen tappat säkerheten i passningarna. Sen glömmer man lätt bort vilken bra skridskoåkare Sunken var för några säsonger sedan.
Kommentera

Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
HitTheLights: Du har helt rätt i det. Nu förs inte statistik över antal zonstarter i SHL, men man kan anta att han har övervägande del i egen zon. Så visst behövs "defensiva" backar, men det krävs också att dom kan spela upp pucken till forwards när man erövrat pucken. Det är enligt mig den största skillnaden mellan Sunken och Bertilsson. Berra är skicklig på att ta pucken från motståndarna (liksom Sunken också är) och sedan kan han sätta pucken på bladet till forwards. Den egenskapen har Sunken tappat med åren.
Kommentera

Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
Men andelen blockerade skott borde ju vara ett bra mått i alla fall.
Det vill säga hur många av skotten som skjuts mot det egna
målet som blir blockerade.
Kommentera

Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
Rodrigo: Det här med blockade skott är intressant. Du pratar mycket om vilka zoner man befinner sig i osv. Hockeyn består av väldigt många "fasta situationer" som avgör i vilken zon spelet befinner sig. Där av ser man att spelare med defensiva kvalitéer(spelförstörande egenskaper) oftast snittar mer i block än offensiva spelare pga att de helt enkelt startar fler av sina byten i försvarszon än i anfallszon. Det är också en anledning till att dessa egenskaper fortfarande behövs i ett lag och att det faktiskt finns plats för "defensiva" backar i dagens hockey så länge de kan slå ett ordentligt förstapass vill säga.
Kommentera

Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
Rodrigo: En liten notis bara. Sunken 2012 var grym. Ta en titt på finalmatcherna så kanske du får en liten förståelse till varför han sitter på ett fett kontrakt. Personligen tycker jag att man aldrig ska skriva 5 års kontrakt. Men kan ändå se varför Sundlöv gjorde det.
Kommentera

Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
Rodrigo: Fast vi kanske ska ta och kolla på hur Printz presterar i KHK innan vi sågar allt för mycket. Sundlöv förklarar annars hur han tänker om värvningen i MR Madhawks pod, Printz ska ha utvecklat sitt spel och skridskoåkning och blivit modernare i sitt spel.
Kommentera

Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
Rodrigo: Ekholm borde förstås ha gått före tex.
Kommentera

Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
Sen har vi ju uttagningen av Kronwall till World Cup som också är helt obegriplig.
Kommentera

Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
Huge: Förklara gärna Sundlövs förlägning av Sundqvist och hans värvning av David Printz. Förklara varför Leksand ville ha en stor, tuff back trots att dom själva sa att den spelartypen knappt finns längre? Hur kan någon som styr ett lag vara så dum att man inte förstår att sådana backar knappt finns längre pga folk börjar inse att dom är totalt värdelösa? Förklara varför Bulan har 0 koll på avancerad statistik. Förklara varför så få lag i SHL har insett att detta kan användas som ett verktyg? Varför tror experter (som dessutom har varit tränare) att det är bra att ha många blockerade skott? När vem som helst kan räkna ut att många blockerade skott = att tillåta motståndarna skjuta mycket mot målet när man är på isen.

Det finns extremt mycket inkompetens även på NHL-nivå. Där är dock inkompetensen lika utbredd.
Kommentera

Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
Powerfade: Facit vet vi heller inte nu så att såga eller berömma någon för sitt tips blir lite löjligt i nuläget.
Kommentera

Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
Powerfade: Ovanligt korkad jämförelse.
Du är nästan mer ute och cyklar än vad Rodrigo är....
Kommentera

Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
mk: Ja, ledarna i dessa länder är uppenbarligen skickliga och kunniga när det gäller att driva en diktatur.
Hade dom varit inkompetenta så hade diktaturen sannolikt inte blivit långlivad, eller vad tror du?
Vad det nu har med sakfrågan att göra....
Kommentera

Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
Som vanligt är Huge ute och cyklar.
Kommentera

Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
Powerfade: För att inte tala om alla kunniga yrkesmän som finns i bland ledarna Nordkorea och Kina..
Kommentera

Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
Lunkan: Huge måste vara en dröm för en bilhandlare... "Ja den här bilen är jättebra. Den är kollad av kunniga yrkesmän" ;)
Kommentera

Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
Huge: Att du orkar....
Kommentera

Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
Carl Lejonkräk: Nä, vad ellis och andra hockeyhobbytänkare tycker om erfarna och kunniga hockeyledare/tränare, ska man som sagt inte ta på nåt större allvar....
Kommentera

Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
ellis: Alla tyckare är färgade av sina egna förhoppningar, precis som deras belackare.
Att ens orka bry sig...
Kommentera

Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
ellis: Det är på isen det avgörs och tips är bara på skoj så vi ska nog inte ta det så allvarligt.
Kommentera

Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
bradberry: L-G är en pladdrare som aldrig har nån substans eller tydlig linje i det han säger. Det har jag alltid tyckt. Med det sagt, så kan man aldrig sätta sig över någons åsikter. Att han är skeptisk till Brynäs chanser är inget nytt - men han lär få tycka vad han vill. Liksom Ottomanen.
Kommentera

Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
bifhjärta: Hela War Room är ju skapat som ett sätt att gynna Djurgården faktiskt.
Kommentera

Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
Carl Lejonkräk: Sen har vi ju domarna också..ger ca 10p säsong till Dif..
Kommentera

Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
bradberry: Han bör ha lärt sig någonting och kanske tippar rätt nu.
Kommentera

Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
Skrubben: Senast Wikegård tippade SM-guld för BIF blev d KS... Å när han tippade oss sist vann vi SM-guld...

Det här är oroväckande...😊
Kommentera

Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
Honken: Ottosson är ett skämt! Usel analytiker, dåligt påläst (om annat än Dif) och gör sig inget bra i radio...
Kommentera

Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
Skrubben: Sundaste och vettigaste tipset jag har hört under hela sillyn . Ett skadefritt Brynäs kan absolut skrälla .
Wikegård förnekar sig inte . Hörde på sportradion i går .
Dif 5a snacka om färgade ögen hos "experten" .Måste vara ett skämt .
Kommentera

Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
Håll i hatten allihopa. Wikegård tror att BRYNÄS vinner SM-guld!
Kommentera

Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
Honken: Vi ser bättre ut än Dif på det stora hela men jag tror att Dif ofta hamnar högre på grund av att de brukar vara starka i sin hemmaborg men det är ovisst. Förra säsongen trodde man ju inte heller på Dif men de överraskade och kan göra det igen.
Kommentera

Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
Radiosporten tippade Brynäs på 8:e plats igår, låter rimligt, tror dock vi kan bli bättre än så, skulle säga 5-8. Det jag inte förstår är hur man kan ha sådan tro på DIF, han hade dem som 5:a, före LCH tex. Personligen ser jag inte storheten i deras lag......
Kommentera

Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
ghostie:
:) Lif ist såklart
Kommentera

Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
Tarasov: Är det inte lite väl hårt mot Rögle att tippa dem på dubbla bottenplaceringar? :P
Kommentera

Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
Carl Lejonkräk:
Jag tycker att topp 4 känns rätt "lättippad", iaf såhär på försäsongen:)..... O botten 4 bör vara RBK,KHK, RBK, MIF.... Skånelagen kanske kan lyfta lite.... 5-10 är ganska svårtippat, det brukar inte vara så många poäng som skiljer dessa lag åt heller.

Själv tkr jag inte de är så märkligt att Dif tippas högre, de två senaste säsonger har varit bra, särskilt med tanke på att de är "nykomlingar". Det verkar köra på en genomtänkt idé.... Visst nyförvärven måste lyfta, men det hoppas alla lag på. Annars tror jag lite på LHC, kanske deras tur iår
Kommentera

Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
Inkazar: Så obegripligt. Rögle 8a? LOL.
Kommentera

Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
ellis: Jag hoppas och tror att du har rätt. Vårt försvar ser grymt mycket bättre ut med Gundeson och Fäldt in och Carlsson ett år äldre, Bertilsson har jag inte ens räknat med då.
Målvaktssidan ser jag som minst lika bra som förra säsongen.
Däremot så är vi ett frågetecken offensivt. Westerholm och Granström är bra centrar även om Granström inte är så poängstark. Forwardssidan är väl ett frågetcken utan Rödin förstås och skulle Zaborsky eller Clarke floppa eller bli skadade så har vi det tungt med målskyttar. Bra bredd givetvis men jag tycker att vi är svårbedömrda och även Bulan har en del kvar att bevisa.
Vårt PP bör dock bara det kunna innebära att vi har chans på en högre placering i ligan.
Övriga lag har jag fan dålig koll på trots att jag läst mycket om silly och sånt..
Kommentera

Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
ellis: jo jag tror också att de ligger något i det. Men och att hela ABs redaktion är Dif gunstlingar är ju vida känt (även om Ros är uttalat leksing) men hur försvarar han Rögle? Äh man må väl köpa den där blaskan i vanlig ordning när den kommer tänker ja.
Kommentera

Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
Vi ska också komma ihåg att Ros inte direkt är nån Brynäs-entusiast...
Kommentera

Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
Carl Lejonkräk: Brynäs tillhör de mer svårbedömda lagens skara, så när (de s k) experterna tippar tittar de nog gärna på senaste säsongernas placeringar och mindre på faktiska aktuella trupper. Jag vill gärna tro att Brynäs kommande säsong blir goda för nåt betydligt högre än en 11:e-plats. Samtidigt kan vi inte ta det för givet, just för att laget är så svårbedömt i höst.
Kommentera

Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
Inkazar: Dra fram det året som inte Djurgården har tippats i toppen. Det finns inte.
Så enkelt är det..
Kommentera

Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
Carl Lejonkräk: Djurgården 5a, Brynäs 11a, Rögle 8a. Visst finns det endel jag kan hålla med om. Men dessa 3 placeringar är helt fel i mitt tycke.
Kommentera

Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
Inkazar: Vad är det för fel med den där tabellen förutom att du som brynäsare önskar att brynäs skulle rankas högre av Herr Ros?
Kommentera


Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
Thomas Ros har bräkt ut en tabell som tydligen ska tryckas i ABS hockeybibel. Man undrar ju hur han kan ha sitt jobb kvar...
Uppladdat:

450x300-image_9.jpegimage_9.jpeg

Kommentera

Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
Carl Lejonkräk: mycket intressant! Och där skulle jag kunna tänka mig att Brynäs och Frölunda går vidare. Då har vi en stor chans till guldet (inget Skellefteå mao)
Kommentera

Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
Inkazar: Fint uppmärksammat av dig där, jag råkade av bara farten klistra in någon annans slutspel vilket skulle ha tagits bort i redigeringen.

Jag står för min tabell men när det gäller slutspel så avsåg jag att gå direkt på att tippa finalen. Men visst låter Brynäs Växjö som en intressant semifinal?
Kommentera

Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
Carl Lejonkräk: ditt slutspel är fel Calle. Enligt den tabellen får Brynäs möta LHC i kvart, Frölunda möter HV71, Växjö möter FBK och Skellefteå möter Luleå.

Den högsta i serien möter alltid den lägsta.

Så skulle Brynäs, Skellefteå, Växjö och Frölunda gå vidare i dina kvartar skulle semi bli:

Frölunda - Skellefteå
Växjö - Brynäs
Kommentera

Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
Carl Lejonkräk: Nu var jag jävligt nära att skriva något i stil med: "Om Brynäs kommer före Skellefteå i serien ska jag springa naken runt Gavlerinken".

Men jag tror att jag skippar att lova det den här gången 😉
Kommentera

Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
Facit:

1. Frölunda
2. Växjö
3. Brynäs
4. Skellefteå
----------------
5. Luleå
6. Linköping
----------------
7. Färjestad
8. Örebro
9. Hv 71
10. Djurgården
-----------------
11. Rögle
12. Malmö
-----------------
13. Karlskrona
14. Leksand

Kvarten:
Skellefteå - Hv 71
Frölunda - Luleå
Växjö - Brynäs
Linköping - Färjestad

Semi:
Skellefteå - Brynäs
Frölunda - Linköping

Final:
Brynäs - Frölunda

Vinnare:
Brynäs !
Kommentera

Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
Skrubben: Blev ju kul detta med alla tippningarna.....trevlig Brynäs sida.
Kommentera

« · 1760951 · »