1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 740148 inlägg · 7967 ämnen

Tränarjobbet! Hetaste kandidaterna.

Tränarjobbet! Hetaste kandidaterna.
Enligt Aftonbladet så är det dessa namn som är hetast att ta över i Brynäs:
Rolf Nilsson-Boden

Leif Strömberg-Bofors

Niklas Wikegård-Chur

Ulf Weinstock-Halmstad Hammers

Rolf Nilsson är tydligen den hetaste av om alla, Bäckström och Kock har vid fler än ett tillfälle varit och studerat Nilsson som har rätt att bryta sitt kontrakt med Boden efter säsongen.

Sv: Tränarjobbet! Hetaste kandidaterna.
Har ärligt talat aldrig hört talas om Rolf Nilsson, men att Boden gått vidare i kvalet med den truppen är riktigt starkt.
Strömberg är också ett intressant namn.
Weinstock ? Kunde Leksand ta dit Sandlin och Åkerblom så...
Wikegård, törs inte ens tänka tanken. Att han tränar J-20 laget skulle iofs vara helt ok.

Vilken tränare det än blir, lär det bli både gnäll och skäll på denna sida. Därför kan det nog vara bra med en relativt okänd figur.

Hoppas för allt i världen att rolf nilsson inte blir tränare i brynäs. Vi har haft han i vår omnejd här nere(mörrum,tingsryd) och tråkigare hockey än det han vill att sina lag ska spela finns inte. Hoppas inte ett spelande lag som brynäs råkar ut för han också, då kommer han att tömma gavlerinken ännu mer..

Om Rolf Nilsson kommer till Gävle borde han kunna locka med sig lillebror Petter.

tecumseh73:Om det är som du säger så vill jag inte ha hit honom,Brynäs måste fortsatt vara ett tekniskt spelande lag, i Gävle behöver vi inga typer ala Lasse Falk och Boustedt m.m.

Frågan är: Har vi varit så djäkla tekniska och spelande de senaste säsongerna? Frågan är ingen provokation, ser man på moDo tycker jag våra spelare ser stela och lite kantiga ut (GIVETVIS undantaget kung Ove och nå'n till).

claesw: Njae, jag vet inte jag, men jag tycker heller inte man ska döma ut en tränare som defensiv och tråkig på grund av att ett eller ett par av hans tidigare lag varit det. Det kan ju vara så att man tvingats spela efter materialet också.

Brynäs är hett just nu. Melin fick foten. Och en ny tränare ska presenteras inom kort. Spekulationerna är i full gång. 3-4 kandidater har seglat upp. Nilsson från Boden verkar stå för defensiv snålhockey. Varning har utfärdats från tidigare arbetsplatser. Boforsmannen har ju onekligen gjort ett gott jobb med sitt lag i år. Weinstock i Halmstad är ju gammal leksing.

Är det inte läge för att byta stil nu? Är det inte läge för någon med röstresurser? Någon med Brynäshjärta. Någon som köpt hus i Strömsbro. Är det inte just Wikegård Brynäs måste försöka få på kroken...

Huss: Lite info om Rolf Nilsson. Född 1957. Debuterade i Bodens div 2 lag, 73/74, 17 år gammal. Efter tre säsonger i Boden fick SSK upp ögonen för backen. Så mellan 76/77-77/78, så gjorde han 24 matcher i ES. Försvann sedan till div 1 och Boro/VHC, Mörrum, för att avsluta sin karriär som spelare i Boden, 83/84.

Året därpå startade han sin tränarkarriär i Mörrum, vilken senare har gått vidare över Kallinge/Ronneby, Osby, Tingsryd, Mörrum (igen).

Hans senaste uppdrag innan Boden var i danska ES och topplaget Esbjergs IK (00/01). Har för mig att han även assisterade dåvarande förbundskapten, Modos Brithen, i det danska landslaget då. Men det sista kanske skulle vara osagt.

« · 68368